Autor Wiadomość
<  Plastikowe zderzaki a eksport
Adam4302
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 3:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 93
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p ST

Cytryn_126 napisał:

Shocked Shocked Właśnie runął cały mój światopogląd. Czy mógłbyś to udokumentować czymś wiarygodnym (oczywiście poza Twoim malcem), bo do tej pory byłem przekonany, że wprowadzenie FL-a było równoznaczne z końcem Standarda.
Mogę to podeprzeć dowodem zakupu z dnia 20 lutego 1987 malucha ST w kolorze mechanicznej pomarańczy którego wylosowali na przedpłatę moi rodzice, a odbierali w tychach. Jak tylko znajde chwile czasu na dokopanie sie do niego to wkleje skan.
Cytat:
OK. Jak powiedziałeś o metalowych kołpakach to pierwsze, co mi przyszło do głowy to takie rzemieślnicze chomowane a'la "słoneczka". Ja z kolei myślałem o stricte FL-owych dekielkach plastikowych (takich gładkich), a wychodzi na to, że Ty chcesz założyć te z Komforta ("koniczynki"). Dobrze zrozumiałem ?

Tak, dokładnie te Smile Plastikowych w 1986 jeszcze chyba nie było.
_________________
Pozdrawiam po długiej przerwie
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 10:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Cytryn_126 napisał:
Mikry napisał:
We wspomnianym czasie owszem podpisano porozumienie ale nie dotyczyło ono wyłączności produkcji lecz eksportu 126 (126p).

Nieeeeee !! Veto Cool Kontrakt "O sprzedaży i modernizacji samochodu 126" nobilitował Bielską fabrykę do miana wyłącznego producenta. Kontrakt wszedł w życie jakieś 5-6 miesięcy później i na przełomie 79/80 Fiat kończy zabawę z modelem 126
Panie! Jak Pan mnie "Veto!", to ja normalnie Panu "Liberum!" Laughing .
Jeśli się zgodzić nie możemy - proponuję kompromis Wink . Według moich archiwów decyzja co do wyłączności eksportu i wyłączności produkcji to dwie zupełnie różne sprawy, być może rzeczywiście był to jeden kontrakt, który wszedł w życie pod koniec 1979 roku, jednak już na początku, konkretnie 18 lutego '79, w numerze 7 (1399) "Motor" pisze coś, co może pomóc w rozstrzygnięciu sprawy. Przynajmniej na pewno dowodzi, że tylne lampy "Bambino" wykonano we Włoszech, można też przypuszczać, że wpierw do produkcji weszły serie Black i Silver a dopiero później Red & Brown:
http://img527.imageshack.us/my.php?image=skanblacksilvermotonr719790cp.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 8:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Mogę przystać w pewnej części na Waćpana kompromis Smile Tzn. tę drugą część o pochodzeniu serii B/S. Jednakowoż co do owego kontraktu...no cóż jeśli piszą, że FSM ma wyłączność na eksport i w dodatku Fiat zamawia partię malców na swój rynek wewnętrzny, to gdzie zamierzali sprzedawać swoją produkcję ? Musiało to zapowiadać jakiś przełom, który nastąpił prawdopodobnie w czerwcu pamiętnego roku AD 79. Dla mnie odpowiedź jest jasna, nawet jeżeli autor artykułu jeszcze o tym nie wiedział, lub celowo nie napisał wprost. Prawdopodobnie nigdzie nie znajdziemy (a jeżeli już, to małym druczkiem) informacji o tym, że Fiat zakończył prod. w 80. Bo Fiat nigdy do tego się nie przyznał. A nawet jeśli się przyznał, to próbował to tak przekręcić, żeby wyglądało, że wcale nie zakończyli produkcji, a jedynie przenieśli ją do jednego z zakładów Fiata w Polsce. I to też sugerowali że nastąpiło dopiero 5 lat później niż w rzeczywistości. (patrz książka "All Fiats") Oficjalny koniec malucha, to dopiero AD 2000.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 2:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Zgadzam się, być może po prostu dziennikarz nie wiedział tego, czego wiedzieć nie powinien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dave
PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 9:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 210
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 125p`80 Polski Fiat 126p `88

wie ktoś może czy w wersjach eksportowych były montowane fotele skajowe ?
trafiły do mnie fotele z zagłówkami identycznymi jak w wersjach Black/Silver tylko że skajowe w kolorze "brudnobeżowym". Postaram się zrobić zdjęcia tych foteli.

mam też lustrko jak w tych wersjach firmy cromodora z panoramicznym lustrem Smile

i jeszcze pytanie: w którym roku wprowadzono w modelu fl duże wloty powietrza i czy były równolegle z małymi produkowane póki nie skończyły się wytłoczki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 9:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Może się mylę ale z tego co pamiętam "na żywo", to FL-owskie wloty powietrza pojawiły się w tym samym czasie co Bis (i jego równie duże wloty, acz z większymi dziurami).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 7:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Zgodzę się tu z Mikrym, a już miałem w odpowiedzi napisać, że On zapewne znów wyszpera jakieś egzotyczne zdjęcia malca, które obalą moją teorię Wink
Co do foteli, to nie widziałem takich nigdy. Na eksport szły jednak fotele skajowe takie jak na nasz rynek (zarówno czarne, jak i beżowe).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
danon
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 7:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 460
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3

Warto pamiętać, że na eksport szły też fotele rozkładane z pokrętłem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 8:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Cytryn_126 napisał:
Zgodzę się tu z Mikrym, a już miałem w odpowiedzi napisać, że On zapewne znów wyszpera jakieś egzotyczne zdjęcia malca, które obalą moją teorię Wink (...)
Hehe, nie tylko siedzę w książkach ale już jako dziecko lubiłem porównywać samochody na parkingach i zastanawiałem się na przykład dlaczego jeden 125p ma migacze okrągłe, drugi nie ma ich wcale i dlaczego Polonez ma takie same jak trzeci Fiat Wink .

Mam zaś jeszcze jedną zagadkę dotyczącą Malucha - chodzi mi o chromowane nakładki na rynienki dachowe (jak w 125p), był to polski wytwór czy włoski i kiedy i w jakich wersjach trafiał się ten bajer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 8:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Mikry napisał:

Mam zaś jeszcze jedną zagadkę dotyczącą Malucha - chodzi mi o chromowane nakładki na rynienki dachowe (jak w 125p), był to polski wytwór czy włoski i kiedy i w jakich wersjach trafiał się ten bajer?


Też się na tym jakiś czas zastanawiałem, i wygląda na to, że....nigdy w żadnych malcach (ani polskich, ani włoskich) nie było tego fabrycznie, a więc rzemiosło. Przed 77 nie było wogóle takich nakładek, od 77 trafiały się w tych lepsiejszych wersjach, ale już czarne. Może to właśnie jakieś przeróbki od kanta Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 8:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Cytryn_126 napisał:
Mikry napisał:

Mam zaś jeszcze jedną zagadkę dotyczącą Malucha - chodzi mi o chromowane nakładki na rynienki dachowe (jak w 125p), był to polski wytwór czy włoski i kiedy i w jakich wersjach trafiał się ten bajer?


Też się na tym jakiś czas zastanawiałem, i wygląda na to, że....nigdy w żadnych malcach (ani polskich, ani włoskich) nie było tego fabrycznie, a więc rzemiosło. Przed 77 nie było wogóle takich nakładek, od 77 trafiały się w tych lepsiejszych wersjach, ale już czarne. Może to właśnie jakieś przeróbki od kanta Rolling Eyes


Panie Cytryn czy aby napewno???????




Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 9:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Oj, Korozja nieładnie - to był cios w plecy Laughing Jednakowoż przed ciosem odpowiednio wcześnie zauważonym można się skutecznie obronić Twisted Evil Na 100 % czerwony Bambino z dolnego zdjęcia nie ma listew. Na 100 % nie ma ich również Brown, a Red nie ma ich na 99,9 % To jest poprostu odbijające się od lakieru światlo. Zauważ, że w Redzie tak samo "świeci" się przetłoczenie pod szybą. Zwróć też uwagę na rynienki z drugiej strony - są ciemne. A w Bambino niby nie jest ciemna z drugiej strony, ale za to wyraźnie ciemnieje z przodu.
Tak więc 1:0 dla mnie, hehe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 9:24 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ja jednak jestem po stronie Korozji Very Happy . Na 100% były takie nakładki.
Pamiętam doskonale zdjęcie z okładki któregoś "Motor'u" gdzie stały całe rządki różnokolorowych Maluchów z takimi nakładkami i na pewno nie były to bliki świetlne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 9:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Panie Cytryn zmusił mnie Pan Wink do szukania dowodów w moich archiwach a jest tego trochę

proszę zdjęcie z prospektu tego zielonego



i co też odbicie?? jak chcesz mogę tu wkleić więcej takich przykładów


edit:

o i Dave mi tu jeszcze podpowiada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Korozja
PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 9:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

jak już coś udowadniamy to do końca Laughing

red



a tu widać gdzie zaczyna się nakładka Shocked Laughing

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p -> Strefa klubowa AleFiat.pl

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl