Autor Wiadomość
<  Polonez Borewicz kontra konkurencja 78-83
JOZEF_STALIN
PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 1:12 am  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 750
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: POLSKI FIAT 132p :)

No dobra jak tak porównujecie, porównajcie
Fiat 132 MK II MK III i Argenta Kontra FSO POLONEZ Smile
Fiat 132 jak wiadomo po 77 roku flagowa limuzyna fiata.
Silniki DOHC 1.6 i 1.8 potem 2.0 oraz Diesle.
Dzięki tym silnikom fiat 132 był samochodem dynamicznym.
Jak wiadomo fiat 132 ma opływowość cegły i aerodynamikę stodoły.
Fiat 132 ma więcej wspólnego z fiatem 124 i 125.
Polonez lepiej na tym wychodzi, bo jest to nowa buda.
Pochylenie szyby przedniej oraz inne czynniki, spowodowały , że nawet nawet wyglądał ten boras i dawał rade z silnikami DOHC.
Gdyby nie to że "bracia" nam nie pozwolili na silniki DOHC to by ten polonez sie sprzedawał.

Fiat 132 ma wspólne z polonezem: płyta podwoziowa do tylnych nadkoli, silniki skrzynie(mała seria).

Seria MK II z pierwszym borewiczem miała wspólne:
gałka zmiany biegów.
wewnętrzne klamki.
otwieranie schowka.
felgi.
regulowaną kolumnę kierowniczą.
Zabezpieczenie przed otwieraniem drzwi przez dzieci od środka.
Światełka odblaskowe na boczkach.









_________________
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
piotrwiewiora
PostWysłany: Sob Gru 06, 2008 1:57 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1237
Ostrzeżenia: 0/3


_________________
wioorek, www.fiat125p.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stivek
PostWysłany: Sob Gru 06, 2008 12:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

No cóż. Polonez na przedostatnim miejscu. Ale Skoda została znokautowana przez autora testu.
To chyba nie jest cały test? Brakuje w sumie opisu wyposażenia, nadwozia, wykonania itp.
Poza tym, jeśli chodzi o przestrzeń, to porównano tylko miejsce na nogi. W Polonezie jest najwięcej z przodu, z tyłu faktycznie jest przeciętnie. Brakuje jeszcze szerokości wnętrza, w sumie dość istotny parametr do poczucia komfortu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Sob Gru 06, 2008 1:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Teraz wyciąg z oferty rynkowej w Niemczech , w 1980 roku.

Podaję moc, przyśp. do 100km/h, prędkość maksymalną , cenę. Dane katalogowe. Z Zachodnich wozów wybrałem samochody podobnej wielkości, podstawowe, najtańsze modele bądź jako drugi model porównywalny silnikowo i wyposażeniowo.

FSO Polonez 1500 75KM, 17.0, 150, 10.700DM
Polski Fiat 125p 1500 75KM, 15.5, 155, 9.200DM
Skoda 120 GLS, 58KM, 18.0, 150, 8.900DM
Zastava 101 55KM, 55KM, 18.0, 135, 9.000DM
Lada 1600 78KM, 15.0, 154, 10.300DM
Alfa Romeo Alfetta 1.6 108KM, 11.5, 175, 18.300DM
Audi 80 2D 1.3, 55KM, 17.5, 145, 13.700DM
Audi 80LS 4D 1.6 75KM, 13.8, 160, 16.000DM
Fiat 131 CL 1600, 75KM, 13.0, 160, 13.400DM
VW Passat 1.3 3D, 55KM, 16.5, 150, 12.850DM
VW Passat GL 1.3 5D, 55KM, 16.5, 150, 15.400DM
Ford Taunus 1.3 2D, 59KM, 19.2, 138, 12.600DM
Ford Taunus GL 1.6 4D, 70KM, 15.3, 148, 15.900DM
Lancia Beta 1600, 100KM, 11.9, 170, 19.000DM
Austin Maxi 1750HL, 72KM, 16.0, 153, 13.800DM
Mazda 626 1600, 75KM, - , 160, 13.000DM
Mitsubishi Lancer 1400GLX, 68KM, 14.8, 153, 12.800DM
Datsun Violet, 83KM, - , 158, 12.300DM
Opel Ascona 1.3N 2D, 60KM, 19.0, 145, 12.950DM
Opel Ascona Berlina 1.6N 2D, 60KM, 17.5, 145, 15.300DM
Peugeot 305GL 1.3, 60KM, 17.7, 144, 12.950DM
Peugoet 504 GR 1.8, 80KM, 15.8, 156, 15.450DM
Talbot 1510LS 1.3, 55KM, 19.0, 140, 12.350DM
Talbot 1510GLS 1.6, 88KM, 14.1, 164, 14.850DM
Toyota Carina 1.6, 75KM, 15.0, 155, 12.700DM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 6:18 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

Bardzo ciekawy watek. Swietny pomysł Stivek widze ze dałeś upust swojej analityczno ekonomicznej profesji. I ja dorzucę pare słow ponieważ jeździłem chyba każdym samochodem z KDL-owskiej konkurencji PNa. Wydaje mi sie ze zaplecze technologiczno badawcze fabryk, kryzys polityczno-gospodarczy krajów RWPG to b.istotny kontekst wykluczający miarodajne porównanie PN-a z np BMW E21. Cool
Troche na wyrost ale z wiadomych względów dopuszczam konkurencje z Turynu chociaż oni zawsze i tez z wiadomych względów byli o min.pół dekady do przodu.

Ale to w skrócie..i moge sie trochę rozjechać w latach.
Dacia 1300- mimo ze na Renówce to ten samochód ma ergonomie i skrzynie biegów zupelnie do dupy. Blacha i ten gówniany plastik, kiepskie fotele. Buta tez takiego sobie to ma. Poprostu nie lubię tego samochodu Nic dziwnego ze ulubienica Cyganów.

Skoda 120 dla mnie to całkowita porażka. Z całym szacunkiem do miłośników kajakarstwa ale trochę bym sie wstydził tym jeździć, "ale jeden woli piwo drugi żyto"- rzecz gustu. Jak juz to wolałbym Zetorem wykonczonie i zachowanie na drodze podobnie. Smiesznie ten silniczek chodzi o prowadzeniu nie wspomnę i te rury z wodą przez cala bude, macha na bok jak w fortepianie ale odglos zamykanego samochodu taki sobie PN ma "troche"ładniejszy. Co do wykorzystania samochodu w sporcie to szacunek dla tych kolesi...ale glownie tory..

Warburdzini 353 Nie trzeba chyba komentować ale na wsi chętnie bym takiego pokatowal. Dwusuwy fajnie sie krecą i mozna tym po dolach dobrze poganiać. Wersja kombi jedyny plus, jedyny. ale ja bym pewnie i tak zrobił kabrio; jedyny pożytek z tej przedpotopowej ramowej konstrukcji wystarczy spojrzeć jak blachy sa popasowane...wielki plus za dźwięk zamyknych drzwi rozpoznam z zamkniętymi oczami; uszami tez...

FIAT 131 Wiadomo ze lepszy. Prawie pod każdym względem. Fiat chcial nam wcisnąć takiego 3-brylowego zamiast "poloni" ale udalo sie wynegocjować piekną sylwwetke fastbacka-jedną z dwóch najmocniejszych stron PNa. Jakbyśmy zadluzyli sie jeszcze o kilkanaście milionów bagsów na jednotlocznikową plyte z możliwością przekonstruowania na Mc Phersony i FWD to PN zrobiłby niezle zamieszanie na Zachodzie a tak to wagon... Komfort w 131 mimo innej budy jest porównywalny do PNa. 131 Fajna bryka ale czuc ze troche starsza Supermirafiorki juz nie maja tej klasy.

FIAT 132 klasa wyżej a model 2000 to juz zupełnie inna liga nie ma porównania no może pod względem opływającego luksusu tych kanap i podobnej nutki kokpitu ale "dwoja" to wtedy top-model FIATA. Tez sie buja ale to można zniwelować co zreszta robil FIAT w kazdej modernizacji tego modelu.

PF 125p
No w porównaniu z PNem to MR zalatuje dziadostwem i oszczędnościami. Ten "piekny" kokpit, nowoczesne wskaźniki, podsufitka, boczki, konsola. 125p skonczyll sie na klasyku względnie na MR75, kombiaku i pick-upie Po 80r za wyjątkiem wersji użytkowych powinni juz tego nie robic. Inna epoka i te kochane OHV i sztywny most i plyta co tak zjebalo naszego ukochanego PNa...

LADA 2106 I to jest moim zdaniem największa konkurencja dla PNa ale niestety jako miłośnik PNa ubolewam bo suma summarum chyba lepsza..
Mimo ze klasyczna bryla design pierwszej polowy lat 70tych notabene na poziomie "ozdobności" 125S bo 124 nawet w Specialu bylo o wiele uboższe od VAZa. Wiadomo ze PN ma piękny nowoczesny luksusowy środek to moim zdaniem nie ulega wątpliwości i tym łajdaczkę bije na głowę, 3bryly to tez miało swoj urok. Mimo ze krótsza od 125p to świetnie rozwiązany bagażnik i duzo miejsca w srodku. B.dobry naped 1300-1700 Mocne dynamiczne i oszczedne silniki. Skrzynia 4b w porównaniu z polonezowską a nawet Fiatowska jest super 3bieg spokojnie do 120 W PNie juz by sie cos urwalo. Zawiecha tylna Lady jest b.przyjemna świetnie tłumi i wybiera dziury. Nisko srodek ciezkosci nie to co w poldku gdzie jak nie porzezbisz z zawieszeniem i kolami to troche strach nim doginac bokami a łajdaczką prosze bardzo...
Jak ktos mial wtedy dolary wybierał "lajdaczke" ja tez bym tak zrobił. Dlatego teraz jeżdżę 2106. To tyle.





Wnioski mocno subiektywne i trochę z przymrużeniem ale poparte kilometrami za kierownica.
Jeszcze raz dzieki za mądry wątek moze nie tak bardzo jak o "kupetkach" Laughing ale zawsze coś na wytężenie szarych komórek z pożytkiem dla wszystkich.
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 2:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Dołączam zdjęcie kokpitu Dacii 1310. Pochodzi z nowszej wersji 1310, ale generalnie wiadomo o co chodzi, jaki styl i jak to wygląda.


O ile jeszcze 1300 była klasyczna, z chromami, to podobnie jak w Skodzie - kolejne modyfikacje raczej tylko oszpecały Dacię.
Tu model 1300 do 79 roku

i brzydszy 1310:



Mnie od zawsze kojarzy się Dacia z niezgrabną kaczką .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzech
PostWysłany: Wto Mar 17, 2009 2:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 22
Skąd: Nieporęt Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Caro 93 1.5 GLE Caro 96 1.6 GLI

stivek napisał:
Korekta małego błędu - Passat 1500 czy 1600 miał jednak znacznie lepsze osiągi niż Polonez. (...)

Jako były posiadacz pierwszego z tych aut i aktualny drugiego mogę się tu wypowiedzieć odświeżając wątek, Passaty miały lepsze osiągi bo były ponad 300kg lżejsze. Mój ważył troszkę ponad 800kg. Za to ich bezpieczeństwo bierne w ogóle nie istniało.
Standardowe wyposażenie Passata było ubogie. Z zegarów tylko prędkościomierz i dwa wskaźniki, boki drzwi z widocznym metalem, tapicerka ze skaju, tylko dwa śwatła z przodu i silnik 1300 55KM, Smile Za wszystko inne zacząwszy od silnika trzeba było płacić ekstra. Nawet nie było tylnej klapy. Pokrywa bagażnika kończyła się poniżej tylnego stałego okna, a za klapę oraz rozkładane siedzenie trzeba było sporo dopłacić i to oddzielnie.Tak samo jak za "luksus" w postaci półki bagażnika zaczepionej na sznureczkach i razem się klapą unoszącej .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek88
PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 9:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 145
Skąd: Lubartów Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO POLONEZ 1500 (1980r)

Ja też mam małe doświadczenia:
Skoda 120 pali tyle co maluch,bardzo cicha,niezawodna,ale ogólnie wnętrze czy sylwetka to przypomina mode końca lat 60 Smile
Wartburg 353 W
Dynamiczny i prosta budowa
Polonez jeżeli chodzi o wnętrze to naprawde przyzwoicie wykonane jak na koniec lat 70 było to najładniejsze wnętrze w porównaniu z innymi socjalistycznimi konkurentami.zewnętrznie wiadomo kwestia gustu,ale mi się podoba Smile
Audi 80 B2 1.6 produkowany też od 1978r,auto ogólnie bardziej dynamiczne i oszczędne od poloneza ale fotele w porównaniu z poldkiem to tak jak byśmy siedzieli na desce,zawieszenie też przekazuje podczas jazdy pasażerom stan polskich dróg Laughing
Polonez to nawet komfortowy wóz,dlatego francuzi chcieli go Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
fsokarol2
PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 10:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 212
Ostrzeżenia: 0/3

porownywanie poloneza z dacią i ładą to jak dla mnie jest jego obraza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziadek
PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 11:21 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 837
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

Z tym porównaniem do Audi to przegiąłeś. Internetowi pseudopatrioci Cię zjedzą.
Cytat:
porownywanie poloneza z dacią i ładą to jak dla mnie jest jego obraza

Ja czuję się kopnięty w mordę jak czytam takie posty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 11:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Nie rozumiem trochę zachwytów na tablicą rozdzielczą Poloneza - dla mnie zawsze była jakaś taka niezgrabna, porównując z innymi wozami, nawet z Garbusem 1303 mojego ojca. Odetchnąłem trochę na początku lat 90-tych, kiedy pojawiło się Caro. Wcześniej zawsze drażniło mnie to, że od wskaźników do prawych drzwi nie działo się totalnie nic - najlepiej obrazowało to znaczenie słowa DESKA rozdzielcza. Irytowała mnie konsola środkowa przypominająca tetrisa, gdzie starano się upchnąć wszystko co się dało, byle jak, byle tylko upchnąć. No i jeszcze ten wsiowy głośnik, z dziurkami na długopisy.
Przy tym wnętrzu, tablica Łady była doskonała, a i Dacia z lat 70-tych miała piękne wnętrze, z fajnie osadzonymi wskaźnikami.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alien
PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 8:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 577
Skąd: ze Śląska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PN Caro 1.6GLE

Mikry - wiadomo - kwestia gustu. Częściowo się z Tobą zgadzam co do górnej części deski, głośnik i płaska, jak to ująłeś, deska wygląda dosyć nudno - późniejsze przetłoczenie (na wyrost zwane półeczką bo nic się nia da tam przewozić - jest za płytkie a przechyły nadwozia sprawiają że cokolwiek się tam położy - po 30 sekundach leci w jedną czy drugą stronę...) dodało nieco różnorodności. Nie zgodzę się jednak co do konsoli środkowej - jest OK aż do MR93 kiedy to postanowili zrobić więcej klawiszy wokół kierownicy i na konsoli pojawiły się masowo zaślepki. Fakt - klawisze w konsoli rozmieszczone są tak że ich po prostu nie widać bez oderwania oczu od drogi ale za kierownicą (jak to ma miejsce w MR93) też są niewidoczne. Dlatego też uważam że konsola środkowa od początku produkcji po pierwsze Caro włącznie w moim mniemaniu jest niezła, zawsze bardzo podobał mi się skośny drążek zmiany biegów i ogólna prostota deski.
Co do wspomnianej deski z Dacii, niezbyt pamiętam jak wyglądała w 1300 ale w 1310 to wytwór jakiegoś szalonego rumńskiego abstrakcjonisty - co jeden włącznik to inny kolor, kontrolki tak samo - w Polonezie styl jest bardzo zachowawczy i nie ma tandeciarstwa.
_________________
PN Caro 1.6 GLE 92'
Toyota Corolla 1.4 VVTi 01'

#174
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maro1500
PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 11:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 572
Skąd: Lublin Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

Niezgodze sie co do przelacznikow, no sorki ale jak sie troche pojezdzi samochodem to wypadalo by wiedziec gdzie co sie ma...
i nie wierze ze jadac nowym mercem bedziesz wlaczac, wylaczac jakis przelacznik bez odrywania wzroku Razz
_________________
Polonez, coś jak T34 sport... Konstrukcyjnie "mały czołg", dynamika i osiągi "wydmy wędrownej"...
http://www.lkt.pl -> lubelski klub FSO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 11:05 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Co do ergonomii to pewne zarzuty są jak najbardziej uzasadnione.

Jest stosunkowo mało miejsca na prawe kolano, między dużą kierownicą a konsolą środkową. Brakuje wskaźnika zapalonych świateł przeciwmgielnych przednich.
Kierownica zasłania nieco wskaźniki ( narożniki prędkościomierza i obrotomierza).
Nawiewy są mało wydajne (brakuje centralnego nawiewu, w Borewiczu stylowe boczne nawiewy sa cięzkie do ustawienia.
Przełączników na konsoli trzeba się po prostu nauczyć na pamięć.

Co do podobania się czy też nie , to jak wiadomo, kwestia gustu.
Moim zdaniem na przełomie lat 70/80 jest to dla mnie jedna z najładniejszych desek rozdzielczych. Prawie wszystkie elementy współgrają z całością, bardzo podoba mi się projekt zegarów.
Rozumiem, że wnętrze Poloneza jest opatrzone, natomiast moim zdaniem projekt był jeszcze nowoczesny ( abstrahując od wymienionych błędów ergonomicznych) a na dodatek całość wykonana była z dobrych materiałów.

Wsiadając do większości wozów z lat 80-tych z klasy kompakt i średniej wnętrza wydają mi się toporne i tanioplastikowe.
Deska Łady 2105 i 2107 ( 2103 i 3106 to inna epoka, lata 60-te ) jest chaotyczna i zdaje się być zupełnym przypadkiem.

NAgromadzenie wielkiej ilości przełączników, włączników, kratek, wystających elementów powoduje moim zdaniem tylko efekt chaosu. Elegancka deska rozdzielcza powinna być moim gładka, projekt płynny, przełączniki nie powinny rzucać się w oczy.

Wyda się Wam to pewnie śmieszne, ale mnie bardziej podoba się deska i wnętrze Poloneza od 131 Mirafiori. Nawet deska 132 nie wydaje mi się ładniejsza ( całe wnętrze jest już oczywiście bardziej eleganckie ).

Deska Forda Sierry to dla mnie przy Polonezie chaotyczna plastikowa buda.

Zmiany MR93 może nieco unowocześniły projekt, ale zaburzyły integralność całego projektu. Zmiana miejsca przełączników przybliżyła Poloneza bardziej do Łady, gdzie każdy włącznik jest gdzie indziej.

Łada na pewno jeździ lepiej i bardziej dynamicznie od Poloneza, ale z pewnością mniej elegancka w środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 9:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Mnie bardzo niepodobają się suwaki do nagrzewnicy, dwa zmieściły się za wajchą zmiany biegów, w pionie, a że trzeci się nie zmieścił to ciachnęli go w poziomie przy popielniczce. No i wogóle cała ta konsola taka ućpana wszystkim co wpadło i ułożone jak bądź.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 4 z 6
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl