Autor Wiadomość
<  Jelcz a Jelcz
Artur Osiadacz
PostWysłany: Pią Sty 06, 2006 6:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie Ostrzeżenia: 0/3

Gdzieś na innym forum widziałem temat Jelcz 315, a 325. Teraz nie wiem gdzie to było, a pytanie jest bardzo interesujące. Jestem ciekawy czym się one różniły i jak można je odróżnić.
_________________
drTechnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
arkadiusz tasior
PostWysłany: Pon Sty 16, 2006 10:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 372
Skąd: ŚLĄSK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: STAR 244 POŻARNICZY

JELCZ 315 ma kierunkowskazy prosotokątne a silnik typu SW 680 a zaś jelcz 325 ma silnik nieco zmodernizowany typu sw 680/1 a kierunkowskazy okrągle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Artur Osiadacz
PostWysłany: Wto Sty 17, 2006 5:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie Ostrzeżenia: 0/3

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło. Pozdrawiam.
_________________
drTechnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Nysanek
PostWysłany: Sob Lut 18, 2006 9:03 pm  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 1451
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: NYSA 522 T morska-zielen´86 r

ładną pracę silnika ma Jelcz !!!!! Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arkadiusz tasior
PostWysłany: Pią Mar 17, 2006 12:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 372
Skąd: ŚLĄSK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: STAR 244 POŻARNICZY

a może ktoś na łamach galeri pokaże nam zdjęica Jelczy??
Uważam że sa warte pokazania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wlodek
PostWysłany: Czw Lut 21, 2013 3:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 684
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Witam

Żeby nie tworzyć kolejnych tematów wykorzystam ten.

Prototyp nowego Jelcza w Budowie:

http://gazeta-olawa.pl/artykul-5150-jelcz-buduje-prototyp-wojskowej-ciezarowki.html

Jakiś czas temu dowiedziałem się, że wojsko wytypowało HSW-Jelcz komponenty jako dostawcę następcy Stara 266.

I jak widać nareszcie realizują to tak jak to powinno wyglądać - producent (i na szczęscie krajowy) realizuje projekt stricte na zamówienie odbiorcy/Zamawiającego - armii, według jego konkretnych wymagań. Wojsko uczestniczy w budowaniu nowej ciężarówki, którą będzie używała przez nastepne 40lat.

A dla mnie najlepszą wiadomością jest to, że to Jelcz zastapi Stara a nie któraś ciężarówka z "WIELKIEJ SIÓDEMKI".

Jelcz to taki jeden z ostatni mochikaninów jesli chodzi o produkcję ciężarówek. Z innych podobnych kojarzę SISU z Finlandii:

http://www.sisuauto.com/node/147

http://www.commercialmotor.com/big-lorry-blog/more-super-soaraway-sisu-pictures-that-trucks-got-real-guts-says-biglorryblog

Sceptykom, którzy powiedzą Scania lepsza, MAN lepszy itp. powiem, że Szwedzka armia nigdy nie będzie jeździła MANem, Francuzi zawsze wybiorą Renault, a Niemcy Mercedesa.

Uwielbiam nastawienie naszych południowych sąsiadów - każda ciężarówka jest dobra pod warunkiem, że jest to TATRA. ;P

w.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
trucker
PostWysłany: Czw Lut 21, 2013 9:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 170
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 1.5 SLE 1990

Cytat:
Uwielbiam nastawienie naszych południowych sąsiadów - każda ciężarówka jest dobra pod warunkiem, że jest to TATRA. ;P


Ewentualnie Praga V3s i jej kolejne wcielenia Laughing Tatry miały bardzo ciekawe rozwiązania techniczne (niezależne zawieszenie, praktycznie niespotykana rzecz w ciężarówkach), ale nie wiem, czy są one stosowane do dzisiaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Gnusma
PostWysłany: Pią Lut 22, 2013 1:44 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

W Tatrze zaczyna mieszać DAF Sad ..... TATRA PHOENIX ...raczej nie ma juz chłodzonego powietrzem silnika ... ma kabine DAFa , mam nadzieje ze nie podzieli losu STARA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pią Lut 22, 2013 9:02 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 684
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Podwozie na szczęście zachowało swoją oryginalność Wink Nawet unowoceścili zawieszenie - między innymi samochód jadący "na pusto" nie ma kół pod kątem - co było bardzo charakterystyczne Wink

Swego casu mieli w ofercie kabinę Renault - identyczne jak w midlumach.

Właścicielem Tatry jest teraz amerykańska firma (amerykańska z ameryki ;D ) firma Paccar, która jest właścicielem DAFa. Wymiana kabiny była konieczna, ale w ofercie dalej jest model 815, bardzo często wybierany m.in. przez ochotnicze straże pożarne (HASICI). Kabina 815 jest poprostu archaiczna i toporna. Osobiście ją uwielbiam ;D

Z ciekawostek - model ze zdjęcia poniżej ma w podstawowej wersji kabinę wykonaną z kompozytu ;D wsiadłem do środka spodziewając się pancernej kabiny, a tam laminat i to wogóle nie osłonięty od środka Very Happy Cały układ napędowy - wały są poprowadzone w rurach - nie do zniszczenia autko.

http://www.armyrecognition.com/europe/Tchecoslovaquie/Exhibition/idet_2007/pictures_photos/Tatra_truck_T815-780r29_29_270_6x6_idet_2007_Czech_Republic_brno_001.jpg


Ale mniejsza o Tatrę.

Byłem w zeszłym roku na Targach MSPO w Kielcach. I przyznaje, że jelcz zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Myślałem ze jest tandetnie wykonany, a jest toporny a przez to solidny i nie do zdarcia. Nie wiem jak od strony mechaniki, nie wiem jak własności jezdne, ale wrażenie pozytywne.

Niestety głownym problemem Jelcza jest dział handlowy. Rok temu zadzwoniłem do nich z prośbą o ofertę na podwozie 6x6 i usłyszałem: "Panie to trzeba do nas przyjechac i porozmawiać, a po co panu rysunki?" a jak zapytałem o normę EURO 5 - gość odparł, że "Panie my tylko dla wojska robimy, EURO3 tylko, może bymy dali rade coś lepszą norme zrobić i zhomologować ale po co" (wiadomo że wojsko nie musi spełniać norm wyższych niż EURO 3 - paliwo w Afryce czy w Afganistanie jest marnej jakości ;P). A na koniec usłyszałem "Panie co oni zrobili z tym krajem, kiedys to było lepiej Panie..."

Podobno po przejęciu przez HSW coś tam drgneło w handlowym ;P i oby.

Niestety są to zakłady (mysle JELCZ, AUTOSAN), które mają problem taki, że struktury i podejście jest post-komunistyczno-ZUSowo-PKPowy. Potrzebna jest restrukturyzacja zrywająca z podejściem "państwowe-niczyje", "czy sie stoi czy sie leży, 2000 sie należy", oraz "ciocia tu pracuje to mi te robote załatwiła". Autosan już zaczął restrukturyzacje i oby wyszedł z dołka dzięki temu.

A na konieć zdjęcie najnowszego Kamaza, znaczy KAMA3 ;P


http://2.bp.blogspot.com/-mm0UjhjHPMU/UIVy51b5vtI/AAAAAAAAFAQ/Ry2Rkffe0gk/s1600/kamaz-daimler-5490-02.jpg
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arkadiusz tasior
PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 8:22 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 372
Skąd: ŚLĄSK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: STAR 244 POŻARNICZY

Przepraszam ale rozmowa, temat dotyczy pojazdów JELCZ,proszę o dostosowanie się do prośby moderacji dobrze?Dziękuję
_________________
Star 244 GBA 2,5/16 to jest to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 9:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7603
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Łoo matko. Wreszcie ktoś napisał cokolwiek mądrego w tym dziale, co się fajnie czyta a już włączył się syndrom ciecia, który trzyma klucz do kibla i dlatego jest najważniejszy i wszystko może.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gnusma
PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 2:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

Te nowe KAMA3y są na Mercedesach Actrosach.

W sumie te nowe produkty Jelcza przypominają wyglądem Tatrę.
Szkoda że wojsko nie może trzymać łapy na takich projektach jak Star 266, Honker ..itp. ... bo wystarczyło że taki koncern jak MAN wykupił Stara, zlikwidował go i Wojsko Polskie zostało bez średniej ciężarówki... A powinno być tak że Man jest tylko podwykonawcą projektu którego własnością jest Państwo i w przypadku zamkniecia fabryki cała dokumentacja wraz z narzędziami przechodzi do innej fabryki która jest w stanie produkowac te auta na potrzeby wojska.
W sumie gdyby teraz jakiś prywaciarz kupił BUMAR w Gliwicach i go zlikwidował ..to zostajemy bez czołgów, Siemianowicką Zbrojenówkę zostajemy bez Rosomaków ... W sumie wystarczy bogaty, wrogo nastawiony kraj który pod płaszczem inwestycji kupuje wszystkie fabryki zbrojeniowe ..inwestuje tam ..i niestety mu nie wychodzi... Very Happy i leżymy.A wystarczyłoby projekty które odpowiadają za obronnośc wziąść pod panstwową ochronę

Dobrze Życzę fabryce w Jelczu ale boję sie ze z przetargiem na tą ciężarówkę wyjdzie jak z zakupem przez wojsko w latach 90-tych Mercedesów klasy G zamiast Honkerów co poskutkowało późniejszym upadkiem fabryki w Antoninku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pon Lut 25, 2013 8:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 684
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Pan Arkadiusz zareagował trochę przedwcześnie, ale u strażaka to akurat pozytywna cecha Wink

Dlatego też założę nowy, szerzej pojęty temat.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Ciężarówki i autobusy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl