Autor Wiadomość
<  [PA] Simson Duo 4/1 1986- Ćmaga
Ćmaga
PostWysłany: Pon Sie 13, 2012 2:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 202
Skąd: Włodawa Ostrzeżenia: 0/3

Jak byłem mały to kilka sztuk jeździło po Włodawie. Zawsze chciałem mieć takiego Simsonka , raz nawet pomogłem facetowi odpalić na pych takiego duo. Aż wreszcie rok temu stałem się posiadaczem pomarańczowego Duo 4/1 z 1986 z przebiegiem niecałych 4000km, z dokumentami, ważnym OC i do tego na chodzie. Oczywiście był do poprawek, wyprałem dach, cały środek, umyłem z kurzu blachy od wewnątrz, rozebrałem i wyczyściłem gaźnik oraz zmieniłem kranik. Simson jest od czasu do czasu przepalany i czasami jeżdżę nim po mieście. Obecnie jedyne Duo jeżdżące we Włodawie. Najlepsze są reakcje przechodniów i innych kierowców.








Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Wto Sie 14, 2012 9:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

najtańszy kabriolet socjalizmu Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Wto Sie 14, 2012 11:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

I jak daje rade jechać jako tako? Smile Jaki silni w nim siedzi bo wydaje mi się że ten najnowszy 50 cc simsonowy. ( z s51 i sr50)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ćmaga
PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 12:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 202
Skąd: Włodawa Ostrzeżenia: 0/3

Daje daje. Nawet z pasażerem nie ma problemu. Silnik z KR51 czy jakoś tak, ten okrągły z 3 biegową skrzynią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 7:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3636
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Jak byłem mały, to sąsiad z bloku miał takie coś. Zawsze zastanawiałem się, jak on się nie wstydzi tym jeździć. Dla mnie to do dziś jeden z najbardziej obciachowych pojazdów, no ale prawda jest taka, że każdy co innego lubi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 10:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 894
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Generalnie Picolo Duo oparte było na elementach motoroweru Simson Schwalbe :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Simson_Schwalbe

pojazd zasadniczo był przeznaczony dla inwalidów - chyba dostawali jakieś dofinansowanie na zakup.
Mój dziadek też takiego miał ale był po modernizacji, zamiast tej plandeki na nogi miał obudowane nadwozie z szybami i sztywnym blaszanym dachem.
Miał taki ciekawy przypadek, ze podczas wjazdu do garażu najechał tylnym kołem na wystający kamień a że wehikuł był lekki to tył podbiło i skończyło się dachowaniem Wink i tu ta obudowa pewnie się przydała bo "nadwozie" było sztywniejsze i nie było poważniejszych konsekwencji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 9:11 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

mp79 napisał:
Jak byłem mały, to sąsiad z bloku miał takie coś. Zawsze zastanawiałem się, jak on się nie wstydzi tym jeździć. Dla mnie to do dziś jeden z najbardziej obciachowych pojazdów, no ale prawda jest taka, że każdy co innego lubi.
Przeczytałem gdzieś fajny tekst o eNeRDowskiej motoryzacji mówiący coś w rodzaju, że owi Niemcy wspinali się na wyżyny technologiczne i w maksymalnie nowoczesny sposób produkowali maksymalnie głupie i archaiczne konstrukcje.
Pamiętam w mojej okolicy Duo, które miało budkę laminatową z czterema bocznymi-tylnymi szybami od Malucha.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
trucker
PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 8:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 170
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 1.5 SLE 1990

Mikry napisał:
Przeczytałem gdzieś fajny tekst o eNeRDowskiej motoryzacji mówiący coś w rodzaju, że owi Niemcy wspinali się na wyżyny technologiczne i w maksymalnie nowoczesny sposób produkowali maksymalnie głupie i archaiczne konstrukcje.


Patrząc na to, jak wytwarzane były Trabanty (http://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA&feature=related), to chyba nie można się zgodzić z tym stwierdzeniem ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Mikry
PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 1:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Jeśli ktokolwiek uważa, że Trabanty powstawały w sposób prymitywny - polecam film z podobnego okresu, prezentujący produkcję aut szacownej, zachodniej marki z tradycjami:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=jU70ekyF25E&NR=1
proponuję zwrócić szczególną uwagę na nowoczesny sposób transportu poszczególnych elementów i w końcu całych samochodów pomiędzy stanowiskami a już sceny 0:49-1:20 oraz 5:05-5:24 powaliły mnie z kanapy...
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 3:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

pewnie proces technologiczny niezmieniany od przedwojny. Razz

swoją drogą nie myślałem, że 2cv jest aż tak prymitywne, buda praktycznie bez profili zamkniętych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 4:21 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

A ja czasami darłem łacha z "manufaktury" w Nysie..FSD... a teraz mi wstyd Embarassed Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
PONY007
PostWysłany: Nie Mar 03, 2013 11:58 pm  Odpowiedz z cytatem
Fan Club Adama Słodowego:)
Fan Club Adama Słodowego:)


Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 512
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Syrena 105, Ryś, Żak, Komar232, Romet50t3, motorynka, Komar sport, GNOM, Żuk A03, JAWA kaczka

Zdjęcie z dzisiaj:)


Coś strasznego:)
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne -> Pojazdy Krajów Demokracji Ludowej

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl