Autor Wiadomość
<  Polonezy Truck
Dżepetto
PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 1:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

Witam! widzialem że teog tematu nei ma jest karawan jest normalny 5 dzwiowy to ja tutaj chciał bym żebyśmy wrzycali zdjęcia Borewiczów Trucków czy PICK-UPów jeżeli takowe były. W mojej miejscowości Wojkowice jest tylko jeden jedyny Borewicz Truck. Jest to chyba żadko spotykany model nieprawdaz?

ps. powinienem zaniedługo więcej fotek wrzucic tego borewicza(aktualnie chory)


troche skundlony..., mam nadzieje że temat nei zostanie usuniety bez przyczyny.
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
70s&80s
PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 2:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 99
Skąd: Rawa Mazowiecka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Star 29 -1976, WFM M-52 Osa - 1964

Jezeli pod synonimem borewicza rozumiemy pierwsza serie produkcyjną z lat 1978-1982 to Truck, który powstał w roku 1985 wywodzi się juz chyba z modelu MR83, który z kolei stanowi pomost między rzeczywistym Borewiczem a tzw.akwarium czyli MR86 i wzwyz.
_________________
http://www.prl998.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Dżepetto
PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 2:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

to jak w koncu jest z tym borewiczem truck?? on był na poczatku produkcji robiony czy jak ? i mile widziane sa zdjecia z tamtych lat!
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
simca 1307
PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 6:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 595
Skąd: Puławy/Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p

Tu jest trochę o trucku-
http://www.fsoautoklub.pl/?action=wehikul_art&nr=15

A co do tego na zdjęciu chyba ma przód od wersji "c"
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 2:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7610
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Myślę, że mianem Borewicza określany jest model z pionową lampą kierunkowskazu/pozycyjną po bokach atrapy oraz gumowym jej daszkiem - czyli wszystkie te, które nie są "noskiem" albo Caro. W wersjach osobowych Polonezów dodatkowo dochodzi podział na akwarium, przejściówka oraz Atu. Trudno jednak uwzględniać te dodatkowe podziały w Truckach, które nie mają jako-takiego tyłu, którego owe podziały dotyczą.
Generelnie więc Truck-Borewicz to ten, który ma gumowy daszek nad atrapą.
Są jeszcze oczywiście kwestie sporne w przypadku przednich błotników - bowiem zarówno "Borewicze" jak i "noski" występują w wersjach z bocznym kierunkowskazem na przodzie błotnika (czyli tak jak w typowym Borewiczu), jak i z kierunkowskazem przy drzwiach (jak w przypadku "przejściówki" - w wersji osobowej). Czyli na dobrą sprawę Polonez na zdjęciu zamieszczonym przez Dżepetto jest Borewiczem-przejściówkowym lub przejściówką-borewiczową.
Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dżepetto
PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 2:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

czyli ktoś chciał go postarzec? bo odziwo ta osoba z ktora rozmawialem na temat tego poloneza mowi ze jest z roku 1989 ale ja w to nie chcialem uwierzyc bo to borzewicz, a noski były od 85 czy 83 jak sie nei myle

ps. dziekuje za artykuł o Borewiczu Very Happy bardzo mi sie przydał i troche sie dowiedzialem tego i owego
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
szymoniec
PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 6:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 477
Skąd: WPHW Tarnobrzeg Ostrzeżenia: 0/3

ten ktos ma racje, trucki w wersji borewicz wychodzily od 1986 do 1991 roku Razz
_________________
siema siema, tu Jurek Owsiak i magiczny zespół Hermana Goeringa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dżepetto
PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 7:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

a ja zjehcałem po tym kolesiu co mi to mowil ze ot nie prawda itd. bo on lubi cisnac bajery, a jednak on mial racje Embarassed , en truck miał jeszcze z zywicy ta cala bude ale ja zdjeli, bo lepiej sie wegiel wozi...
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Mikry
PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 11:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7610
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Po "przejściówkowych" błotnikach widać, że jest z końca 1989 roku lub młodszy.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ghost Rider
PostWysłany: Czw Lis 09, 2006 10:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Zator .pow.oswiecim Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zbieram Na PF 125p

Fajny
_________________

Zapnij Pasy Zgas Kiepa i Siedz Cicho
www.Forum.Crazy-Drivers.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
pavlus
PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 6:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 23
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600S 1982

Czy już w 89` wychodziły z podwójną kabiną ?? Nigdy takiego nie widziałem.
_________________
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Stronka w budowie zapraszam i proszę o opinie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Nysanek
PostWysłany: Sob Kwi 07, 2007 8:15 pm  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 1451
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: NYSA 522 T morska-zielen´86 r


_________________
FSD-NYSA-SERVICE POLMO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KIEROWCA
PostWysłany: Sob Maj 05, 2007 1:47 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 492
Skąd: z Mazur Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: nogi;-(

Mikry napisał:
Myślę, że mianem Borewicza określany jest model z pionową lampą kierunkowskazu/pozycyjną po bokach atrapy oraz gumowym jej daszkiem - czyli wszystkie te, które nie są "noskiem" albo Caro. W wersjach osobowych Polonezów dodatkowo dochodzi podział na akwarium, przejściówka oraz Atu. Trudno jednak uwzględniać te dodatkowe podziały w Truckach, które nie mają jako-takiego tyłu, którego owe podziały dotyczą.
Generelnie więc Truck-Borewicz to ten, który ma gumowy daszek nad atrapą.
Są jeszcze oczywiście kwestie sporne w przypadku przednich błotników - bowiem zarówno "Borewicze" jak i "noski" występują w wersjach z bocznym kierunkowskazem na przodzie błotnika (czyli tak jak w typowym Borewiczu), jak i z kierunkowskazem przy drzwiach (jak w przypadku "przejściówki" - w wersji osobowej). Czyli na dobrą sprawę Polonez na zdjęciu zamieszczonym przez Dżepetto jest Borewiczem-przejściówkowym lub przejściówką-borewiczową.
Wink

Bardzo to mądre co żeście napisali Mikry ale jaki był w końcu podział Polonezów Question Co rozumiemy przez "akwarium", "nosek" i przejściówka Question Z tego co wiem to były dwa najczęściej spotykane warianty Borewicza:
----z czterema okrągłymi reflektorami;
----i z reflektorami prostokątnymi;
Poza tym "akwarium" czyli Borewicz z szybkami w miejscu kratek nawiewu Laughing
Czyżby "nosek" i przejściówka to nie było to samo Question Bowiem nie spotkałem niegdy Poloneza ze starym tyłem ale ze ściętym przodem i pozycjami od Tarpana schowanymi w zderzaku Rolling Eyes Takie rozwiązanie wytstępowało równolegle z tyłem od Caro a więc w przejściówce Laughing

Swoją drogą to nie lubiłem kiedyś przejściówek. Zawsze wydawało mi się, ze to najgorszy najbardziej skundlony model Poloneza. A teraz kiedy widze te wszystkie przejściówki kupowane za kilka stówek na dobicie to też jest mi ich szkoda... Rolling Eyes
Pozdro
_________________
Zostań strażnikiem języka- poznaj tajemne gesty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sob Maj 05, 2007 2:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7610
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Kierowco - nie Wprowadzaj zamieszania.
"Nosek" to przód z Coupety, występujący:
- niekiedy - w starych Borewiczach (z czarnymi kratkami na tylnych słupkach),
- przeważnie - w "akwarium" (z szybami w tylnych słupkach ale wciąż ze starym tyłem (z gumowym parapetem nad tylnymi-szerokimi lampami)),
- zawsze - w "przejściówkach" (posiadających tylną klapę i lampy takie jak w modelu Caro).

Ponadto "nosków" też były dwa rodzaje - dla laika identyczne, dla znawcy ale różniące się nieznacznie kształtem bocznych wytłoczek a występowały one:
- w Borewiczach - tylko pierwsza wersja "noska",
- w "akwarium" - obie wersje "nosków",
- w "przejściówce" - tylko druga wersja "noska".

Przednie błotniki zaś były takie, że:
- w Borewiczu boczny migacz (w formie równoległoboku) znajdował się ukośnie przy przedniej krawędzi błotnika,
- w "akwarium" było dokładnie tak samo jak w Borewiczu,
- w "przejściówce" ten sam boczny migacz (w formie równoległoboku) umieszczony był poziomo przy tylnej krawędzi błotnika (nieopodal drzwi).

O reflektorach nie piszmy tu bo to była tylko kwestia wyposażenia.
Bo na przykład prostokątne reflektory z Borewicza (w sensie borewiczowego przodu bez "noska") trafiały tylko i wyłącznie do Borewicza i nie trafiały one do "nosków" (choć istnieje zdjęcie takiego rozwiązania, które przez przypadek trafiło do jednego z wydań książki obsługowej ale nie wiadomo nikomu, żeby taka wersja znalazła się w produkcji). Podobnie było z autami z "noskiem" zaopatrzonymi w reflektory z Łady 2107 - trafiały one tylko do aut z noskami. Nigdy zaś do typowych Borewiczów.
Reflektory nie miały więc wpływu na podział Polonezów.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dawid91
PostWysłany: Sob Maj 05, 2007 11:56 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 1152
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Mikry napisał:
Kierowco - nie Wprowadzaj zamieszania.
"Nosek" to przód z Coupety, występujący:
- niekiedy - w starych Borewiczach (z czarnymi kratkami na tylnych słupkach),
- przeważnie - w "akwarium" (z szybami w tylnych słupkach ale wciąż ze starym tyłem (z gumowym parapetem nad tylnymi-szerokimi lampami)),
- zawsze - w "przejściówkach" (posiadających tylną klapę i lampy takie jak w modelu Caro).

Ponadto "nosków" też były dwa rodzaje - dla laika identyczne, dla znawcy ale różniące się nieznacznie kształtem bocznych wytłoczek a występowały one:
- w Borewiczach - tylko pierwsza wersja "noska",
- w "akwarium" - obie wersje "nosków",
- w "przejściówce" - tylko druga wersja "noska".

Przednie błotniki zaś były takie, że:
- w Borewiczu boczny migacz (w formie równoległoboku) znajdował się ukośnie przy przedniej krawędzi błotnika,
- w "akwarium" było dokładnie tak samo jak w Borewiczu,
- w "przejściówce" ten sam boczny migacz (w formie równoległoboku) umieszczony był poziomo przy tylnej krawędzi błotnika (nieopodal drzwi).

O reflektorach nie piszmy tu bo to była tylko kwestia wyposażenia.
Bo na przykład prostokątne reflektory z Borewicza (w sensie borewiczowego przodu bez "noska") trafiały tylko i wyłącznie do Borewicza i nie trafiały one do "nosków" (choć istnieje zdjęcie takiego rozwiązania, które przez przypadek trafiło do jednego z wydań książki obsługowej ale nie wiadomo nikomu, żeby taka wersja znalazła się w produkcji). Podobnie było z autami z "noskiem" zaopatrzonymi w reflektory z Łady 2107 - trafiały one tylko do aut z noskami. Nigdy zaś do typowych Borewiczów.
Reflektory nie miały więc wpływu na podział Polonezów.


Chyle czoła przed twoją wiedzą Mikry , i wreszcie wiem czym sie rożnia noski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 53
Idź do strony 1, 2, 3 ... 51, 52, 53  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl