Autor Wiadomość
<  Zdjęcia Polonezów z lat 1975-1977
Janisz
PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 6:58 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 2/3


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 342
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PN Caro '94, /F/I/A/T/131p,FSO 1500 '91

czak ptak napisał:

Moim zdaniem lepiej że usunęli znaczek Licencja Fiat z Poloneza, ponieważ: mało miał wspólnego z Fiatem, a po drugie ten znaczek kradli, urywał się i zalewał wodą jak emblemat Polski Fiat w 125p itp.

Racja dobrze zrobili, powinni pójść za ciosem i usunąć kapsle, koła, lusterka, wycieraczki, kierunki i anteny. To by nie mieli co kraść a i wodą by się tak nie zalewało, nie mówiąc o tym, że urwać by się na pewno nic z tego nie mogło...
_________________
POLMŁOT WRÓÓÓĆ! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Popielaty
PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 9:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

no i to zrobili wprowadzając na rynek krajowy wersję C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Pią Cze 11, 2010 4:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

tak żeby coś wynikało z tego wątku chociaż.. to w 77 szły białe Borewicze z czerwoną tapicerką albo koralowe z czarną
ale ze wszystkie to nie dam glowy, bo nie bylo mnie wtedy na lakierni hehe
generalnie to żadnych emblematów nie miały bo nie powinny zresztą
zwłaszcza ze makaroniarze pilnowały uruchomienia

pps "polmłot wruć" bo nudą wieje Cool
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 1:52 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Co by jednek nie mówić to "Licencja" na błotniku Borka pasuje jak pięść do nosa. Względem innych znaczków na polonezie - wykonana jest w przestarzałej technologii a jej umiejscowienie wygląda z daleka jak zaczyn korozji na błotniku.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Popielaty
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 12:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

Mikry napisał:
Co by jednek nie mówić to "Licencja" na błotniku Borka pasuje jak pięść do nosa. Względem innych znaczków na polonezie - wykonana jest w przestarzałej technologii a jej umiejscowienie wygląda z daleka jak zaczyn korozji na błotniku.

o właśnie zgadzam się z tobą Mikry, dodam że od tych otworów na ten znaczek też wychodziła ruda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotrwiewiora
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 1:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1237
Ostrzeżenia: 0/3


_________________
wioorek, www.fiat125p.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stalker
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 2:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

po pierwsze gówno prawda bo miałem takiego poldka zdrowego jak dzwon,
po wtóre, największy symboliczny jak nic w tym samochodzie bajer a ci ze rdza z dziurek..
to ja wobec tego zacytuje polmota czy kogoś tam, ze "to by była dobra płęta na koniec"
łehehee
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 5:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ja nie piszę, że ten znaczek przyspieszał korozję tylko, że sam jak początek korozji wyglądał. Pod względem wykonania pasowałby raczej do Skody 100.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 6:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

czak ptak napisał:
Mikry napisał:
Co by jednek nie mówić to "Licencja" na błotniku Borka pasuje jak pięść do nosa. Względem innych znaczków na polonezie - wykonana jest w przestarzałej technologii a jej umiejscowienie wygląda z daleka jak zaczyn korozji na błotniku.

o właśnie zgadzam się z tobą Mikry, dodam że od tych otworów na ten znaczek też wychodziła ruda.
bardzo ciekawa teoria, w 75 chrupie mi błotnik tu i tam, a dziurek nie. w 81 w miejscami już dziury powylatywały, dół błotnika zniknął a przy dziurkach lekki nalot. znacznie gorzej wyglądają miejsca pod listwami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stalker
PostWysłany: Sob Gru 04, 2010 5:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

Hondzu napisał:
OT
Stalker na zdieciu PN 1977 (seria informacyjna) deska wyglada na normalna polonezowska, a nie tak jak w tym wloskim prototypie na poprzednim zdieciu.
Moze ja krzywo patrze Wink Albo tez sie myle, że w 77 miała byc taka sama "kanciata" deska jak w prototypie? Rolling Eyes
O tunelu nie mowie, bo widac od razu ze w tym 77 jest tak jak w pozniejszych polonezach(układ cięgien nagrzewnicy i przełączniki wpuszczone głębiej-w prototypie bardziej wystaja)
Chodzimi o kształt samej deski. Kanciaty/niekanciaty.
Porucznik Borewicz jezdzil PNem 77 tak? I mial taka deske jak normalnie w polonezie montowali.




PN 1976 (włoski prototyp)


PN 1977 (seria informacyjna)


PN 1977 (seria informacyjna)

Amerikano poczytaj sobie ten watek od poczatku tam jest sporo ciekawostek.


1976 - prototyp (wątpię w te 1975 ale chłopcy/panowie z FSOAK na pewno potwierdzą z którego roku jest 3DR, ten w którym tak fajnie wycieraczki się kręciły)

- fakt, włoskie prototypy miały inny, bardziej "kanciasty" kształt deski rozdzielczej a te z fiatowskich katalogów jeszcze bardziej kanciasty niż na zdjęciach.

- przypuszczam że każda z desek w prototypach wykonana była w kilku seriach, odcieniach, fakturze tworzywa etc mniej lub bardziej ręczną techniką, podobnie jak inne elementy tapicerskie.

1977 - nie wiem w jakim stopniu rozkompletowania przyszły do Polski eksperymentalne z Włoch (byc może w różnym i możliwe że powstały jeszcze w 1976r równolegle z prototypami). Polskie i włoskie źródła różnią się w tym dosyć znacznie.
Należy jednak wyraźnie oddzielić eksperymentalne '77 od informacyjnych '77 ze względu na fabrykę macierzystą. Eksperymentalne zrobił FIAT, informacyjne FSO.

- w 1977r występowały raczej tylko dwa rodzaje wnętrz: czerwono-czarne (nadw. białe) i czarne(nadw. koralowe) Żadna z tych opcji nie pasuje mi do cz-b fotki powyżej. Do 1978r w którym dominował przecież brąz, też nie.

- jakim dokładnie egzemplarzem '77 jeździł Borewicz postaram się ustalić i chyba nie trzeba wyjaśniać dlaczego, restauruje wierną kopie tamtego samochodu, a może więcej niż kopie hehe Wink
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Golderes
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 1:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 208
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

stalker napisał:
- jakim dokładnie egzemplarzem '77 jeździł Borewicz postaram się ustalić i chyba nie trzeba wyjaśniać dlaczego, restauruje wierną kopie tamtego samochodu, a może więcej niż kopie hehe Wink

Dawaj na HD materiał to se sami poogladamy hehh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 4:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

to zbyt niszowy temat.
nie ma samochodów, nie ma znających źródła, nie ma wymiany informacji.
co innego w 3dr2000/coupe tam krótkoseryjnych "znawców" jest kupa tyle ze z przewagą kupy;)
jedyną opcją na poprawę jest dobra strona o PN-ie i dobre roczniki w dobrych rękach a to może potrwać lata.
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
1.5X
PostWysłany: Sob Sty 26, 2013 12:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 376
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '81 Bursztyn

Zdjęcie z plakatu z 78roku z allegro.



Wszystko wskazuje na to, że jest to zdjęcie makiety znanej z tej fotografii



o tym że jest to makieta świadczyć może choćby brak widocznych resorów
_________________
Mój Bursztyn - zapraszam do oglądania

!!! KUPIĘ PARĘ CZĘŚCI DO BOREWICZA !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Sty 28, 2013 12:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Dzielenie bocznej szyby kierowcy też by na to wskazywało jak również dziura na tylnej klapie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Pon Sty 28, 2013 1:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1764
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

stivek napisał:
Dzielenie bocznej szyby kierowcy też by na to wskazywało jak również dziura na tylnej klapie.

To chyba w tą dziurę wkładano kierownicę i kierowano przednimi kołami...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 10 z 12
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl