Autor Wiadomość
<  Szybkie pytanie
afiat126p
PostWysłany: Pią Paź 14, 2016 6:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 20
Ostrzeżenia: 0/3

Mieszek w EL jest na wcisk i nie można go zdemontować nie niszcząc samego mieszka, trzeba zacisnąć go żabą do rur, aż wyłamiesz mocowanie, a potem zejdzie sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zycho
PostWysłany: Pią Paź 14, 2016 9:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 300
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

To chyba miałem więcej szczęścia niż wiedzy...
_________________
Moje maleństwo:
https://www.facebook.com/pages/Polski-Fiat-508/189916851154987
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Pią Paź 14, 2016 10:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Czyli gałę należy obrócić aż do wyłamania mocowania? Jednorazowe to, znaczy?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
afiat126p
PostWysłany: Sob Paź 15, 2016 11:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 20
Ostrzeżenia: 0/3

Tak jednorazowe. Ponadto na lewarku nie ma gwintu, aby wkręcić np gałkę z FL, gdyż ta guma jest chyba nie do dostania w sklepie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Paź 16, 2016 8:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

No właśnie na srocie znalazlem auto z ładną, z niespolerowanymi napisami. Cały drążek by więc było trzeba wykręcić...
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bronek 126fan
PostWysłany: Pon Paź 24, 2016 9:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1079
Skąd: Żary Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126P st 83' ,126p FL 90', 126 el 96', WSK 125 77', Jawa 350

Witam, czy ma ktoś wiedzę ile zamontować podkładek przy montażu nowych tylnych wahaczy, niestety nie zanotowałem po ile było a chciałbym uniknąć luzowania śrub od uchwytu wahaczy, z góry dzięki za odp, pzdr Wink
_________________
I love my fiats 126p
Klasyk i Elegant- prawie jak ojciec i syn ze starszym bratem FL-em Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Wto Sty 17, 2017 11:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3576
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Szukam sposobu na wyjęcie wkładki bębenkowej z korka wlewu paliwa. Ogarnia ktoś ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Sro Sty 18, 2017 1:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 106
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

@Mikry - czy problem z gałką już rozwiązany?
Te oryginalne EL/Cinauecento? Straszny syf dlatego nie ma co się zastanawiać tylko zmieniać na jedyną słuszną gałkę (bursztynową) i skajowy mieszek Wink Przy odrobinie wprawy cała operacja powinna zająć pół godziny.
Wykonujemy cięcie poniżej gałki i obieramy ją z gumy.
Pozostały plastik wyłamujemy żabą albo rozpiłowujemy brzeszczotem.
Sam drążek jest gładki, ma tylko dwa takie jakby "kliny" na których trzymała się gałka. Jedziemy te kliny pilnikiem, bierzemy narzynkę 10mm i wykonujemy gwint na zwężonym zakończeniu drążka tj. 2,5-3 cm od góry.
Na gwint 10 pasuje większość gałek, w tym od Poloneza, Skody 105 jak i tych uniwersalnych bursztynowych. Jeśli otwór w naszej gałce jest zbyt duży nic straconego. Kupujemy w sklepie metalowym tuleję gwintowaną rozporową fi10, wbijamy do środka i to robi robotę.

Pozdrawiam
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Sty 19, 2017 7:43 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Nie rozwiązany ale osobiście gardzę bursztynowymi gałami, kojarzą mi się z wrastającymi ongiś pod blokami skodami 100, które zawsze do tego miały lepkie nakładki na kierownice i przepocone pokrowce na siedzeniach.
Do Wartburga to ze trzy takie bursztyny kupiłem, w tym nowe ale nigdy nie założyłem.
Ja po prostu lubię oryginał jaki by nie był i cięcie, gwintowanie to dla mnie zbrodnia, z którą ostatnio zmuszony byłem walczyć w Rapidce kolegi, żeby pomóc mu jako-tako wrócić do oryginału.
A już bursztyn w Cc to epokowo tak, jak pasek przeciwsłoneczny Michelin w Warszawie M-20.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Czw Sty 19, 2017 9:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Mikry napisał:

A już bursztyn w Cc to epokowo tak, jak pasek przeciwsłoneczny Michelin w Warszawie M-20.

Pięknie to ująłeś !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ADAM126
PostWysłany: Pią Sie 11, 2017 10:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1223
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Czy walek rozrzadu z eleganta pasuje do silnika z st?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ursus914
PostWysłany: Nie Sie 13, 2017 12:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 337
Skąd: Starachowice i okolice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p'79,komar 2330'71,126el'96,Caro+ GTI'97

Nie pasuje. W elegantowym wałku nie ma napędu od aparatu zapłonowego Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen WP Kontakt
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 146 z 146
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 144, 145, 146
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl