Autor Wiadomość
<  Pionier - nieudany prototyp
Marian
PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 8:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Nysa 522T 1990

A słyszeliście o czymś takim, jak Pionier Question Arrow http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=240:pionier&catid=18:stare-samochody&Itemid=705
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sanitariusz
PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 8:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: /3
Pojazd: mały i duży

coś gdzieś czytałem. auto tak brzydkie i głupie, że chciałbym je mieć. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
oldi
PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 10:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3

sanitariusz - może najładniejszy on nie jest, myślę,że w stylu tamtych lat ale jego koncepcja jak na tamte czasy wcale nie była głupia - nadwozie bardzo uniwersalne - następne kombi właściwie zaczęto produkować dopiero w 1964/65 (warszawa 203 K)! Projekt był rozwojowy - mogły powstawać tak poszukiwane sanitarki czy pick-upy.Powstał w bardzo trudnych powojennych czasach, z tego co widać projekt położyły zbyt słaby silnik i inne niedopracowane elementy brane tez przypadkowo z innych pojazdów.
O Pionierze jeszcze tutaj:
http://polskie-auta.pl/stara/pionier.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marian
PostWysłany: Pon Kwi 09, 2012 10:52 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Gdyby to miało silnik samochodowy i przemyślane zawieszenie to podejrzewam, że jeździłoby całkiem fajnie, bo tak, jak napisałeś, nadwozie dośc uniwersalne. Ale zaczęli od wszytkiego. A trzeba było się skupić na jednym samochodzie - np osobowym, albo dostawczym. A z tego robić wersje pochodne. A tak to wyszedł syf i mamy tylko fajne zdjęcia Cool
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sql
PostWysłany: Pon Kwi 16, 2012 11:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 547
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: /3
Pojazd: biały / zielony

Silnik GAD 500 zastosowanie znalazł w prototypie samochodu, który powstał w 1953 roku w Jelczańskich zakładach samochodowych (różne inne źródła- mówią, że w zakładach samochodowych ministerstwa transportu drogowego i lotniczego). konstruktorem samochodu Pionier był Mieczysław Łukawski. Uważał on, że samochód powinien być szeroko dostępny dla społeczeństwa- a więc: tani, prosty w budowie i bardzo ekonomiczny w eksploatacji. Zaprojektowane więc auto nieco podobne z sylwetki do Warszawy M20, o nadwoziu przystosowanym do zabudowania różnych wersji. W podstawowej wersji samochód mógł zabrać ze sobą ok. 300 kg bagażu i doskonalę sprawdził się jako taksówka. Pionier mógł służyć również jako sanitarka, półciężarówka, furgon bagażowy oraz samochód turystyczny z otwieranym dachem, posiadający sporych rozmiarów bagażnik. Nadwozie było metalowo-drewniane typu kombi-limuzyna. Najprawdopodobniej w tym właśnie samochodzie zastosowano po raz pierwszy- rozkładane tylne siedzenia. Pracę nad konstrukcją tego samochodu prowadzone były również w ośrodku doświadczalnym polskiego związku motoroweogo w Warszawie. Jak zwykle- nic z tego nie wyszło.







Źródło: książka pt:" Samochody PRL-u " Włodzimierz Bukowski
_________________
Cezary Nawrot - (ur. 12 lipca 1931 w Siemianowicach Śląskich, zm. 15 czerwca 2004) – polski projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Nekkid
PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 9:22 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 23
Ostrzeżenia: /3

Ten samochód wygląda jak karawan przewożący Dracule na pacę. Wielkie być może, gdyby wyglądał inaczej i był dopracowany. Był jednak straszny
_________________
Sprzedaż przednich elementów blacharskich. Posiadamy bazę ponad 100 tysięcy części do prawie każdej marki samochodu : http://samochodowe-czesci-uzywane.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Auta studyjne i prototypowe

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl