Autor Wiadomość
<  Warszawa ze Śremu / M20 z 1958
Dziwny Mag
PostWysłany: Czw Maj 23, 2013 1:58 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Warszawa Piotrka ze Śremu. Poznałem ich na zlocie Warszaw na Malcie w Poznaniu, w 2000 roku. Wawka była wtedy "wciąż jeżdżąca", ale stopniowo dopraszała się o remont Wink
W kolejnych latach kontakt z Piotrkiem miałem słabszy; wiedziałem tylko, że Warszawka a to jest wypiaskowana, a to jest u blacharza... Potem słyszałem, że kilku lakierników nie chciało się w ogóle podjąć tematu, a dwóch, którzy uznali, że mogą zrobić, "zastrzelili" właściciela kwotami. Wawka stała więc sobie, czekając na "lepsze czasy"... Które w końcu nadeszły Very Happy









Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Ursus
PostWysłany: Czw Maj 23, 2013 2:57 pm  Odpowiedz z cytatem
Przodownik FPM


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 718
Skąd: Oborniki Śląskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zetor 25 1948r., Zetor 25K 1958r., Ursus C-325 1962r.

Podjąłeś się czegoś ?? Wink

Podobna Wawka stała w tle tego warsztatu z traktorami na sprzedaż - w Jaworze.


P.S. Diabelski post... Twisted Evil
_________________
RetroTRAKTOR.pl<>Zetor25.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Dariusz222
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 8:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 59
Ostrzeżenia: 0/3

Pikna.A ja nigdy nie mogę tego zrozumieć dlaczego blacharze nie chcą robić takich klasyków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bing17
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 10:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 89 FSO 125p 85 Romet Kadet 88 CZ typ 516. 62 Junak M10

Bo mało któremu się to opłaca.
_________________
Kupię:
Książki dotyczące napraw blacharskich, lakierniczych, zabezpieczeniu antykorozyjnego Polskiego Fiata 125p (FSO 125p).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 11:52 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Smile
Niektórzy chcą. Poprzednio nie dopisałem - ale to, że właściciel nie znalazł lakiernika chętnego na malowanie tej Wawki, okazało się być dla niej błogosławieństwem (dla niego też Wink ).
Autko w tym stanie, co na pokazanych zdjęciach, było nie do lakierowania, a do remontu blacharskiego Mr. Green Twisted Evil

A ciągnąc wątek, dlaczego niektórzy nie chcą robić takich klasyków... część klientów, słysząc realną stawkę (choćby z przeliczenia godzin) za porządny remont blacharki, uciekała, bo im się wydawało "drogo". Znajdowali kogoś, kto podawał stawkę kilka (albo i więcej) razy niższą i jemu zlecali naprawę.
Tu zresztą też kumpla wystraszyły stawki, jakie chcieli lakiernicy - choć wcale nie były przegięciem. Za to było przegięciem, że żaden z oglądających auto lakierników nawet się nie zająknął, że to jest samochód do blacharki, a nie do malowania (choć niby nie musi ich to obchodzić).

Wracając do Wawki:

Te miejsca każą włączyć podejrzliwość, tym bardziej, że gość, który Wawkę wcześniej spawał, dostał aparat, żeby dokumentować zdjęciami każdy etap prac... i go używał do dokumentowania imprez ze znajomkami (pewnie nawet nie pamiętał, co napstrykał i zostawił na karcie Cool ).






A te miejsca krzyczą, że ktoś chyba nie do końca wiedział, co robi. Kolo na "reperaturki" pociął nowy błotnik... Rolling Eyes Cool





----------------------------------------------------------------------------------
Czas rozłąki z Warszawą osładza zaś inny "grat" Very Happy

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
KarolDG
PostWysłany: Sob Maj 25, 2013 10:01 am  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1245
Skąd: DG Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104 problemy

Wrzucaj focie z imprez Very Happy
_________________
+StARa M!łośĆ ,
cZasEm RDzEw!ejE+



Dzieci neostrady trzeba JEBA.....nować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maciekk
PostWysłany: Wto Cze 04, 2013 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 124
Skąd: Kobyłka Ostrzeżenia: 0/3

Jaki "blacharz" taki remont...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 11:12 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Po zdjęciu błotników lepiej było widać miejsca, które uznałem, najdelikatniej mówiąc, za "podejrzane" Wink No i samo spawanie półramy do reszty nadwozia jest takim sobie pomysłem Confused Cool







Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Maciekk
PostWysłany: Czw Cze 06, 2013 12:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 124
Skąd: Kobyłka Ostrzeżenia: 0/3

I będziesz to wszystko poprawiać ? Kurde roboty jest dużo więcej niż przy mocno skorodowanej budzie nie spawanej. Ciekawi mnie opcja tej zaspawanej półramy bo widze to już któryś raz z rzędu. Czy to kwestia lenistwa,braku umiejętności (pojęcia) czy tez próba pójścia na skróty? Przecież takie pospawane nadwozie będzie zupełnie inaczej pracować a potem ktoś się będzie dziwić ze mu lakier popęka (oby tylko )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Czw Cze 06, 2013 10:39 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

To już jest poprawione - tą garbuske "doglądałem" równolegle z pikapem przez jakiś czas.
Generalnie - półrama nigdy wcześniej nie była wyciągana, progi (te wewnętrzne) już kiedyś kiedyś w epoce chyba raz były wymienione, a ta rzeźba ze zdjęć powyżej to już współczesne lepienie. Kolo tylko zasłonił wszystko "stare" nową blaszką, nawet nie 1mm.
Wyleciało na śmietnik wszystko, co było pomiędzy progami zewnętrznymi Mr. Green Sama półrama też wymagała reanimacji. Bez tego byłoby tak, jak piszesz - lakier na podszybiu by raz dwa popękał (w najlepszej opcji), a auto by się stopniowo "składało", aż silnik oparłby się na przegrodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 12:22 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Niestety, nie mam najbardziej "malowniczych" zdjęć, zaraz po wyjęciu (ekhm, wycięciu) półramy - w każdym bądź razie te fragmenty podłużnic które sie "chowają" w mocowaniach, nie istniały. Po prostu były dziury.
Tu zdjęcia od etapu uzupełnienia tych największych braków.
































Teraz idziemy do przodu... do miejsca mocowania przekładni kierowniczej, które jest wzmacniane Cool Tyle, ze fabryczne wzmocnienie czasem okazywało się za słabe.























C.D.N. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zycho
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 11:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Trochę off-top, ale super klimatyczne okna w garażu. Rodem z ogórka lub sana...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PONY007
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 2:13 pm  Odpowiedz z cytatem
Fan Club Adama Słodowego:)
Fan Club Adama Słodowego:)


Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 512
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Syrena 105, Ryś, Żak, Komar232, Romet50t3, motorynka, Komar sport, GNOM, Żuk A03, JAWA kaczka

Blacharz zna się na spawaniu:)
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
WFM_PL
PostWysłany: Pią Cze 28, 2013 8:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 92
Skąd: Żary Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WFM 65r, Komarek, FSO 125p z 89r

Kurde, wszystko pięknie, ale... robiąc już taki remont, nie lepiej piaskować środka podłużnic itp? Na pewno zdjęcie przed robotą, po piaskowaniu, na koniec roboty byłoby bardziej "Kuszące" dla potencjalnego klienta, który widziałby profesjonalne podejście
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Cze 28, 2013 9:59 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Oczywiście, że byłoby lepiej... Ale robienie tej Wawki to tzw długa historia - zbyt wiele prywatnych niuansów tu miało znaczenie. W największym skrócie - ja "odpowiadam głową" za efekt, i gdy Wawka trafi do mnie, zrobię jeszcze, co trzeba. Na razie jest u innego blacharza, który fachowcem jest dobrym, ale o Warszawach i zabytkach nie miał żadnego pojęcia. Warunki w warsztacie też ma takie, że piaskowanie i zostawienie u niego nie miałoby żadnego sensu.
Ważne na razie jest dla mnie, że po ponad dwóch miesiącach "trucia" męczenia i namawiania zgodził się podjąć tej roboty. Ważne, że choć rysowanie, pokazywanie zdjęć i tłumaczenie, jak co ma wyglądać kosztuje mnie mnóstwo czasu i cierpliwości Wink - to robi tak, jak ma być (w sensie kształtu, łączęń itp). Ważne, że remont tego autka się rozpoczął i idzie do przodu. Cała reszta to kompromis wynikły z sytuacji i "wypadkowa" zaangażowania trzech bezpośrednio związanych z tym osób. W tym czasie, tych okolicznościach i z tymi ludźmi, "położyłem lachę" na te aspekty, do których będę mógł wrócić później i zrobić po swojemu. Najważniejsze dla mnie i kumpla (właściciela) jest to, że "coś się ruszyło". Pilnuję tego, co musi być, a wszystko, co można później poprawić / zrobić - odpuściłem (mimo, że będzie to łącznie kosztowało więcej pracy fizycznie, to "spokój ducha" też jest ważny, a i finansowo będzie jednak taniej).

A okna w budynku - jak najbardziej "ogórkowe" Very Happy Wstawione jeszcze przez spółdzielnię rolniczą, przy budowie. Budynek to była oborochlewnia Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl