Autor Wiadomość
<  Fabryka czy rzemiosło?
jacek_s
PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 11:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Hello!

Po czym najłatwiej i najpewniej odróżnić fabryczne elementy blacharskie do kanta (głównie poszycia, blotniki, progi) od rzemieślniczych? Zastanówmy się nad jakimś zestawem cech, który byłby pomocny na przykład do oceny elementów dostępnych na allegro...

Proszę również abyście przyjrzeli się poniższemu przykładowi i powiedzieli, co sądzicie na temat jego pochodzenia.



_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Sikor
PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 11:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 607
Skąd: Pruszków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: parchaty...

Jak dla mnie rzemiosło. Choć czasami dobre rzemiosło wyglądało lepiej od fabrycznej części i na odwrót...
_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
piotrwiewiora
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 1:03 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1237
Ostrzeżenia: 0/3

Oryginał poznaje się po takiej ładnej zielonej metce z logiem FSO jak na warszawie i numerem;)

A były rzemiosła bez dziurki na kierunkowskaz? Może po tym...
_________________
wioorek, www.fiat125p.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mikry
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 2:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7608
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Rzemiosła były i z dziurkami i bez nich - w zależności kiedy były wyprodukowane.

A poznaje się je po tym czy pasują do nadwozia czy nie Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cienki
PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 3:03 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 49
Skąd: Wawa Ostrzeżenia: 0/3

Z tego co mi wiadomo , to "oryginałki" rodem z FSO miały takie delikatne przetłoczenie przy dziurce do mocowania zderzaka a w "rzemiośle" takowego brak ...
_________________
Jadą drogą samochody : Fiaty , Nysy , Żuki , Skody .... i Syreny i Warszawy i Stary i Jelcze i kto wie co jeszcze ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
MRUK 1313
PostWysłany: Nie Gru 16, 2007 1:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 335
Skąd: MAŁA WIEŚ Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WSK M06B3 1984ROK, VW GOLF IV 1.9 TDI, URSUS C360-3P(89 ROK) ORAZ FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI (1999/200R)

powiem tyle że w naszym regionie (okolice Płocka) jest naprawdę ciężko dostać fabryczne oblachowanie do 125p Tylko we wszystkich sklepach rzemiosło , które nie zawsze pasuje i trzeba kombinować.... pozdro.
_________________
KOCHAM POLSKĄ MOTORYZACJĘ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
adam.o
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 11:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 112
Skąd: Swidnica Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p `74

Sikor napisał:
Jak dla mnie rzemiosło.

Nawet jeśli rzemiosło, to całkiem porządne. Widziałem kiedyś rzemieślniczy błotnik, który miał wycięcie na nadkole wykonane jak by ktoś to kombinerkami wyginał. Może jak mi się kiedyś będzie chciało to zrobię mu zdjęcia jako ciekawostce. A fabryczne błotniki najczęściej widziałem pomalowane czerwoną farbą podkładową. Bo z metkami to różnie bywa, często ktoś sobie je oderwie.
Cytat:
Z tego co mi wiadomo , to "oryginałki" rodem z FSO miały takie delikatne przetłoczenie przy dziurce do mocowania zderzaka a w "rzemiośle" takowego brak ...

Co do tego też nie ma reguły - widziałem rzemiosło z tym i bez tego i podejrzewam że fabryka robiła raczej bez tego, ale to tylko moje domysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Lukasz125p
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 6:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Zapytam tutaj bo ten pas był oferowany jakiś czas temu na Allegro.

Czy to jest ordynarne rzemiosło, czy fabryczny pas do krajów wiecznych mrozów?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Poszukiwacz86
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 6:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 457
Skąd: Wawa Ostrzeżenia: 0/3

Stawiałbym na rzemieślniczą fuszerkę.
_________________
125problem

Całym sercem mogę przysiąc, pokonałem ponad tysiąc kilometrów polskich dróg, które jakby orał pług z przyjacielem, polskim chwatem, moim autem dużym fiatem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacek_s
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 7:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1371
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 1500 1981, C+ 1.4 1997

Rzemiosło jak skur...iera wycięte! ;)
_________________
"a jednak się kręci słońce dookoła ziemi
zaświadczą o tym księża palcami swemi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ADAM126
PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 1:36 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1228
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Zawsze mozna samemu powicinac wersja dla majsterkowiczow!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blekitna-->
PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 9:24 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 511
Skąd: B r e s l a u Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p 7078

A co powiecie o tych, niestety zdjecie tylko od tyłu...
Blotniki
_________________

podróże kształcą ;- )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Julo
PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 9:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 652
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: powypadkowy

to te z Poznania, no nie? Rzemo chyba, fabryka ma zdaje sie ladniej wykonane te gary na swiatla. Jacekes, miales wziac te blotniki!
_________________
Piaskowanie samochodów zabytkowych
www.fb.com/ecoblasting

Poszukuję materiałów dot. Nysy 325 i PW-2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
endriu125
PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 10:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 771
Ostrzeżenia: 0/3

te nie mają otworów i przetłoczeń na boczne wąsy zderzaka
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mp79
PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 12:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Lukasz125p napisał:

Z tego, gdyby się uprzeć, można zrobić pas przedni starego typu - wyciąć żeberka i wyrównać kitem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 125p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl