Autor Wiadomość
<  Uchwyty kołpaków "słoneczek" SR Otwock
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Sob Lut 27, 2016 2:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Witam!

::::W tym topicu chciałbym poruszyć zagadnienie uchwytów pod słynne kołpaki "słoneczka" prod. Spółdzielni Rzemieślniczej Otwock.




Jak wiadomo towar jest deficytowy i raczej nie występuje w przyrodzie... Na Allegro owszem dostępne są PRL-owskie kołpaki z mocowaniem centralnym, jednak prawie zawsze bez uchwytów. Są one jednak na tyle zaawansowane technologicznie, ażeby z powodzeniem mógł się tym zająć każdy garażowy amator ===nie technik. Dla mnie po miesiącach szeroko zakrojonych poszukiwań udało się zdobyć tego typu uchwyty pod fiatowski rozstaw szpilek a znajomy inżynier podjął się ich zwymiarowania:





:::Drugi sposób [znacznie prostszy] polega na przewierceniu fiatowskich, tudzież Żukowskich plastikowych dekielków na szpilki koła.
Następnie wkręcamy w powstałe otwory śruby M-10 wystające na zewnątrz. Możliwie jak najkrótsze, żeby pan diagnosta nie stwierdził, że wystają poza obrys nadwozia Wink
Kołpak mocujemy kolejno na podkładkę, podkładkę sprężynującą i nakrętkę kołpakową [jak sama nazwa wskazuje. Śruby oczywiście zabezpieczamy smarem grafitowym albo nakładamy go do wnętrza nakrętek, żeby później odkręcić. Każdy z podanych sposobów ma swoje wady i zalety. Pierwszy jest na pewno bardziej fachowy i zgodny z technologią przewidzianą przez producenta. Sposób drugi wymaga właściwie tylko wykonania czterech otworów i znalezienia odpowiednich śrub.
Zamontowałem u siebie tego typu kołpaki i jestem usatysfakcjonowany, zachęcam do tego innych. Na pewno są lepsze zarówno pod względem estetycznym jak i użytkowym od kołpaków z tworzywa sztucznego z pierścieniem rozpierającym [dostępnych w handlu detalicznym], które użytkownicy mają w zwyczaju montować na opaski zaciskowe.

P.S. Nie orientuje się nikt, czy tego typu kołpaki "słoneczka" były kopią jakiegoś konkretnego wzoru felgi aluminiowej stosowanej w samochodach amerykańskich lub zachodnich?

To by chyba było na tyle.

Pozdrawiam
maiuszw2145@wp.pl
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasiaradymno
PostWysłany: Sro Paź 05, 2016 12:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 1
Ostrzeżenia: /3

Zdjęcia super
_________________
Zapraszamy na kursy http://smartkursyszkolenia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl