Autor Wiadomość
<  Caro "Minus" MR93 i wszystko o nim
stivek
PostWysłany: Sro Gru 30, 2015 1:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2324
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

http://otomoto.pl/oferta/polonez-caro-wzorowy-stan-jak-nowy-kolekcjonerski-ID6yc2OL.html

Siedzenia z Caro MR91 montowano jeszcze w pierwszych MR93! Że była przejściówka w lecie 1993, to wiadomo ( szeroki rozstaw kół, stara deska, stare fotele, metalowe podszybie oraz nowe przetłoczenie na masce ). Ale że stare fotele kanapowe ( moim zdaniem najlepsze ze wszystkich Polonezowskich ) szły jeszcze z nową deską, tego nie wiedziałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MichalSWD
PostWysłany: Sro Gru 30, 2015 8:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 104
Skąd: Kielce Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Plus 1.6 GLI x 2 + VW Passat Variant 1.9 TDI

stivek napisał:
Ale że stare fotele kanapowe ( moim zdaniem najlepsze ze wszystkich Polonezowskich ) szły jeszcze z nową deską, tego nie wiedziałem Smile


Szły mniej więcej do marca 1994. Potem weszły już fotele nowego typu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Czw Gru 31, 2015 2:36 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

kolega miał właśnie takiego. poza fotelami typowy mr93, w kolorze l126.
na podstawie obserwacji wnoszę, że taka antena jak w ogłoszeniu, była typowa dla najwcześniejszych mr93. to jest któryś z kolei egzemplarz, który widzę z takową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wlodek
PostWysłany: Nie Sty 03, 2016 12:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 687
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Jak to bywało w całej historii FSO modele między zmianowe były montowane z tego co akurat w magazynie się znalazło.

Mnie interesuje do kiedy zdarzało się montowanie układu hamulcowego bendix na szerokim moście? Spotkałem kiedyś egzemplarz z 1995 roku, na gaźniku i ze starym serwem. Spojrzałem na tył a tam szeroki most i tarcze.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Nie Sty 03, 2016 8:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

lucasy i heble nie szły równolegle.
od początku 95, przednie zaciski przeniesiono przed oś, by w połowie tegoż roku wprowadzić lucasy. logika fso.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
blackleon
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 10:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

sanitariusz napisał:
od początku 95, przednie zaciski przeniesiono przed oś, by w połowie tegoż roku wprowadzić lucasy. logika fso.


Napewno wczesniej. Nie jestem pewien ale chyba w 93, wraz z pojawieniem sie szerokiego zawiasu.
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wlodek
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 12:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 687
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

O to jest pytanie - MR'93 miały lukasy ale nie wszystkie. Według wikipedii i z tego co pamiętam była to opcja za dopłatą od 1993roku do połowy 1995. Potem był to strandard.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 8:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Truckło z 1996, wąska zawiecha, heble nie-lucasy, zacisk z tyłu. W truckach plus podobno były już lucasowskie hamidła. Czyli co - wąski zawias i zacisk z przodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 9:25 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

mp79 - a nie był to diesel? Wtedy to ponoc byłoby typowe...? Ale powtarzam tylko, co usłyszałem - niech to zweryfikuje ktoś kto wie Smile
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
blackleon
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 10:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

W starych heblach i waskim zawiasie zaciski byly z tyłu. Wraz z wprowadzeniem szerokiego zawiasu w 93 zaciski powedrowaly na przod. Pewnie zeby zmniejszyc promien skretu. Co ciekawe na poczatku, zaciski byly tylko zamienione stronami, czyli lewy zacisk byl montowany na prawym kole i odwrotnie. Dopiero po jakims czasie zmienili oznaczenia. Nie pamietam jak bylo z plytka montazowa trzymajaca zacisk, ale pewnie podobnie. Dla fabryki wiec to zadne koszty takiej "modernizacji"
Nie spotkalem sie z zaciskami z tylu w szerokim zawiasie i z przodu w waskim.
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 10:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Dziwny Mag napisał:
mp79 - a nie był to diesel? Wtedy to ponoc byłoby typowe...? Ale powtarzam tylko, co usłyszałem - niech to zweryfikuje ktoś kto wie Smile

A właśnie, że benzyniak - 1,6i - nadal w moim posiadaniu. Smile
blackleon napisał:
W starych heblach i waskim zawiasie zaciski byly z tyłu. Wraz z wprowadzeniem szerokiego zawiasu w 93 zaciski powedrowaly na przod. Pewnie zeby zmniejszyc promien skretu. Co ciekawe na poczatku, zaciski byly tylko zamienione stronami, czyli lewy zacisk byl montowany na prawym kole i odwrotnie. Dopiero po jakims czasie zmienili oznaczenia. Nie pamietam jak bylo z plytka montazowa trzymajaca zacisk, ale pewnie podobnie. Dla fabryki wiec to zadne koszty takiej "modernizacji"
Nie spotkalem sie z zaciskami z tylu w szerokim zawiasie i z przodu w waskim.

A nie wiesz, jak to się ma do traków? Bębny nowego typu (bez słoneczka) są określane - zapewne nie bez powodu - jako lucas. W jaki sposób ta zmiana wpłynęła na umieszczenie zacisków przednich tarcz? Zaciekawiło mnie to, bo ktoś tu pisał kilka lat temu, że traki praktycznie do samego końca produkowane były jako wąskie. A przecież w 1997 obowiązkowym wyposażeniem każdego samochodu stało się... wspomaganie kierownicy.
Sorry, jeśli nie ten wątek. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blackleon
PostWysłany: Pon Sty 04, 2016 10:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Nie wiem jak bylo z Truckami. Ale nie widze zwiazku tylnych bebnów z umiejscowieniem przednich zacisków, chyba ze chodzi o Lucasa...
Nawet nie wiedzialem, ze Trucki byly na szerokim zawiasie... Embarassed
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Wto Sty 05, 2016 7:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Czyli wąski ze wspomaganiem nie może być - dobrze kombinuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Amy
PostWysłany: Sro Sty 06, 2016 10:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 164
Skąd: Pomorskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1,4 16V '95, Polonez 1,4 GLI 16V '94

blackleon napisał:
W starych heblach i waskim zawiasie zaciski byly z tyłu. Wraz z wprowadzeniem szerokiego zawiasu w 93 zaciski powedrowaly na przod. Pewnie zeby zmniejszyc promien skretu. Co ciekawe na poczatku, zaciski byly tylko zamienione stronami, czyli lewy zacisk byl montowany na prawym kole i odwrotnie. Dopiero po jakims czasie zmienili oznaczenia. Nie pamietam jak bylo z plytka montazowa trzymajaca zacisk, ale pewnie podobnie. Dla fabryki wiec to zadne koszty takiej "modernizacji"
Nie spotkalem sie z zaciskami z tylu w szerokim zawiasie i z przodu w waskim.


z przodu w wąskim nie było, ale z tyłu w szerokim jak najbardziej, miałem do czynienia z Poldoroverem szyby styczeń 94 zaciski z tyłu, 1,6 GLE szyby marzec 94 zaciski z tyłu, 1,5 GLI szyby czerwiec 94 zaciski z tyłu,

Lucasy były montowane równolegle z heblami w osobowych do 1997 roku, przy czym: najstarszy na Lucasie jaki widziałem miał szyby styczeń 95, był to 1,6 GLI z Orciari i grokami, obecnie jestem właścicielem Poldorovera 95 na heblach, kolega z Częstochowy posiada Poldorovera na Lucasie około 500-1000 numerów starszego od mojego

najmłodszą osobówką z heblami jaką widziałem był diesel z szybami grudzień 96

co do trucka, mam na graty trucka 97 już plusa bez wspomy i na heblach silnik bosch

mp79 napisał:
Czyli wąski ze wspomaganiem nie może być - dobrze kombinuję.


dlaczego nie? nawet roy miał wąski zawias, o ile dobrze pamiętam truck szerokiego się dorobił około 2000 lub 2001 roku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
sanitariusz
PostWysłany: Czw Sty 07, 2016 1:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

w moim 94, zaciski były za osią. zresztą wujek morawski wspomina, że zaciski przeniesiono od stycznia 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl