Autor Wiadomość
<  Waga ciężka w Polsce i na Świecie - dywagacje i dyskusje...
wlodek
PostWysłany: Pon Lut 25, 2013 10:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

"Jak powiedział tak zrobił" - i nie mówie tu o cudzie obiecanym przez Donalda T. Wink tylko o założeniu nowego tematu.

"Temat dotyczący szerokopojętej motoryzacji wagi ciężkiej, odnoszącej się porównawczo do polskiej motoryzacji."

Swoją drogą na awatarze Pana Arkadiusza widzę Stara, chyba 244 po tak zwanym "karosażu" - dość popularna forma naprawy głównej pojazdów pożarniczych powszechna od lat 90 ubiegłego wieku. Jeżeli to Star 244 to zapewne zmodernizowany przez firmę BOCAR, lub też jest to wykonany fabrycznie pojazd przez firmę Wawrzaszek z Bielska-Białej, somfing lajk dys:

http://www.galeria998.cal24.pl/details.php?image_id=12542&sessionid=vnm053bsi3d1104bi2s6gf1ac2

W sumie podobno jedne z ostatnich wozów pożarniczych wykonanych na fabrycznie nowych podwoziach STARa 244.

Ale wracając do tematu.

Faktycznie najlepiej byłoby, gdyby producent był tylko wykonawcą pojazdu do którego wszelkie prawa ma armia. W odwrotną stronę zadziałało to w przypadku Rosomaka przy którym sami załatwiliśmy się
bez mydła - przepraszam za kolokwializm. Mianowicie zakład w Siemianowicach nie ma absolutnie prawa do wprowadzania zmian konstrukcyjnych w Rosomaku bez wiedzy i zgody fińskiej Pathrii. Wygląda to dokładnie tak, że zmiany które chcemy wprowadzić np. po kolejnej eksplozji w Afganistanie, po dokładnym ich opracowaniu musimy bezpłatnie wraz z wszelkimi prawami do nich przekazać Finom i dopiero
oni pozwolą (lub też nie) wprowadzić modyfikację w Rosomaku. A najgorsze, że to nie wszystko - licencja na Rosomaka wygasa w 2015 roku - czyli już niebawem.

Wówczas to trzeba będzie albo na nowo wykupić prawa do produkcji Rosomaka lub też wprowadzić całkowicie nowy bojowy wóz piechoty (jak się nie mylę, tak się to faktycznie nazywa) co moim zdaniem
jest typowo polskim kuriozum - jakby nie można było tego zrobić 10 lat temu. Prawdopodobnie wygra opcja numer dwa i jedyne pocieszenie, że prawdopodobnym następcą bedzie Hipopotam z AMZ Kutno -
spełniający to o czym pisaliśmy - został opracowany wspólnie z instytutami wojskowymi.


Co do Kamaza

Faktycznie 10% akcji kilka lat temu wykupił Dailmler-Benz AG i udział ten wzrasta.

Parę miesięcy temu sytuacja w pracy zmusiła mnie do poszukania podwozia w pełni terenowego, z dużym kątem natarcia (powyżej 35 stopni).

Wówczas to po rozeznaniu tematu w wielkiej siódemce musiałem poszukać alternatywy - Jelcz odpadł z wiadomych względów. Więc skierowałem się do producenta z Nabierieżnyje Czełny - Kamaza Wink

Wygooglałem i znalazłem - przedstawiciel na Polskę z małopolski. Wysłałem szczegółową specyfikację mejlem, zadzwoniłem, powiedziałem co potrzebuję. Po dwóch godzinach - oczom nie wierzę - pełna oferta z rysunkami DWG o które zapomniałem poprosić. Pojazd dostępny z normą EURO 3 i 4 ale jak mnie zapewniono w czwartym kwartale dostępny będzie silnik EURO 5 - pełen profesjonalizm.

Śledząc poczynania na dość specyficznym rynku rosyjskim jestem pełen podziwu, że przy wszechobecnej tam korupcji i centralnym sterowaniu (chyba raczej powinno się to nazywać centralnym smarowaniem
i nie o smar mi chodzi Wink ) udało się nawiązać współpracę z producentem Mercedesów.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
poldon82
PostWysłany: Wto Lut 26, 2013 10:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1137
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

Cytat:
...Po Kabulu jeździ też kilkanaście autobusów marki Autosan, m.in. w barwach PKS Wyszków, LOT-u i z reklamą wody mineralnej "Muszynianka".Trzecią grupę pojazdów z Polski stanowią wysłużone ciężarówki, m.in. Stary i Kamazy. Samochody trafiają pod Hindukusz głównie drogą lądową - przez Rosję i Uzbekistan. I to w hurtowych ilościach, na lawetach. Interes najwyraźniej handlarzom się opłaca...


http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Stare-samochody-z-Polski-hitem-w-innych-krajach,wid,15365257,wiadomosc.html

Chciałbym zobaczyć te Autosany tam Very Happy hehe
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wlodek
PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 2:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Fajny artykół.

Swoją droga ciekawy obieg pojazdów - wysłużone z naszego punktu widzenia, a trafiają na eksport i to aż na bliski wschód.

W latach 90tych w Bielskim MZK jeździły trzy sztuki Ikarusów Yugosławiańskich - IK 140 ZEMUN Wink Na sam koniec żywota swego jeden z nich trafił do... polskiej poloni na Białorusi i podobno dłłłuuugo tam jeździł.

Dużo Wysłuzonych polskich autobusów trafia od lat 90siątych na Ukrainę, do Rosji:

http://phototrans.pl/14,376722,0.html

Trolejbus:

http://phototrans.pl/14,595490,0.html

Jak widać po "gołębniku" jest albo po naprawie głównej, albo to rocznik od 1991/2.

I wreszcie rodzynek - ma żółte blachy ale nie jest to zabytek ;D :

http://images.yandex.com/#!/yandsearch?text=jelcz m11 russia&pos=0&rpt=simage&img_url=http%3A%2F%2Ffotobus.msk.ru%2Fphoto%2F01%2F52%2F30%2F152305_s.jpg

Najlepsze jest foto z tyłu -

http://images.yandex.com/#!/yandsearch?text=jelcz m11 russia&pos=1&rpt=simage&img_url=http%3A%2F%2Ffotobus.msk.ru%2Fphoto%2F01%2F39%2F04%2F139040_s.jpg

Widać że po remoncie głównym, więc wyexportowany pewnie w latach dwutysięcznych.

Kazahstan:

http://phototrans.pl/14,77118,0.html - kapitalny jest pomimo, że jest po naprawie głównej - zwłaszcza te lampy ze zintegrowanymi kierunkami - rzadko spotykane.

A o tym, że ciężarówki są tam wywożone, to pierwszy raz słyszę.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gemba_WAA
PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 3:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 196
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126,B6

wlodek napisał:
Dużo Wysłuzonych polskich autobusów trafia od lat 90siątych na Ukrainę, do Rosji:

http://phototrans.pl/14,376722,0.html

Trolejbus:

http://phototrans.pl/14,595490,0.html

Jak widać po "gołębniku" jest albo po naprawie głównej, albo to rocznik od 1991/2.

Jak widać po metryczce wozu jest to rocznik 1997 Razz Swoją drogą, wozy które podałeś w linkach akurat nie trafiły na wschód jako "wysłużone", lecz za nowości.

Obecnie eksport przechodzonych jelczy i ikarusów już raczej zanikł, wszak tam też dochociera postęp techniczny i wiedzą, że taki 15-20 letni autobus z Reichu to lepszy sort niż jakiś badziew z Jelcza. Wyjątkiem jest ostatnia sprzedaż bodaj 10 jelczy na szelkach z Lublina do Łucka na przełomie minionego i bieżącego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zycho
PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 4:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Trolejbusy w Rosji były zbudowane na fabrycznie nowych nadwoziach Jelcza 120M w pierwszej połowie lat 90. Montażem rosyjskiej elektryki do polskich nadwozi generalnie zajmowała się firma Nordtroll, tych pojazdów powstało ok. 20 sztuk. Większą ciekawostką są, a w zasadzie już jest tylko jeden trolejbus zbudowany w oparciu o nadwozie autosana H10. Powstały dwie sztuki, z czego do dziś jeździ tylko jedna:
http://transphoto.ru/vehicle/15360/
http://transphoto.ru/vehicle/15363/

Z Lublina obecnie do Łucka sprzedano 6 pojazdów, 4 kolejne są gotowe do sprzedaży. Zakup dla strony Ukraińskiej jest zbawieniem, bo ich tabor trolejbusowy jest, jakby to powiedzieć w stanie rozkładu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wlodek
PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 4:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

zycho napisał:
Trolejbusy w Rosji były zbudowane na fabrycznie nowych nadwoziach Jelcza 120M w pierwszej połowie lat 90. Montażem rosyjskiej elektryki do polskich nadwozi generalnie zajmowała się firma Nordtroll, tych pojazdów powstało ok. 20 sztuk. Większą ciekawostką są, a w zasadzie już jest tylko jeden trolejbus zbudowany w oparciu o nadwozie autosana H10. Powstały dwie sztuki, z czego do dziś jeździ tylko jedna:
http://transphoto.ru/vehicle/15360/
http://transphoto.ru/vehicle/15363/


Czytasz w moich myslach, bo właśnie szukałem tej H10tki.

Cenne info o tych Jelczach, bo nie wiedziałem, że elektryka była rosyjska.

To może przy okazji ktoś z Was będzie wiedział owocem jakiej współpracy jest ta seria Autosana:

http://odessatrolley.com/Buses/Autosan/H9.htm

Wyglada na to, że podwozie ukraińskie a karosaeria H9.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zycho
PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 9:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

wlodek napisał:


Czytasz w moich myslach, bo właśnie szukałem tej H10tki.

Cenne info o tych Jelczach, bo nie wiedziałem, że elektryka była rosyjska.


Spoko, nie ma problemu Smile

wlodek napisał:

To może przy okazji ktoś z Was będzie wiedział owocem jakiej współpracy jest ta seria Autosana:

http://odessatrolley.com/Buses/Autosan/H9.htm

Wyglada na to, że podwozie ukraińskie a karosaeria H9.


Jakoś chodzi mi po głowie współpraca LAZ (Lwowski Auto Zawod) z Autosanem. Ale o co w tym chodziło, to do końca nie wiem bo to autobusy, a nie trolejbusy Smile Było coś na ten temat w jakiejś kronice filmowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wlodek
PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 10:49 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

W sumie to kooperacja z innymi markami jest opłacalna dla obu stron.
My sprzedamy usługę karosarzu a oni mają i autobus i zbyta na podwozie, silnik, skrzynię itp.

Pozdobne kooperacje zdarzają się i dzisiaj. Takim koronnym przykładem jest Skoda/Solaris:

http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=4865&sessionid=500b1a48c7623a713373d6e455475d63


Swoją droga ciekawie wygląda produkt z bolechowa z liściem kapusty na przedzie (znaczy się ze strzałą i piuropuszem indianina ;D ).

A moją ulubioną współpracą była szeroka współpraca z wegierskim przemysłem motoryzacyjnym i nie chodzi mi tu tylko o podwozia od Cspela dla Jelczy M11/L11 ale bardziej o ciekawe, swojsko wyglądające Ciężarówki:

http://gepmax.hu/gepmax/wp-content/uploads/2010/10/007.jpg

i jeszcze wyrób czekolado... znaczy się staro-podobny...

http://trucks.phototrans.eu/images/photos/original/467/2153.jpg

Niektóre jak widać jeżdżą do dzisiaj.

http://img16.imageshack.us/img16/6479/csepeld7504x2pzk03.jpg
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
leenny
PostWysłany: Pon Mar 18, 2013 2:18 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 95
Ostrzeżenia: 0/3

Węgierski Cespel stosował do lat 90-tych kabiny Jelcza rzadziej Stara. Cała reszta to ich wyrób.
Co do jelczy M11/L11 to zawsze myślałem że to skrócona buda Berlieta posadzona na podwoziu Ikarusa z zastosowaniem mostów Raby. Ale może było inaczej..
Jesli chodzi o autosany H9 to należy pamiętać że fabryka wyeksportowała co najmniej kilkadziesiąt sztuk do ZSRR i CHRL w latach 70/80.
Autosan z linku jest po sporych przejściach. Podejrzewam że podobnie jak polacy ukraińcy potrafią sobie radzić z brakami sprzętowymi toteż jakiś walający się po zajezdni most z ikara znalazł jeszcze zastosowanie w Autosanie.
Co do wywózki aut z polski do afganów, pakisów i całej reszty to słyszałem już kilkukrotnie o tym. Na jakimś forum pisał nawet ktoś o wywiezieniu kilku starów 200 w wydaniu betonomieszarka właśnie do Afganistanu. Takie auta w ich klimatach pewnie jeszcze z 20 lat pochodzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pon Cze 03, 2013 2:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Tak na rozgrzewkę:

http://infotram.pl/text.php?from=main&id=56188

PIMB - Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych - czyli mega niszowy producent specjalistycznych dźwigów. Firma z tradycjami - dobrze jakby trafiła wreszcie w dobre ręce. Proponuję żeby PESA kupiła tą firmę jako uzupełnienie gamy produktów - i mówię to szczerze. Inaczej firma padnie - tylko patrzeć jak dotrze tam technologiczna zapaść jak całkiem niedawno w BUMAR Koszalin - przejęty ostatecznie przez WISS:

Before:

http://img.czerwonesamochody.com/data/media/341/431S53tyl.jpg

Wawrzaszkowy lifting z wykorzystaniem tworzyw GRP:

http://img.czerwonesamochody.com/data/media/341/429z20_sh_man_1.JPG


czy inny Bumar zajmujący się produkcją pomp do betonu - ten niestety nie produkuje już nic, nawet chyba stronę wyłączyli bo znaleźć ich nie mogę.

Obecna oferta PIMBu:

http://www.pimb.com.pl/www/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=84

I to co już zamieszczałem w dziale ogłoszeń - do sprzedania prototyp z kabiną jelcza umieszczoną przed ramą:

http://www.pimb.com.pl/www/index.php?option=com_content&task=view&id=359&Itemid=107
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 2:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Post pod postem, ale temat mi wpadł ciekawy na google wiadomości:

http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706203,1014112-Jelcz-powraca-na-rynek-dzieki-wojskowym-kontraktom.html

Miło się to czyta i cieszy mnie to, że armia sięga po Jelcza.

Nóż mi się jedna otworzył jak w jednym z zeszłorocznych numerów Samochodów Specjalnych przeczytałem, że wojsko kupiło kilkadziesiąt wywrotek na podwoziu MANa (lub jak to mówią redaktorzy w programie "na osi" - eMaeNy):

http://4trucks.pl/wiadomosci/item/5211-man%E2%80%99y-ida-do-wojska.html

Widzę też jak jeżdżą wojskowe Iveca 4x2 w towarzystwie Starów 266 i do tego te nowe MANy.

Czy wszędzie w każdym miejscu w Polsce muszą być permanentni idioci i ignoranci (szacunkowo jakieś 10-15% społeczeństwa)??? Którzy rodzoną matkę sprzedadzą żeby tylko zarobić, tacy którzy wcisną na posadki swoich pociotków, kolegów - niekompetentnych, ludzie, którzy widzą tylko czubek własnego nosa i własny portfel. Ludzie którzy gdy wchodzę do urzędu traktują mnie jak intruza, ludzi przez których nie mogę dostać wymarzonej pracy bo co z tego że mam wykształcenie, doświadczenie jak nie mam pleców ;P

Czy nawet w wojsku gdzie powinien rządzić zdrowy rozsądek i zdrowy chłopski rozum nie rozumieją, że armia musi mieć jednolity sprzęt???
Bo jak dajmy na to dojdzie - abstrakcja, do III wojny światowej z np. Chinami i trzeba będzie 5 tysięcy kilometrów przejechać do Azji po kontynencie to o wiele łatwiej zapewnić części zamienne dla 2, 3 rodzai ciężarówek niż dla zbieraniny sprzętu z czterech stron świata?? (przypomniał mi się park maszynowy III Rzeszy około 1940 roku - zbieranina sprzętu czechosłowackiego, polskiego, francuskiego itp.)

I dzisiaj czytając o kupowaniu ciężarówek z Jelcza wiem doskonale, że nie kierują się niestety patriotyzmem, takim zdrowo pojętym mówiącym, że - niemiecka armia jeździ Mercedesami i Manami, fińska armia nie wyobraża sobie innej ciężarówki niż niszowe wręcz SISU itp. więc i nasza armia powinna jeździć własną ciężarówką - JELCZEM. Niestety podejrzewam, że u NAS jest to podszyte tym że łatwiej będzie wyprowadzić kasę z budżetu ;P

Kurwa mać!! starzeje się - zaczynam szukać dziury w całym, niuchać spiski ;D zamiast się cieszyć tym, że jest szansa żeby Jelcz się odrodził. Będę śledził z zaciekawieniem poczynania w Jelczu i mam nadzieję, że się po prostu uda.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pon Sie 26, 2013 1:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Ktoś chyba sobie drwi:

http://wyborcza.pl/1,75248,14343817,Solbus_przegral_przetarg_MZA_przez_brak_przecinka.html

Miejmy nadzieję, że solbus się odwoła do Krajowej Izby Odwoławczej i że wygra. Ludzie którzy odrzucili ofertę Solbusa kpią w żywe oczy, faworyzując Solarisa.
Sytuacja ta najlepiej pokazuje, że uczciwość prawa zamówień publicznych to mit, a Zamawiający może zmanipulować przetarg tak, żeby preferowany wykonawca wygrał tak czy tak.
Nie wiem jak jest z jakością solbusa, ale kibicuje mu - w końcu odrodził się jak feniks z popiołów - i to niemalże dosłownie. A jeden przegrany przetarg nie zachwieje pozycji Solarisa.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Czw Cze 18, 2015 6:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

http://express.bydgoski.pl/331924,Styczniowa-upadlosc-wcale-nie-musi-oznaczac-konca-dla-soleckiej-fabryki-autobusow.html
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sob Sie 15, 2015 3:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Prezentacja możliwości firmy, która specjalizuje się w remontach generalnych i unowocześnianiu STARów:

https://www.youtube.com/watch?v=tjgIdgi6ieA
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pią Lis 20, 2015 6:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 690
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Małą wpadka solbusa. Szczęście w nieszczęściu, że w autobusie testowy, więc zawsze można powiedzieć, że to tylko wynik prób i testów.
Kibicuje im mocno, bo to polski producent, który wypełnia lukę po upadłym Jelczu i upadającym Autosanie. Wydaje mi się, że to wypadek przy pracy, a jak wiadomo autobusy każdej marki od czasu do czasu się zapalają czy to polska czy to zachodnia firma.

http://infobus.pl/pech-solbusa-_more_79431.html

A tu odpowiedź producenta:

http://infobus.pl/lider-trading-odpowiada-na-temat-pozaru-w-lisim-ogonie_more_79454.html

Ciekaw jestem jak tam oponie pasażerów i kierowców na temat warszawskich solbusów? Słyszał ktoś coś, jechał ktoś??
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Ciężarówki i autobusy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl