Autor Wiadomość
<  Praca przejściowa - pomoc zdjęciowa
Graphic
PostWysłany: Pią Lut 24, 2012 8:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 58
Ostrzeżenia: /3

Witam szanownych kolegów. Mam do napisania pracę kończącą semestr letni. Miałem wybór, albo poczekać i pozwolić narzucić sobie temat, albo napisać o czymś co mnie interesuje. Wybrałem drugą opcje. Moj temat to: "Renowacja nadwozi samochodów zabytkowych na podstawie nadwozia PF 125p". Będzie to kompleksowy przewodnik o odrestaurowaniu karoserii tego klasyka. Nacisk będzie położony na profesjonalizm przy nieograniczonym zapleczu finansowym. Dlaczego takie założenia? Ponieważ każdy kto miał do czynienia z zabytkową motoryzajcą lub ma, doskonale zdaje sobie sprawę, że oszczędność będzie się mściła w przyszłości. Tyle o zarysie tej pracy, teraz o co miałbym prośbe.

Każdy z was mający ten wspanały samochód po kupnie napotkał różny stan techniczny karoserii odznaczający się rdzą, wżerami i ubytkami. Chciałbym, abyście podzielili się swoimi zdjęciami oraz pozwoleniem na ich wykorzystanie w pracy.

Jako, że nie posiadam Fiata 125p a jego mniejszego brata czyli PF 126p nie mam zbytniej dokumentacji odnośnie skorodowanych elementów.
Jednak mam zamiar napisać o takich elementach jak:
-błotniki, nadkola, progi, podłóżnice, płyta podłogowa, pas przedni, mocowanie zespołu napedowego, podszybia, spody drzwi.
Według mnie są to elementy najczęściej w różnym stanie (od rdzy do ubytków)

Własnie najbardziej zależy mi o zdjęciach przed remontem tych elementów co pozwoli mi oszacować ich różny stan oraz renowacje.
Wcalę się nie obrażę jeśli ktoś z Was miał jeszcze inne elementy skorodowane i godne uwagi oraz poruszenia.

Kończąc ten wywód jeśli praca będzie co najmniej dobra umieszczę ją w ramach podziekowania tutaj, aby nie tylko Fiatowcy mieli jakąś bazę informacyjną, ale każdy kto chce się podjąć restaurowania. Kolejna sprawa to nie chce aby czytelnicy zrozumieli ten temat jako NAPISZCIE TO ZA MNIE, bo nie o treść tu chodzi ale tylko o zdjęcia z opisem co one przedstawiają (element). Ostatnia sprawa to to, że jest tu szerokie grono posiadaczy zabytkowych samochodów, którzy umieją i potrafią sobie nawet odtworzyć dana część nie wspominając już o jakimś tam malowaniu itp. Tak wiem, że tą pracą Ameryki nie odkryje. Chcę tylko napisać o czymś co mnie interesuje.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz125p
PostWysłany: Pią Lut 24, 2012 9:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: /3

Renowacja nadwozia 125p przy nieograniczonym zasobie finansowym Question Taniej wyjdzie kupić nowe niebieskie nadwozie od fiołka + transport z Poznania Laughing

Tak na poważnie na taki temat można napisać doktorat liczący 200 stron, a nie pracę semestralną.

Auto lubi gnić nadzwyczaj chętnie. Gdzie gnije ? zazwyczaj wszędzie. Metody naprawy profesjonalne to wycinka, spawanie, cynowanie, uzupełnianie ubytków ołowiem, czy też żmudne i trudne lutowanie mosiądzem. Taka naprawa pochłonie tysiące złotych.

Zrób akapit dotyczący szpachlowania, żywicowania, kitowania, zaprawki na brystol + szpachla z opiłkami i tak dalej.

Ja z braku pieniędzy używałem szpachli oraz poxiliny. I jakoś się trzyma. Uwzględnij że polscy partyzanci są w stanie zrobić zaprawkę na brystol, nadrzucić szpachlę z opiłkami i miernik nie wykazuje i auto dalej pomyka. Grunt to sprawdzona polska technologia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Graphic
PostWysłany: Pią Lut 24, 2012 10:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 58
Ostrzeżenia: /3

Trudno się nie zgodzić z Twoją wypowiedzią. Jednak chciałbym w tej pracy umiesić tok działań jakie powinno się stosować przy renowacji. To jakie to ma odzwierciedlenie w rzeczywistości i jakie metody są stosowane w to już nie jest mi dane wnikć. Każdy remontuje swój pojazd na miarę swoich możliwości i potfela.
Wiadomo, że auto lubi być zgnite w najmniej oczekiwanym miejscu i jego odnowa nie ma tu nic do zastosowanych materiałów (czy to będzie karton, puszka po piwie czy inny materiał. Ja chciałem się bardziej skupić na tych newralgicznych miejscach np podłużnice, które mogą być wymienione lub zregenerowane (tu użyty materiał już ma znaczenie i karton nie da rady)
Ok. Chciałbym aby wypowiedzi miały jednak jakiś sens bo jeśli temat ma być farsą lub bądź próbą wyższości papieru nad metalem to już na tym etapie moderator forum może go usunąć. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotrwiewiora
PostWysłany: Pią Lut 24, 2012 11:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1237
Ostrzeżenia: /3

Ale co Cię interesuje? Zdjęcia skorodowanych elementów? U mnie zbierze się sporo...
_________________
wioorek, www.fiat125p.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Graphic
PostWysłany: Pią Lut 24, 2012 11:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 58
Ostrzeżenia: /3

Bingo kolego piotrwiewiora. Do tego jeszcze Twoja zgoda na wykorzystanie ich i wzbogacenie mojej treści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 1:19 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: /3
Pojazd: mały i duży

ułatwię ci zadanie, są dwa elementy, których nigdy nie widziałem przegnitych w 125p tunel środkowy i belka pod deską rozdzielczą. cała reszta gnije równo, oczywiście na początku okolice kół, gdzie osadza się brud, piach i sól z jezdni, ale rdzewieje nawet dach przy łączeniu z przednimi słupkami i tylnymi błotnikami, czy wewnętrzne wzmocnienia tylnych słupków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 125p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl