Autor Wiadomość
<  Syrena modele metalowe- porównanie
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 12:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Witam!
Dzisiaj pragnę napisać trochę na temat popularnych modeli Syreny a mianowicie obecnej na Allegro od około 2005 roku i dobrze wszystkim znanej serii Królowa Polskich Szos firmy Hipo (także w wykonaniu z przyczepką NiewiadówWink oraz być może nieco mniej rozpowszechnionych ale niczym im nie ustępujących Welly.
Na początek ażeby mieć pewność, ze porównujemy wyroby z tej samej półki pragnę podkreślić, ze w obu przypadkach mamy do czynienia z samochodzikami w przedziale cenowym 15-17,50 PLN przeznaczonymi dla dzieci powyżej 3-go roku życia. Teoretycznie więc są to nie profesjonalne modele tylko zabawki. Sam fakt, że przedmiot został wyprodukowany jako zabawka nie obniża oczywiście w żaden sposób jego wartości kolekcjonerskiej, estetycznej czy wreszcie sentymentalnej co bardzo dobrze widać na przykładzie Matchboxa i myślę, że podobnie jak ja każdy zawsze chciał mieć miniaturkę Syrenki.


Uploaded with ImageShack.us
1----Porównanie zacznijmy od przodu pojazdu- w obu modelach prezentuje się on dosyć efektownie z tym, że w modelu firmy Hipo zastosowano wlot powietrza o za bardzo zaokrąglonych rogach i kanciasty zderzak przypominający wyglądem zderzaki 126p. Model od Welly został dodatkowo wyposażony w kierunkowskazy z pomarańczowego przezroczystego tworzywa.
2----Różnice rozpoczynajął sie dopiero kiedy przejdziemy do omawiania profilu karoserii.


Uploaded with ImageShack.us
Z tej perspektywy korzystniej będzie się prezentował model od Welly. Po pierwsze to znacznie lepiej odwzorowana została sylwetka i możemy się o tym przekonać przeglądając chociażby rysunki wymiarowe Syren z Instrukcji Obsługi czy małego Glinki. Zwraca uwagę przede wszystkim kształt wycięć nadkoli jak i samych kół gdyż w modelu firmy Hipo nadkola są zdecydowanie za głębokie a opony jakby wystawały poza obrys pojazdu. Felgi nie posiadajął w przeciwieństwie do modeli od Welly kołpaków fakt, że majął pięć srób ratuje honor i z przymróżeniem oka możemy przyjąć na potrzeby tego arta, że to "kryzysowa" stopiątka ze stożkami na piasty;-))) Elementem psującym niewątpliwie estetykę i trudnym do zamaskowania jest także zrezygnowanie z ramek okien- szczególnie trójkącików. W modelu od Welly autko sprawia wrażenie, że ma "opuszczone szyby". Najbardziej wytrawni modelarze mogą wręcz tamte trójkąciki dodatkowo oszklić stosując przezroczysty plastik np. ze starego resoraka czy pudełka na kasetę magnetofonową. We wspomnianym modelu wszystkie elementy pokrywane przez wytwórnię dekoracyjną warstwą chromu takie jak: boczne listwy ozdobne, ramiona wycieraków, progi, korek wlewu paliwa, klamki, zamek pokrywy bagażnika czy kołpaki zostały pokryte dodatkowo srebrną farbą. (W modelu firmy Hipo wspomniane elementy pokryte zostały lakierem.)
3----Wnętrza obu modeli prezentują poziom zbliżony, chociaż w modelu od Welly kolumna kierownicy nie leży nisko prawie na kolanach, lepiej odwzorowano pedały, tapicerki drzwiowe czy linię przejścia pomiędzy materiałem a skają na fotelach. Żaden z prezentowanych modeli nie jest niestety dostępny z czerwoną czy brązową tapicerką zaś tablica wskażników została w obu przypadkach wykonana z tworzywa, chociaż dla chcącego nic trudnego- przy odrobinie wprawy można ją przemalować na kolor nadwozia bo modele nie są w przeciwieństwie do resoraków nitowane do podłogi (co póżniej wykluczałoby ich ponowne złożenie) ale przykręcane.
4----Jeżeli chodzi o tylną część pojazdu to w modelu firmy Hipo zastosowano duże i oczywiście niezbyt proporcjonalne tylne lampy.


Uploaded with ImageShack.us
Odblaski zamiast pod krawędzią pokrywy bagażnika (pozbawionej przetłoczenia) znajdujął się nad zderzakiem. Większość egzemplarzy posiada niezbyt wyszukaną rejestrację w postaci naklejki WH001 w miejsce stosowanego przez Welly emblematu Syreny pisanymi literkami (takiego jak w modelach 100-103). Na plus należy zaliczyć natomiast znaczek FSM na masce bardziej poprawny historycznie niż stosowany przez Welly FSO. Godny pochwały jest także fakt, ze modele obu firm występują często w kolorach zbliżonych do tych stosowanych przez wytwórnię, tj. żółtym, białym, siwym i błękitnym. Last but not least największą zaletą opisywanych modeli jest to, że w ogóle SĄ!!! Wszyscy chyba pamiętamy czasy kiedy jeśli chciało się mieć model Syrenki to trzeba byłó uganiać się po Allegro za plastikowymi toczydełkami Ruch-u heheheh także jeśli możecie to kupujcie;-)))

----Podsumowując to Syrena 105 firmy Welly jest pojazdem dojrzałym zarówno konstrukcyjnie jak i pod względem estetycznym, który można po wypakowaniu z pudełka przestawić prosto do gablotki na biurku. Syrenę firmy Hipo przy zbliżonej cenie obu modeli poleciłbym raczej modelarzom gdyż jest to doskonały kanwas do wprowadzania różnego rodzaju poprawek lakierniczych i stylistycznych dających tak na marginesie całą masę osobistej satysfakcji. Nie wątpię, ze jest to do dzisiaj już model niemalże kultowy, który każdy syreniarz powinien posiadać bez względu na niedociągnięcia;-)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 8:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7608
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Welly jest niemal perfekcyjna a Hipo to straszny kapeć ale ma ten najważniejszy plus, że była chyba pierwszym masowym modelem polskiego samochodu (poza Cinquecento z Bburago) po 1989 roku.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fsmfans
PostWysłany: Pią Cze 29, 2012 12:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 202
Skąd: Pabianice. Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Brak.

Welly ma dużo lepsze proporcje niż nawet IST/IXO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 11:24 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Odnośnie modeli firmy Welly warto wspomnieć jeszcze, że występujął one w dwóch wersjach, mianowicie jako te nieco większe z otwieranymi drzwiami [skala 1:34] oraz jako "Modele Polskich Samochodów" w skali 1:43. Dokładność wykonania i odwzorowania detali pozostaje na tym samym poziomie poza oczywiście brakiem otwieranych drzwiczek i podstawki centralnej utrzymującej samochodzik z kołami zawieszonymi w powietrzu.
Syrena w skali 1:43 posiada także tylne lampy i kierunkowskazy lakierowane farbą w miejsce plastikowych. Lusterko tylko po stronie kierowcy jest moim zdaniem nawet bardziej poprawne historycznie. Very Happy W obu modelach listwy ozdobne, zameczki klapy i wycieraczki zostały polakierowane na kolor srebrny.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Off-Topic -> Modelarstwo

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl