Autor Wiadomość
<  Resory do PN-a
stivek
PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 2:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Przymierzam się do wymiany resorów w moim PN '80. Lewa strona trochę siada. Resor jest trzypiórowy,bodajże od 1983 zaczęto stosować dwupiórowe.

Kupić taki, jak do Fiata Kombi:

http://allegro.pl/nowe-resory-resor-fiat-125p-125-polonez-trzypiora-i2672773763.html

Czy też takie dwupiórowe?

http://allegro.pl/fiat-125p-polonez-resory-i2696263596.html

Czy te do Fiata Kombi są takie same jak do PN-a wczesnego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 2:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

pierwsze są rzemiosłem, drugie wyglądają na fabryczne, więc brałbym drugie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Endi
PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 2:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 652
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

stivek napisał:
Przymierzam się do wymiany resorów w moim PN '80. Lewa strona trochę siada. Resor jest trzypiórowy,bodajże od 1983 zaczęto stosować dwupiórowe.

Kupić taki, jak do Fiata Kombi:

http://allegro.pl/nowe-resory-resor-fiat-125p-125-polonez-trzypiora-i2672773763.html

Czy też takie dwupiórowe?

http://allegro.pl/fiat-125p-polonez-resory-i2696263596.html

Czy te do Fiata Kombi są takie same jak do PN-a wczesnego?

Rozumiem że chodzi Ci żeby były jak najbardziej zbliżone do oryginału Question Ja w swoim zmieniałem jakiś czas temu resory w sumie to nawet za dobrze nie wiem czy są 2 czy 3 piórowe ale wydaje mi się że 2 pod względem właściwości jezdnych to żadna różnica.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
zycho
PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 3:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

3 piórowe są teoretycznie trochę twardsze. Ja w swoim caro'92 miałem 2 piórowe, po tym jak strzelił mi jeden założyłem 3 piórowe, o ile się nie mylę właśnie od 125p. Jedyna różnica że więcej można było do niego wsadzić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
hetman
PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 10:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 263
Ostrzeżenia: 0/3

Wydaje mi sie ze 3-piorowe sa sztywniejsze. Moim zdaniem jest znaczna roznica, dlatego nawet instalowalem w moim Polonezem nr 7 (z 1984 roku) 3-piorowe ( z Borka z 1981 roku) zamiast 2-piorowe. Prowadzi sie juz lepiej, sztywniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Wto Lis 20, 2012 8:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 505
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,FSO Truck 1989,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

hetman napisał:
Wydaje mi sie ze 3-piorowe sa sztywniejsze. Moim zdaniem jest znaczna roznica, dlatego nawet instalowalem w moim Polonezem nr 7 (z 1984 roku) 3-piorowe ( z Borka z 1981 roku) zamiast 2-piorowe. Prowadzi sie juz lepiej, sztywniejsze.



I przede wszystkim kiedy usiądą z tyłu 3 osoby auto nawet trzyma poziom co zauważyłem w swoim poldku Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Wto Lis 20, 2012 9:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 652
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

LeszekR napisał:
hetman napisał:
Wydaje mi sie ze 3-piorowe sa sztywniejsze. Moim zdaniem jest znaczna roznica, dlatego nawet instalowalem w moim Polonezem nr 7 (z 1984 roku) 3-piorowe ( z Borka z 1981 roku) zamiast 2-piorowe. Prowadzi sie juz lepiej, sztywniejsze.



I przede wszystkim kiedy usiądą z tyłu 3 osoby auto nawet trzyma poziom co zauważyłem w swoim poldku Wink

Ja stwierdziłem wyraźną różnicę jak zmieniłem amortyzatory na sztywniejsze po zmianie resorów większej różnicy nie widziałem ale fakt że nie wożę nim jakiś ciężkich ładunków i z reguły jeżdżę sam bądź z jednym pasażerem, który i tak siedzi z przodu.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Wto Lis 20, 2012 12:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Chodzi mi też o to, aby tył nie stał wyżej od przodu.

Jak widać powyżej - każdy ma inną opinię Smile

W zestawie kierowca+pasażer przyjemniej mi się jeździło 1.5C na dwupiórowych, auto wydawało się bardziej miękkie. Egzemplarz 1 1980 na trzypiórowych nieco bardziej podskakuje na na przykład garbach na drodze.

Zakup będę musiał odłożyć na kilka miesięcy bo ostatnio dużo kosztowała wizyta Poloneza w zakładzie kosmetycznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Sro Lip 02, 2014 10:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Byłem w zakładzie regeneracji resorów i pytając o regenerację/dorabianie resorów.

Dwupiórowe są faktycznie ciut grubsze ( 8mm ), a trzypiórowe 7mm.

Współcześnie robione to kiepska jakość podobno ( co wydaje się logiczne ).

Ale zakład stwierdził, że po regeneracji Polonez będzie wyżej stał, tak że nawet 6 palców będzie odległości od koła to błotnika. Bo resor musi mieć wygięcie, żeby pracował. No ale jak to było fabrycznie? Był elastyczny a wóz nie stał jak stuningowany dragster.

Teraz lekko poskakuje na nierównościach, coś jak źle stuingowane auto, ale wizualnie tył nie siedzi jakoś bardzo.

Co radzicie, regenerować obecne resory czy kupić dwupiórowe z PRL z Fiata 125p i dołożyć ten trzeci krótki resor?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukasz1t
PostWysłany: Sro Lip 02, 2014 10:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

stivek napisał:
Współcześnie robione to kiepska jakość podobno ( co wydaje się logiczne ).


Dlaczego tak uważasz? Mi się wydaje, że dzisiejsze wyroby wcale nie muszą być gorsze od oryginałów z FSO.

Poza tym jesteś pewny, że to problem z resorami, a nie np. mocno zużyte amortyzatory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blackleon
PostWysłany: Czw Lip 03, 2014 8:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

lukasz1t napisał:
Poza tym jesteś pewny, że to problem z resorami, a nie np. mocno zużyte amortyzatory?

A co maja do tego amortyzatory Question Mozesz je w ogole wyjac i samochod musi idealnie stac, na rownej wysokosci z lewej i prawej strony.

Jesli chodzi o regeneracje, to poszukaj innego fachowca, ktory bedzie potrafil zrobic tak, zeby stal jak oryginal. Jak nie chcesz regenerowanych, to wsadzaj 2 pióra. Nie wiem, czy to dobry pomysl z dokladka trzeciego - tez moga miec rozna wysokosc.
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
lukasz1t
PostWysłany: Czw Lip 03, 2014 12:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

blackleon napisał:
lukasz1t napisał:
Poza tym jesteś pewny, że to problem z resorami, a nie np. mocno zużyte amortyzatory?

A co maja do tego amortyzatory Question Mozesz je w ogole wyjac i samochod musi idealnie stac, na rownej wysokosci z lewej i prawej strony.


Owszem, jednak moja sugestia odnośnie amortyzatorów odnosiła się do tej części wypowiedzi:

stivek napisał:
Teraz lekko poskakuje na nierównościach, coś jak źle stuingowane auto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Lip 04, 2014 9:29 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Zużyty amortyzatory powodują, że auto się buja, źle się prowadzi.

Tutaj jest problem ze sprężystością. Zawieszenie co prawda nie dobija, ale słabo sprężynuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Mar 09, 2015 11:18 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Czy amortyzatory mogą się zapiec lub stwardnieć? Czyli będą z dużym oporem się uginały? Słyszał ktoś o czymś takim?

Jaki będzie rezultat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Wto Mar 31, 2015 10:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

stivek napisał:
Czy amortyzatory mogą się zapiec

Mogą,przykład z własnego podwórka,przyczepka SAM z amorami od malucha,zapiekły się na amen że wogóle nie pracują Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl