Autor Wiadomość
<  Wał napędowy Truck / drgania wału, problem z wałem
ADAM126
PostWysłany: Pon Paź 05, 2015 9:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Chciałbym zając się tematem który już od dłuższego czasu trapi mojego trucka. Mianowicie chodzi o wibracje wału. Kiedyś jak jeździłem tym autem raz na dwa tygodnie to dało się z tym jakoś żyć. Lecz teraz przy codziennym użytkowaniu doprowadza mi to do szału. Po prostu cały czas trzeba autem jechać na wyższych obrotach, inaczej z tyłu auta dochodzi taki bardzo "specyficzny" dźwięk połączony w wibracja wału. Jednak wystarczy że auto jest minimalnie załaodowane, lub jadą trzy osoby już ani dźwięku, ani wibracji nie ma. Gadałem kiedyś z gościem który "siedzi" w wałach napędowych i powiedział że w trucku, jeśli wał wibruję, to bardzo często jest to wina samego mostu. Ja powiem szczerze nie wiem. Wiem że skrzynia w tym aucie na pewno jest do remontu bo strasznie łożyska szumią. Ale czy ma cos wspólnego z wibracją wału? Rok temu wymieniłem krzyżaki i podporę nieco pomogło, wymieniłem tuleje resorów też niby coś lepiej. W trucku na środku wału jest kalamitka do smarowania. Co jakiś czas daje tam smaru i znów troszkę pomaga ale nie do końca. Tak jak mówię w codziennym użytkowaniu jest to męczące a chcę cieszyć się jazdą dizlowskim truckiem. Chce to zrobić a nie wiem od czego zacząć.
Jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Wto Paź 06, 2015 11:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Jeżeli byłoby to samo niedoważenie / złe wyważenie wału , to nie powinno być to uzależnione od obrotów. Wał kręci się cały czas a jego obroty są zależne tylko od prędkości. Czy jedziesz na luzie czy na biegu też się kręci. Na biegu pod obciążeniem może być tylko trochę inaczej, bo pracuje pod obciążeniem.

Żeby wykluczyć wpływ skrzyni, to wrzuć na luz i zobacz czy nadal są objawy. Jeśli drga, to można wykluczyć skrzynię i krzyżaki.

Ja bym obstawiał podporę lub tylny most.

W Borewiczu wyszedł mi też mały problem , chyba z wałem. Wymontowywane były resory do regeneracji i od tego czasu od prędkości 40km./h czuć lekkie drganie budy. Na luzie czy na biegu nie ma znaczenia. Jedyne co mnie niepokoi, to że efekt nasila się wraz z przejechanymi kilometrami. Gdy całkiem wystygnie, na pierwszych kilometrach mniej drga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ADAM126
PostWysłany: Wto Paź 06, 2015 8:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Kiedy wał wpada w największe wibrację i jest najgłośniejszy to albo:
- odpuszczam gaz, wtedy się uspokaja
- naciskam sprzęgło, uspokaja się
- naciskam sprzęgło, daję na luz to wyczuwa się jedynie minimalne drganie wału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tommm
PostWysłany: Pią Paź 09, 2015 12:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 157
Skąd: Śląsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: wąski GLE

stivek napisał:


Żeby wykluczyć wpływ skrzyni, to wrzuć na luz i zobacz czy nadal są objawy. Jeśli drga, to można wykluczyć skrzynię i krzyżaki.

Ja bym obstawiał podporę lub tylny most.


Mógłbyś rozwinąć? Mam podobny problem w Caro, buda drga już od 60km/h, apogeum około 80km/h, niezależnie od tego czy na biegu czy na luzie, niezależnie od tego czy hamuję, niezależnie od założonych opon oraz kół. Krzyżaki sprawdzane przez kilku mechaników są według nich ok.

Jeśli chodzi o podporę to przyczyną może być jej łożysko? Wymieniałem podporę ponad rok temu, ale mogła być gównianej jakości...
Most nie wyje, ale czasem słychać różne stuki podczas zmiany obciążenia. Które elementy mostu sprawdzić w pierwszej kolejności i czy da się coś orzec bez rozbierania?
_________________
http://www.facebook.com/planzapasowy 126p do Hiszpanii 2017
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
blackleon
PostWysłany: Pią Paź 09, 2015 5:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Jesli zalozymy, ze nie ma zadnych luzow i wal jest wywazony prawidlowo (przy wymianie krzyzakow nikt go nie przestawil), to w kazdym takim przypadku, w kazdym PN odpowiedzialna za drgania jest podpora wału. Nie chodzi o lozysko, tylko gownianej jakosci guma tlumiaca drgania. Tylko i wylacznie oryginalna podpora z mieciutka guma zalatwia sprawe. Na nic sie zdadza wywazania, bo i tak bedzie zle, jesli jest rzemieslnicza podpora Twisted Evil
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wlodek
PostWysłany: Sob Paź 10, 2015 1:26 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 687
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Nie jestem tu Adminem, ale mam prośbę - nie zakładajmy nowego tematu na pojedyńczą sprawę.

Można to było napisać w temacie ogólnym o trucku.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Sob Paź 10, 2015 7:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

blackleon napisał:
Tylko i wylacznie oryginalna podpora z mieciutka guma zalatwia sprawe.

A wiesz może jak takowa rozpoznać,lub kto je produkował ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Paź 12, 2015 10:55 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Temat przerzucę albo można też zmienić temat na : problemy z wałem/drgania. Dość powszechny.

W LS-ie miałem na początku problemy właśnie z drganiem od ok. 50km/h. Najpierw byłem pewny, że to opona D124. Zamieniałem koła i nadal to samo. Dostałem dopiero wał napędowy od kolegi i po wymianie problem zniknął.
Gdy przyglądałem się temu wałowi, który zdjąłem, był cały wysmarowany czarną "konserwacją".

Teraz w Misiu też pojawiły mi się drgania - ewidentnie od układu napędowego. Pojawiły się drgania po regeneracji resorów, które był zdejmowanie.
Zastanawiające jest to, że drgania pojawiają się dopiero po jakiś kilku kilometrach od ruszenia, gdy maszyna się rozgrzeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ADAM126
PostWysłany: Wto Paź 13, 2015 10:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

stivek napisał:

Gdy przyglądałem się temu wałowi, który zdjąłem, był cały wysmarowany czarną "konserwacją".

Nieco konserwacji może mieć wpływ na drganie wału?

Co z tymi podporami? Jak odróżnić rzemiosło od oryginału?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blackleon
PostWysłany: Wto Paź 13, 2015 10:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Oczywiście, ze konserwacja (najczesciej ciezki bitex) moze miec wplyw na wywazenie. Wal powiniem byc czysciutki, zero zanieczyszczen.
Podpor trzeba szukac z dawnych zapasow, ale nie wiem jak Wam powiedziec czym sie roznia. Jak mam w reku to wiem, ktora jest ori, a ktore rzemioslo. Napewno malowane na szaro sa rzemioslem. Poza tym trzeba patrzec na jakosc wykonania. Najlepiej pomacac gume, ktora powinna byc naprawde mieciutka, W rzemiosle jest kartofel, ktory nie tlumi drgan, a te przenosza sie na nadwozie.
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
ADAM126
PostWysłany: Wto Paź 27, 2015 11:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Czy podporę firmy "Moto technika" brać pod uwagę czy szukac dalej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ADAM126
PostWysłany: Nie Lis 08, 2015 11:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Naprawdę nikt nic nie może powiedzieć na temat jakości tej firmy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pon Lis 09, 2015 12:59 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Jakość ma to do siebie, że w miarę wdrażania tzw. optymalizacji procesu produkcyjnego, może ulec pogorszeniu. Ja miałem swego czasu w nubirze łączniki stabilizatora mototechnika i były OK, ale to było ponad 5 lat temu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lis 09, 2015 3:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Dwa tygodnie walczyłem z drganiami z wału.

Rok temu w Borewiczu wymieniłem skrzynię biegów, na niby nową IV. Ponieważ od tego czasu prawie nim nie jeździłem ( od warsztatu do garażu i coś po mieście ), to trudno mi było ustalić kiedy pojawiły się drgania budy. W międzyczasie regenerowałem felgi, a auto toczyło się na starych D124, które z natury nieco drgają. Po zamontowaniu zregenerowanych felg i nowych opon, pojawiły się drgania budy tak od 50km/h. Co ciekawe, im dłużej się jeździło, tym bardziej drgało.
Warsztat zawiózł wał do wyważania, zamontowano nowe sprzęgło wału, ale nic nie pomogło. W końcu całe auto pojechało do wyważania i wyszło, że zamontowany był zły wał ( jak stwierdzono z DF-a ) . Zakłada wyważający wały zamontował dłuższy o 1.5cm ( niby od PN-a ). I auto teraz płynie, bez żadnych nawet mikro drgań, nawet lusterko nie drga w środku. Krótszy był ponoć naciągnięty maksymalnie.
Czy faktycznie 125p miał krótszy wał napędowy od Poloneza? Wygląda, że kiedy zmieniłem skrzynię, dotychczasowy wał nie pasował już. Czy zatem obudowa skrzyni biegów polonezowskiej IV mogła być krótsza i dłuższa?
Co ciekawe, 7 lat i 10 tys. km przjeździłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziadek
PostWysłany: Pon Lis 09, 2015 5:58 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 843
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

W 125p do 1979 była różnica w długości wału dla jugosłowiańskiego mostu i polskiego kwadrata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl