Autor Wiadomość
<  Polonez Kombi
wlodek
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 6:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 656
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Przerabianie borewicza na kombi:

http://m.motokiller.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201612/$_fso_polonez_borewicz_kombi_wagon_$1482791978_by_krystiansen007.jpg?1482792369

Po wyprodukownaiu w 1999 roku poloneza kombi robienie czegos takiego to wywazanie otwartych drzwi. Zwlaszcza uzycie do tego czesci ze 125 kombi.

W latach 80tych mialo to jeszcze sens:

http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_bREUXTLFnATHcpl2nUsAxf5tOqPgEn6q.jpg
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zayon
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 7:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 182
Skąd: Chotomove Ostrzeżenia: 0/3

wlodek napisał:
Przerabianie borewicza na kombi:

http://m.motokiller.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201612/$_fso_polonez_borewicz_kombi_wagon_$1482791978_by_krystiansen007.jpg?1482792369

Po wyprodukownaiu w 1999 roku poloneza kombi robienie czegos takiego to wywazanie otwartych drzwi. Zwlaszcza uzycie do tego czesci ze 125 kombi.

A że się tak zapytam, które części są ze 125p?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 8:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 656
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

No to mi klina zabiles i zmusiles do wysilonego logicznego myslenia Smile

Faktycznie to nie 125p kombi jest dawca. Myslalem ze to z niego pochodza tylne boczne szybki lub raczej sam otwor nimi zrobiony. A teraz jak spojrzalem to chyba tylne okienka od taunusa kombi:

https://c2.staticflickr.com/8/7140/14020364435_2d3a870630_b.jpg

Tylko skad tylna klapa?

Na pewno niejest to Corsa A, Fiesta MKII ani VW Polo.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zayon
PostWysłany: Sob Sty 14, 2017 12:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 182
Skąd: Chotomove Ostrzeżenia: 0/3

Z czego jest tylna klapa to nie wiem. Z bocznymi szybami byłeś blisko... Ford Granada kombi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sob Sty 14, 2017 9:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 656
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Wygląda bardziej "rasowo" od zwykłego poloneza kombi - ma dłuższy tylny zwis i do tego klapa nie jest pionowa tylko ścięta pod kontem. Czyj to projekt? Gdzie mozna znaleźć więcej zdjęć?
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Sob Sty 14, 2017 10:12 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 641
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

wlodek napisał:
Wygląda bardziej "rasowo" od zwykłego poloneza kombi - ma dłuższy tylny zwis i do tego klapa nie jest pionowa tylko ścięta pod kontem. Czyj to projekt? Gdzie mozna znaleźć więcej zdjęć?

Gość nazywa się Portero jest gdzieś z pomorza, naprawdę zna się na rzeczy swego czasu zbudował bardzo wierną replikę Coupe Arrow http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44195.0
a teraz bawi się w Kombi Arrow https://www.facebook.com/pg/bobbygarage/photos/?tab=album&album_id=1282379235126811
Ma ktoś może zdjęcia prototypu Question
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Sty 14, 2017 12:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Wszyscy tak się podniecają tym kombi, a ja napisałem na FSOPTK, lecz napiszę też tutaj.
Cały efekt zepsuty jest przez dolną krawędź szyby dodatkowego przeszklenia, opadającą w kierunku tyłu auta. Myślę, że lepiej było z czego innego te szyby dobrać, żeby zgrabniej wpasować je w "widełki" między przeszkleniem tylnych drzwi a przetłoczeniem w błotniku; albo nawet dorobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Sob Sty 14, 2017 2:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 115
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Z mojej strony wielki szacun dla El Portero ponieważ od razu widać, że facet wie co robi a jego posty czyta się z przyjemnością. Dużo opisów, zdjęć, tricków blacharskich. Idea

Historia z Coupetą obrazuje też niestety jak bardzo nietrwałym samochodem jest Poldek, szczególnie na tle germańskich ocynków. Sad
Kiedy po drogach jeździły w większości polskie samochody wszystkie gniły podobnie, teraz nawet w porównaniu z Golfem II czy Audi 80 wychodzi fatalna jakość materiałów.
Samochód od starszego pana, garażowany, 43.000 przebiegu a jednak mimo wszystko zaczynały gnić doły drzwi, błotniki, puchły gumowe listwy.
Nie trudno sobie wyobrazić jakby wyglądał po kilkunastu latach parkowania pod blokiem.

Pozdrawiam
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Sty 16, 2017 10:43 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Wygląda na pewno lepiej niż fabryczny Plus Kombi, który moim zdaniem przypomina bardziej dzieło lokalnego producenta nadbudówek z laminatu niż seryjną produkcję wytwórni samochodów popularnych.

Gdyby to miał być projekt końcowy - to takie same uwagi mam jak MP - linia okna tylnego powinna iść równo do linii okien drzwi, słupek C powinien lekko się rozszerzać na dole i być zakończony pod kątem prostym oraz dołożona całość być o ok. 1/4 krótsza. W Granadzie/Taunusie taki przedłużony tył bardziej pasował - te wozy miały inne proporcje nadwozia - były szersze i niższe od Poloneza więc długi tył dobrze się komponował, tak jak w Chevrolecie Caprice. W Polonezie Kombi najlepiej pasowałyby proporcje tyłu jak w argentyńskim Fiacie 125 Kombi, Citroenie BX Break czy nawet 131 Panorama.
To tylko takie dywagacje co komu się bardziej podoba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Wto Sty 17, 2017 1:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 115
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

Z tym fabrycznym combi to racja Wink Starano się zrobić coś a'la Subaru a wyszło jak zwykle. Zresztą nie ukrywa tego nawet sam wieszcz Morawski w opisie z książki napraw. Laughing Tutaj były nierówne szczeliny pomiędzy łączeniami elementów metalowych i laminatowych to walniemy listewkę i jest lux, na pewno nikt się nie kapnie o co chodzi.
O ile Cargo rządziło się trochę innymi prawami, była to swego rodzaju zabudowa specjalna to w przypadku combi widać na kilometr, że jest to już produkowane nadwozie przystosowane jak najmniejszym nakładem środków.
Ja tam i tak cieszę się, że w ogóle powstał. Z oczywistych przyczyn nie opłacało się już wykonywać tłoczników do wozu produkowanego od 20-stu lat niemniej był to taki miś na miarę naszych możliwości.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Wto Sty 17, 2017 5:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Gdyby Kombi weszło do produkcji nie w 1999 roku ale powiedzmy 5 lat wcześniej, to miało by sens inwestować w tłoczniki i masa tych wozów by się sprzedała.
To samo z ATU i każdą inną modyfikacją PN-a:
- rozkładana tylna kanapa - pomijając pojedyncze egzemplarze 1500X z 81, wprowadzono ją 5 lat po rozpoczęciu produkcji auta
- okienko tylne- gotowe w 1982, na dużą skalę dopiero od 1987
- nowy tył - 2 lata opóźnienia
- Caro wąskie - 2 lata opóźnienia
- sedan - 4 lata opóźnienia
Nie wspominając o porażce z Dieslem w latach 80-tych. Tempo wprowadzania zmian jakby elektrownię atomową budowano. Po przejęciu przez Daewoo zmiany idą prawie błyskawicznie. Widać ewidentny wpływ kapitału na tempo rozwoju firmy. Ze Skodą było podobnie, kolejne modernizacje archaicznej serii 742. Chociaż w bólach udało im się wprowadzić Favoritkę, nowocześniejszą od powstającego wówczas Warsa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomekk
PostWysłany: Wto Sty 24, 2017 11:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 202
Skąd: Sopot Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polskie Fiaty i inne graty:)

Świetna robota kolegi El-Portero. Mi się bardzo podoba, o niebo lepiej to wygląda od Poldka Kombi produkowanego seryjnie. Co do długiej tylnej szyby to zobaczcie jak wyglądały Volvo albo Peugeoty w latach 70/80 Smile. Funkcjonalność była priorytetem, stąd taki pudełkowo - trumnowaty "dizajn". Pasuje do Poloneza.
_________________
Fiat 1500 '66, Fiat 125p '71, Fiat 132p '74, Fiat 125p Akropolis '76, Fiat 131 '78, Polonez 1500 '80,1,5 LE'86,1,5SLE'89,1,6GLE'94,C+Rover'98, Fiat 126 Town '99,Caro+GLI '99,Atu+GSI'02, Mercedes 500E '92, Audi S8 '16
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Sro Mar 29, 2017 11:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.



Zakład Zieleni Miejskiej ciągle używa Poloneza Kombi Plus do codziennej pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Czw Mar 30, 2017 5:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 115
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

A mnie zastanawia jedno. Jakim cudem prawie wszystkie nawet te wychuchane "cywilne" Polonezy gniły na potęgę a "państwowe" (karetki, policja, zarząd dróg, straż ogniowa) zawsze jakoś tam wyglądały.
Fotka trochę niewyraźna stąd dobrze nie widać dołów drzwi ale ogólnie Poldolot się trzyma.
Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek spotkał państwowego Poloneza zgnilaka z łuszczącą się farbą. Czyżby tak szybko walili remonty?.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Mar 30, 2017 5:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Za "państwową" kasę...
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl