Autor Wiadomość
<  Czym zabezpieczacie aluminium ?
zycho
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 6:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Kiedyś gdzieś widziałem na forum, ale nie mogę odnaleźć. Musze wyszkiełkować kilka drobiazgów, i czym to zabezpieczyć ?? Widziałem że ktoś malował później to sprayem, ale jakim ? Chcę aby części dalej przypominały z wyglądu aluminium.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Marian
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 7:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Po osiągnięciu oczekiwanego efektu samego, gołego aluminium (polerka, mat, cokolwiek) - polakieruj bezbarwnym Smile
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 9:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

I nie będzie się łuszczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marian
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 9:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Nic nie jest wieczne... ale wiem, że ludzie z powodzeniem stosują tą metodę..
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zycho
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 10:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

spoko, acz gdzieś na forum w jakimś wątku remontu widziałem że ktoś malował alu sprayem, chyba srebnym i efekt był naprawdę fajny. Tylko ciekawe jak to prezentuje się po latach...
Też myślałem o bezbarwnym, ale nie mam jakoś przekonania na gołe alu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Marian
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 10:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Bezbarwny, nawet jak Ci się odpryśnie - nie będzie bólu, a jak srebrny Ci się porysuje to będzie wyglądało jak kupsko.
Spray to w ogóle jest padaka, jak już to kup porządny lakier w puszce, wlej do pistoletu i wtedy to ma sens.

Wiem, że renomowane warsztaty zajmujące się restaurowaniem zabytków właśnie bezbarwnym zabezpieczają aluminium.
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Pią Gru 19, 2014 11:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ja zastosowałem tzw. ceramikę do aluminium - nie wiem o co chodzi ale w mieszalni lakierów wiedzą. Generalnie wygląda to jak zwykły lakier bezbarwny, mieszany z utwardzaczem, bodaj 2:1. Kładzie się to pistoletem lakierniczym, nawet niskiej jakości bo żeby zrobić zaciek to trzeba się bardzo nastarać, w życiu nie lakierowałem łatwiejszym do kładzenia środkiem, chyba tylko proszkowo. Wychodzi pięknie, gładko, idealnie. Odprysnęło mi tylko gdy listwę dachową w Trabancie wsuwałem w łącznik ale kołpaki, klamki, ramki wyszły doskonale.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 5:06 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Chodzi o to, że to po prostu lakier bezbarwny przeznacozny do malowania aluminium.
Każdy "uniwersalny" będzie się na zewnętrznyhc elementach łuszczył w najlepsze - kwestia czasu.
Czyli lakier bezbarwny - tak, przeznaczony do aluminium(!), kupownay w mieszlani Smile
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 6:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Czego to się człowiek nie dowie... Od razu po piaskowaniu można nakładać ten lakier? I normalnie pistoletem się nakłada?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 7:33 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Mozna po piaskowaniu - tylko wtedy "konserwujesz" efekt "chropowatości"...
Pytanie padło raczej w kontekście "zakonserwowania" połysku - wtedy element musi być wypolerowany do pożądanego stopnia - i odpowiednim lakierme bezbarwnym "zatrzymujesz" ten połysk i gladkość (odcinasz lakierem dopływ tlenu do powierzcni aluminium, żeby ponownie nie "szarzało" ).

Jeszce w kontekscie metod czyszczenia - piaskowanie - zostawia powierzchnię chropowatą, matową, szorstką - jak bardzo, zależy tylko od grubosci użytych ziaren. Stosuje się je raczje do elementów dalej mocno obrabianych lub do elementów przeznaczonych do malowania na jakis tam kolor Wink

Szkiełkowanie - czyszczenie za pomocą szklanych kulek, jako ścierniwa. Powierzchnia po szkiełkowaniu jest czysta i gładka. Szkiełkowanie "odzyskuje" naturalny wygląd aluminium. Jeśli element ma pozostać także z wyglądu aluminiowy - to do czyszcenia tylko szkiełkowanie.
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 7:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

A co powiesz o sodowaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 9:46 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

W kontekście aluminium nie mam żadnego doświadczenia z sodowaniem Smile - czyli nic na razie nie powiem Wink
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zycho
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 10:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

Oj panowie, do aluminium piachem ?? Bez przesady, ja szkiełkuje i efekt jest kapitalny. O sodowaniu aluminium nie słyszałem... ale na pewno jest delikatniejsze niż piach.

I mi właśnie chodzi o zachowanie tego efektu - świeżego aluminium aby się nie utleniało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 11:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

zycho napisał:
Oj panowie, do aluminium piachem ??


Spokojnie, jeszcze nie piaskowałem. I jak sobie czytam Wasze sugestie, to myślę, że raczej nie będę. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marian
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 11:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Aluminium jest miękkie, więc raczej się nie piaskuje, ale poddaje szkiełkowaniu, jak pisze Mag, albo poddaje obróbce chemicznej - szczegółów nie znam. Wiem, że czyszczenie w roztworze kreta daje średnie rezultaty - fakt, wyczyści się, ale trzeba uważać, żeby nie przeholować z czasem kąpieli, bo wyżre za dużo, a poza tym aluminium robi się takie szaro-fioletowe po "kretowaniu" Mr. Green Można się z tym potem pieścić watą stalową i polerować, ale wydaje mi się, że szkiełkowanie i tak lepsze...
Choć moim zdaniem, szkiełkowanie też nie zostawia efektu aluminium "fabrycznego". W zasadzie ciężko jest dotrzeć do takiego efektu, ale chyba z rozsądnych metod szkiełkowanie faktycznie najbliżej Smile
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl