Autor Wiadomość
<  Renowacja gaźnika PONY007
PONY007
PostWysłany: Pią Sty 18, 2013 8:29 pm  Odpowiedz z cytatem
Fan Club Adama Słodowego:)
Fan Club Adama Słodowego:)


Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 512
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Syrena 105, Ryś, Żak, Komar232, Romet50t3, motorynka, Komar sport, GNOM, Żuk A03, JAWA kaczka

Renowacja gaźnika.

Gaźnik- dla jednych przekleństwo, dla drugich kwintesencja prawdziwej motoryzacji. Ja osobiście jestem wielkim fanem gaźników (nawet je kolekcjonuję) i uwielbiam je naprawiać i regulować.

Zazwyczaj gaźnik po wyciągnięciu z samochodu prezentuje mniej więcej taki stan:



Co zrobić? Po pierwsze, cały moduł wymyć ropą pędzelkiem, trzeba sprawdzić czy korpus jest cały i czy niczego nie brakuje. Jeśli na tym etapie jest ok, bierzemy się za renowację. Pierwszą rzeczą jaką robimy, jeszcze przed demontażem jest sprawdzenie luzu osi przepustnicy- sprawdzamy czy „puka” i chodzi na boki. Zasadniczo luzu być niepowinno, ew. minimalny. Jeżeli występuje, czeka nas wizyta w zakładzie regenerującym gaźniki gdzie przetoczą korpus i dorobią nową oś. Resztę możemy (powinniśmy!) zrobić bez problemu sami. Jeśli gaźnik wydaje się skomplikowany, użyjmy aparatu cyfrowego do dokumentowania rozbiórki.


Używajmy odpowiednich narzędzi- solidnych i pewnych wkrętaków oraz kluczy. Problemy mogą sprawić śruby mocujące przepustnicę blaszkową- upewnijmy się, czy śruby nie zostały „zanitowane” jak np. w gaźnikach MIKUNI- wtedy jeśli osie nie mają luzu, nie ruszajmy. Sprawdzamy newralgiczne punkty:
-oś pływaka, czy nie jest wytarta?


(można dorobić z drutu do migomatu)
-zaworek iglicowy (szczelny?)

-dysze (kamień?)

-zdeformowany kołnierz mocujący do silnika?

(korpusu lepiej nie próbować prostować- stop ZnAl jest bardzo kruchy, powierzchnię planujemy na płaskim arkuszu papieru ściernego)

Delikatnie demontujemy uszczelki- najlepiej nożykiem do tapet, będą nam potrzebne na wzór do wykonania nowych.

Staramy się nic nie zgubić i wszystkie elementy wstępnie czyścimy ropą. Ja ostatnio sprawiłem sobie nową zabawkę, tj. myjkę ultradźwiękową i bardzo ją polecam.






Części myje w roztworze gorącej wody z octem (nie powstają białe naloty) i co najlepsze, myjka świetnie usuwa kamień z dysz i kanałów w korpusie. Kiedy mamy wszystko umyte, elementy dźwigienek, cięgien, śruby stalowe itp. zawozimy do cynkowania.

Przed montażem sprawdzamy szczelność pływaka (można lutować), ewentualnych membran. Po wycięciu uszczelek z tektury i natarciu ich mydłem bądź woskiem przystępujemy do składania.

Istotne jest dobre wyregulowanie pracy pływaka, ustalamy górny i dolny poziom zgodnie z dokumentacją, ustawiamy wstępnie iglicę (na środkowy rowek) a śrubę składu mieszanki wkręcamy do oporu i wykręcamy o dwa obroty- do późniejszej regulacji.





Pamiętajmy o montażu dobrego filtra paliwa!

Zapraszam też na forum www.odrdzewiacz.fora.pl
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
PONY007
PostWysłany: Nie Paź 06, 2013 12:01 pm  Odpowiedz z cytatem
Fan Club Adama Słodowego:)
Fan Club Adama Słodowego:)


Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 512
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Syrena 105, Ryś, Żak, Komar232, Romet50t3, motorynka, Komar sport, GNOM, Żuk A03, JAWA kaczka

Zapraszam do poczytania rozszerzonego tematu:
http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=631:regeneracja-ganika-poradnik&catid=26:warsztat&Itemid=538
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mateusz
PostWysłany: Pon Paź 07, 2013 9:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 104

Robisz dobrą robotę, więcej!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PONY007
PostWysłany: Pon Paź 07, 2013 9:22 pm  Odpowiedz z cytatem
Fan Club Adama Słodowego:)
Fan Club Adama Słodowego:)


Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 512
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Syrena 105, Ryś, Żak, Komar232, Romet50t3, motorynka, Komar sport, GNOM, Żuk A03, JAWA kaczka

No coś tam napiszęSmile Dzięki!

Może aparat zapłonowy? Jakieś propozycje?
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl