Autor Wiadomość
<  Mistral - arykuł w CA
Dziadek
PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 8:08 am  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 842
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

Najbardziej ergonomiczny jest wihajster od regulatora wycieraczek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Amy
PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 8:28 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 164
Skąd: Pomorskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1,4 16V '95, Polonez 1,4 GLI 16V '94

stivek napisał:


Wracając do Uno. 20 lat temu jeździłem Uno 1.4 i pod względem prowadzenia miałem podobne odczucia jak teraz w 45S - kiepsko skręca od 60km/h, przechyla się i wychodzi z zakrętu. Dynamika 1.4 przewyższa jednak możliwości podwoziowe ( w tym pewnie kwestia opon ) - wóz często piszczał kółkami przy ruszaniu. W mieście, oczywiście parkuje się rewelacyjnie - genialna widoczność. Tym nie mniej, wolałbym jeździć Zastavą.


takie tam OT
ja tam połączyłem to i to i mam 1,4 z Uno w budzie Zastavy,
_________________
naprawa pojazdów FSO Trójmiasto

www.fsopomorze.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 9:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Dobrze, że ustandaryzowano rozmieszczenie najważniejszych przełączników. Największa porażka to klawiszowy włącznik świateł. Lublinem w tunelu na Starosielcach ( obecnie nieczynnym już dla samochodów) kiedyś prawie utknąłem, a stelaż z plandeką był do naprawy. Wystarczyło wcześniej przez kilka dni pojeździć bardziej nowoczesnym sprzętem i po wjechaniu w tunel, włącznika świateł odruchowo - czy, jak kto woli, intuicyjnie - szukać przy włączniku kierunkowskazów. A konsola w jedynce podświetlona tylko po włączeniu świateł; nie pamiętam, czy tak samo było w borewiczu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziadek
PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 11:50 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 842
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

W borewiczu podświetlone są tylko zegary i te strzałki od nawiewu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hondzu
PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 1:02 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 128
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Wahadłowiec z nap. atomowym

I zapalniczka.
Na prospektach 78 byl wlacznik awaryjnych z czerwonym podswietlanym plasticzkiem po wlaczeniu. widzial to ktos w jakims sprzecie w realu?
(taki jak w zuku)
Ciekawe czy Mistral ma zamienione przelaczniki na tunelu... ?
_________________
Mieszkam w Meksyku . . .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
sanitariusz
PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 1:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

grzebałem w 78, nr nadwozia 22xx i miał niepodświetlany przycisk. nawet nie było kabli do kontrolki w przycisku, tylko normalnie w zegarach. zresztą schemat mówi to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Lip 20, 2015 10:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Na prospektach jest sfotografowany MR77 z serii informacyjnej.

Przy czym w produkcji MR78 nie miał na początku awaryjnych, tylko nawet aż dwie zaślepki ( od owych awaryjnych o przerywacza wycieraczek )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 2:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

tego z deczka hipsterskiego tekstu w stylizacji portofino nie łykną raczej miłośnicy skośnego lewarka i adidasów grand prix, potocznie zwanych chuligankami, wytaczający się swymi trapezami z szeregowych garaży w cień prefabrykatu biurowców typu Lipsk.
pozdrowienia dla alkoholików, nikotynistów i prawdziwych polonezowców!
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ADAM126
PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 12:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

stalker napisał:
tego z deczka hipsterskiego tekstu w stylizacji portofino nie łykną raczej miłośnicy skośnego lewarka i adidasów grand prix, potocznie zwanych chuligankami, wytaczający się swymi trapezami z szeregowych garaży w cień prefabrykatu biurowców typu Lipsk.
pozdrowienia dla alkoholików, nikotynistów i prawdziwych polonezowców!


Coś w tym jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukasz1t
PostWysłany: Nie Sie 09, 2015 12:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

Dziadek napisał:
Najbardziej ergonomiczny jest wihajster od regulatora wycieraczek.


Nie rozumiem, co miała na myśli osoba, która umieściła go w tamtym miejscu Laughing A i włączanie/wyłączanie tego nie należy moim zdaniem do najszczęśliwszych rozwiązań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Sie 09, 2015 4:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ja to jakoś po roku dopiero zauważyłem, że mam regulowane wycieraki.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Sie 10, 2015 3:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

To banalnie proste, dlaczego ten sterownik przerywacza wycieraczek tam jest.
Bo tam się zmieścił.

Najwidoczniej został dodany po tym, jak już opracowano całe wnętrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Sob Sie 15, 2015 3:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

Ponieważ lekturze artykułu w CA zawdzięczam tak ważne dla mnie odkrycie jak fachowa nazwa ulubionych szklano-asbestowych "kolorobloków" - czyli biurowców systemu Lipsk (występujących podobnie jak unikalny, podświetlany przełącznik klawiszowy konsoli głównej w autach FSO 125p/PN i innych gorszych od konkurencji pojazdach rodzimej produkcji marki Sanos, Lublin, Bizon Gigant etc. w kolorach uwaga: pomarańczowym, niebiesko/zielonym, i chyba żółtym też... ale tu mogę się mylić za co z góry przepraszam znawców tematu szkła barwionego*) ogłaszam godny tej publikacji konkurs: Uwaga! dla szczęśliwego znalazcy wzmianki o roku produkcji opisywanego tak wnikliwie w artykule poloneza w wersji Mistral (bo co do oznakowania tego egzemplarza mam już pewne wątpliwości...ale to tylko "trapez" a nie zagraniczne 300E czy E300, wszystko jedno..) przewidziana jest nagroda - fabrycznie nowiuteńki, w kartonowym pudełeczku ale... prawdopodobnie gorszy od zapakowanych w bardziej kolorowe opakowania konstrukcje zagraniczne, regulator prędkości obrotów wycieraczek prod. UNITRA PROFEL typ PW1, wraz z wydrukowanym na niskogatunkowym papierze schematem ideowym oraz planem jego kontrowersyjnego usytuowania na mobiletto.
*dla szczęśliwca, który uwieczni fotograficznie auto marki polonez ST/mark I/MR 78-86 na tle oryginalnej ( tzn. nie zaklajstrowanej pastelowym styropianem lub wielkoformatową płachtą reklamową) elewacji biurowca typu Lipsk w konfiguracjach: błękit adriatyku/blue chagall na tle Lipsk żółty bądź też polonez fso w kolorze bursztyn na tle Lipsk niebieski lub zielony - uwaga - unikalny, podświetlany przełącznik świateł awaryjnych konsoli głównej (przewidziany na montaż w zapewne gorszej pod względem spasowania klapki schowka od modeli zagranicznej konkurencji ale za to z prorodzinnie rozkładanym oparciem kanapy tył, wersji 1500X) - gratis!
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Sob Sie 15, 2015 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

nie żebym się czepiał, ale z tego przełącznika żaden unikat. występował w każdym 125p, od ~80r, do modernizacji w 88. nawet poniewiera mi się kilka takich. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Pacyfik
PostWysłany: Czw Wrz 03, 2015 9:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 109
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PNy

niebawem dywaniki nabiorą rangi unikatu Smile PR górą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl