Autor Wiadomość
<  SERIA II (1977 -1985) - uporządkowanie informacji
rusty_mike
PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 11:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Nowy Targ / Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 '82, Romet Ogar 205 '86

II seria (1977- 1985)

I.WYPOSAŻENIE
Kiedy elementy wyposażenia z wersji lepszych, weszły, z czasem, do standardu:
1. Regulator pracy wycieraczek - w 1977 był w S, a w standardzie ................r
2. Nowe felgi i hamulce, zaprezentowane w Lux, weszły do standardu w ................r
3. Alternator, wprowadzony w Lux, wszedł do standardu w ................r
4. Światła awaryjne były w Lux i Komfort. A do standardu weszły w ................r
5. Listwy ozdobne na rynienkach dachu, wprowadzono w wersji Lux. W standardzie pojawiły się w ................r
6. Kontrolki: dźwigni hamulca ręcznego i płynu hamulcowego, były w Lux. Czy wprowadzono je do standardu przez rokiem 1985?

II.WYPOSAŻENIE A SILNIK
Czy istniała korelacja pomiędzy wersją wyposażeniową a silnikiem
1. Czy w latach 1977-1983 silnik 650 mogła mieć każda wersja wyposażeniowa?
2. Czy w latach 1983-1985 silnik 650E mogła mieć każda wersja wyposażeniowa?

III.SILNIK
Kwestia montażu silnika 600 i wczesnego 650

- W roku 1977 pojawia się silnik 650 (Nadal produkowany jest silnik 600)
- W roku 1979 zawieszona zostaje produkcja samochodów z silnikiem 600
- W roku 1981 przywrócona zostaje produkcja samochodów z silnikiem 600
- W roku 1983 pojawia się silnik 650E
1. ......................... - zakończenie montażu silnika 600
2. ......................... - zakończenie montażu silnika 650 starego typu


IV. EMBLEMATY - przód
Kiedy znaczek przeniósł się z centrum w bok?
1. Czy przeniósł się jeszcze w II serii, np. przy okazji wprowadzenia silnika 650E w 1983?
2. Czy dopiero z wprowadzeniem wersji FL?


V. EMBLEMATY - tył
Kiedy pojawił się w ogóle na samochodach emblemat 650E?
1. Czy w roku 1983, kiedy wprowadzono silnik 650E, w bogatszych wersjach wyposażeniowych, nadal widniał emblemat wersji, czy może emblemat z napisem 650E?
2. Czy dopiero z wprowadzeniem wersji FL?



Proszę o pomoc i liczę, że ten post, z czasem, stanie się uporządkowanym źródłem wiedzy na temat historii Serii drugiej. Pozdrawiam.
_________________
NEVER KNOWS BEST
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
niekiepsko
PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 11:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 459
Skąd: kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: fiat 126p 1980, bmw e30

nie żebym chciał od razu negować, ale pewnie w wielu przypadkach montowane było to, co akurat było pod ręką.
_________________
FIAT-Fabbrica Italiana di Automobili Torino
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 11:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

IV przedni znaczek przeniesiono na bok wraz z innymi zmianami w nadwoziu w 1984 roku. W mojej ocenie był to zarazem koniec drugiej serii a początek FLa, z innymi błotnikami, inną tylną klapą itp. Jednak mój pogląd nie jest popularny bo zewsząd słyszę głosy, że przecież tablica rozdzielcza pozostała stara i dlatego ciągle jest to 2ga seria. Dla mnie osobiście wnętrze nie powinno określać serri bo jak nazwać na przykład inwalidzkiego, pełnego FLa z 1988 roku, który ma fabrycznie nawiewy od STka.

V większości roczników 1983 jakie znam byl znaczek 650E.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Pon Lut 03, 2014 12:51 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

niekiepsko napisał:
nie żebym chciał od razu negować, ale pewnie w wielu przypadkach montowane było to, co akurat było pod ręką.

Popieram zdanie kolegi i na przykład podaję swojego byłego malucha z końca 1985-go, który wyposażeniowo był zwykłym standardem (kapliczka, prądnica, zapalanie na linkę) a na zewnątrz udawał FL-a (listwy i zderzaki FL-owskie ale z tyłu nie miał lamp cofania i p/mgielnej- były tylko dziury) a w 1986 a może jeszcze później wychodziły malce ze zderzakami P4 z wyciętymi miejscami na tylne lampy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziadek
PostWysłany: Pon Lut 03, 2014 1:14 am  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 842
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

Warto przejrzeć Motory z lat 85-86, ludzie często-gęsto w listach opisywali przeboje z miksami wyposażenia i różnicami cen w odbieranych nowych autach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Delmut
PostWysłany: Pon Lut 03, 2014 2:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 1300
Skąd: Zabrze, Tychy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat & Seat

Mikry napisał:
IV przedni znaczek przeniesiono na bok wraz z innymi zmianami w nadwoziu w 1984 roku. W mojej ocenie był to zarazem koniec drugiej serii a początek FLa, z innymi błotnikami, inną tylną klapą itp. Jednak mój pogląd nie jest popularny bo zewsząd słyszę głosy, że przecież tablica rozdzielcza pozostała stara i dlatego ciągle jest to 2ga seria. Dla mnie osobiście wnętrze nie powinno określać serri bo jak nazwać na przykład inwalidzkiego, pełnego FLa z 1988 roku, który ma fabrycznie nawiewy od STka.

V większości roczników 1983 jakie znam byl znaczek 650E.

Zgadzam się w całej rozciągłości. Z tym, że nie znam 84 z fabrycznym oblachowanie. FL. W 1984 wychodziły na polski rynek pełne ST.

W 1985 weszło pełne oblachowanie FL (szerokie błotniki, nowe drzwi, tylne błotniki)
Takie auta, z małym wlotem sprzedawano i u nas i na zachodzie. Na zachodzie jednak były już szerokie zderzaki, duży licznik i materiałowa tapicerka, bo na zachodzie Maluch musiał walczyć z konkurencją

U nas auta schodziły na pniu więc montowano wszystko co zalegało na magazynie. Raz kapliczkę, raz duży licznik. Raz materiał, raz skaj. Raz chrom, raz plastyk.

Dlatego 85 to FL (mimo kapliczki), ale ja zwykłem takie miksy nazywać "przejściówka ST/FL"
_________________
Maluchy: 1976 ST, 1984 ST, 1986 ST/FL, 1988 FL, 1989 BIS, 1991 Cabrio, 1994 Wadera, 1994 FL, 2000 HappyEnd
Inne: 1981 Polonez 3d, 1981 Predom N250C

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
s9pat
PostWysłany: Pon Lut 03, 2014 4:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Bytom Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p

no licznika to tak nie wkładali gdzie popadnie bo jest inna niecka na mały a inna na duzy. ze zderzkami to już inna brocha bo były wersje zaslepione a na chromach. Mój 83 miał nowe hamulce, org. chromy i błotniki bez miejsca na plastyki. chromowane wycieraki, kapliczke i odpalany z linki ale na alternatorze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tuffo
PostWysłany: Czw Lut 06, 2014 6:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 843
Skąd: Pszów / Opole Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PF 126p 600 '76 + POLSPORT GK-100 '79

Pamiętam z tamtych czasów, że zanim pojawiły się FL, mówiło się o maluchach po liftingu, ale już nie ST (nie było to zbyt głośne).
Dla mnie osobiście pierwsza i druga seria to po prostu ST.
Na drugiej połowie II serii pojawiły się maluchy po liftingu, a potem dopiero FL, dalej el i elx

Do typowego ST zaliczałbym całą pierwszą serię (wyróżnikiem I serii mogłaby być klapa silnika,silnik tylko 600, pionowy znaczek PolskiFiat i deska rozdzielcza z krótkim panelem plastykowym, kapliczka 130), konkretna data to lipiec77 - pierwszy pakiet zmian) i drugą serię która wygląda z grubsza jak pierwsza seria z możliwymi silnikami 600 i 650 standardową budą, zderzaki P4 i nowe hamulce w wersja Komfort. Silnik 600 mógł być montowany do roku '83, a jako część zamienna był produkowany do '89.
(tą grupę nazwałbym twardym ST)

Po '83 można by mówić, że pojawiły się Liftingi ale nie usankcjonowane żadnym formalnym oznaczeniem jak późniejsze FL.
Lifting to druga seria z montowanym silnikiem 650E i szeregiem różnych modyfikacji ale budą standardową, nowe hamulce, zderzaki P4.


Do tej pory to cały czas ogólnie jest wersja ST

Do FaceLiftingu (FL) to silnik 650E buda z szerokimi wlotami i błotnikami tylko nowe hamulce i cała rzesza udogodnień - rozrusznik na kluczyk, alternator, to co kiedyś było za dopłatą. Wczesne wersje mogą mieć zderzaki P4 i kapliczkę, wspawywali blachę ze ST by zamontować jeszcze stare zapasy do deski rozdzielczej.

el i elx wiadomo

No i zgadzam się z tym, że w obrębie tak zwanej drugiej serii mogło być montowane co popadnie na polski rynek bo to był okres stanu wojennego i głębokiego kryzysu. Usystematyzowanie drugiej serii praktycznie jest niemożliwe.
Co do kapliczki we wczesnym FL, czemu nie - do budy typu FL mogli "wspawać" metalowy pas deski rozdzielczej pasujący do kapliczki, widziałem takie wczesne FL
Myślę, że mógłby być to niezły temat na pracę doktorską, hehe.
_________________
TuFFo


Ostatnio zmieniony przez tuffo dnia Pią Lut 07, 2014 11:56 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Ursus914
PostWysłany: Pią Lut 07, 2014 11:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 337
Skąd: Starachowice i okolice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p'79,komar 2330'71,126el'96,Caro+ GTI'97

Ja bym powiedział,że Fle z wąskim wlotem,chromami.cienką kierownicą albo "kapliczką" to po prostu "przejściówka",czyli model przejściowy pomiędzy ST a FL.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen WP Kontakt
kamil.calik
PostWysłany: Sob Lut 08, 2014 12:48 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 980
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Opel Astra G 1.6 16V

Mieliśmy kiedyś FL-a 1988 rok, czerwony, na P4, na szerokiej listwie, ale z kapliczką i wąskim wlotem, nie pamiętam, ale palony był chyba z podłogi. Z chromami raczej to niemożliwe połącznie - zbyt długi okres czasu podzielił wersję FL w stosunku do ST na chromach, żeby taką hybrydę poskładali (aczkolwiek głowy nie nadstawię) Smile

Najśmieszniejszą wersję jaką mieliśmy, to FL na P4, z szeroką deską i wąską kierownicą - obleśnie to wyglądało Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wilq1902
PostWysłany: Nie Lut 09, 2014 5:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 109
Skąd: Kraków, Nowy Sącz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 650K '84 Polski Fiat 126p 650I '79 Polski Fiat 125p MR75

Zapraszam Wink

https://pl-pl.facebook.com/PolskiFiat126pIISeria
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl