Autor Wiadomość
<  Zmiany konstrukcyjne/wyposażenia w PN-ach 77-91
Hondzu
PostWysłany: Sro Wrz 04, 2013 2:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 128
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Wahadłowiec z nap. atomowym

Moje obserwacje podwoziowe to potwierdzily juz kiedys. zgadza sie, ze w 82 roku zaczeli montowac chudszy wał.
_________________
Mieszkam w Meksyku . . .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Gnusma
PostWysłany: Nie Gru 22, 2013 3:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

Polecam fotkę z OLDTIMERY.COM
http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=760:modernizacja-poloneza&catid=33:statki&Itemid=781
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
1.5X
PostWysłany: Pią Sty 24, 2014 9:22 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '81 Bursztyn

Witam
Posiada ktoś zweryfikowane informacje od kiedy zaczęto w Borewiczu montowac rozbieralne kierunkowskazy na przednich blotnikach ?
_________________
Mój Bursztyn - zapraszam do oglądania

!!! KUPIĘ PARĘ CZĘŚCI DO BOREWICZA !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
blackleon
PostWysłany: Pią Lut 14, 2014 11:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Ciekawe dwa pierwsze zdjęcia Poloneza, nie wiem czy gdzieś były, ale ja nie widziałem.
Widoczny inny spoiler w klapie bagaznika niz w akwarium, wersji produkcyjnej.
http://oldtimery.com/index.php
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Golderes
PostWysłany: Sob Lut 15, 2014 10:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 164
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

Pierwszy raz widze ten model z krotka klapą . Wyglada to dosyc ciekawie stylistycznie szczegolnie wersja z lewej strony. Jest to jednak typowa slepa uliczka, skazana na porazke przez niepraktycznosc . W sumie to sie dziwie ze prowadzono prace w tym kierunku w tm czasie. I dobrze sie stało ze zdecydowano się, dac krok dalej i opuszczono belke tylnego pasa w drugim modelu.
Ciekawe jakie jeszcze inne ciekawostki kryje archiwum przekazane z Falenicy do MT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gnusma
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 2:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 494
Skąd: Sosnowiec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: BMW 520i

To pierwsze akwarium ma przetłoczenie zakończone jak w Coupe ..zawija sie za tylnym okienkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blackleon
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 9:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Bo błotniki sa z Coupe, to i przetłoczenia też...
Wygląda na to, że z Borka C-klasy zrobili to akwarium. Ma wszystkie cechy zubożonej wersji. Cieli Coupety na potrzeby Trucków, sanitarek itp, a tu chociaż jeden tył się przydał... Wink
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 11:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Możecie tu wkleić zdjęcia? Bo teraz jest odnośnik na stronę główną tylko,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
-224-68
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 12:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 321
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 201 '60, 224 '68, 223K '69, 204P '67, 126p '87

http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=850:prototyp-poloneza-qakwariumq&catid=33:statki&Itemid=781
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
1.5X
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 5:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '81 Bursztyn

Akwarium z przetloczeniami od coupe ma także przedni krótszy zderzak znany z pierwszych prototypów poloneza - moze od wloskiego coupe? . Faktycznie z zewnątrz ma cechy c klasy, jednak w środku widać jakby piankowe zagłówki, ktorych już nie stosowano po 81 roku.

Moim zdaniem opis zdjęć nie jest precyzyjny. Akwarium z 3 zdjęcia zapewne powstało dużo wcześniej niż gliniane modele z 2 pierwszych zdjec. Prototyp, że środkowego zdjęcia wygląda mi raczej na prototyp caro niż koncepcję akwarium. Już same zderzaki wskazują, że jest to model późniejszy. Ciekawe jest również 1 zdjęcie z nowa klapą tylną i nowym zderzakiem a "starymi" lampami. Model z tego zdjęcia ma jeszcze blotniki jak borewicz a już zderzaki jak caro. Widać zderzaki znane z caro powstały wcześniej niż przejsciowka lub obie koncepcję powstały już po przejsciowce. Jeden model ma znaczki z borewicza mr 83 drugi już 87 roku. Dodatkowo gliniane modele mają inne umiejscowienie wycieraczki co może świadczyć że powstały w innym czasie.
_________________
Mój Bursztyn - zapraszam do oglądania

!!! KUPIĘ PARĘ CZĘŚCI DO BOREWICZA !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
blackleon
PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 6:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Moim zdaniem są to zwykłe zderzaki C-klasy. Tak dokladnie wygladaja z boku, i przedni i tylny. Napewno nie jest to zderzak od wloskiego Coupe, bo ten jest dokladnie taki jak w akwarium i przejsciowkach. Tu nic sie nie zmienilo oprocz tworzywa.
Poza tym, to nie sa gliniane, czy gipsowe modele, tylko prawdziwe samochody ze zmienionymi detalami, ktore moga byc z pleksi, czy w przypadku zderzakow z zywicy epoksydowej.
Nie bylo potrzeby robic calosci z gliny czy gipsu, bo gotowe samochodu juz jezdzily.
Napewno projekt tyłu Caro (przynajmniej zderzaka) powstal nawet przed akwarium. Inaczej bylyby siekierki z tyłu. Robiac matryce do tylnych blotnikow, zrobili od razu przetloczenie proste - do zderzaka "Caro". Poza tym pas tylny w przejsciowce tez mial juz przetloczenia pod parapet. No i poza tym nie oplacalo by sie robic taki projekt na kilka czy dziesiat tysiecy sztuk.

A z zaglowkami masz racje, zagadka, jednak to czesc latwo wymienna.
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Golderes
PostWysłany: Wto Lut 18, 2014 1:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 164
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

Juz kiedys o tym prototypie akwarium byla mowa. Rok powstania to 81-83 na bazie coupe z 81r. Jak sie domyslam to coupe z ucietymi slupkami i wstawionymi na "zywca "z 5D drzwiami i slupkiem B i C. Dziwnie wygladaja łaczenia z dachem i ta maskownica słupka C jakies widoczne szczeliny. Brak listew i zderzaki z wersji C to cechy aut z 83r.
Te dwa pozostałe zdjecia to chyba dowod ze postanowiono zrezygnowac z pojedynczych modernizacji (slepa uliczka - patrz wyzej ) na rzecz przedstawienia docelowej wersji- dzis znanej jako Caro. I tak po drodze bylo Akwarium 86r i kolejny etap przejsciowka 89r.ł Powstaly modele roku zwane MR niejako z koniecznosci i braku pieniedzy na gebszą jednorazowa modernizacje. Miało to tez to słabe strony bo nie pozwalala na bardziej radykalna i odważną zmiane bryly nadwozia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blackleon
PostWysłany: Wto Lut 18, 2014 10:57 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 680
Skąd: spod Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80, Polonez 1,5X Coupe, VW Touran 2,0 TDi '07, N410 '83

Zdecydowanie łatwiej jest przerobic ze zwykłego Borka 5D niz odwrotnie, jestem pewien na 100% ze tak jest.
W Coupe sa inne progi, zupelnie inna konstrukcja. Nawet ciezko by było wstawic słupek B, bo konstrukcyjnie nie ma go z czym połączyc.
Słupek B w 5D jest czescia calego boku i narzuca tym samym ustawienie drzwi przednich i tylnych w odpowiednim miejscu - to punkt odniesienia.
Inne sa nawet rynienki dachowe, bo maja inne przetłoczenia pod słupek. Po co mieli by sie bawic w to wszystko, skoro mieli gotowe nadwozie, moze caly samochod Question Moim zdaniem zmienili tylko blotniki z wewn. czescia konstrukcji...
_________________
KUPIĘ do PN'a Coupe: przednie fotele, boczki i listwy zewnętrzne drzwi, nakładki zewn. słupków środkowych, posiadam orginalne listwy tylnego błotnika Coupe/3D, mogę się zamienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Wto Lut 18, 2014 11:04 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

W listopadzie 1982 w "faktach" jest artykuł o zmianach na rok 1983. Jest też foto modelowego MR83 Większość z nich weszła, część z opóźnieniem, coś tam nie weszło.
Generalnie "prototyp" wersji C był gotowy już w 1982 roku.
W ostatnim Automobiliście jest informacja, że ten prototyp z szybką powstał w 1982 roku. Co wydaje się zgadzać z tym zdjęciem - podstawą było coupe z 1981 z zagłówkami typu knedel. Do tego próbne zderzaki metalowe, które miały wejść w MR83.
Generalnie prototypy buduje się ( może nie w BMW , Mercedesie czy u topowych producentów ) z dostępnych części, bo celem jest zbadanie danego rozwiązania. Pozostałe elementy nie są istotne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Paź 13, 2014 11:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

http://allegro.pl/polonez-borewicz-1983r-w-idealnym-stanie-oryginal-i4685497353.html

Ciekawy przykład fabrycznej przejściówki z 1983. Generalnie już MR83, ale tylne kanapa jeszcze nierozkładana. Przy tym półka tylna już metalowa.

Fajna gałka zmiany biegów do "czwórki". Zabrakło zegarka, ale obrotomierz jest Smile

Zastanawia mnie jednak brak wygłuszenia pod maską, i to na grodzi jak pod klapą.


I drugi, ale tu raczej obstawiałbym inwencję któregoś właściciela:
http://otomoto.pl/polonez-1-5-kultowy-07-zglos-sie-lalka-C34675138.html
1. Bagażnik bez boczków
2. Nierozkładana tylna kanapa
3. Boczki na drzwiach z lat 80-83 ale bez lsitewek, jak w Popularze.
I rocznik 1984 do tych osobliwości zupełnie nie pasuje tak jak oznaczenie "1500".

P.S. O co chodzi z tym tytułem ogłoszenia? Zgłoś się lalka? Był Coca-cola w "Złocictym", a "Lalka" to w jakim odcinku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 41 z 43
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl