Autor Wiadomość
<  Polonez Borewicz kontra konkurencja 78-83
stivek
PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 11:05 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Pierwotnie miały być wszystkie 3 suwaki razem za dźwignią zmiany biegów.

Zauważ, że dużo wozów tej klasy pod koniec lat 70-tych nie miało w ogóle konsoli środkowej. Mnie podoba się skośne ułożenie drążka zmiany biegów.

Na plus trzeba zaliczyć dobre położenie radia. Tandetna jest natomiast klapa schowka przed pasażerem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sova
PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 12:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 69
Skąd: olkusz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1,4 mocno odmieniony

w latach 90 mieliśmy borka rocznik 1984 (exportowy) a wujek miał nissana sunny ten sam rocznik,
silnik chyba był już na wtrysku ale głowy nie dam, za to pełna elektryka włącznie z szyberdachem i lusterkami, klimę i nieporównywalną dynamikę z silnika podobnej pojemności. Nie ma co ukrywac, nissan był o dekade nowocześniejszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
endriu125
PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 1:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 770
Ostrzeżenia: 0/3

raczej o dwie lub trzy. Polonez miał w miarę nowoczesny wygląd i uniwersalne nadwozie - na tym jego zalety się kończyły. No i najważniejsze - był sporo tańszy i dużo bardziej dostępny
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stivek
PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 1:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Nissan Sunny rok 1984 miał silnik 1.5 75KM na gaźniku. Takie wyposażenie w Sunny z tego rocznika to duża rzadkość - większość miała szyby na korbkę, co najwyżej obrotomierz.

Bezspornym faktem jest to, że silnik Nissana był o 2 dekady nowocześniejszy, kilkakrotnie bardziej trwały. Samochód był też bardziej dynamiczny ( koło 13-14 sek do 100km/h) z racji mniejszej wagi. Przedni napęd też powodował, że wóz był lżejszy i przyjemniejszy w prowadzeniu.

No i oczywiście legendarna jakość prawdziwego Japończyka z lat 80-tych.

Ale za to trzeba było płacić dużo więcej w Pewexie niż za Poloneza..

Spójrz jednak teraz do wnętrza takiego Sunny z połowy lat 80-tych: tani, szary plastik , mnie kojarzy się z Tavrią. Albo z Warsem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Paź 09, 2009 2:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

W Tavrii jest czarny.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 12:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Wczoraj przyszło. Niestety rozmiar jest nieco większy niż A4, więc troszkę zjada rogi przy skanowaniu.





Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 12:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Nareszcie jakieś wiarygodne porównanie ze 125p. Wychodzi na jak, jak zafałszowane było porównanie w Motorze Poloneza z DF-em. Te niby lepsze przyśpieszenia niż w 125p.. niższe spalanie.. taaa..
Wielkie halo o modernizacji silnika, tu nawet tego nie zauważyli.

Generalnie porażka PN-a w tym teście. Głównie skoncentrowali się na silniku i pochodzeniu mechanicznym od 125p. I tak pomylili sie w masie ( podali 1020kg, czyli DF ) i stwierdzili, że zawieszenie Łady jest takie same jak w PN-ie!
W sumie ( na szczęście ) nie ma nic o prowadzeniu auta w zakrętach specjalnie, ale tyle razy podkreślają brak składanej kanapy. W Morisie Marrina też nie było. Ciekawe, że tak mało o wykończeniu wnętrza ( np. wykładzina w bagażniku ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KRK
PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 2:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3

Wiarygodny ? Laughing artykuł słaby z wieloma błędami, a wśród samochodów konkurenycjnych Skoda 120....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 2:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Wiarygodne wydaje mi sie porównanie PN-a do 125p , które potwierdze subiektywne wrażenia większości, że DF jest bardziej dynamiczny od PN-a.

Ciekawe, co uznacie za mało obiektywne w tym teście.

Mocną stroną testu wydają się być przynajmniej pomiary ( przyśpieszenie, hamowanie, spalanie itp ). Ale generalnie odbiór aut w teście jest negatywny.

Co do Skody, to czemu nie? Pmysł na test był taki, że 3 auta brytyjskie kontra 3 auta komunistyczne. Wzięto najlepszy model Skody, do porównania. I stwierdzili, że to padaka. Będę szukał testów pozostałych aut ( szczególnie mnie ten Morris ciekawi, bo to taki tamtejszy Lanos był ), ciekawe jakie było nastawienie testujących.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JOZEF_STALIN
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 9:16 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 750
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: POLSKI FIAT 132p :)

Ten poldas z testów, ma inny wzór boczków niż u nas Smile
_________________
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
hetman
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 11:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 263
Ostrzeżenia: 0/3

JOZEF_STALIN napisał:
Ten poldas z testów, ma inny wzór boczków niż u nas Smile


Ależ skąd?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
David
PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 12:04 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Brzeg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p, 1980r.

stąd Very Happy

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalker
PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 9:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 801
Skąd: Józefów Zdrój i... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: *WAE 2263

oprócz boczków dywan podsufitka fotele deska w 78 też są inne.
można to zobaczyć na StratoPN-ie ktory jest z 78
_________________
KUPIE* PN MR'78:
- kierownica Fiat 132 mkII
- deska rozdz. "chropowata",
- chłodnica nowa z "wytłoczeniem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lis 23, 2015 8:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Pozbierałem dane z moich testów przyśpieszeń, które tak nieco amatorsko przeprowadzałem na niektórych Polonezach. Generalnie kierowałem się zasadą:
- były robione na tym samym odcinku drogi, wizualnie płaskim ( poza miastem )
- pomiar był dokonywany w jedna i druga stronę i brałem średnią - aby wykluczyć wpływ ewentualnego niewidocznego nachylenia drogi.
- odczyt - stoper + licznik. Czas reakcji można liczyć +/- 0.5 sek. Ale nie chodzi o ułamki sekundy, tylko potwierdzenie pewnych odczuć z jazdy
- badanie w zakresach:
a. II bieg 30-70km/h czyli wyprzedzanie traktora na drodze
b. III bieg 60-100km/h czyli wyprzedzanie na drodze krajowej
c. IV bieg 60-100km/h
d. IV bieg 80-120km/h - włączanie się na autostradzie
e. V bieg ( jak był ) 80-120km/h

Sprawdzałem:
1 .Poloneza 1500 rok 1980, przebieg 98 tys. . Przyśpiesza płynnie, bez zadławień, jeździ normalnie ale bez szału. Licznikowo osiągnął v-max 153km/h na 4 biegu
2. Poloneza 1.5SLE, rok 1990, przebieg 28 tys., subiektywnie minimalnie lepiej wkręca się na obroty, płynnie, bez zadławień. Nie sprawdzałem v-max bo opony były stare. Na pewno ponad 150km/h
3. FSO 125p 1.5C, rok 1983, przebieg 28 tys. km, bardzo dobrze zbiera się z dołu, ale w górnym zakresie już bardzo słabo, jakby druga przepustnica się nie otwierała. V-max 130km/h
4. Polonez 1.5LS, rok 1986, przebieg rzekome 50 tys. ale nie jestem pewny. Łapał trochę lewego powietrza i nieco falowały wolne obroty, v-max nie sprawdzany ze względu na stare opony
5. Polonez Caro 1.6GLE, rok 1992, przebieg 44 tys, na niskich obrotach czasem się lekko zadławi przy mocniejszym wciśnięciu gazu, chodzi płynnie i równo się wkręca na obroty, v-max 157km/h
6. Do porównania sprawdziłem jeszcze współczesny, budżetowy samochód - Astrę III 1.4 16V 90KM z wypożyczalni - taki współczesny odpowiednik Poloneza sprzed 30 lat.
7. Potem sprawdziłem Fiata Uno 1.0S, 45KM na gaźniku, rok 1993, przebieg 24 tys. - jako konkurent Poloneza w pierwszej połowie lat 90-tych. Przyśpiesza płynnie, brak uwag co do stanu.

Wyniki ( w sek. )
a. 30-70km/h
Polonez 1500 6.5
Polonez 1.5SLE 6.5
FSO 125p 1.5C 8.3
Polonez 1.5LS 6.95
Polonez 1.6GLE 7.6
Astra 1.4 6.0
Uno 45 7.7

b. 60-100km/h 3 bieg
Polonez 1500 11.3
Polonez 1.5SLE 10.4
FSO 125p 1.5C 13.8
Polonez 1.5LS 11.8
Polonez 1.6GLE 12.5
Astra 1.4 9.4
Uno 45 12.9

c. 60-100km/h 4-bieg
Polonez 1500 16.0
Polonez 1.5SLE 13.8
FSO 125p 1.5C 19.0
Polonez 1.5LS 16.0
Polonez 1.6GLE 15.2
Astra 1.4 13.2
Uno 45 17.9

d. 80-120km/h 4-bieg
Polonez 1500 17.6
Polonez 1.5SLE 16.4
FSO 125p 1.5C 24.3
Polonez 1.5LS 16.0
Polonez 1.6GLE 17.7
Astra 1.4 13.2
Uno 45 21.7

e. 80-120km/h 5-bieg
Polonez 1500 -
Polonez 1.5SLE 24.9
FSO 125p 1.5C -
Polonez 1.5LS 22.9
Polonez 1.6GLE 28.4
Astra 1.4 20.9
Uno 45 34.1

Dobry egzemplarz Poloneza SLE zbliża się osiągami do poziomu 90-konnego kompaktu będącego nowością 10 lat temu. Konstrukcyjnie dzieli je ćwierć wieku, ale różnica nie jest duża. Przy wyższych prędkościach Astra jest szybsza dzięki aerodynamice.
Polonez LS - tracił wyraźnie przez przymulanie i dławienie na niskich obrotach.
Fiat 125p - co zyskiwał na niskich obrotach, tracił na wysokich.
Caro 1.6 - przydławianie na niskich obrotach i długi most dały się we znaki. Potwierdziło się też, że wąskie Caro były mułowate. Ale na 4 biegu jeździ już całkiem żwawo.
Uno - zbiera się w miarę na niskich prędkościach i chwilowo jest w stanie nadążyć za Polonezem, ale powyżej 100 zostaje w tyle. Druga rzecz - niesamowicie wyczuwalne są wszelkie wzniesienia. Na pewnym odcinku drogi Polonez w jedną stronę przyśpieszał do 120 w 25 sek, w drugą 30 sek. W Uno różnica wyszła ponad 15 sek...

Co do aut FSO i OHV - nieważne czy to jest AA, AB, AF, CB, 115C - każdy egzemplarz jeździ inaczej. Zwykły Polonez 1.5C może objechać teoretycznie szybszego 1.6SLE, jeśli w SLE będzie charakterystyczna dziura w obrotach. Super żwawy 125p wymiękkał, bo nie otwierała się druga przepustnica. Wąskie Caro bywały raczej mułowate, pod koniec lat 90-tych sprawdzałem podobnie Caro 1.5GLI '92 - na V biegu 80-120km osiągał w okolicach 28 sek,
60-120km/h 4 bieg - 17 sek
80-120km./h 4-bieg 23 sek.
V-max na prostej: 145km/h. A w stanie był wówczas jeszcze prawie fabrycznym, 34 tys. przebiegu. Czyli minimalnie gorzej od 1.6GLE.

Poprawa nastąpiła chyba z MR93 , ale nie miałem okazji jeszcze sprawdzać.
W miarę niedawno przejechałem się 1.6GLI z 1994, i subiektywnie był niezwykle żwawy , jak na Poloneza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tommm
PostWysłany: Wto Lis 24, 2015 12:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: Śląsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: wąski GLE

Fajnie się czyta takie porównanie. Również mam nadzieję, że trafią kiedyś w Twoje ręce Abimex, Bosch oraz GSI do przetestowania.

OHV'ki generalnie wypadają bardzo podobnie, wygląda na to, że więcej zależy od stanu silnika i regulacji osprzętu niż od wersji silnikowej (chociaż trzeba pamiętać o innym moście w 1.6, którym zawsze najprzyjemniej śmigało mi się po autostradach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 5 z 6
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl