Autor Wiadomość
<  FSO Polonez 1.5AA->1.6 16v 1980r - odbudowa i swap
aurel
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 2:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

Witam.
Jako pasjonat polskiej motoryzacji w koncu podjalem się konkretnego remontu auta Smile
moja kobieta, zachwycona borewiczami, znalazła... trupa na osiedlu.
Kilka telefonow, kilka miesięcy i o tak pojechaliśmy po niego do Sosnowca Wink
stał sobie na osiedlu, opuszczony po śmierci wlasciciela. Przez ostatnie kilka lat służył jako "taczka" do wozenia cegieł, betonu no i wszystkiego co wpadło w ręce. krotko mowiac, 3 kolami stał na złomie.



Nie posiadał kanapy, podsufitki, instalacja elektryczna byla jedną wielką improwizacją a auto z zewnątrz w 80% bylo pokryte zaprawkami z pędzelka, farbą do grzejnikow.
Cena - ? śmieszna - 500zł za auto z bezwypadkową przeszłością, aktualnym OC, co ciekawe jeszcze z szerokimi popielniczkami z tyłu i płaską na konsoli środkowej.
Po przyprowadzeniu na plac auto stało kilka miesięcy. Po sprawdzeniu wstępnym karoserii diagnoza była następująca :
wywalamy wszystko, spawamy naprawiamy wymieniamy, robimy swapa malujemy i skladamy.
No to zaczelismy.



po wstepnych ogledzinach bylismy zadowoleni.
reanimacji wymagalo podszybie przednie, tylne w klapie, tylny pas i trzy inne wstawki wielkosci 5x5 na karoserii co uwazam jak na stan "trup" dobrym wynikiem.
Przeogromna ilosc konserwacji powalila nas.
Jak widac na powyzszych zdjeciach jest wszedzie.
Progi są zalane do pelna, a podczas remontu zdarlismy z komory, wnętrza i innych elementow ok 70kg konserwacji Shocked Shocked




Nastepnie przednie zawieszenie zostalo wyrzocone. Zostal jeden oryginalny gorny wachacz, reszta zostala zastapiona elementami zawieszenia z nowymi sworzniami i tulejkami od poloneza caro, razem ze zwrotnicami i hamulcami przednimi lukasa. Przekladnia kierownicza ze wspomaganiem, spręzyny nizsze od trucka diesla a belka pod silnik zostala przerobiona pod nowe serce Smile
Po zakonczeniu prac w zawieszeniu, borek dostal podklad w komorze silnika


nastepnie zostala polakierowana, poniewaz etap wsadzenia i odpalenia silnika chcialem miec za soba przed malowaniem karoserii Wink
niestety nie mam fotki komory po wsadzeniu i poskladaniu ale zrobie
nie mniej wskoczyl silnik 1.6 16v z rovera, zapiety skrzynia i calym osprzetem wraz z cala wiazka samochodu z caro 1.4 16v


nastepnie doprowadzona karoseria do ladu skladu zostala zapodkladowana:

a potem pomalowana [oczywiscie druciarsko w garazu przezemnie Razz ]


malowanie wyszlo lepiej niz myslalem wiec przystapilismy do skladania.
niestety 95% detali samochodu zostalo zniszczonych podczas jego uzytkowania tak wiec zmienione zostaly:
noski, wszystkie listwy, zderzaki, wszystkie uszczelki wlacznie z tymi od szyb [oczywiscie z klinem Smile] lampy elementy chromowane i wiele wiele innych:) instalacja elektryczna jak wczesniej wspomnialem od poloneza caro 1995r podlaczona fachowo pod oryginalne elementy borka, tj licznik ,lampki w desce i podsufitce, lampy przednie tylne, przerobki dokonane zostaly tak ze nie mozna wlasciwie zauwazyc ów przeróbek Wink




Co do wnetrza to tez nie mam za wiele fotek, ale zostalo kompletne zmienione na wnetrze z innego borka [ot, musielismy kupic calego borka zeby je pozyskac] na szczescie ten sam typ czyli starego typu kanapa fotele, material calkiem inny niz wpozniejszych egz. podsufitka tez wleciala z dawcy ale nie jest oryginalna, jest co cos wykonane na wzor podsufitki z DF-a i moim zdaniem swietnie wyglada Wink
deska i inne plastiki zostaly pomalowane na brazowo przez co uzyskane zostalo kpl brazowe wnetrze Wink
wlascicielka zamontowala poszerzone felgi z opla, na 8 i 9 cali, kierownice monte carlo i zolte halogeny.
auto jeszcze nie jest w pelni skonczone, są juz nowe amelinowe felgi na nowy sezon i inne. Dzięki swapowi na silnik rovera + montaz nowej sekwencyjnej instalacji LPG auto zyskalo osiagi rzedu 9-10s v-max ok 200km\h a spalanie rzedu 10l lpg pozwala na uzytkowanie na codzien.



domyslam sie ze dostane sporo "hejtow" od forumowiczow, ale mysle ze moja fotorelacja udowodni ze renowacja auta nie musi byc kierowana w 100% w oryginal, a licza sie przede wszystkim chęci i wlozona praca, bo auto tak naprawde dostalo drugie zycie.

Co ciekawe, żona śp. wlasciciela poloneza , po pokazaniu, przewiezieniu rozplakala sie i dziekowala serdecznie za to co zrobilismy, mam nadzieje ze p. Kazimierz gdzieś tam na górze cieszy sie ze jego auto żyje i ma sie dobrze Wink

niebawem dorzuce troche fotek, m.in wnetrza i komory silnika a tymczasem enjoy Cool

przepraszam za linki ale nie moge wstawic fotek do postu poniewaz serwer na ktory je wrzucilem ma blokade hotlinkowania Rolling Eyes
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW


Ostatnio zmieniony przez aurel dnia Sob Lis 01, 2014 11:16 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adik0007
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 3:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 280
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p

fotki nie działają daj na imgur Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 4:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Nie wiem, jak to ludziom udaje się wyrwać takiego chwasta. Ja zostawiłem kartkę za wycieraczką tego, że kupię, a i tak trafił na złom. Nikt nie wiedział, czyj to. Może trzeba było nakleić widoczny z daleka płat folii z numerem tel., ale to już bardziej nauczka na przyszłość niż powód do nic nie wnoszącego żalu.

adik0007 napisał:
fotki nie działają

Potwierdzam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aurel
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 11:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

Fotki ogarniete zapraszam do ogladania relacji, moze uda mi się ich więcej znaleźć to dorzuce Smile


a tak btw, to borek posiadal oprocz oryg tabliczki z vinem, jeszcze dwie węższe obok, oznacza ze jest to kjs bambino obrso rarytas export bangladesz czy ot po prostu jakies homologacje? niestety po tylu latach nic na nich nie widac Sad
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 11:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

hejt No.1: fajnie, że nie trafił do huty, ale jeszcze na zlocie w sierpniu zalatywał takim drutem, że bałbym się tym jeździć.
przed był faniejszy, spatynowany, zmęczony życiem. a teraz to jest takie hgw co.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
aurel
PostWysłany: Sob Lis 01, 2014 11:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

heh bo auto robilismy na zlot, "skonczylismy" w piatek o 23 a w sobote rano pojechalismy na zlot wiec mozna bylo wybaczyc, ale w miedzyczasie sporo rzeczy zostalo ogarnietych i poprawionych Cool nie mniej ponad 6k km od remontu zrobione i generalnie bez problemowo Smile
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aurel
PostWysłany: Nie Lis 02, 2014 4:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

kilka fotek z dzisiaj






_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adik0007
PostWysłany: Nie Lis 02, 2014 7:16 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 280
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p

czy ja dobrze widzę ze ci lakier odpada z machy od wew i z podszybia
?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aurel
PostWysłany: Nie Lis 02, 2014 7:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

tak, na zlocie dzien po zlozeniu auta otworzyla nam sie maska podczas jazdy, zlamala sie i poki co ją podklepalem i zmienilem zawiasy dlatego lakier odpadl, ale nowa jest - tylko pomalowac, niestety podszybie tez do zrobienia Mad Mad
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ursus914
PostWysłany: Sob Lis 15, 2014 12:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 337
Skąd: Starachowice i okolice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p'79,komar 2330'71,126el'96,Caro+ GTI'97

I to mi się podoba! Widziałem na żywo,auto robi na prawdę dużą robotę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen WP Kontakt
wlodek
PostWysłany: Nie Gru 14, 2014 4:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 656
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Wygląda extra. Do tego świetne detale - podsufitka z perforowanego skaju, brązowa deska i do tego tabliczki wersji exportowych pod maską.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl