Autor Wiadomość
<  Plastikowe zderzaki a eksport
syreniarz1992
PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 10:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1426
Skąd: o Nowej to Hucie piosenka... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Rzóg,sareny, wułezka i inne parchate.

nie wiem gdzie ale zasłyszałem,ze maluchy eksportowe z czasów gdy normalne mialy chromowane zderzaki,miały plastikowe zderzaki rózniące sie od pozniejszych tym iz nie mialy miejsca na lampe cofania i przeciwmgielną tylko miały w tym miejscu płaski plastik.czy to prawda?

pozdro

ps. to mój setny post

ps.2 chodzi miedzy innymi o tego : http://syrena10.vipserv.org/forum/viewtopic.php?t=52

ps.3 a dlaczego dziki są dzikie?
_________________
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
danon
PostWysłany: Czw Cze 30, 2005 9:51 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 460
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3

to ja na to zapytanko odpowiem.
dobrze zaslyszales ze wersje eksportowe mialy zderzaki plastikowe, takie wersje 126p-650 jak:
-L(Lux)
-K(Komfort)
-Black
-Brown
-Red
-Silver
mialy inne niz w wersji krajowej zderzaki, kolo kierownicy tapicerke no i 500W trojfazowa pradnice pradu zmiennego czyli alternator;)
te modele pojawialy sie od 1977roku, a zderzaki plastikowe w wersji krajowej pojawily sie w 1980 roku, i nie mialy po prostu z tylu swiatla cofania i stopu.
dopiero w latach 80-tych pojawily sie dzioury w zderzakach z swiatlami stop i coifania.
a jezeli chodzi o tego malucha to musisz zwrocic uwage ze ma kolpaki bez srob, czyli ma pewnie stary typ felg, oprocz tego nie ma listw plastikowych bo bokach, co oznacza ze zderzaki sa w nim nie na miejscu, i nie jest to wersja eksportowa. tylko kundel...
ps. nie wiem ktory to moj post
ps2. nie mam nic wiecej do powiedzenia niz powiedzialem
ps3. bo: dzik jest zly dzik ma bardzo ostre kly:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Angus
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 2:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 611
Skąd: Kutno Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 600 1977r. WSK M-06 Z2 1962r. WSK 125 PAK 1975r. WFM S34 1964r. Mercedes Benz W202 1994r.

pawelek napisał:
... a zderzaki plastikowe w wersji krajowej pojawily sie w 1980 roku, i nie mialy po prostu z tylu swiatla cofania i stopu.
dopiero w latach 80-tych pojawily sie dzioury w zderzakach z swiatlami stop i coifania.


Question światło stopu w zderzaku? Question pierwsze słyszę Shocked masz chyba na myśli lampkę przeciwmgielną? Laughing
_________________
...to wspaniała jest maszyna, choć ma już ze czterdzieści lat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 3:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Jako ciekawostkę napiszę jeszcze, że przednie zderzaki z tego okresu miały trochę inne miejsce na tablicę rejestracyjną. Z tyłu zaś w niektórych wersjach występowały tzw. lampy Bambino - z wbudowanym światłem cofania, stąd w zderzaku takie światło było wtenczas zbędne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
danon
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 8:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 460
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3

tak atk oczywiscie przeciwgielna, moj blad...
a co do tych swiatel bambino to one byly fabrycznie montowane kiedykolwiek w bielsku??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 10:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Oczywiście !! Światła "Bambino" tak naprawde powstały specjalnie do Reda/Browna (rok 1980) czyli wyłącznie polska produkcja !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 10:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Cytryn_126 napisał:
Oczywiście !! Światła "Bambino" tak naprawde powstały specjalnie do Reda/Browna (rok 1980) czyli wyłącznie polska produkcja !

No i trzeba dodać że widać w nich żeczywiście rękę polskich fachowców bo tak ochydnych kloszy to jeszcze nie widziałem. I to rozwiązanie mocowania lampy wstecznej - pomyłka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 11:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

A czy lampa ze światłem wstecznym nie była specjalnie stworzona do serii Red/Brown i Black/Silver (dobrze pamiętam charakterystyczne zdjęcie z profilu wersji Black z szarymi zderzakami i tójdzielną lampą tylną)? Poza tym wspomniane serie były chyba ostatnimi włoskimi "maluchami"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 3:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Zgadza się, B/S też miał takie lampy, ale nie mogę dojść, która seria była pierwsza, czy B/S, czy R/B. Jakby ktoś coś wyszperał w wiarygodnych źródłach, to byłbym wdzięczny za doinformowanie Smile Niie był to natomiast włoski maluch. W czerwcu 1979 podpisano porozumienie, na mocy którego, FSM stawał się wyłącznym producentem 126-tki. Można założyć, że Włosi swoje magazyny opróżniali do przełomu 1979/80. Natomiast R/B to rok 1980. Niektóre źródła sugerują, iż była to seria okolicznościowa z okazji wyprodukowania milionowego samochodu w FSM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adam4302
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 12:59 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 93
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p ST

Ja mam takie pytanie: czy maluch ST z 1986 roku mógł być wyposażony fabrycznie w szerokie zderzaki i listwy boczne z modelu FL czy powinien mieć zderzaki plastikowe P4 i brak listew? Mam taki dylemat w związku z tym, że mój jest właśnie wyposażony w te pierwsze, co prawda juz miałem doczynienia z podobnym egzemplarzem właśnie w szerokie zderzaki fabrycznie wyposażonym, ale było to ok 10 lat temu i nie pamiętam jak sprawa wyglądała z listwami.
Pozdrawiam
Adam
_________________
Pozdrawiam po długiej przerwie
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 1:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Cytryn_126 napisał:
Zgadza się, B/S też miał takie lampy, ale nie mogę dojść, która seria była pierwsza, czy B/S, czy R/B. Jakby ktoś coś wyszperał w wiarygodnych źródłach, to byłbym wdzięczny za doinformowanie Smile Niie był to natomiast włoski maluch. W czerwcu 1979 podpisano porozumienie, na mocy którego, FSM stawał się wyłącznym producentem 126-tki. Można założyć, że Włosi swoje magazyny opróżniali do przełomu 1979/80. Natomiast R/B to rok 1980. Niektóre źródła sugerują, iż była to seria okolicznościowa z okazji wyprodukowania milionowego samochodu w FSM.
B/S i R/B były to jednak Fiaty z Włoch. We wspomnianym czasie owszem podpisano porozumienie ale nie dotyczyło ono wyłączności produkcji lecz eksportu 126 (126p).

Adam4302 napisał:
Ja mam takie pytanie: czy maluch ST z 1986 roku mógł być wyposażony fabrycznie w szerokie zderzaki i listwy boczne z modelu FL czy powinien mieć zderzaki plastikowe P4 i brak listew? Mam taki dylemat w związku z tym, że mój jest właśnie wyposażony w te pierwsze, co prawda juz miałem doczynienia z podobnym egzemplarzem właśnie w szerokie zderzaki fabrycznie wyposażonym, ale było to ok 10 lat temu i nie pamiętam jak sprawa wyglądała z listwami.
Pozdrawiam
Adam
Mógł mieć zderzaki i listwy FL-owskie (ba! zdarzały się nawet takie, które miały FL-owskie listwy boczne i zderzaki chromowane Exclamation ). Co do oryginalności Twojego egzemplarza jest jednak jeden warunek - powinien mieć starego typu (małe) wloty powietrza w tylnych błotnikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adam4302
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 2:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 93
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p ST

Mikry napisał:
Mógł mieć zderzaki i listwy FL-owskie (ba! zdarzały się nawet takie, które miały FL-owskie listwy boczne i zderzaki chromowane Exclamation ). Co do oryginalności Twojego egzemplarza jest jednak jeden warunek - powinien mieć starego typu (małe) wloty powietrza w tylnych błotnikach.

No to sie cieszę, jedna rzecz mniej do zrobienia w czasie tegorocznego remontu Smile A wloty oczywiście są małe, tylko obecnie mają kratki od wczesnego FL'a z ukośnymi żebrami, chociaż kto wie, moze jeszcze nastąpi wielki powrót poziomych listewek. Narazie na swoje miejsce wracają metalowe dekielki kół Wink
_________________
Pozdrawiam po długiej przerwie
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 10:53 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Mikry napisał:
We wspomnianym czasie owszem podpisano porozumienie ale nie dotyczyło ono wyłączności produkcji lecz eksportu 126 (126p).

Nieeeeee !! Veto Cool Kontrakt "O sprzedaży i modernizacji samochodu 126" nobilitował Bielską fabrykę do miana wyłącznego producenta. Kontrakt wszedł w życie jakieś 5-6 miesięcy później i na przełomie 79/80 Fiat kończy zabawę z modelem 126

Adam4302 napisał:
czy maluch ST z 1986 roku mógł być wyposażony fabrycznie w szerokie zderzaki i listwy boczne z modelu FL czy powinien mieć zderzaki plastikowe P4 i brak listew?

Ja bym zaczął od tego, że maluch z 1986 to już nie jest ST, tylko właśnie początkowy FL, który powinien mieć graty z FL-a i mały wlot ze skośnymi żeberkami. A jeśli mogę coś zasugerować, to nie zakładaj mu chromowanych dekli, bo będzie to wyglądać jak pół dupy zza krzaka. Zostaw to co jest, albo załóż oryginalne FL-owskie małe czarne dekielki.


Ostatnio zmieniony przez Cytryn_126 dnia Sro Kwi 19, 2006 8:56 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adam4302
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 2:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 93
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p ST

Cytryn_126 napisał:

Ja bym zaczął od tego, że maluch z 1986 to już nie jest ST, tylko właśnie początkowy FL, który powinien mieć graty z FL-a i mały wlot ze skośnymi żeberkami. A jeśli mogę coś zasugerować, to nie zakładaj mu chromowanych dekli, bo będzie to wyglądać jak pół dupy zza krzaka. Zostaw to co jest, albo załóż oryginalne FL-owskie małe czarne dekielki.

Ale to nie jest FL, tylko właśnie końcowy ST, z kapliczką, i wszystkim co powinien miećm, gumową pompką spryskiwacza na desce, nawet plastikową kierownicą, tylko z zewnątrz ma szerokie zderzaki. O ile mnie pamięć nie myli to ST był produkowany do 1987 roku. A co do dekli to nie zakładam żadnych chromów, tylko właśnie małe czarne dekielki metalowe.
ATSD to nie pamiętam żeby maluchy miały kiedykolwiek chromowane dekle. Ale mogę sie mylić.
_________________
Pozdrawiam po długiej przerwie
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 3:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Adam4302 napisał:

O ile mnie pamięć nie myli to ST był produkowany do 1987 roku.

Shocked Shocked Właśnie runął cały mój światopogląd. Czy mógłbyś to udokumentować czymś wiarygodnym (oczywiście poza Twoim malcem), bo do tej pory byłem przekonany, że wprowadzenie FL-a było równoznaczne z końcem Standarda.
Cytat:
A co do dekli to nie zakładam żadnych chromów, tylko właśnie małe czarne dekielki metalowe.
ATSD to nie pamiętam żeby maluchy miały kiedykolwiek chromowane dekle. Ale mogę sie mylić.

OK. Jak powiedziałeś o metalowych kołpakach to pierwsze, co mi przyszło do głowy to takie rzemieślnicze chomowane a'la "słoneczka". Ja z kolei myślałem o stricte FL-owych dekielkach plastikowych (takich gładkich), a wychodzi na to, że Ty chcesz założyć te z Komforta ("koniczynki"). Dobrze zrozumiałem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p -> Strefa klubowa AleFiat.pl

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl