Autor Wiadomość
<  Skorupa rdzy na elemencie - wymiana, czy naprawa?
mp79
PostWysłany: Sob Paź 19, 2013 7:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

Jestem ciekaw, co robicie z elementami, na których jest skorupa rdzy - usuwacie skorupę i zabezpieczacie, czy też wycinacie i wstawiacie nowe. Ja ostatnio z lublinowego stopnia ostatnio usunąłem takie coś i było to w sumie grubsze niż sama blacha. Siedmioletnie auto, przebieg 51 tys.
Skorupa na grubość ok. 2 mm. Co więcej, niczym nie idzie tego ruszyć - żadne tam szczotki na kątówkę z warkoczami - nie pomogą. Tylko młotek i przecinak. W traku takie coś na progach miałem, to musiałem solidnie obstukać młotkiem, by w ogóle odróżnić od blachy, bo jak próbowałem coś spawać, to tylko dziury wypalało i nie wiedziałem, co za ch... Laughing
Tylko pytanie moje takie, czy blacha z takimi objawami jeszcze się do czegoś nadaje. Czy usunięcie takiego "pancerza" z blachy i zabezpieczenie antykorozyjne tego, co tą blachą jeszcze jest, rozwiąże problem na długą metę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pon Paź 21, 2013 1:05 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

Pokaż jakieś przykładowe zdjęcie...
Asekuracyjnie należałoby napisać, że to już zawsze dyskwalifikuje element i blachę jako taką, ale zdarzają się wyjątki Wink No i oczywiście z zastrzeżeniem w jakich warunkach eksploatacji, na jakim elemencie i jak długo ma to ewentualnie wytrzymać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Wto Paź 22, 2013 8:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

To najlepsze zdjęcie, jakie posiadam - nałuszczone z trupkowego progu niecałe dwa lata temu:
.
Słabo widoczne; na blasze wygląda to jak blacha, tyle że ruda i spuchnięta. Podczas robienia zdjęcia bardziej chodziło mi o ukazanie ilości (a to tylko jedna z takich szufelek).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Wto Paź 22, 2013 9:56 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

Heh Very Happy

OK - jeśli to, co jest na szufelce wcześniej było progiem, to próg z którego to zeskrobałeś ma wytrzymałość niewiele większą od mocniejszej tektury Mr. Green
Prawie na pewno nie byłoby w ogóle do czego spawać świeżej blachy Cool Czyli w aucie "do zajeżdżenia" nie tykać, a w aucie, które ma coś jeszcze wytrzymać - tylko i wyłącznie wymiana elementu na nowy (pewnie z kilkoma sąsiadującymi przy okazji Wink ).

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Pią Paź 25, 2013 9:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

Bardziej liczyłem na to, że masz doświadczenia z taką skorupą, bo - jak wspomniałem - element po jej usunięciu sprawia wrażenie nadal pełnowartościowego. Właśnie to mnie dziwi - tyle niby tej rdzy, a konstrukcji jakby nie ubyło. Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Paź 25, 2013 9:38 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

Po prostu trochę inaczej koroduje, jakby warstwami. Ostukaj delikatnie małym młoteczkiem, śrubokrętem - czymś metalowym, też najlepiej stalowym, to, co zostało i wygląda niby dobrze. Jedyna opcja, gdy na dłuższą metę można by to zostawić, to jeśli będzie przy stukaniu czysty, metaliczny, dźwięczny odgłos (ale nie będzie Wink - albo baaardzo się zdziwię).
Nie mówię, że tą blachę trzeba wycinać już natychmiast, ale nie jest to (to, co nadal wygląda dobrze po zeskrobaniu skorupki) i już nie będzie pełnowartościową stalą.

Pozdrawiam! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Paź 26, 2013 5:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

Dzięki za odpowiedź, choć wcale mnie nie pocieszyłeś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl