Autor Wiadomość
<  Okołopolonezowe zagadnienie swapowe
syreniarz1992
PostWysłany: Pon Lip 06, 2015 11:38 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1426
Skąd: o Nowej to Hucie piosenka... Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Rzóg,sareny, wułezka i inne parchate.

Witajcie. Dawno mnie tu nie było, ale zapytać zawsze można Wink

Posiadam samochód simca aronde a90. Jestem na etapie blacharki, detale skompletowane, linki porobione itp. Chodzi o swap silnika XUD 9 wraz z całym układem napędowym z poloneza, jako że jest to rozwiązanie małoinwazyjne, zestaw jest ekonomiczny i bezawaryjny jak moglem się przekonać w czasie eksploatacji, a koncepcja układu napędowego jest ta sama- sprężyny z przodu, układ klasyczny, resory z tyłu no i przede wszystkim- mieści się bez cięcia budy. Zamierzam auto użytkować codziennie i w trasy, dlatego oryginalną jednostkę odstawiam na półkę i przymierzam się do swapa. Od razu mówię, ze wiem na co się porywam, wał do skrócenia, dyfer do zwężenia, nowe łapy ale mam parę pytań. Obrońców zabytków informuje: tych samochodów jest na świecie jak mrówków, ponadto samochód buduje z jednego totalnie przegnitego trupa z nalotem cirka 400tysięcy, w którym mogę wykonać tylko ostatni szlif, a i o części jest trudno i są drogie, i jednego gołego nadwozia- przypuszczam, że jestem jedynym szaleńcem, który się tego podejmuje, bo ładnie zachowaną simce z małym przebiegiem kupuje się w polsce poniżej 10 patoli.

Ile waży XUD? potrzebne mi to określenia, czy muszę dobierać inne sprężyny czy nie.

Czy byly fiatowskie skrzynie piątki na cięgna? Sporo jeździłem na czterobiegówce i wiem, że się nie chce męczyć. Skrzynia na cięgna mi potrzebna, bo chce zachować biegi pod fajerą. Ew. czy jest na sali ktoś, kto zakładał piątke polonezową do kanta z takimi biegami? Chciałbym uniknąć budowy układu cięgien do skrzyni polonezowej, w której ten drążek stoi jak, przepraszam, panu młodemu na weselu.

I od razu: jeśli taka skrzynia istnieje to czy plug in play pasuje do niej dzwon od poloneza diesla?

Jaki dyfer byście poradzili? Autko jest deczko lżejsze od poloneza (fabrycznie poniżej 900kg), planowane użytkowanie raczej w trasach, sporadycznie po okolicy z przyczepką. stawiam raczej na prędkość, niż na moc, bo myślę o zamontowaniu drugiej skrzyni za fabryczną, od żuka, jako reduktora, żebym w razie co mógł szarpnąć jakiś solidny ciężar. Rozwiązanie ma o tyle sens, że na trójce skrzynia ma przełożenie 1 do 1 z tego co pamiętam, czyli zapinam trójkę i zapominam o reduktorze
Twisted Evil

Pomóżcie kochani, bo chciałbym się tym dokatulać do ślubu. Auto mam od dziesięciu lat, teraz dopiero znalazłem budę, która nadaje się do pospawania, w końcu mam zaplecze blacharsko-mechaniczne, a jak mam wydać 6-7 tysiecy na remont oryginalnego silnika i kolejne dwa na skrzynie, zeby uzyskać dychawiczne 50 kucyków to mnie skręca. Nie, nie kupię sobie poloneza i nie będę miał świętego spokoju, miałem cztery i starczy. Nie, buda się nie rozpadnie od wibracji- jest wyjątkowo solidna, jak amerykański krążownik z lat 50 w wersji mini. Pomózcie mi coś ciekawego skomponować.

Podsumowując:

Biegi w kierownicy
Napęd na tył
Silnik ze skrzynią się mieści
Chce auto na trasy, ze skrzynią piatką na cięgna, jeśli taka istnieje. Chyba, że jakiś okołofiatowy wynalazek z takim rozwiązaniem mi podpowiecie. W sumie aronde to taki głęboko zmodernizowany fiat 508, także wszystko w rodzinie zostaje.

pozdrawiam, Kuba
_________________
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
sanitariusz
PostWysłany: Pią Lip 10, 2015 12:26 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: /3
Pojazd: mały i duży

a matka wie, że ćpiesz?

odnośnie skrzyni. nie było piątki sterowanej wodzikami.dupki ze skrzyni pionowej/z biegami w kierze nie przełożysz. pozostaje rzeźba, cięcie i spawanie.
fiatowskie pionowe piątki, ze 131, 132, itp. miały lewarek bezposrednio w obudowie.

co do dyfra, wybór masz słaby, bo nie znajdziesz nic dłuższego niż fabryczne 3,72, pasującego p&p w obudowę. na pewno nie w normalnych pieniądzach.
skoro i tak chcesz rzeźbić most, to możesz szukać 3.15 z argenty 2.5 td, albo 3.42, z volumexa/automatica. imo, to krótsze przełożenie mogłoby być całkiem ok, ale powodzenia w szukaniu. Laughing

a jak chcesz rzeźbić jeszcze bardziej to może most z volno?
Volvo 240/260/740/760/780/940/960 to w latach 1983-98 stosowane były następujące zestawy:
41/10=4.10
43/11=3.91
41/11=3.73
46/13=3.54
43/13=3.31
41/13=3.15
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl