Autor Wiadomość
<  zmiany w zawieszeniu MR93
stivek
PostWysłany: Sro Mar 23, 2016 12:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Oprócz poszerzenia rozstawu kół. MR93 wydaje się nieco niższy od MR91. Czy to złudzenie optyczne czy faktycznie ma niższy prześwit?

Inne też są amortyzatory. Wg charakterystyki z Morawskiego, te stosowane dla modeli od MR93 mają o 10% wyższą siłę ro sprężania i rozprężania dla tyłu i mniej więcej 2 x większą dla amortyzatorów przednich.
Zastanawiam się czy większa twardość MR93 to tylko kwestia innych amortyzatorów czy resory i sprężyny też mają inną charakterystykę? W Morawskim jest tylko jeden typ sprężyn i resorów.
Czy amortyzatory z MR93 pasują bez problemu do Borewicza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sro Mar 23, 2016 5:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 677
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: /3
Pojazd: polonez

Z tyłu mamy dwa rodzaje amortyzatorów - montowane pionowo:

http://e-katalog.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=khpics/015122/KYB443204_%231.JPG&width=150

I montowane skośnie - od MR'97:

http://e-katalog.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=khpics/015122/KYB443194_%231.JPG&width=100

Do przodu od początku był ten sam typ - nie wiem nic o zmianie charakterystyki amortyzatorów:

http://e-katalog.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=khpics/TCD201602/0032/0032170564.JPG&width=70

Co do sprężyn - z tego co wiem wysokość była taka sama od początku do końca. Różnica była w grubości drutu a co za tym idzie w twardości sprężyny.

Polonezy diesle caro i trucki miały drut 14,5-14,8mm,

Benzyniaki miały chyba 13,8 - 14,5 jak sie nie myle...

Resory - borki miały chyba do 1983 resory trzypiórowe od tego roku montowano 2 piórowe; potem dopiero w CARGO a potem w kombi wrócono do trzech piór;

Były oczywiście zamienniki - rzemiosło 3piórowe...
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Wto Mar 29, 2016 9:51 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Tylko, że to katalog intercarsu, a tam różne śmieszne rzeczy czasem się pojawiają.
Tutaj zdjęcie z Morawskiego , wydanie z Plusem na okładce:


Chcę dojść do tego, dlaczego MR93 na zmodyfikowanym zawieszeniu jest wyraźnie twardszy od MR91 i wcześniejszych. Przede wszystkim dużo mniej nurkuje przy hamowaniu, mniej przechyla się na zakrętach ( tutaj akurat pewien wpływ może mieć szerszy rozstaw kół ), podczas gdy MR91 prowadzi się bardziej miękko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Czw Kwi 21, 2016 3:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Tak jak myślałem, dzisiejsze katalogi części zamiennych hurtowników typu intercars są do dupy.



Amortyzatory ewidentnie zmieniono wraz z szerszym rozstawem kół
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Czw Kwi 21, 2016 7:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 677
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: /3
Pojazd: polonez

Stawiam na średnicę drutu - borewicz, MR-y i Caro MR'91 miały prawdopodobnie mniejszą średnicę - spróbuje jutro porównać - mam Brewicza 1981r. Caro 1.4 z 1995 i dwa Plusy.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl