Autor Wiadomość
<  jarmolenie zimnego silnika, zły olej? Fiat 125p
sanitariusz
PostWysłany: Sob Gru 17, 2011 10:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: /3
Pojazd: mały i duży

piszę to tylko aby ocalić fiata przed rzeźnią. Rolling Eyes

po 1. masz skrzynię na pionowym lewarku, skrzynia ze skośnym nie wejdzie bez wycięcia dość sporej dziury w tunelu.
po 2. skrzynia pionowa ma sprzęgło na hydraulikę, skośna na linkę, więc albo przełożysz dzwon ze starej skrzyni do nowej, albo pedały mr83 do siebie.
po 3. nie zamontujesz wydechu fiatowskiego, bo się nie zmieści koło filtra oleju, a żeby założyć wydech z poloneza musisz mieć też polonezowski rozrusznik. o takiej drobnostce jak założenie elektrycznego wiatraka do chłodnicy nawet nie wspominam, a i samą chłodnicę będziesz musiał wymienić.
po 4. pewnie o czymś jeszcze zapomniałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kleryk2
PostWysłany: Sob Gru 17, 2011 10:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: /3
Pojazd: ŻUK, KOMAR 62r, PANNONIA 62, FIAT 125P '81

Wielkie dzieki za zimny prysznic Smile i objaśnienie. Nie chcę aż tak przerabiać mojego fiacika. Muszę więc szukać oryginalnego silnika 1,5 fiatowskiego.
P.S fiatowski 1,5 różnił się czymś od polonezowskiego 1,5?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
sanitariusz
PostWysłany: Sob Gru 17, 2011 10:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: /3
Pojazd: mały i duży

tak, pojemność tu nie ma znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziadek
PostWysłany: Sob Gru 17, 2011 10:48 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 843
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: borysewicz

Różnił się dość znacznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kleryk2
PostWysłany: Sob Gru 17, 2011 10:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: /3
Pojazd: ŻUK, KOMAR 62r, PANNONIA 62, FIAT 125P '81

ok , dziękuję dużo mi pomogliście , Dziękuje bardzo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
mp79
PostWysłany: Nie Gru 18, 2011 12:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3631
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

sanitariusz napisał:
po 1. masz skrzynię na pionowym lewarku, skrzynia ze skośnym nie wejdzie bez wycięcia dość sporej dziury w tunelu.
po 2. skrzynia pionowa ma sprzęgło na hydraulikę, skośna na linkę, więc albo przełożysz dzwon ze starej skrzyni do nowej, albo pedały mr83 do siebie.
po 3. nie zamontujesz wydechu fiatowskiego, bo się nie zmieści koło filtra oleju, a żeby założyć wydech z poloneza musisz mieć też polonezowski rozrusznik. o takiej drobnostce jak założenie elektrycznego wiatraka do chłodnicy nawet nie wspominam, a i samą chłodnicę będziesz musiał wymienić.
po 4. pewnie o czymś jeszcze zapomniałem.

Dziadek napisał:
Różnił się dość znacznie.

Niewątpliwie Exclamation Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kleryk2
PostWysłany: Nie Gru 18, 2011 1:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: /3
Pojazd: ŻUK, KOMAR 62r, PANNONIA 62, FIAT 125P '81

ok to rozważę remont swojego bądź zakup drugiego takiego samego. Czy podczas remontu można poprawić jakoś właściwości tego silnika? chodzi mi o niewielkie modyfikacje takie jak polerowanie kolektora dolotowego... może inny gaźnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
jacek_s
PostWysłany: Nie Gru 18, 2011 3:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Dużo można zrobić, dużo już na ten temat napisano, niekoniecznie tutaj.
Kolektora dolotowego akurat lepiej nie polerować.
_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 125p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl