Autor Wiadomość
<  syrena 103s
Marlon
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 8:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd: Mińsk Mazowiecki Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

Witam, poszukuję wszelkich informacji na temat syreny 103s,,,, moze jest tu ktos kto kiedys miał taki model,,, moze ktoś wie gdzie taki stoi,,, cokolwiek , informacje proszę kierujcie tu na forum, lub na mój adres emailowy szuberto@wp.pl
_________________
- warszawa 200P 1959
- warszawa 201 1963
- syrena 101 1960
- mikrus MR300 1960
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
mp79
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 9:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

102s i 103s różniły się od swoich "standardowych" odpowiedników silnikiem - trzycylindrowym z wartburga. Tylko tyle wiem, ale więcej różnic chyba nie było, bo kiedyś też się tym interesowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 11:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

mp79 napisał:
102s i 103s różniły się od swoich "standardowych" odpowiedników silnikiem - trzycylindrowym z wartburga. Tylko tyle wiem, ale więcej różnic chyba nie było, bo kiedyś też się tym interesowałem.

Inne koła, dekle, gril, olistwowanie, tapicerka wewnątrz, znaczek, dekle, silnik....
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Mikry
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 12:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Najbardziej chyba znane były swego czasu fotki Pawdana. 103S z jego zdjęć miała nawet przełączniki w środku w formie wartburgowej klawiatury.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 7:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Mikry napisał:
Najbardziej chyba znane były swego czasu fotki Pawdana. 103S z jego zdjęć miała nawet przełączniki w środku w formie wartburgowej klawiatury.

A gdzie te fotki bo nie widziałem....
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
oldi
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 8:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

No właśnie Pawdan wywołany do tablicy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marlon
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 8:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd: Mińsk Mazowiecki Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

ciekawi mnie jedna rzecz,,,, wyprodukowano łącznie 532 egzemplaze modelu 102s i 103s ,,,, wiec co sie z nimi stało,,,, przetrwały inne auta, które były produkowane w ilosciach znacznie mniejszych,,,
_________________
- warszawa 200P 1959
- warszawa 201 1963
- syrena 101 1960
- mikrus MR300 1960
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
oldi
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 9:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Marlon napisał:
ciekawi mnie jedna rzecz,,,, wyprodukowano łącznie 532 egzemplaze modelu 102s i 103s ,,,, wiec co sie z nimi stało,,,, przetrwały inne auta, które były produkowane w ilosciach znacznie mniejszych,,,

Może jakieś się zachowały - ale tak de facto czy był to jakiś wielki rarytas - z zewnątrz niewiele się różniły od zwykłych wyśmiewanych Syrenek, miały trochę lepszy, mocniejszy silnik ale również dwusuwowy, który z natury nie był trwały...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 9:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Wyginęły po cichu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sro Lis 20, 2013 12:02 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Marlon napisał:
ciekawi mnie jedna rzecz,,,, wyprodukowano łącznie 532 egzemplaze modelu 102s i 103s ,,,, wiec co sie z nimi stało,,,, przetrwały inne auta, które były produkowane w ilosciach znacznie mniejszych,,,
Syreny w ogóle wykonane były w sposób ordynarny więc chyba nie ilość a jakość miały na to wpływ. A fotki PawDana gdzieś chyba na dawnym Autku.com były, kupę lat temu. W każdym razie pamiętam jego opowieć o stanie tego auta, że błotniki można było podrzeć jak kartkę papieru.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sro Lis 20, 2013 6:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Prawdopodobnie nikt nie miał sentymentu do auta, które nie jest ani wartburgiem, ani w pełni syreną. Zresztą nie wiemy, jak wartburgowskie "serce" było pogodzone z syrenowską resztą mechaniki oraz budą. Być może właśnie to nie zdawało egzaminu, a o części do takiego cudaka było ciężko. To wszystko spekulacje, ale jakieś powody przecież być musiały.

Jakieś fotki dotyczące 103S, nie wiem, czy kolegi PawDan, czy kogoś innego, były również na "syreniarzach" (gdzie zresztą kolega Marlon też, jak widzę, zaglądnął).
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=785&postdays=0&postorder=asc&start=15
Shocked Bak pod maską:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=785&postdays=0&postorder=asc&start=30
Jeszcze na artykuł trafiłem (pewnie wszystkim znany, ale wrzucam na wszelki wypadek):
http://www.syrena.nekla.pl/historia/hist_103s.php
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 12:22 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Te z pierwszego linku to właśnie zdjęcia PawDana.
A może z Syrenami S było tak jak z Polonezami 1.4 - były tak bardzo dobre, że zajeżdżono je w cholerę.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bing17
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 10:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 89 FSO 125p 85 Romet Kadet 88 CZ typ 516. 62 Junak M10

Poldki 1.4 to wyginęły akurat przez słapy do 125p Wink
_________________
Kupię:
Książki dotyczące napraw blacharskich, lakierniczych, zabezpieczeniu antykorozyjnego Polskiego Fiata 125p (FSO 125p).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
4971
PostWysłany: Czw Lis 21, 2013 10:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Mikry napisał:
Te z pierwszego linku to właśnie zdjęcia PawDana.
A może z Syrenami S było tak jak z Polonezami 1.4 - były tak bardzo dobre, że zajeżdżono je w cholerę.

Wbrew pozorom jednak łatwiej było o częsci do Syreny niż do Wartburga...
Pewnie niejedna miała "swapa" na syrenowski silnik i pomykała dalej...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Syrena

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl