Autor Wiadomość
<  Konserwacja auta, ochrona przed korozją
simca 1307
PostWysłany: Sro Gru 07, 2016 1:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Cześć,
Zastanawiam się nad najskuteczniejszym sposobem ochrony naszych aut przed korozją. Temat skierowany jest głównie do tych, którzy jeżdżą częściej niż w słoneczne, letnie dni Wink . Szukałem takiego tematu, ale wyszukiwarka forumowa zaprowadziła mnie donikąd, więc zakładam nowy.

Są dwie szkoły konserwacji. Jedna to przeróżne współczesne specyfiki, chlorokauczuk, drogie środki novola, generalnie współczesna chemia.

Druga to stare sposoby dziadków, czyli pomysły typu: farba okrętowa, smar armatni, zalewanie olejem, fluidol.

Mój poprzedni polonez był tak skorodowany i zmęczony życiem, że podłużnice tylne powiedziały "dość" i dla auta nie ma już ratunku. Szukam więc nowego, zdrowszego egzemplarza i chcę go solidnie zakonserwować, żeby od czasu do czasu wyjechać na sól. Widziałem auta zakonserwowane "smarem armatnim" , fiata 125p, po 30 latach od zakonserwowania wyglądał rewelacyjnie od strony blacharskiej opinie na forach też są raczej pozytywne na temat tego specyfiku. Domyślam się, że sprawdzi się on raczej do profili zamkniętych, na podłogę będę musiał wymyślić coś innego, smar przecież nie będzie się dobrze trzymał płyty podłogowej.

Po długich poszukiwaniach znalazłem coś takiego: http://www.bearing.com.pl/sklep//index.php?products=product&prod_id=7664

Co Wy myślicie na ten temat? W jaki sposób najlepiej zakonserwować auto na długie lata? Jakieś pomysły, doświadczenia? Może ktoś używał takiego smaru, albo... baraniego łoju? Laughing
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Norbinuss
PostWysłany: Sro Gru 07, 2016 1:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 396
Ostrzeżenia: 0/3

Ja bym takim smarom nie wierzył. Kiedyś to się sprawdzało, było lepsze to niż nic. Teraz jest do tego specjalnych środków, szkoda pakować jakiś smarów.

Podłoga czy progi to wyczyszczenie rdzy, gdzie było pordzewiałe to neutralizator rdzy bolla, później podkład reaktywny, epoksydowy, można dać jeszcze akrylowy i na to chlorokauczuk bądź od razu środki do konserwacji.

A profile zamknięte środkami z bolla, na razie najlepsze ze sprawdzonych. Z motipa nie zasychał, ogólnie mazało się, nic fajnego. Bolla robi się fajna konsystencja. Novola jeszcze nie testowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
simca 1307
PostWysłany: Sro Gru 07, 2016 7:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Norbinuss napisał:
Ja bym takim smarom nie wierzył. Kiedyś to się sprawdzało, było lepsze to niż nic. Teraz jest do tego specjalnych środków, szkoda pakować jakiś smarów.

Podłoga czy progi to wyczyszczenie rdzy, gdzie było pordzewiałe to neutralizator rdzy bolla, później podkład reaktywny, epoksydowy, można dać jeszcze akrylowy i na to chlorokauczuk bądź od razu środki do konserwacji.

A profile zamknięte środkami z bolla, na razie najlepsze ze sprawdzonych. Z motipa nie zasychał, ogólnie mazało się, nic fajnego. Bolla robi się fajna konsystencja. Novola jeszcze nie testowałem.


Czyli na podłogę poszły by aż 4 warstwy? Smile

Zawsze myślałem, że boll robi specyfiki średniej jakości, choć ichniego fluidolu używałem i wydawał się być niezły, nie wysychał do końca, miał konsystencję mniej więcej wosku. Czyli współczesna chemia będzie znacznie lepsza do solidnej konserwacji takiego auta? Może ktoś jeszcze się wypowie?
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 2:25 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

A kanapkę posmaruj masłem, margaryną, miksem i ewentualnie jeszcze smalcem, a na to jakiś ser czy co tam kto lubi... Wink

Warstw RÓŻNYCH środków tyle, ile trzeba, ale możłiwie najmniej.

Absolutnie podstawowa sprawa - na ile to możłiwe, uusnąć rdzę. Zaleznie od stopnia, w jakim sie to uda, podkład i / lub lakier. Można na wierzch dołożyć jakiejś masy do podwozi (nie czarujmy się - wszytsko co jest to jakaś tam "ewolucja" biteksu...), można popzrestać na dobrym lakierze i porządnym myciu co sezon.

ALBO dobry, elastyczny baranek + na niego lakier nawierzchniowy (prawie wszytskie baranki są porowate - mówimy o strukturze).

Do profili zamkniętych - cokolwiek, przy czym lepiej, jeśli w skałdzie jest coś ropopochodne Wink

Boll jest ogólnie OK, a w tej cenie więcej niż dobry.

A jeśli budżet jest mniej istotny, to do profili zamkniętych tylko Mike Sanders! Smile
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
simca 1307
PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 9:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Dzięki za odpowiedzi Smile. Właśnie kupiłem szerokie caro w świetnym stanie blacharskim i chcę je całkiem od nowa zakonserwować. Wszystkie profile zamknięte są pozalewane jakimś "woskiem", i chyba to był dobry sposób, bo auto się zachowało w tak dobrym stanie, że aż ciężko uwierzyć.

Na podłodze pod starą, odpadającą konserwacją jest fabryczny lakier, i co teraz: drzeć do gołej blachy i lakierować wszystko od nowa, żeby sprawdzić, czy rdza się tam nie zalęgła pod lakierem, czy tylko położyć na lakier nową konserwację? Tak jak pisałem, chcę, żeby to była konserwacja na lata, i auto nie bało się soli Rolling Eyes
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 4:04 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Co to za konserwacja na podłodze? I mówimy o wnętrzu, czy od "strony asfaltu"? Tak czy siak - wszytsko, co jest luźne czy choćby zaczyna się kruszyć, tzreba zedrzeć.
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
simca 1307
PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 9:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Od strony asfaltu Smile. Dobrze, zatem będzie zdzieranie i nowa konserwacja. Teraz tylko muszę znaleźć kogoś w okolicy Katowic, kto to zrobi porządnie.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Norbinuss
PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 12:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 396
Ostrzeżenia: 0/3

Jak ktoś ma Ci to robić to jest bez sensu pytanie jak zrobić konserwację, co "fachowiec" to robi po swojemu. Powie Ci, że zrobił tak i tak a w rzeczywistości poleci biteksem po wszystkim aby wyglądało. W kwestii konserwacji nie oddawałbym nikomu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 6:33 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Dobrze mówi Cool Niestety... CHYBA, że z pełną dokumantacją foto każdego etapu.
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 7:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

No paaanie, a kto będzie miał czas jakieś głupie zdjęcia robić. Ja tu jestem od poważniejszych spraw. Auta konserwowałem, jak pan jeszcze z drabiną na truskawki chodziłeś. Cooo - że niby ja się znam na swojej robocie?!

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 12:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

No niestety, to brudna robota, którą trzeba zrobić samemu. Ja mam jeden wóz niekonserwowany i mam ambitny plan doczyszczenia wszystkich syfów do czystego lakieru, żeby tylko zaprawki porobić ale rok minął a auto stoi jak stało.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
simca 1307
PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 6:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Ja wierzę, że szukanie fachowca w tym temacie będzie mocno trudne, ale cóż, będę pytał na forach - nie ma szans na robienie pod garażem (bez kanału) solidnej konserwacji Wink. Spróbuję się dowiadywać w "środowisku", może ktoś się znajdzie... panu Mietkowi co na konserwacji biteksem "zęby zjadł" tego auta nie oddam Laughing . Na razie zdecydowałem, że do profili zamkniętych idzie pan Mike Sanders, ktoś zaproponował na innym forum konserwację spodu auta preparatami Sika + polimerem, i to chyba byłby dobry sposób.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 9:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ja tam powierzyłem konserwację jednego auta renomowanemu zakładowi, zajmującemu się wyłącznie zabytkowymi samochodami, co tylko Novolami lecą to po pierwszej reklamacji i poprawkach musiałem pogodzić się z pokrzywioną podłogą bo wóz podnosili jednokolumnowym podnośnikiem za płaszczyznę podłogi a po roku i tak zajebiste dziury w progach wylazły.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
simca 1307
PostWysłany: Pon Gru 12, 2016 12:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Ja zawsze robię takim "zakładom" odpowiednią reklamę w internecie, a to wbrew pozorom sporo daje Wink.

Gdybym chociaż miał prąd w garażu, myślałbym o przewróceniu auta na opony i samodzielnej konserwacji - musiałbym tylko na szybko go przewracać z powrotem na koła, bo blokowałbym innym wjazd do garaży Cool . Dlatego będę musiał szukać kogoś innego.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sro Gru 14, 2016 8:11 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ten zakład sam się reklamuje w telewizji - najpierw w Disovery a teraz w Polsacie Play, czy jakoś tak.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl