Autor Wiadomość
<  Syrena 110-nowoczesna sylwetka i sentymentalny silnik.
Zielony
PostWysłany: Wto Wrz 05, 2006 12:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 287
Skąd: Puławy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MPK a czasami PKS

Tak tylko że w latach 60 prowadzano prace nad nowymi samochodami- dużym, służbowym i małolitrażowym, popularnym. Z tych założeń wykrystalizowały Warszawa 210 i Syrena 110. Kupno licencji spowodowało zawieszenie prac nad prototypami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 3:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7576
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Sokół napisał:
Ogólnie 110 mi się podoba. Ale co do silnika to zmienił bym, widzisz syreniarz1992 u nas własnie w ten sposob niszczono motoryzacje. Jak już coś modernizować to z głowa a nie tylko blachy zmieniac. To bez sensu...
Jeeezu! Ale kotleta odgrzewam ale miałem powód by przejrzeć dział prototypów i zauważyłem pewną ciekawostkę w niegdysiejszej wypowiedzi Sokoła - otóż zwróćmy uwagę, że w momencie powstawania Syreny 110 konstrukcja silnika S-31 była tak samo nowa jak i samo nadwozie jako, że Syreny 103 (które teoretycznie 110 mogła zastąpić) miały silniki dwucylindrowe (pomijając oczywiście 103-S ale one też nie miały silnika S-31).
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mateusz
PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 1:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104

S 31 to chyba miał już w 102kach jeździć
Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Arczi remont Licencji
PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 2:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 549
Skąd: Jadwisin k.Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa/Syrena/126p

od czego Syrena 110 miała koła ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Meteor
PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 3:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: że znowu? Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Chart 210 89'

Jak dobrze pamiętam, to takie (dziwne) dosyć felgi były tylko w 110.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
redesign
PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 4:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 174
Skąd: WlkP Ostrzeżenia: 0/3

Całkiem świeży filmik - Syreny: 105 & 110 z warszawskiego muzeum:
http://www.youtube.com/watch?v=TywpdxOOd0Q
_________________
http://redesign.fotosik.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ampir
PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 12:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: SYRENA 100, 104 LAMINAT, 110, MIRKUSY I PEUGEOTY

Witam,
- sprawa podstawowa i najważniejsza: w końcu doczekalismy się sensownego i pełnego nowych wiadomości "w temacie" 110-tki za sprawą dużego materiału w ostanim, specjalnym - jubileuszowym numerze wrześnopwym AUTOMOBILISTY,
- jestem szcześliwym posiadaczenm jednej z dwóch zachowanych 110-tek i do tego jedynej poruszającej się po drogach IV RP od kilku ładnych już lat,
- powiem tylko tyle:
a) wszystkim malkontentom przypomnę tylko iż od powstania prototypów niedłygo minie już pół wieku!,
b) czy z S31 czy też z 4-suwowym, prototypowym S-701/702 - to autko to wyprzedzało wielu swoich europejskich konkurentów,
c) dziś jeszcze może się podobać, bez informacyjnych napisów iż jest to s y r e n k a wielu sądzi iż jezt to model z końca ubiegłego wieku,
d) a poza tym jest to autko z ogronmą przestrzenią w środku, fantastyczną widocznością i nawet z tylko zmodernizowanynym silniczkiem S31 - dziś po latach jeździ się nim wcale komfortowo, zwazywszy nawet na moje wymiary i ponad 100-tkę na wagomiarze!
Dla mnie była, jest i będzie najpiekniejszą ze wszystkjich syren (oczywiście protoyp syreny sport - to już cudo z lat PR:-u nie podlegające dyskusji...
Pozdrawiam
AMPiR
_________________
pasjonat prototypów i nietypowych autek z okresu PRL-u oraz starych peugeotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ampir
PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 12:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: SYRENA 100, 104 LAMINAT, 110, MIRKUSY I PEUGEOTY

Kolego Meteor,
co się tyczy felg to faktycznie były one "nieco" dziwne. Nie pamiętam ja w egzemplarzu z Muzeum Techniki ale w moim to środki felg (na 3 śruby - jak w "francuzach" są podpasowane pod bebny 14" a są wspawane w środki felg 13". Efekt jet taki, że po pierwsze - jako iż nie udało się wpasować ich idealnie centrycznie to autko jadąc "jajeczkuje" jak na kreskówkach dla dzieci, a to ponadto niestety przy użytkowaniu na drodze niestety rozwala spawy łaczące środek fefli z rantem a co gorsza dość szybko również i przeguby (własnie jeden mam do wymiany "na szybko".
Pozdrawiam
AMPiR
_________________
pasjonat prototypów i nietypowych autek z okresu PRL-u oraz starych peugeotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
poldex
PostWysłany: Wto Sie 09, 2011 3:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 20
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: fiat cinqoucento

coś mi tu nie pasuje z kilku przyczyn
1.to zę ruscy nie pozwolili to średnio chce mi sie wierzyć bo jęsli ruscy mieliby nam nie pozwolić na produkcje 11-tki to dlaczego czesi robili osobowe tatry z silnikami v8 to przecież kapitalizmem pachniało
2.zauważcie żę kolejna przyczyna dla której zaniechano produkcji syreny 110 jest to że na choryzoncie był juz fiat 126p.TO w takim razie na logike zaraz po podpisaniu licencji na fiata.Powinna zostać zakończona produkcja syren które robiono do 1983 ROKU!!!.TO już nie lepiej było i kupic licencje i wdrożyc 110 do produkcji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JjF
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 11:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 128
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 '81 i SHL M06-T '58

Jeśli chodzi o silniki to sprawa z Syreną 110 była bardzo ciekawa - dzięki łatwo odłączanej przedniej części nadwozia (ramy) z kompletnym zespołem napędowym, można było stosować w niej praktycznie dowolną jednostkę napędową. Dzisiaj raczej mocowania silników uniwersalizuje się do nadwozia, w S110 odwrotnie, ale za to możliwości były nieograniczone.

Konstruktorzy zarzekali się o solidności takiej konstrukcji. Ja mam wątpliwości dot. uderzeń bocznych - czy przypadkiem nie rozpadłaby się na 2 części tak jak to się dzieje w wypadku traktorów.

To, że mówiono tylko o 2 silnikach (S31 i 4-suw. 1l) było wynikiem szybkości opracowywania konstrukcji. Przyszłość mogła przynieść znacznie większe i nowocześniejsze jednostki.

A z wyglądu bardziej od wersji produkcyjnej podoba mi się prototyp "Delta" Smile Dzięki mniej ściętej ścianie tylnej, nadwozie wydaje się praktyczniejsze. Dzięki większej ilości zaokrągleń, bardziej pasowało do tradycyjnego charakteru Syreny.

Na podstawie Syrena 110 i jej prototyp Delta

_________________
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06-T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
poldon82
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 12:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1095
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

ciekawa ta delta, przypomina mi Miniaka Combi Smile
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JjF
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 2:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 128
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 '81 i SHL M06-T '58

poldon82 napisał:
ciekawa ta delta, przypomina mi Miniaka Combi Smile

Jeśli miałbym dokonywać porównań z innymi produkcjami to mi się bardziej kojarzy z Renault 4.
_________________
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06-T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
poldon82
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 2:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1095
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

JjF napisał:
poldon82 napisał:
ciekawa ta delta, przypomina mi Miniaka Combi Smile

Jeśli miałbym dokonywać porównań z innymi produkcjami to mi się bardziej kojarzy z Renault 4.
Renault 4 miało 5 drzwi, na pewno zwykła 110-tka jest podobna do 5-tki Smile


_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JjF
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 3:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 128
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 '81 i SHL M06-T '58

Nie patrzyłem na ilość drzwi, tylko na styl przodu (okrągłe światełka na niemal pionowej atrapie) i zaokrąglenia nadwozia Smile
_________________
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06-T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
poldon82
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 3:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1095
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

JjF napisał:
Nie patrzyłem na ilość drzwi, tylko na styl przodu (okrągłe światełka na niemal pionowej atrapie) i zaokrąglenia nadwozia Smile
I tak szkoda że nie wprowadzili jej do produkcji bo pewnie przetrwałaby do naszych czasów i nie zdziwiłbym się gdyby była produkowana równolegle z Poldkami serii Plus Smile W końcu Renault 5 robili do '96, a Tavrie i Okę można obecnie kupić 3-letnią Wink

Trudno taki los polskich projektów :/ Tutaj zrobiłem małe porównanie stylistyczne naszych i zagranicznych projektów Smile

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=33502.40

(na samym dole)
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Auta studyjne i prototypowe

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl