Autor Wiadomość
<  Polonez Caro ,,Wąski'' (historia pierwszej serii - 1991 rok)
benek125pkkk
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 12:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Witam, ostatnio bardzo zainteresowałem się pierwszą serią Poloneza Caro tzw. ,,Wąski'' przyczynkiem do tego było to że, mój sąsiad kończąc pracę na taksówce postanowił się wyzbyć Caro jak się okazało rocznik 1991 - pierwsza rejestracja Czerwiec, niestety nic mi to wtedy (miesiąc temu) nie mówiło. Omawiane auto zostało sprzedane a ja zacząłem się interesować historią tego modelu, informacje prasowe, internetowe i jeszcze różne inne pozwoliły mi na opracowanie tego skromnego opisu związanego z początkami wersji ,,Caro'' Z tych informacji wstępnie wynika że, pierwsze ,,Caro'' budowano od Maja, sprzedaż ruszyła w Czerwcu - w tym czasie zmontowano ok 300 sztuk które rejestrowano począwszy od Czerwca wynika z tego że, ten Caro TAXI sąsiada należał najprawdopodobniej do tej najwcześniejszej serii (nie pamiętam dokładnie dnia rejestracji ale było to ok 20-25 Czerwca). Jeśli panowie z forum maja jakieś informacje które mogły by rozwinąć ten opis na razie rocznika 1991 lub zaprzeczyć to bardzo proszę najlepiej na PW, tak aby z tematu nie robił się bajzel, ale żeby było to czytelne opracowanie krok po kroku przybliżając się tym samym do rzeczywistości tego okresu. Na wstępie prośba jeśli ma ktoś takie dane w jakich dniach odbywały się targi w Poznaniu w 1991 roku (pierwszego dnia tej imprezy odbywała się pierwsza oficjalna prezentacja Caro) - dobrze by było abyśmy wspólnie bez żadnych kłótni mogli ten temat i w dalszej części kolejne roczniki ,,rozpracowywać''

Na wstępie kilka zdjęć przedstawiających wczesne stadia projektów/prototypów przyszłościowego modelu Poloneza z przełomu lat 80/90-tych, zdjęcia te przedstawił kolega sfist, w następnej kolejności po pewnych ich korektach postanowiłem również opublikować je i w tym miejscu ze względu na ich wartość historyczną i oczywiste bezpośrednie łączenie się z poruszaną tematyką;













Jak widać na przedstawionych powyżej zdjęciach nad nowym modelem Poloneza (jak się następnie okazało model ,,Caro'') pracowano zresztą podobnie jak nad innymi wersjami od pewnego czasu, dla przykładu ten z dwóch ostatnich zdjęć różnił się od serii produkcyjnej na pierwszy rzut przede wszystkim nieco innym ukształtowaniem maski klapy silnika oraz lampami przednimi pochodzącymi prawdopodobnie z samochodu Peugeot 405 który to od 1992 roku był montowany w Lublinie. Ostatecznie jednak takie rozwiązanie musiało się nie spodobać i zostało zmodernizowane na takie które pojawia się już w produkcji we wszystkich ,,Caro'' ale o tym już w dalszej części opisu. Innymi przykładami wizji nowego Poloneza są dwa rysunki pokazane poniżej opublikowano je w tygodniku Motor w 1990 roku i co ciekawe do złudzenia przypominają w zasadzie właściwy model produkcyjnego Caro i nie było by w tym nic odkrywczego gdyby nie to że nie były one projektem FSO a propozycjami Wojciecha Sierpowskiego - redaktora i rysownika tygodnika Motor. Widać tu zaskakujące podobieństwo ,,nawet kołpaki na tym czerwonym Polonezie -jak w produkcji'' z drugiej jednak strony wzór ten mógł być już wówczas znany.



(to było dobre - wizja Targi)

W tym samym artykule w którym przedstawiono pokazane powyżej dwa rysunki pisano jeszcze min. o tym że, niedługo będzie można się spodziewać uatrakcyjnienia programu produkcyjnego FSO, od dwóch lat (a więc tu jest już jakiś konkret) w FSO wspomina się o konieczności zabiegów restylizacyjnych tego samochodu. Nowy model na rynku miał pojawić się wstępnie w 1993 roku. Z ciekawostek wspomnieć należy jeszcze że, nowy Polonez mógł nazywać się ,,Menuet'' - jak dobrze że, tak się nie stało, taką oto ciekawą informację przedstawił kolega 4971 poniżej cytat;

,,Przed premierą Caro w kwietniu/Maju Trybuna Śląska opisywała nowy model Poloneza, który miał wejść do produkcji. Miał się nazywać Polonez Menuet. Artykuł był opatrzony fotką wnętrza samochodu z zamontowaną klimatyzacją - dodatkowe dwa nawiewy na środku deski''


1991

Maj



> 24.Maj - Rozpoczęcie niepełnej produkcji najnowszej wersji Poloneza ,,Caro''

W Maju rozpoczęto produkcję-montaż serii informacyjnej Poloneza Caro, która miała jako pierwsza być następnie rozprowadzana. Najnowszy model Poloneza spotkał się jeszcze na taśmie produkcyjnej z niezniszczalnym FSO 125p którego dni były już w zasadzie policzone. Model Caro początkowo budowano obok starszej wersji Poloneza MR-89 którego produkcja miała być wstrzymana wraz z rozwojem i pełnym opanowaniem produkcji modelu ,,Caro'' Wedle wstępnych informacji producenta nowy model Poloneza Caro miał być samochodem tzw. ,,przejściowym'' i przeznaczonym przede wszystkim dla krajowych odbiorców, a mówiąc wprost samochodem na przeczekanie okresu negocjacji w sprawie rozpoczęcia produkcji w FSO nowego modelu samochodu (wstępnie miał to być Opel Astra)


Czerwiec



> 70-te jubileuszowe Międzynarodowe Targi w Poznaniu (MTP-70) - pierwsza oficjalna prezentacja Poloneza Caro

W pierwszym dniu tegorocznych Międzynarodowych Targów Poznańskich miała miejsce prezentacja nowego Poloneza. Jak podawała wówczas prasa - nad podziw duże zainteresowanie budził warszawski Polonez. Zupełnie nie podobny do swoich poprzedników z przed paru tygodni dzięki zgrabnie przeprowadzonej operacji ,,podnoszenia zmarszczek'' na starym przecież nadwoziu - bardziej opływowa sylwetka, przybliżyła teraz ten model nieco do światowego poziomu pod względem wyglądu, choć nadal jego koncepcja z silnikiem z przodu i tylnym napędem odbiegały od obowiązujących już wtedy norm.


(zdjęcie prospektowe - producenta)

Najnowszy model przechodzi następujące modyfikacje (według Wikipedii było ich ok 270)

-nowa krata wlotu powietrza,
-,,skośnookie'' reflektory przednie wraz z kierunkowskazami
- inny kształt otrzymały kierunki na błotnikach przednich
- zmieniono zderzak przedni oraz tylny (dzięki informacją od kolegi Golderes, dowiedziałem się jeszcze pewnych ciekawych informacji dotyczących tej modernizacji, poniżej nieco skrócona wypowiedz tej osoby w formie cytatu;)

,, Formę wtryskową do nowych zderzaków opracowywała firma w Niemczech
Wtryskarka do zderzaków w owym czasie była największą w Polsce i kosztowała nie małe sumy, które byle reglamentowane. Opracowanie tych zderzaków kluczowych dla wyglądu przeciągało premierę nowego Poloneza o jakiś czas z powodu braku dewiz na zakup wtryskarki''

- zmianie ulegają również przednie i tylne błotniki - wprowadzono nową pokrywę komory silnika
- Polonez zwany od teraz dodatkowo ,,Caro'' - (charakterystyczna nalepka z nazwą nowego modelu umieszczana w tylnej części samochodu tuż za ostatnim tylnym oknem), jednak w praktyce dla wszystkich odmian omawiana naklejka pojawia się najprawdopodobniej gdzieś od 1992 roku - szczegółowe informacje na ten temat obecnie są poszukiwane)
- plastikowe kołpaki kół dla wszystkich wersji (montowane fabrycznie)
- charakterystyczne ,,czarne'' środki lamp przednich (patrz zdjęcie powyżej)
- nowy wzór koła kierownicy
- nowe wzory tapicerskie
- siedzenie tylne od teraz jest dzielone niesymetrycznie w proporcji 1;2
- słupek międzydrzwiowy otrzymuje ruchomy punkt mocowania pasów bezpieczeństwa
- gamę silników stanowią standardowo jednostki 1.5/1.6 oraz 2.0 Forda osiągający 180 km/h (pierwszy raz jeszcze w modelu MR-89 czyli w tzw. ,,przejściówce'') oraz całkowita nowość silnik o zapłonie samoczynnym, francuskiego koncernu Citroen o pojemności 1.9 cm, odznaczający się niskim zużyciem paliwa.
- zmieniono również układ wydechowy (wprowadzono trzy tłumiki) tzw. układ wydechowy ,,trójsegmentowy'' - samochód stał się cichszy (charakterystyczny szum ,,Caro''), to rozwiązanie pozwalało również spełniać europejskie normy czystości spalin - warunki rynków zachodnich)
- przewidziano miejsce na sondę Lambada oraz użycie jednopunktowego wtrysku paliwa (początkowo w wersji z silnikiem 1500) co oczywiście również przyczyniło się do zmniejszenia emisji toksyczności spalin
- w ofercie pojawia się również możliwość montażu na życzenie klienta centralnej blokady drzwi, autoalarmu, elektrycznie opuszczanych szyb drzwi przednich oraz katalizatora (jak podaje kolega 4971 ta opcja oraz wtrysk jednopunktowy o którym pisałem nieco wcześniej były dostępne teoretycznie gdyż fabryka pobierała dość znaczną dopłatę do tych opcji)



> 10.Czerwca - pierwszy dzień sprzedaży Poloneza Caro

Pierwszego dnia sprzedaży klienci kupili 300 najnowszych wersji Poloneza (seria powstająca od Maja), czyli wszystkie, jakie FSO wówczas miała przygotowane w magazynach. W następnych dniach klientów odprawiono już z kwitkiem, gdyż początkowo dzienna produkcja tego samochodu wynosiła od 50 do 100 samochodów, a były dni kiedy to żaden Polonez ,,Caro'' nie trafił w pełni gotowy do sprzedaży. Brakowało części od kooperantów, którzy ze względu na brak funduszy nie byli w stanie produkować niektórych elementów np; woreczków do spryskiwaczy szyb.

(Od Czerwca za wyjątkiem wersji 1.9 GLD w ofercie FSO pojawiły się następujące odmiany;)

1. Polonez Caro 1.5 GLE

2. Polonez Caro 1.6 GLE

3. Polonez Caro 1.5 GLE (wersja na wtrysku tzw. elektro - wtrysk sterowany mikroprocesorem, oznaczenia ,,GLI dla tej wersji wprowadzono od 1992 roku)

4. Polonez Caro 2.0 GLS (silnik Forda typu 2305 EHC z zapłonem elektronicznym, ta odmiana w ofercie chyba tylko teoretycznie gdyż jak wiadomo te samochody dostępne były w zasadzie tylko dla tzw. ,,wybranych osób z dojściem''

5. Polonez Caro 1.9 GLD (silnik Diesel Citroena typu XUD 9 A, ta wersja w sprzedaży miała pojawić się za dwa miesiące)

Lipiec

> 31.Lipca rozpoczęto oficjalnie seryjną Produkcję Poloneza Caro tzw. ,,pełna produkcja'' - datę tą można też traktować za kończącą produkcję starszej generacji Polonezów a więc koniec produkcji tzw ,,przejściówki'' lub też jak to woli ,,pół-Caro''

Wrzesień

> 16.Września w ofercie pojawia się oczekiwana już od dwóch miesięcy odmiana samochodu Polonez Caro 1.9 GLD - wersja z silnikiem Diesla Citroena wyceniona została na 89 143 tys.zł

(Również w tym samym roku min)

- naklejki ,,Caro'' wprowadzone dla wszystkich odmian (kolega Golderes podaje że, nastąpiło to pod koniec roku)

- zmiana lusterek wstecznych ,,Cromodora'' na krajowe (kolega Golderes podaje że, nastąpiło to pod koniec roku)

_________________
mb125p86


Ostatnio zmieniony przez benek125pkkk dnia Nie Cze 23, 2013 12:58 am, w całości zmieniany 29 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cezek
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 4:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 873
Skąd: Krotoszyn Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski

pierwsze carowki co potwierdzaja fotki miały czarne środki lamp
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
zycho
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 4:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Nawet w moim z początku 92r odebrany o ile pamięć nie myli w kwietniu, też takie były.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sfist
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 5:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 188
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiaty

Bardzo ciesze się, że powstał taki temat, skupiamy się na historii pierwszych modeli poloneza, zapominając ze caro i atu też miały swoje ciekawe epizody w latach dziewiecdziesiątych Smile Ja jako ciekawostke od siebie dodam, że w 1991 roku, czyli jak tylko pojawił się na rynku, polonez caro był główną nagrodą w loterii gumy balonowej "TURTLES" Very Happy pozdrawiam
_________________
"Nowy, lepszy Polonez..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
benek125pkkk
PostWysłany: Pią Cze 21, 2013 6:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

kolego cezek informacje o czarnych lampach uzupełniłem i dodałem zdjęcie wczesnego ,,Caro'' gdzie jest to lepiej widoczne - to chyba ten konkretny Polonez pojawia się w pierwszych prospektach tej wersji, przy okazji zmieniłem nieco opis z targów MTP pod nim pojawiła się lista z modernizacjami wdrożonymi wraz z wejściem Caro, tak więc jak by coś jeszcze było na rzeczy to będę to uzupełniał. Co do gum to nie pamiętam tej loterii ale same gumy ,,Turtles'' z żółwiami pamiętam - to chyba o nich pisał kolega sfist, ,,wąskie'' Caro było też kilka razy w kole fortuny tylko nie pamiętam czy w 1991 roku czy w edycjach z lat 92/93
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sfist
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 12:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 188
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiaty

Tak dokładnie, chodzi o te gumy z żółwiami ninja Wink pamietam, że jeszcze caro nie było na ulicy a już było w tej loterii, mały berbeć byłem wtedy, ale moj ojciec potwierdza tą wersje. Skoro jestesmy przy początkach caro, kto umiejscowi w czasie fotke poniżej ? To jest jakis egzemplarz informacyjny, jedyny taki poslugujac sie slownictwem z allegro ? Skad pomysl na te lampy z peugeota 405 ? Moze to jest przyklad wlasnie wspomniane wyzej poczatkowe braki z zaopatrzeniem od kooperantow i taki myk FSO ze sie nikt nie skuma ze to lampy od innego modelu ?

http://images20.fotosik.pl/134/eb44907003ab6074.jpg
_________________
"Nowy, lepszy Polonez..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
kocham125p
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 1:09 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 564
Ostrzeżenia: 0/3

Dobra robota, pogratulowac. Wiec jak jeszcze klepali ostatnie 125p, to w tym samym czasie zaczynali Caro, ciekawe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cezek
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 1:22 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 873
Skąd: Krotoszyn Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski

Kiedyś tez na jakiejś fotkę w czasopiśmie widziałem naklejkę caro ale nie plaska tylko taka gruba na około 0,5cm-1cm. Był to artykuł własnie chyba o poczatkach caro znajdę to dam fotke Smile
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 6:59 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

sfist napisał:
Skoro jestesmy przy początkach caro, kto umiejscowi w czasie fotke poniżej ? To jest jakis egzemplarz informacyjny, jedyny taki poslugujac sie slownictwem z allegro ? Skad pomysl na te lampy z peugeota 405 ? Moze to jest przyklad wlasnie wspomniane wyzej poczatkowe braki z zaopatrzeniem od kooperantow i taki myk FSO ze sie nikt nie skuma ze to lampy od innego modelu ?

http://images20.fotosik.pl/134/eb44907003ab6074.jpg

Jest to raczej jeden z poprzednich pomysłów na przednie lampy do caro. Zwróć uwagę, że nawet maska jest inaczej wyprofilowana z przodu tak, że prawie pasują. Na tak masową skalę taniej było wymyślić swoje niż kupować od Peugeota. Tym bardziej, że lampa od peugeota jest niższa niż carowy kierunkowskaz - co może świadczyć o zamierzonej tymczasowości tego rozwiązania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Amy
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 8:24 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 164
Skąd: Pomorskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1,4 16V '95, Polonez 1,4 GLI 16V '94

90/91, a spowodowane jest to brakiem rupieci od kooperantów
_________________
naprawa pojazdów FSO Trójmiasto

www.fsopomorze.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
benek125pkkk
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 1:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

No to kolejna aktualizacja, tym razem kolega sfist przedstawia zdjęcie ciekawego Poloneza – przed produkcja, a raczej prototyp tak chyba by można go prawidłowo oznaczyć, wydaje się że, mógł powstać jeszcze w 1990 roku. Okazało się że, mam to zdjęcie a raczej plakat bo w takiej formie przedstawiono go w tygodniku Auto Motor Sport (numer 17/Czerwiec 1991) Jak dobrze pamiętam ten Polonez pokazany był też chyba w Auto Sukcesie z początku 1991 roku jednak nie pamiętam który to był numer. Dla porządku zdjęcie oraz wstępny opis dołączyłem do całości opracowania na samym jego wstępie w zasadzie jeszcze przed opisywaniem historii właściwej.
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sfist
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 1:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 188
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiaty

tutaj druga fotka tego samego egzemplarza z lampami od 405
http://images22.fotosik.pl/16/3eaa406092c5e300med.jpg

i wczesny prototyp caro:
http://photos.nasza-klasa.pl/14437496/349/main/69c27fc6e4.jpeg
http://photos.nasza-klasa.pl/14437496/350/main/1324f0254c.jpeg
http://borewicze.pl/wp-content/uploads/2013/04/p3.jpg

tutaj kolejne studium, chyba późniejsze, sugeruję się detalami podobnymi do wersji finalnej:
http://borewicze.pl/wp-content/uploads/2013/04/e5ca7f3cb5517811gen.jpg
_________________
"Nowy, lepszy Polonez..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
benek125pkkk
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 2:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Cześć, super fotki nigdy wcześniej poza tym czarnym - kolorowym nie widziałem pozostałych. Jeśli nie masz nic przeciwko to zapisałbym je sobie a następnie wkleił dla przykładu do opracowania jako wcześniejsze wizje prototypów najnowszego modelu Poloneza.
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sfist
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 2:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 188
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiaty

Śmiało, tylko zaznaczam, że ani nie posiadam do nich praw ani ich nie wykonałem, więc nie jestem ich właścicielem, są ogólnie dostępne w necie, tylko trzeba dobrze poszukać, z jakich stron pochodzą dane fotki widać w linkach Smile mam nadzieje ze temat bedzie dalej rozwijal sie tak dynamicznie.

podrzucam rowniez fotki kolejnego prototypu, już bo tych z czarnobilych zdjec, ale jeszcze przed czarna ala 405
http://img404.imageshack.us/img404/8148/001te5.jpg
http://images49.fotosik.pl/53/4b77ab56266d3f6b.jpg
http://images31.fotosik.pl/446/7ad3dd0173c07598.jpg
http://images36.fotosik.pl/53/13a37364ccf08dafgen.jpg
_________________
"Nowy, lepszy Polonez..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
angi
PostWysłany: Sob Cze 22, 2013 3:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 1
Ostrzeżenia: 0/3

Cześć. OD dwóch lat jestem posiadaczem takiego wąskiego Caro i muszę Wam powiedzieć, że auto ma swój klimat i nie zamienił bym go zza żadne pieniądze na jakiegoś współczesnego plastika....
Od dwóch lat też startujemy tym samochodem w Rajdzie charytatywnym Złombol.
Może coś o moim "Czerwonym" bo tak został nazwany kilka miesięcy po kupieniu go od poprzedniego właściciela. Rocznik 1991. Wypuszczony na rynek w czerwcu( tak wskazuje data umieszczona na szybach)
Samochód ma silnik 1.5 (AB) 82 km.... Razz, skrzynia biegów - 5tka.
kolor L80, dymionie reflektory, Lusterka z niebieskim odcieniem - raczej oryginalne. Brak naklejki Caro na tylnym słupku. Książka
obsługi z "Przejściówki", podczas prac przy przednich piastach odkryłem, że nadkola mam z roku 89. Podłoga doskonale zakonserwowana biteksem, pytanie fabrycznie czy to dzieło dziadka u którego wóz stał przez 19 lat... Smile
Jak na swój wiek auto ma kilka wad... przede wszystkim rdza na dole drzwi, tragedii nie ma, ale trzeba się tym zająć po tegorocznym Złombolu.

Kilka zdjęć auta:











Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl