Autor Wiadomość
<  Polonez i częsci do niego - ALLEGRO
Endi
PostWysłany: Wto Wrz 19, 2017 2:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

Mikry napisał:
W czasie stanu wojennego to jeszcze C klas nie produkowano.

a od kiedy je produkowano?
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Sro Wrz 20, 2017 11:09 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3579
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Od 1983 albo później; wcześniej borewicze nie miały literowych oznaczeń wersji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sro Wrz 20, 2017 3:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 642
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Nie wiem jak oznaczano C klase w stanie wojennym ale to stan wojenny zmusił FSO do jej stworzenia z racji braku dostaw komponentów. Więc za rok powstania takiej wersji przyjmuję 1982.

Co do rzadkości C klasy - większość egzemplarzy była systematycznie wzbogacana o zwijane pasy, obrotomierze, listwy boczne, zegarki, metalowo gumowe zderzaki itp. Stad ich rzadkość dzisiaj. To samo dotyczy populara, który nie dość że był jeszcze rzadszy to do tego też był wzbogacany do standardowego borka.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Czw Wrz 21, 2017 4:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 642
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Ja rozumiem że mamy wolny rynek ale to już gruba przesada - używane!!!


http://allegro.pl/polonez-plus-caro-atu-klamka-drzwi-lewa-przod-nieb-i6913518612.html
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pią Wrz 22, 2017 2:06 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 642
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Exportowa wersja - znaczek daewoo, metalowa paka w kolorze karoserii:

https://www.olx.pl/oferta/polonez-truck-1-9-d-CID5-IDoQSng.html
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Wrz 22, 2017 12:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Podłoga jak od Alu. Zunifikowali to później? Przyznam, że na żywo nie widziałem Plusa ze stalowymi burtami.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pią Wrz 22, 2017 7:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 642
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Też nie miałem okazji widzieć plusa ostatniej wersji ze stalowymi burtami - tylko zdjęcia z internetu zazwyczaj wykonane we Włoszech:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Daewoo-FSO_Polonez_Truck_Plus.JPG

https://c1.staticflickr.com/1/559/31714825212_8e0d3a37f6_b.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Daewoo-FSO_Polonez_Truck_1.9D.jpg

A to nie wiem skąd:

https://x.cloudsdata.net/fj/images/products/large/524222575e8b702589e_55531755644bbdaewootruckplusvercelli3520082412224563969.jpg

Z innej beczki - MR'89 export w ładnym stanie:

http://allegro.pl/polonez-1-5-zabytkowe-auto-i6960716826.html?reco_id=bf57ce12-9fbc-11e7-a327-6c3be5b47f48#imglayer

Od kiedy nie było miejsca na antenę w podszybiu?

Caro oriciari - czasem jakiś czas temu nie było to ogłoszenie z opisem policyjnej przeszłości?? Zwróćcie uwagę co znajduje się za atrapą - niebieskie lampy:

http://allegro.pl/polonez-caro-orciari-i6960453170.html

Dodatkowo widać na zdjęciu prawych drzwi jak rdzawy zaciek ścieka spod plastików :/
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pią Wrz 22, 2017 9:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3579
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Na jednym ze złomów w moim mieście od co najmniej sześciu lat stoi dwumetrowy tył od traka. Po obwodzie widać resztki ryflowanej blachy alu, borty są stalowe, białe, nadbudówka AGA (NB, całkiem nieźle zachowana), a dół typowo plusowy - zarówno boki, jak i tył. Ale fakt faktem, czegoś takiego w wersji "na chodzie" nie pamiętam, ani nawet niejeżdżącego, byle w całości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Wrz 24, 2017 11:19 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Taki se, z jedną z najbrzydszych nadbudówek ale jej oklejenie rządzi!
https://www.olx.pl/i2/oferta/fso-polonez-truck-1-6-benzyna-gaz-niespotykany-stan-CID5-IDowvsA.html#:5923637454#gallery
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Paź 02, 2017 10:48 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2256
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Chevrolet Blazer LT 4300.

wlodek napisał:
Nie wiem jak oznaczano C klase w stanie wojennym ale to stan wojenny zmusił FSO do jej stworzenia z racji braku dostaw komponentów. Więc za rok powstania takiej wersji przyjmuję 1982.

Co do rzadkości C klasy - większość egzemplarzy była systematycznie wzbogacana o zwijane pasy, obrotomierze, listwy boczne, zegarki, metalowo gumowe zderzaki itp. Stad ich rzadkość dzisiaj. To samo dotyczy populara, który nie dość że był jeszcze rzadszy to do tego też był wzbogacany do standardowego borka.


Nowe oznaczenia C/CE/L/LS/LE weszły w połowie 1983 roku w ramach MR83. Zmiany oczywiście wprowadzano stopniowo, stąd też "dziwne" modele z pierwszej połowy 1983 - z tradycyjnym oznaczeniem "1500", ale fabrycznym zubożeniem: bez tylnej wycieraczki, świateł przeciwmgłowych przednich, ze skajowymi siedzeniami, bez obrotomierza. Głownym celem wprowadzenia wersji C nie były problemy z komponentami ( bo brakowało głównie opon, akumulatorów, a zegarek czy obrotomierz były nawet w nadmiarze ), ale zasadnicze obniżenie kosztu produkcji Poloneza na rynek krajowy, któremu nawet na przełomie 81/82 groziło zastąpienie produkcją dla rolnictwa.

Stan wojenny formalnie zniesiono 22 lipca 1983, zatem "klasa C" powstawała już po stanie wojennym. W stanie wojennym powstawały fabrycznie wybrakowane modele - a to bez obrotomierza, a w 1982 większość PN-ów miała statyczne pasy bezpieczeństwa - właśnie z powodu braków w dostawach.

"C klasa" rzadka? Toż to jeszcze 15 lat temu był pospolity samochód! Większość modeli z dwóch lat produkcji: 1983 i 1984 to były wersje C. I
na dodatek duża ich ilość została zachowana do lat 2000 - kupione za uzbierane po calej rodzinie oszczędności jako lokata kapitału, z rzadka używane, w systemie przedpłat głównie.
Droższe wersje LE/LS trafiały częściej w ramach asygnat ( które zastąpiły talony ) do dyrektorów przedsiębiorstw i nomenklatury PRL, którzy w większości regularnie wymieniali auta co kilka lat. Droższe wersje były zazwyczaj mocniej eksploatowane, jako używane trafiały często na taxi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pon Paź 02, 2017 1:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Tyle, że większość tych oryginalnych C klas była co najmniej od połowy lat 90 (kiedy Polonezy zaczynały już pojawiać się na złomach) poddawana tjuninkowi dzięki przekładkom z lepszych wersji a nawet z Caro Smile
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fsokarol2
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 11:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 212
Ostrzeżenia: 0/3

https://www.otomoto.pl/oferta/polonez-caro-polonez-2-0-dohc-automat-ID6zaiTq.html#b997804ac6 automat, wspomaganie, 2.0 i niemieckie blachy, takiego to żem jeszcze nie widział Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Endi
PostWysłany: Sob Paź 07, 2017 8:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

fsokarol2 napisał:
https://www.otomoto.pl/oferta/polonez-caro-polonez-2-0-dohc-automat-ID6zaiTq.html#b997804ac6 automat, wspomaganie, 2.0 i niemieckie blachy, takiego to żem jeszcze nie widział Shocked

I cena z kosmosu, za takiego trupa to można wołać tyle co po złom, patrząc po ogólnym stanie to silnik pewnie ma się nie lepiej niż reszta. Te niemieckie blachy to pewnie dla picu założone.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wlodek
PostWysłany: Sob Paź 14, 2017 10:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 642
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Dla picu - ma naklejkę WPI na szybie. Ktoś miał 132 lub Argentę i przełożył co się da do Caro MR'91 - padaki.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 241 z 241
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 239, 240, 241
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl