Autor Wiadomość
<  Zmiany produkcyjne
jacek_s
PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 7:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Bardzo mnie rozwesela używanie słowa "zawsze" odnośnie wyposażenia poszczególnych wersji 125p...
_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
4971
PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 9:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1761
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

stivek napisał:
Czym w praktyce w latach 1985-87 różniła się wersja C od L?
- ogrzewanie tylnej szyby
- obrotomierz

Modele C w 1986/87 mają już w powrotem listewki z nierdzewki wokół drzwi, małe czarne kołpaczki na felgach i nawet listwy na drzwiach, czego nie miały wersje C w latach 83-84 i też bardziej wtedy odróżniały się od L-ek.

W środku L jest tak samo gołe jak C - te same fotele, boczki drzwi z małymi parapetami, tylko dodatkowy klawisz od ogrzewania szyby i mały obrotek.

Mój L ma długie podłokietniki i brązowe wnętrze, oświetlenie bagażnika, ogrzewaną tylną szybę, listwy na drzwiach, chromy na oknach, kolor L67, obrotomierza nie miał...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 11:06 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2323
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Masz luksusową odmianę wersji L Laughing

Bardziej chodzi mi o podstawowe ukompletowanie 1.5L z lat 85-87 , czyli takie które najczęściej obecnie można spotkać.

Tu mamy Fiata 1.5L:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/012644403-.html#I18

Pomijając dołożone halogeny czy radio, od wersji C z tego roku lub 86 różni go tylko
-ogrzewana szyba,
-pasy bezwładnościowe ( a pewnie były też L ze statycznymi )
-obrotomierz ( ale jak już wiemy były L bez obrotomierza )
- programator wycieraczek

Siedzenia, boczki, podłokietniki są takie same jak w C. Czy w 1985 wersje C miały już z powrotem uchwyty nad drzwiami dla pasażerów?

Zatem podstawowa wersja L w latach 85-87 od wersji C mogła się różnić:
- ogrzewana tylną szybą
- programatorem wycieraczek
- ew. uchwyty dla pasażerów górne ?

Wychodzi na to, że
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz125p
PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 9:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

jacek_s napisał:
Bardzo mnie rozwesela używanie słowa "zawsze" odnośnie wyposażenia poszczególnych wersji 125p...


Masz Rację bardzo często zdarzało się że gdy np wchodził nowy wzór konkretnej cześci to przez pewien czas montowano także starszy wzór rownolegle. Np gdy w 1987 wszedł czarny plastikowy klin uszczelki szyb to i tak do połowy roku upychali te szare skoro mieli na magazynie kilka setek szarego itd tak samo z korbkami szyb i innymi pierdołami

Ale co innego wersje wyposażenia.

W FSO luksusem były :

- szyba ogrzewana
- skrzynia V
- fotele w materiale
- pasy ze zwijarką

I niech mi nikt nie pierdoli że się zdarzały C klasy z powyższym wyposażeniem bo uznam to za doskonały dowcip.

Stivek wersje C z 1986 i 87 miały już normalnie listwy, ramki chrom, lampe p/ mgielną , kołpaczki i uchwyty NIE MIAŁY natomiast obrotomierza, pasów ze zwijarką, silnika poloneza, szyby ogrzewanej i programatora. Nie pamiętam jednak jak to było z zapalniczką, czy nie było jej do końca czy tez weszła w ostatnich C

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Popielaty
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 12:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

A mój C z 1985 roku ma programator pracy wycieraczek. Poza tym ten Fiat co Stivek pokazał mi nie pasuje. Brązowe boczki, szary dywan i czarne fotele. Boczki powinny być czarne w tym zestawieniu. Zwróćcie też uwagę na opony D-90, czy w C klasie nie były montowane D-124, a w L D-90? Co do ostatniego postu, to za dopłatą można sobie było dokupić do C klasy szybę ogrzewaną i prosić o zamontowanie Wink W końcu była cała wiązka do tyłu pociągnięta, wystarczyło wstawić grzaną szybe i wydłubać otwór pod klawisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 8:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1761
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Popielaty napisał:
A mój C z 1985 roku ma programator pracy wycieraczek. Poza tym ten Fiat co Stivek pokazał mi nie pasuje. Brązowe boczki, szary dywan i czarne fotele. Boczki powinny być czarne w tym zestawieniu. Zwróćcie też uwagę na opony D-90, czy w C klasie nie były montowane D-124, a w L D-90? Co do ostatniego postu, to za dopłatą można sobie było dokupić do C klasy szybę ogrzewaną i prosić o zamontowanie Wink W końcu była cała wiązka do tyłu pociągnięta, wystarczyło wstawić grzaną szybe i wydłubać otwór pod klawisz.

W moim L są D90... Ale uważam że to dużo gorsze opony od D124.
Zawsze też były tańsze od D124....
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 10:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2323
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Popielaty napisał:
Brązowe boczki, szary dywan i czarne fotele. Boczki powinny być czarne w tym zestawieniu. Co do ostatniego postu, to za dopłatą można sobie było dokupić do C klasy szybę ogrzewaną i prosić o zamontowanie Wink


Brązowe boczki nie są niczym dziwnym. Ukompletowania zdarzały się różne - w 1990 roku Motor narzekał, że FSO produkuje granatowe Polonezy z brązowym wnętrzem a takiego ukompletowania nikt nie chce.
Dwa - miałem Poloneza 1.5C z 84, który miał skajowe czarne fotele, czarne boczki, brązowy dywan, ale w bagażniku był już szary i półka była szara za to boczki bagażnika miały brązową wykładzinę.

Poprosić o zamontowanie.. owszem , można było - na fuchę majstrowi w Polmozbycie do kieszeni lub w prywatnym warsztacie. Jak napisał Endriu - na ogrzewaną szybę czekali 2 miesiące. W moim 1.5C z 83 też jest ogrzewana szyba - nawet nie jest podłączona. Została zamontowana niedługo po zakupie u prywaciarza. Dzisiaj właśnie warsztat wstawia mi z powrotem oryginalną nieogrzewaną ( została zachowana od nowości ).

Co do opon - gdy kupowałem 1.5C, to podpytałem jak to było przy zakupie. Otóż akurat 30 grudnia 1983 trzeba było dopłacić za lepsze opony przy odbiorze auta, a były nimi właśnie D-124 165SR13. Czyli tymi "standardowymi" były D-90.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacek_s
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 7:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Miałem C z 1988 roku i miał pasy zwijane. Zapalniczki nie miał.
_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Popielaty
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 7:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

A mnie to nadal ciekawi, bo raz, że pierwszy raz takie coś widzę, a dwa to wykaz tapicerek jaki sporządził użytkownik, nic nie mówi o czarnych skajowych fotelach, szarym jasnym dywanie i brązowych boczkach. Zazwyczaj spotykało się do tego brązowe fotele.

Ale fotele i kanapa są jeszcze starego "fiatowskiego" typu, czyli może też być to, że FSO wyzbywało się pozostałości, bo w 1986 zaczęto już montować te polonezowe kibelki.

Czyżby D-90 były przereklamowane? W końcu to Rekord-y Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 9:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2323
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Rewelacyjne zestawienie.

Punkt 11: 11
"-ZDJĘCIA BRAK

-dywan podłogi brąz
-boczki drzwiowe czarne
-tapicerka czarny skaj
-lata stosowania; 1986
-spotykane w następujących odmianach;

?....

Takie cudo zaistniało w 1986"

Dokładnie taką kompletację miałem w PN 1.5C z 84 ( plus misz-masz w bagażniku ).

Czytając te zestawienia, nasuwa się wniosek, że wszystkie kombinacje były możliwe z dostępnych w danym roku materiałów. Niektóre wystąpiły sporadycznie, niektóre mogły być efektem pomyłki na taśmie produkcyjnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcin125p
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 9:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Żukowo Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski FIAT 125p '78

D-124 to nowsza opona.
_________________
125p...ociech
Najfajniejsze są włoskie sportowe sedany z lat 60-tych. Dlatego mam 125p i 2107.
www.forum125p.pl - w temacie "Dużego Fiata" najlepsze miejsce w sieci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Popielaty
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 9:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

stivek napisał:

Czytając te zestawienia, nasuwa się wniosek, że wszystkie kombinacje były możliwe z dostępnych w danym roku materiałów. Niektóre wystąpiły sporadycznie, niektóre mogły być efektem pomyłki na taśmie produkcyjnej.


Tak tu się z Tobą zgodzę. W końcu było to FSO, a tamten Fiat w dziwnym zestawieniu może być poniedziałkowym Fiatem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz125p
PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 11:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Po kolei Panowie Cool Very Happy

Polonezy z 1983/84 wersje C czy inne skurwiałe LS-y z tego okresu to przykład lepienia rzeźby na kolanie.
Bywalo że dawali dywan brazowy, fotele czarny skaj wzór z DFa pólka szara albo wiśniowa, w bagazniku szaro a na nadkolach tylnych pomiedzy kanapą a drzwiami wstawki z granatowego floku. Totalny shit.

Co do kolorów nadwozia i foteli, nie ma tu mowy o prawidłowości kolor budy + konkretne fotele np jak czerwony lakier to zawsze fotele szare w diagonalu itp
PONIEWAZ montowano to partiami szło powiedzmy 1000 sztuk czarnych foteli i były montowane na linii do karoserii jakie szły. Cała filozofia.

Fotele brazowe z sukna jak i mega rzadki brazowy diagonal trafiały zarówno do granatowych 125p i PN jak i kremowych czy niebieskich.

,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gnusma
PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 1:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

Mój 1.5C z 1986r kolor L54 miał bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, kwadratowy most i obrotomierz , miał tez listwy na drzwiach i opony REKORD , tapicerka brązowy skay , mam za niego fakturę i oprócz ceny wijściowej jest spora dopłata ..nie pisze za co ale jest.
Kolega miał równolegle 1.5C z 1988 i juz nie miał listew na drzwiach ( kupował takie przyklejane z czerwonym paskiem ze znaczkiem i napisem FSO ) tylny most jugol, czarne kliny ..mój miał jasne no i czarne wnętrze.Pasy miał statyczne bo zakładał ze 126 EL a miał dość dużego Ojca i ten nie mógł sie w nich zapiąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotrwiewiora
PostWysłany: Nie Kwi 07, 2013 1:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1237
Ostrzeżenia: 0/3

Cytat:
Mój L ma długie podłokietniki i brązowe wnętrze, oświetlenie bagażnika, ogrzewaną tylną szybę, listwy na drzwiach, chromy na oknach, kolor L67, obrotomierza nie miał...


Bo zmiany były dopiero na wiosnę i rzeczywiście obrotomierz był wtedy opcją nawet w L.

Z tapicerkami były różne cuda ale fiat z linku który wrzucił stivek to picówa jakich mało i elizówka na kilometr, w tym fiacie mogło byc wymieniane wszystko, podejrzewam podmiankę foteli i obszyć siedzisk, bo fiat ma 36000 tylko 220000, więc nie jest on argumentem w żadnej sprawie.

Od 1985 roku starano się opanować jakoś wyposażenie, każde auto miało:


Uploaded with ImageShack.us

Mało widać, ale jednak. Są tam jeszcze takie pozycje jak tapicerka, szyby boczne, ogumienie, dywany, szyba tylna, lusterko boczne.
_________________
wioorek, www.fiat125p.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 31 z 32
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 30, 31, 32  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 125p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl