Autor Wiadomość
<  Polonez Caro ,,Wąski'' (historia pierwszej serii - 1991 rok)
Endi
PostWysłany: Pią Paź 28, 2016 11:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 651
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

stivek napisał:
Elementy tapicerskie w bdb stanie, warto zachować. Fotele, kanapa o ile są w bdb stanie. Może lusterka - chyba jeszcze Cromodory powinny być.

Ogólnie jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrza jeżeli jest w dobrym stanie to warto zachować, części blacharskie czy mechaniczne do Caro są powszechnie dostępne ale z wyposażeniem wnętrza do Plusów są duże problemy a co dopiero do zwykłego Caro.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Lukasz125p
PostWysłany: Pią Paź 28, 2016 4:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Fotele to chyba jeśli są te z czarnego sukna ze skajowymi bokami, bo diagonalne były praktycznie w każdym Caro 91, tzn. nie byly rzadkością
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sob Paź 29, 2016 11:21 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7610
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

No wnętrze czarne, takie trochę inne niż wszystkie ale 250 zyla chcą to odpuszczę chyba, żeby tak "na magazyn" brać.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sob Paź 29, 2016 11:29 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Mikry napisał:
Co poza reflektorami jest godne uratowania z Caro '91?

Wszystko, co pasuje do traka. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Lis 04, 2016 11:47 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Pomarańczowe kierunkowskazy z przodu - od kiedy się pojawiały?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Pią Lis 04, 2016 8:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 504
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,FSO Truck 1989,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

stivek napisał:
Pomarańczowe kierunkowskazy z przodu - od kiedy się pojawiały?


Moim zdaniem przełom 92/93 że wskazaniem na 93
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz125p
PostWysłany: Sob Lis 05, 2016 2:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Mikry napisał:
No wnętrze czarne, takie trochę inne niż wszystkie ale 250 zyla chcą to odpuszczę chyba, żeby tak "na magazyn" brać.


Tak na poważnie fotele szare w diagonalu jak każde inne, tyle że pod zajebistymi uszytymi na miarę w epoce pokrowcami konkretnie pod te fotele.

Pod czarnymi pokrowcami konkretny gnój i zawilgocenie było więc na pewno nie warte 250 złotych ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sob Lis 05, 2016 12:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7610
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

No może, nie przyglądałem im się tylko zarejestrowałem, że inaczej to wnętrze wyglądało.
A nawet jeśli gnój to nie szkodzi - kiedyś kupiłem bardzo ładne diagonale, które z pięć lat na dworzu stały, po usunięciu mchu zrobiły się ładne.

Za to wozu szkoda, chciałem go kupować dwa lata temu ale cena trochę zaporowa była.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Nie Gru 04, 2016 6:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Wąskie Caro miały swój niepowtarzalny klimat. Mogli zostawić np. tą chrapę na masce, teraz ludzie podobne dokładają w ramach tjuninku do Gulfów a w Poldku to był standard Wink
Poza tym jakby nieco większa dbałość o detale: chromowane korbki, klakson z wklejanym logo FSO itp. Plus jest przy tym jakby taki bezpłciowy, wszędzie szary plastik. Trochę na siłę starano się stworzyć nową deskę na styl Opla/Forda. Moim zdaniem wyszło raczej średnio.

Poza tym wąskie Caro fajnie wyglądało przy okazji mijania się na drodze, teraz ogólnie Poldków prawie już nie ma ale kiedyś tą sylwetkę rozpoznawało się z daleka. Coś jakby nieco za dużą szoferkę ktoś nałożył na małe kółeczka od węższego samochodu Wink

Bardzo ładnie obrazuje to poniższa fotka:



Jak i przyłapanej jakiś czas temu przejściówki:



Pozdrawiam
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
simca 1307
PostWysłany: Nie Gru 04, 2016 10:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Wąskie caro jest po prostu bardzo amerykańskie Laughing Fakt, może się podobać. Ja lubię jego wygląd z tymi wciśniętymi do środka kołami, ale prowadzenie już mniej Wink. Szkoda, że hamulce są ciągle ze 125p - dlatego odpuściłem kupno znów "wąskiego caro", za bardzo nie lubię niespodzianek w postaci zablokowanych hamulców co jakiś czas.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 12:06 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Jeden z ostatnich samochodów "starej daty" dla prawdziwych twardzieli, ze wszystkimi tego konsekwencjami Wink
Osobiście zawsze te hamulce 125p uważałem za feler konstrukcyjny który powodował że pod tym wozem trzeba było leżeć (dosłownie).

Łukasze to nie tyle fanaberia pokroju ABS-u co najzwyczajniej w świecie dopracowanie konstrukcji układu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo jazdy. Stały się bardziej przewidywalne.

Ja wiem, że zadbane hamulce 125p...
Jak jest w praktyce wiadomo. Zadbane to one były w dniu przeglądu. Na porządku dziennym było ściąganie, zjarane klocki, wycieki. Latem to pół biedy. Zimą śmierć w oczach. Duże Fiaty praktycznie nie ruszały się z parkingów albo jeździły baaaaardzo wolno 30 km/h do pasów dojeżdżając slalomem Smile
Teraz koledzy się mnie pytają ale Polonezem to chyba trudno się jeździ? Napęd na tył, nierówno biorą hamulce, nie zarzuca? Oni - Gulf, Polo, Pastuch, A-4.

Tym większy szacun dla kierowców taksówek, radiowozów i sanitarek za to że codziennie te samochody odpalali i sobie radzili bez względu na warunki pogodowe.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 10:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Ja rozumiem, że przy obecnym ruchu na autostradzie czy trasach gdzie ciągle się wyprzedza, Polonezem nie jeździ się najłatwiej.
Ale bez przesady... setki tysięcy ludzi jeździły Polonezami na co dzień, uważając to auto za komfortowe, nowoczesne i szybkie! W latach 90-tych było już tylko komfortowe i pojemne, ale ludzie jeździli nimi po tysiąc i więcej km na wakacje 4-osobowymi rodzinami, z rowerami na dachu.
Raz tylko strzelił mi przewód hamulcowy i jechałem kilkadziesiąt km hamując silnikiem i ręcznym, ale na hamulce PN-a nigdy nie narzekałem. Biorą nierówno? No przy hamowaniu awaryjnym i zablokowanych kołach.

Wyczynem to była jazda codzienna Syreną, a nie Polonezem. Trzeba było mieć naprawdę szczęście do dobrego egzemplarza, ale jeśli taki się trafił to spokojnie na wakacje z rodziną z południa Polski nad Bałtyk czy nad Balaton nasi dziadkowie jeździli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 11:51 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

No właśnie mnie też dziwi tego typu podejście ludzi. Kolesie po ok. 40 lat którzy sami zaczynali od maluchów i Dużych Fiatów z lat 70, do niedawna jeździli Golfem II w którym plomby z zębów wyskakują, teraz przesiedli się na B5 to Polonezem już się nie da jeździć, o matko tylny napęd.
Na siłę robią z siebie kogoś kim naprawdę nie są.

To prawda, że wąskie Caro prowadzi się raczej średnio, [strasznie pływa], nie jest to idiotoodporny Golf ale też nie tragicznie, że ze strachem należy pokonywać każde skrzyżowanie.
Ile BMW E-36 zresztą w wieku Poloneza ginie każdej zimy na latarniach i jakoś nikt nie mówi, że jest to zły samochód.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
simca 1307
PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 12:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Wąskim caro jeżdżę praktycznie codziennie (choć ten okres niestety dobiegł końca - korozja nie dała za wygraną, poleciały podłużnice Sad ), od dwóch lat. Hamulce ze 125p więc mi towarzyszyły codziennie. Po tym, jak kolejny raz zacięły się tłoczki po kilkudniowym postoju nie wytrzymałem, i zamontowałem lucasy z przodu - bendixy zostały z tyłu, one nie robiły problemów. Blokowały się ciągle przednie zaciski, mimo smarowania specyfikami. Najczęściej równo co pół roku, lub po każdym dłuższym postoju, musiały się długo "rozruszać". To niestety jeden z największych felerów tego auta. Moje hamulce były po wielu bojach zrobione - fabrycznie nowe serwo, nowe, nieużywane zaciski, miedziane przewody, wszystko ładnie odpowietrzone, pedał twardy, pompa o dziwo fabryczna, i dała radę do końca. Siła hamowania taka sobie, ale bez przesady, dopóki się nie zacinały dało się jeździć.

Po zamontowaniu lucasów z przodu zapomniałem o niespodziankach w stylu "śpieszysz się gdzieś? O nie, nigdzie nie jedziemy, mam zablokowane koło, siadaj, zdejmuj hamulce, wyciągaj tłoczek i czyść! Jutro pojedziesz Laughing "

Zapamiętam stary system hamulcowy przez pryzmat wielu wycieczek, które kończyły się nerwówką podczas jazdy, czy aby nie przegrzeję tarczy, a więc postojów co chwilę i dotykania rozgrzanej felgi, jadąc na zablokowanym zacisku, charakterystycznego szurania klocka, nieoczekiwanej wycieczki z młotkami pod blok, sąsiadów, krzyczących z balkonu, żebym przestał "napier... przy tym złomie". Wink
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
LeszekR
PostWysłany: Wto Gru 06, 2016 3:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 504
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,FSO Truck 1989,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

Apropo wąskiego. To był taki szał że w polmozbytach całe rodziny chodziły wybierając najlepszy egzemplarz a przy kasie koleji. Nie wyobrażalne dziś, ale przezycie tych chil bezcenne;)
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 8 z 9
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl