Autor Wiadomość
<  Wymiana tulei resoru
mp79
PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 7:36 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Czy ktoś z Kolegów podejmował się tego wyzwania?
Jeżeli tak, to z jakim skutkiem i jakie narzędzia są potrzebne?
Trochę poszperałem w necie i opinie na ten temat z lekka przerażają. Niektórzy radzą bez młotka mniejszego niż 5 kg nawet nie podchodzić. A ja myślałem, że niedawno zakupionym trzykilowcem (który NB umożliwił mi wyjęcie z piasty zardzewiałej półosi z wieloklinem) będę dał radę wybić wszystko...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FIrehand
PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 10:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 309
Skąd: Krk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p: 1978, 1980, 1989, Yamaha TDM 850, BMW 5er

Ja to robię tak: tak parę dni przed planowaną wymianą tulei co jakiś czas zalewam całość ropą, zawsze powinno coś pomóc, dopasowuję tulejkę o średnicy trochę większej niż średnica zewnętrzna tulei metalowo - gumowej resora. Dopasowuję też tulejkę o średnicy ciut mniejszej niż tuleja resora i wkładam to wszystko w imadło (resor z tuleją do wymiany pomiędzy 2 tulejki, które dopasowujemy jak powyżej), i zaczynamy skręcać tyle na ile starczy nam sił, jeśli tulejka drgnie i zacznie się wyciskać to jesteśmy w domu a jeśli nie to bierzemy młot i zaczynamy walić w frontalną część imadła (imadło, które do tego używam to stare, pancerne imadło kowalskie więc nie robi to na nim wrażenia),

Trochę większe od tego: (jak widać konstrukcja powoduje, że uderzenia młotem od frontu wyciskają tuleję mocnymi impulsami)



stały nacisk na wytłaczaną tulejkę + udar pochodzący od imadła zawsze już daje radę, uderzając co jakiś czas warto dociągnąć imadło.

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Wto Lut 05, 2013 10:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Gratuluję Ci imadła, które daje radę. Ja nie jestem w stanie się do takiego czegoś "dokopać". Ostatecznie, na prasę zawiozę, ale - wiadomo - wolę sam, bo ewentualna satysfakcja rekompensuje stracony czas... Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sro Kwi 17, 2013 9:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Post pod postem, bo trochę czasu minęło, a ja... nie dam rady nawet wyjąć śrub, trzymających resor. Laughing
Co proponujecie w sytuacji, gdy śruba zrosła się z wewnętrzną rurką tulei metalowo-gumowej? Macie na to jakiś sposób, czy tylko młotek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Sro Kwi 17, 2013 11:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

ściąć końce śruby na równo, a później rozgiąć mocowanie resora i wyjąć całość.
jak zrosło się porządnie to młotkiem możesz walić do usranej śmierci i najwyżej coś pogniesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
zycho
PostWysłany: Sro Kwi 17, 2013 11:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Ja ten problem rozwiązałem mało ekologicznie, czyli grzanie palnikiem (otwartym ogniem) aż zapaliła się guma. Jak się dymiło ostro wtedy młotkowanie - pomogło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 8:08 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Przedniego mocowania nie rozegnę, bo jest obudowane również od przodu. W ostateczności spróbuję tak, jak radzi zycho, ale najpierw trochę postukam bez podpalania. Tylko że najpierw muszę wydłubać zbiornik paliwa, a tego z kolei nie dokonam, dopóki wał, wydech oraz linka ręcznego są na swoich miejscach Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 3:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 657
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

A mógłbyś foto zrobić?

Jeżeli masz tuleję taką:


http://www.moto-trans.koszalin.pl/images/products/big/TULEJKA-RESORU-46-16-65-HONKER-POZNAN.2211.JPG

to wpadł mi do głowy taki troche barbarzyński sposób -wiertarką porozwiercać gumę najlepiej dookoła.
Wybijasz środkową tuleję.
Potem trzeba pokombinować z zewnętrzną, ale ją możnaby pilnikiem lub brzeszczotem załatwić.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Czw Kwi 18, 2013 9:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Takiej tulei nie mam. Wbrew wszystkim wcześniejszym sugestiom, okazało się, że powkładane są tam wyłącznie gumowe dwuczęściowe tuleje. Przynajmniej w tylnym uchu jest takowa, pozostałych jeszcze nie wydłubywałem. Co do przedniego ucha - muszę przyznać, że ktoś dobrze nad tym pomyślał. I jest to rozwiązane jak w lublinie - łeb śruby jest wpasowany w wieszak. Niebawem wrzucę foto, o ile ktoś z Kolegów nie wie, jak to wygląda, a chciałby wiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Wto Kwi 23, 2013 8:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Stare po wyjęciu i nowe przed włożeniem:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl