Autor Wiadomość
<  remont WFMki M06 (1958)
jewka
PostWysłany: Sro Wrz 03, 2008 9:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 2
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: WFM

Witam wszystkich
mam po dziadku WFM-ke z '58 roku w dobrym stanie (przebieg 4800 km) i chcę ją wyremontować pieczołowicie, zachowując cechy oryginału. W związku z tym chciałabym aby na postawione pytania odpowiadały osoby, które cenią sobie w motocyklu każdą oryginalną śrubkę i część.

1) FELGI - zachowane są mechanicznie w bardzo dobrym stanie, natomiast niestety wskutek garażowania w nieogrzewanym pomieszczeniu wystąpił na nich miejscami rdzawy nalot. Trzeba je będzie więc wypiaskować... no właśnie i co dalej? Jak były fabrycznie wykończone felgi z '58 roku? Z instrukcji można domniemywać, że były malowane. To co się na nich zachowało wygląda jak szaro-srebrna farba, a może były cynkowane na szaro, tak jak na przykład wszystkie śruby, kopniak i dźwignia biegów. Podczas mycia w benzynie bębnów hamulcowych zmyła się z nich farba przypominajaca po rozpuszczeniu srebrzankę a spod niej wyszło właśnie cynkowanie na szaro doskonale zachowane. Srebrzanka nie wyglądała na nakładaną wtórnie. Ponadto była na zewnątrz i wewnątrz bębnów, natomiast nie było jej na główkach szprych, czyli wyglądało to na malowanie fabryczne. Jeśli ktoś może kompetentnie rozstrzygnąć ten problem, to bardzo proszę.

2) SILNIK - magneto; silnik jest wymontowany po gruntownym wyczyszczeniu, wymianie kondensatora i przejrzeniu instalacji elektrycznej. Chciałabym sprawdzić cewkę zapłonową przez uzyskanie iskry na świecy. Kręcenie kołem zamachowym nie daje iskry... Wydaje mi się, że trzeba by spiąć jakoś wyprowadzenia prądu z silnika, aby zastąpić kluczyk. Tak myślę, ale się na tym nie znam, więc proszę o radę.

3) INSTALACJA ELEKTRYCZNA - przy okazji remontu bedę musiała powymieniac kable, ale mimo że instalacja w WFM-ce jest dość prosta, to jednak ilość rozmaitych kabelków i ich połączeń powoduje, że się w tym gubię. Czy ktoś mógłby mi rozrysować instalację, uwzgledniając założenie kierunkowskazów, których w oryginale oczywiście nie ma, ale w taki sposób, aby laik mógłby się w tym połapać Smile i nie popełnił błędów.

4) OLEJE - do benzyny i do skrzynki biegów. Zalecane oleje S17 lub LUX10 dzisiaj już nie istnieją a kogo nie pytam, jakie z obecnych olei mogą je zastapić, słyszę co innego. W związku z tym chciałabym ustalić, jakie parametry techniczne miały te oleje i jak one przekładają się na oznaczenia współczesne w konsekwencji jakimi dzisiaj można je zastąpić.
Oczywiście rozróżniając olej do benzyny i olej do skrzynki biegów.

Proszę o pomoc.

Chętnie nawiążę "łączność" z jakimś motorowym zapaleńcem, który ceni sobie piękno i historyczne walory starych motorów i zechce podzielić się swoimi doświadczeniami oraz pomóc w rozwiązaniu problemów, których pojawi się pewnie bez liku.

Pozdrawiam
jewka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
batagur
PostWysłany: Sob Wrz 20, 2008 5:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 151
Skąd: Bielsko-biała Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 5x Komar 2350, 2x komar 2320, 2x Żak, 1x Ryś, 1x WFM 1x SYRENA 102

Witaj!

Postarm się trochę pomóc, jakby co to mój mail batagur@wp.pl

ad.1

Felgi były malowane na srebrno. Szprychy były ocynkowane, a nyple zwykle niklowane.

ad.2

Odłącz wszystkie kable od silnika (od zewnątrz), tak da się jeździć itd. Sprawdzić cewkę możesz w sposób bardzo prosty, będzie potrzebny Ci jedynie grafit (np z ołówka) odkręć fajkę jeśli z kabla wysokiego napięcia wystaje troche miedzi to super, jeśli nie to przytnij go tak aby trochę wystawało zbliż kabel np do głowicy, albo cylindra i pomiędzy kabel a silnik włóż grafit, jesli po kopnięciu "wyskoczy" iskra o barwie zbliżonej do czerwonej to wszystko jest ok. (sposób dokładnie opisany na forum www.motomaniacy.com)

ad.3

Kierunków nie zakładaj. Nie ma takiej potrzeby, psują wygląd motorka a prądnica w WFM nie należy to szczególnie mocnych, wystarczy że latarka w zapalniczce jest mocniejsza od lamy w motocyklu ;P Co do instalacji to polecam książkę serwisową NAPRAWY MOTOCYKLA WFM, jakby co to podeślę skana na maila.

ad.4

Olej do benzyny - standardowy najtańszy MIXOL S , jeśli Cię stać to znacznie lepszy jest olej to kos spalinowych np Stihl (taki różowy) lepiej się spala, pozostawia znacznie mniej nagaru itp. Istotne jest jeśli zdecydujesz się używać Mixola to w czasie użytkowania motorka nie zmieniać np na ten różowy (olej mineralny - olej syntetyczny/pół/)

>>Zawsze lejesz go do benzyny w propoprcji 1:30 (niezależnie czy mixol czy do kos i pił) czyli na 1litr oleju przypada 30 litrów benzyny => na 1ml oleju przypada 30ml benzyny. 1:30 = najprostrzy przelicznik ilośc benzyny w mililitrach np 5litrów = 5000 ml : 30ml (ilość oleju) = 167ml <<

Olej do skrzyni - taki sam jak do malucha HIPOL (10W40 bodajże)

Tak jak pisałem chętnie pomogę i pogadam o polskich konstruckjach zabytkowych. Oprócz tego wpadnij na stronę fumko maniaków www.wujkafrankamotor.yoyo.pl

pozdrawiam
batagur
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> WFM

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl