Autor Wiadomość
<  Caro "Minus" MR93 i wszystko o nim
stivek
PostWysłany: Czw Sty 07, 2016 10:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

MichalSWD napisał:
stivek napisał:
Ale że stare fotele kanapowe ( moim zdaniem najlepsze ze wszystkich Polonezowskich ) szły jeszcze z nową deską, tego nie wiedziałem Smile


Szły mniej więcej do marca 1994. Potem weszły już fotele nowego typu.


Czyli możliwy jest Rover z kanapowymi siedzeniami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MichalSWD
PostWysłany: Sob Sty 09, 2016 8:18 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 104
Skąd: Kielce Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Plus 1.6 GLI x 2 + VW Passat Variant 1.9 TDI

stivek napisał:
MichalSWD napisał:
stivek napisał:
Ale że stare fotele kanapowe ( moim zdaniem najlepsze ze wszystkich Polonezowskich ) szły jeszcze z nową deską, tego nie wiedziałem Smile


Szły mniej więcej do marca 1994. Potem weszły już fotele nowego typu.


Czyli możliwy jest Rover z kanapowymi siedzeniami?


Wg. mnie - tak. Seria próbna Rovera, z tego co pamiętam, wyszła w połowie 1993 roku. Proszę jednak o weryfikację tej informacji przez innych znawców tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sob Sty 09, 2016 9:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Cytat:
mp79 napisał:
Czyli wąski ze wspomaganiem nie może być - dobrze kombinuję.


dlaczego nie? nawet roy miał wąski zawias, o ile dobrze pamiętam truck szerokiego się dorobił około 2000 lub 2001 roku

No właśnie. Czy zatem maglownica była w nich taka sama jak w szerokiej osobówce? Czy wąskie również bywały ze wspomą, a jeżeli tak, to od którego roku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Sob Sty 09, 2016 1:24 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

Co do roverów to pamietam jak z 10 lat temu przeglądaem gazete z ogłoszeniami i był na sprzedaż 93r,jak to wiadomo zdjęcie było kiepskie to nie szło zobaczyc czy ma waski zawias czy szeroki,na olxie był albo ejszcze jest rover 93r ale szerokie zawieszenie.
Amy napisał:

dlaczego nie? nawet roy miał wąski zawias, o ile dobrze pamiętam truck szerokiego się dorobił około 2000 lub 2001 roku

2002-2003 - ostatnie sztuki Wink
mp79 napisał:

No właśnie. Czy zatem maglownica była w nich taka sama jak w szerokiej osobówce? Czy wąskie również bywały ze wspomą, a jeżeli tak, to od którego roku?

Ale maglownicy w Polonezie to raczej nie znajdziesz Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomekk
PostWysłany: Sob Sty 09, 2016 10:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 202
Skąd: Sopot Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polskie Fiaty i inne graty:)

Przeniesienie zacisków na przód bankowo dopiero od 1995 roku. Nie widziałem osobiście takiej wersji ze zwalniaczami z przodu. Na pewno nie było ich wcześniej. Mam kilka sztuk Caro z 1994 (wiosna, lato, zima) i każdy ma zaciski montowane jak w Borewiczu. Rovery szły nawet w 1995 roku ze "zwalniaczami", sąsiadka ma taką wersję, czyli powinny być już z przodu zaciski (?).
Diesel chyba do końca miał zwalniacze

Szerokie zawieszenie w Trucku? Tak ale tylko w serii produkcyjnej wznowionej i "sponsorowanej" przez dilerów około 2002-2003 roku. Powstało ok. 300 sztuk, po prostu przody szyły na bazie budy zwykłego Plusa. Dlatego szerokie tory. Obecnie spotkanie takiego Trucka to rzadkość.

Z ciekawostek; wiele szerokich Caro z 1994 roku (gdzieś do Maja/Czerwca) nie miało listew progowych, zdaje się że były za dopłatą, później były ich 2 rodzaje - tzw. szeroka listwa a od ok. 1995/96 do końca produkcji gładka listwa. Listwa zabezpieczała progi przed obiciami kamieni oraz stanowiła dobre zabezpieczenie dołów drzwi, które we wcześniejszych wersjach nie były praktycznie niczym zabezpieczone (nie licząc montowanego seryjnie przyspieszacza korozji w postaci gumowej uszczelki).

Poniżej 2 egzemplarze z 1994 roku, ten po prawej na pierwszym zdjęciu to gaźnikowiec, ten po lewej to moje GLI. Różnią się antenami dachowymi. Wczesne wersje szerokiego Caro (do połowy 1994 roku) miały długą antenę radiową stosowaną wówczas min. w Peugeocie 405. Jeszcze wcześniejsze a także wąskie miały takie śmieszne anteny z metalowym pierścieniem, gdzieć przełom 1992/1993.
Od połowy 1994 roku do końca produkcji Poloneza szły już anteny krótsze, krajowe.





_________________
Fiat 1500 '66, Fiat 125p '71, Fiat 132p '74, Fiat 125p Akropolis '76, Fiat 131 '78, Polonez 1500 '80,1,5 LE'86,1,5SLE'89,1,6GLE'94,C+Rover'98, Fiat 126 Town '99,Caro+GLI '99,Atu+GSI'02, Mercedes 500E '92, Audi S8 '16
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Sty 11, 2016 10:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Super zdjęcie! Jak z testu Auto International dwóch 1.6GLI ( tam były rejestracje bodajże WX... )
Wąski Rover to raczej niemożliwe. Pierwsze egzemplarze szły dopiero pod koniec 1993, a już w lecie wszedł szeroki zawias.

Wcześniej niespecjalnie interesował mnie MR93, ale czas leci i też ten model wydaje się ciekawszy. Tak mi się obija, że wcześniejszy Abimex chodził lepiej niż wtrysk Boscha. Faktycznie Bosch wszedł dopiero w 1997 roku czy coś źle doczytałem?

Na PTK wyczytałem:
1.
"abimex na benzynie jest dynamiczniejszy od boscha,
- bosch jest za to zupełnie bezawaryjny i prosty,
- standardowy bosch chodzi ciszej od abimexa i jest bezobsługowy,
- dobrze wyregulowane zawory w abimexie będą lepsze, ale trzeba je co jakiś czas regulować,
- w abimexie nie trafiały się wycierające wałki,
- w abimexie nie występowało spalanie stukowe, w boschu owszem (mowa o benzynie),
- w boschu na 99% będą przygotowane nadlewy i otwory do montażu wspornika pompy wspomagania"

2. "Wadą Abimexa jest brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych , które trzeba później samemu ustawiać <mruga> Ale za to jak dociśniesz pedał do podłogi idzie lepiej od Boscha <mruga> Drugą wadą brak wspomagania , które można później dołożyć :] U mnie są rozwiercone otwory pod pompę . Trzecia wada głośniejsza praca silnika chodzi podobnie jak gaźnik . Bosch ma ładniejszą kulturę pracy"

Co do braku spalania stukowego to nie mogę się zgodzić. Co prawda mam doświadczenia z wąskim Caro '92 1.5GLI bez katalizatora, ale doskonale pamiętam, że w górach gdy wyjeżdżałem na działkę, to w pewnym momencie dzwoniło już niemiłosiernie na dwójce, jeżeli wcześniej nie rozpędziło się tej krowy.
Kultura pracy na zimo była kiepska, działało to gorzej niż ssanie - jakby komputer zbyt wcześnie ograniczał wzbogaconą mieszankę. Ale nie było nigdy problemów z zapalaniem, zimno czy ciepło, zawsze za pierwszym razem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pon Sty 11, 2016 9:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

TS napisał:

Ale maglownicy w Polonezie to raczej nie znajdziesz Mr. Green

Tego to nie wiedziałem. Smile W lublinie nie musiałem tego zgłębiać, ale lublin bez wspomagania był dużo bardziej zwrotny niż ze wspomaganiem, który "prawie nie skręca". Wydawało mi się, że to skutek uboczny zmian w konstrukcji układu kierowniczego. Podobnie mój polonez (bez wspomagania!) - promień skrętu tragiczny i brak szans, by wyrobić się na nawrotce. Dziwi to w konfrontacji z lublinem bez wspomagania, którym - jak sprinterem - zawracało się na raz, bez załapywania krawężników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Pon Sty 11, 2016 11:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

mp79 napisał:
Podobnie mój polonez (bez wspomagania!) - promień skrętu tragiczny i brak szans, by wyrobić się na nawrotce.

Truck,one wszystkie tak maja Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Wto Sty 12, 2016 2:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Na układ kierowniczy (=>zwrotność) nie wydaje się mieć wpływu, czy truck, czy nie truck.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
-224-68
PostWysłany: Wto Sty 12, 2016 2:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 321
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 201 '60, 224 '68, 223K '69, 204P '67, 126p '87

Oczywiście, że ma wpływ. Wink A ciekawostka jest taka, że jak do Caro założymy hamulce z trucka to promień skrętu robi się tak samo beznadziejny jak w Trucku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 9:39 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

stivek napisał:
(...)
Na PTK wyczytałem:
1.
"abimex na benzynie jest dynamiczniejszy od boscha,
(...)


Polonezami jeździłem wyłącznie "użytkowo", jako dupowozami / wołkami roboczymi - solo i z z nie za lekką przyczepą.

Boschem zrobiłem dwie krótkie trasy (+ wypróbowąłem dwa inne egzemplarze u kumpli) - i nie chciałem o tym słyszeć. 1,5 GLE jechał lepiej Mr. Green (jak już ruszył ;P Wink ).
Prawda, ze bosch był najcichszy.
O obsłudze się nie wypowiadam, bo to akurat w polonezach zlecałem. Z punktu widzenia użytkownika, który tylko tankował i jeździł - istniał dla mnie tylko abimex Smile
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Amy
PostWysłany: Wto Lut 02, 2016 10:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 164
Skąd: Pomorskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1,4 16V '95, Polonez 1,4 GLI 16V '94

stivek napisał:
MichalSWD napisał:
stivek napisał:
Ale że stare fotele kanapowe ( moim zdaniem najlepsze ze wszystkich Polonezowskich ) szły jeszcze z nową deską, tego nie wiedziałem Smile


Szły mniej więcej do marca 1994. Potem weszły już fotele nowego typu.


Czyli możliwy jest Rover z kanapowymi siedzeniami?


oto odpowiedź na Twoje pytanie

http://olx.pl/oferta/polonez-caro-CID5-IDdukGX.html#c124bce6e9

Tomekk napisał:
Przeniesienie zacisków na przód bankowo dopiero od 1995 roku. Nie widziałem osobiście takiej wersji ze zwalniaczami z przodu. Na pewno nie było ich wcześniej. Mam kilka sztuk Caro z 1994 (wiosna, lato, zima) i każdy ma zaciski montowane jak w Borewiczu. Rovery szły nawet w 1995 roku ze "zwalniaczami", sąsiadka ma taką wersję, czyli powinny być już z przodu zaciski (?).
Diesel chyba do końca miał zwalniacze

W moim Roverze tak już właśnie mam, miałem też gaźnika z heblami przed osią, jak pisałem wcześniej możliwe jest że auto z 95 roku (pierwsza połowa roku) mogło być wyposażone zarówno w heble jak i w Lucasa, Lucas dostępny był za dopłatą w teorii w praktyce różnie to wyglądało, to samo diesle - w teorii dostępny był na Lucasie
_________________
naprawa pojazdów FSO Trójmiasto

www.fsopomorze.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl