Autor Wiadomość
<  Ikarus kiedyś i dziś...
poldon82
PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 9:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1137
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

Chyba warto by pogadać o pojazdach tej marki Smile W końcu to kawał historii również w Polsce bo obok Jelczy i Autosanów to był najpopularniejszy autobus w pewnym okresie Smile A teraz przechodzi do historii bo masowo wycofuje się go z użytku w wielu miastach.

http://www.youtube.com/watch?v=Ipa4AIu2mfA
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jacek_s
PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 9:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Nie lubię. Dwa skojarzenia:
1. Warszawa, linia 517 z Ursusa w strone dw. Centralnego - Ikarus napier... ile fabryka dała przez zakręty na placu Narutowicza, ja wiszę uczepiony uchwytu gdzieś na końcu za przegubem, chyli się to jakby się miało przewrócić zaraz... Zdecydowanie za mocne silniki tam były w stosunku do możliwości trakcyjnych...
2. Poznań, dowolna linia nocna zimą kilka lat temu - zimno, smród spalin, zaparowane wszystko, trzęsie się jak galareta.
Nie żal mi, niech kilka sztuk idzie do muzeów i na linie turystyczne, tyle o tym...
_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
poldon82
PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 9:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1137
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

Może i tak ale za to w lato fajnie chłodno jak się okna i kalpy pootwierało Very Happy nie to co w tych nowych Razz

Odnośnie tego co mówiłeś:
http://www.youtube.com/watch?v=AzR-3R1ET5Y
Laughing

------------------------------------

Wie ktoś może coś na temat historii tej fabryki po 2000 roku ? Ciężko coś znaleźć po polsku. W 2005 podobno upadła potem ktoś ją wykupił niby miała coś robić dla innej firmy ale nic dokładniejszego nie umiem znaleźć
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zycho
PostWysłany: Sob Sty 18, 2014 11:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Autobusy tak proste jak budowa cepa. Wszytko można było naprawić młotkiem i przecinakiem. Niestety żaden z zachowanych do dziś nie ma w sobie zbyt wiele oryginalnych elementów. A to przez to że były tak proste, że obudowa ich była tak tania że opłacało się przeprowadzać 2-3 NG. Zresztą, sam użerając się z jednym takim:
http://ltek.pl/galeria/displayimage.php?album=265&pos=23
stwierdziłem że to jest genialne w swej prostocie. Bo tak naprawdę jedynym udanym ich autobusem była seria 2xx.

Co do historii po 2000 roku, to największym i chyba ostatnim prawdziwym zamówieniem była spora partia dla Moskwy. Sam pamiętam jeszcze ok 2001/2 roku - http://ltek.pl/galeria/displayimage.php?album=2165&pos=6 przejeżdżały partiami po 5-10 sztuk przez Lublin. Autobusy te nie miały wnętrza, a za pierwszym członem były zaklejone folią, zapewne aby kierowcy mogli sobie lepiej nagrzać wnętrze.
Z tego co słyszałem, na terenie dawnej fabryki działa jakiś zakład naprawczy co specjalizuje się w remontach ikarusów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Nie Sty 19, 2014 8:03 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3636
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Zawsze lubiłem jeździć ikarusami, bo wszyscy pasażerowie mieścili się bez większego problemu, bez względu na ich liczebność. Wnętrze mało przytulne, ale barierki na przegubie (bo w mojej wiosce tylko przegubowe jeździły) to było moje ulubione miejsce. Smile Nie kumałem natomiast nigdy, dlaczego kameralna linia nr 14, jaką najczęściej jeździłem do szkoły, była obsadzona przestronnymi ikarusami, a na linii 16, jaką też zdarzało mi się jeździć, gdy 14 uciekła, była obsadzona wiecznie wypchanymi, ciasnymi jelczami. Skoro już o jelczach mowa, był u nas w PKS mały przegubowy ikarus podobny właśnie do jelcza. I jeździł do Supraśla. Smile Teraz nawet zdjęć takiego cudaka nie mogę znaleźć. Confused
Niestety, ostatnie sztuki poszły na rzeź wraz z częścią jelczy, na rzecz nowych solarisów, kilka lat temu, ale nie płaczę po nich. Taka kolej rzeczy. Skończyły się dawne czasy - skończyły się i ikarusy. Za to w Kielcach latem 2012 widziałem, że nadal jeżdżą. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Rysiob
PostWysłany: Nie Sty 19, 2014 10:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 188
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez Caro '95 1.6 GLI

Ja też miło myślę o Ikarusach. Dobrze się nimi jeździ, sporo osób się mieści. W Częstochowie jeżdżą nadal - te od początku w mieście, jak i zakupione jakiś czas temu w Poznaniu i Warszawie. Smile
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
poldon82
PostWysłany: Nie Sty 19, 2014 10:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1137
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

mp79 napisał:
przegubowy ikarus podobny właśnie do jelcza. I jeździł do Supraśla. Smile Teraz nawet zdjęć takiego cudaka nie mogę znaleźć. Confused


masz na myśli Zemuna ? http://www.stadobaranow.pl/?p=21187

to zupełnie inna firma, potem chyba nawet zmienili nazwę na Ikarbus żeby się nie myliło Very Happy

-----------------------------------------------------

tutaj znalazłem jakiś nowy model :
http://www.youtube.com/watch?v=EX94mWok8to

podobno po przejęciu przez ARC zmontowano jakąś ilość autobusów ale czy dalej je robią to nie wiem
Rolling Eyes

http://magyarbusz.info/Magyar_gyartok/Arc-Ikarus#sthash.CiVZLYKY.dpbs
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Nie Sty 19, 2014 7:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3636
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

poldon82 napisał:
masz na myśli Zemuna ? http://www.stadobaranow.pl/?p=21187

Dokładnie tak; dzięki! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lbs5
PostWysłany: Nie Sty 19, 2014 9:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 190
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego jest ....

Bielsko-Biała, Częstochowa - śmigają dalej Smile
_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5

Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gemba_WAA
PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 12:12 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 196
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126,B6

zycho napisał:
Niestety żaden z zachowanych do dziś nie ma w sobie zbyt wiele oryginalnych elementów.

jakie wiele oryginalnych elementów masz na myśli? rozumiem, że mowa o blacharce i konkretnych rzeczach będących konkretnie w danym egzemplarzu w dniu opuszczenia fabryki, ale to chyba oczywiste w przypadku tego typu pojazdów, że po 30 latach nie będzie w nim dalej tej samej listewki i wykładziny. Natomiast jeśli masz na myśli ogólnie elementy oryginalne czyli "takie jak" za nowości to chyba solówka z Warszawy i przegub z Poznania mogą zadać kłam cytowanemu przeze mnie stwierdzeniu...

zycho napisał:
Bo tak naprawdę jedynym udanym ich autobusem była seria 2xx.

no nie wiem - wcześniejsze serie 55/66, 556/180, 6xx były złe? To, że u nas tego było mało nie znaczy, że były to nieudane autobusy. O średniopodłogowych 415/435 ztcw opinie są raczej dobre i bardzo dobre - tylko te pojazdy nie trafiły w swój czas - najpierw przez wysoką cenę przegrywały w walce o klientów ze starą serią 2xx, a później były na straconej pozycji ze względu na wysokość podłogi. Dopiero niskopodłogowce tej firmy przynajmniej na początku okazały się być nieudane


Ostatnio zmieniony przez gemba_WAA dnia Sro Sty 22, 2014 3:38 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gnusma
PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 1:03 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

W Sosnowcu też niedawno ostatni skasowali ... na szczęście Sosnowieckie PKM otworzyło w Będzinie izbę pamięci ( Muzeum) i tam trafiaja ciekawsze egzemplarze. Teraz po Sosnowcu smigają Solarisy trochę MANów i od cholery Mercedesów.
Jak dla mnie to własnie IKARUS był najlepszym autobusem wszechczasów używanym w Polsce , przykro mi bardzo ale Jelcze, Autosany to niestety przy nich druga liga. Szkoda że Ikarus tak marnie skończył Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 4:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

zycho napisał:
http://ltek.pl/galeria/displayimage.php?album=2165&pos=6
Z ostatnich fajnych rzeczy jakie kojarzę w dawnej zajezdni autobusowej na Helenówku (druga połowa lat 90-tych) to właśnie partia nowo-przywiezionych jeszcze nie połączonych przegubem nadwozi Ikarusów - wydawały mi się takie nowoczesne bo miały dwuskrzydłowe drzwi i dziwiło mnie ich malowanie - właśnie biało-zielone. Rozumiem, że to ich oryginalny kolor?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 4:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3636
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Tak, u nas też kilka takich jeździło. Biało-zielone i bez przetłoczenia z tyłu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 5:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2333
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

W zasadzie w Katowicach wybór na liniach, którymi jeździłem do szkoły był między Ikarusem 280 a Jelczem-Berlietem. Ja też najbardziej lubiłem Ikarusa. Miał więcej miejsca, fotele były bardziej wygodne, wydawał się solidniejszy i była lepsza widoczność. I chyba szybciej jeździł niż Jelcz.
Ciekawoską był Ikarus-coupe jak go nazwałem. Był to w zasadzie krótki Ikarus 260, ale z tyłu nie było drzwi. Wchodziło się tylko środkiem lub koło kierowcy a z tyłu były same fotele z brązowym skajem.

Na początku lat 90-tych zaczęły się pojawiać jakieś wyeksploatowane autobusy z Zachodu - DAF czy inne zalatujące latami 70-tymi lub jeszcze starsze.

Raz z kompletem pasażerów w Ikarusie odpadło koło. To już nie jechał dalej. Ale ze złamanym przegubem, z dupą do góry i szorując przegubem o jezdnię, to dawał radę. Jelcze zaś siadały mocno na jedną stronę i kojarzę że bardziej się psuły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gnusma
PostWysłany: Wto Sty 21, 2014 3:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

W Jelczach wkurzały mnie strasznie bardzo wąskie podwójne kanapy, dwie osoby koło siebie to była tragedia. Pamietam jak jechałem pod koniec lat 90-tych do Ustronia, trasą prowadzącą z Cieszyna do Bielska..Katowic jechało kilkanaście zupełnie nowych i całych białych IKARUSÓW, zastanowiła mnie wtedy na lewym boku taka kratka ... wlot powietrza, czegoś takiego nie było w autobusach używanych u nas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 5
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl