Autor Wiadomość
<  Polonezy poza Polską
zycho
PostWysłany: Wto Kwi 26, 2016 7:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 308
Skąd: dobre pytanie... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 508 III Junak

4971 napisał:

Niestety nie widzę dobrze oznaczeń na zdjęciach tego z Ukrainy ale tem z katalogów ma oznaczenia na tylnej klapie w kolorze czarnym i tylko po jednej stronie.


Dokładnie z nim jest tak samo. Oznaczenia FSO Prima po stronie kierowcy i nic więcej z tyłu.

Jedno co je jeszcze to kolor kierownicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Norbinuss
PostWysłany: Wto Kwi 26, 2016 7:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 396
Ostrzeżenia: 0/3

4971 napisał:
Norbinuss napisał:
Taki egzemplarz był tylko jeden?

Nie, taka wersja była w normalnej sprzedaży. Nazywała się FSO Prima GLX-i. Na fotelach prawdziwa skóra w 2 kolorach (czerwony/czarny). Kierownica - skóra czerwona. Felgi NIE OZety. Fotele IG. Silnik 1,5. Reklamy są z 1993 roku a samochód na zdjęciach raczej ma już szeroki zawias.
Kalkomania na bokach oraz malowane zderzaki były opcją także u nas. Takich ffelg nie było w sprzdaży w FSO... Ciekawostka - z tym samochodem (z ulotki) nakręcono także reklame telewizyjną w Holandii. Znalazłem jeszcze w katalogach zdjęcie "białego" z tak pomalowanymi zderzakami, na wąskim zawiaseie i z felgami OZ - Oznaczenie FSO Prima SLX...


Dzięki.

Pewnie nikomu się nie uda go wyrwać i sprowadzić do domu... Sad Szkoda, jeśli było więcej ich to nie widać żadnych fotek na necie, żeby ktoś znalazł, napotkał oprócz tego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Wto Kwi 26, 2016 8:55 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Norbinuss napisał:
4971 napisał:
Norbinuss napisał:
Taki egzemplarz był tylko jeden?

Nie, taka wersja była w normalnej sprzedaży. Nazywała się FSO Prima GLX-i. Na fotelach prawdziwa skóra w 2 kolorach (czerwony/czarny). Kierownica - skóra czerwona. Felgi NIE OZety. Fotele IG. Silnik 1,5. Reklamy są z 1993 roku a samochód na zdjęciach raczej ma już szeroki zawias.
Kalkomania na bokach oraz malowane zderzaki były opcją także u nas. Takich ffelg nie było w sprzdaży w FSO... Ciekawostka - z tym samochodem (z ulotki) nakręcono także reklame telewizyjną w Holandii. Znalazłem jeszcze w katalogach zdjęcie "białego" z tak pomalowanymi zderzakami, na wąskim zawiaseie i z felgami OZ - Oznaczenie FSO Prima SLX...


Dzięki.

Pewnie nikomu się nie uda go wyrwać i sprowadzić do domu... Sad Szkoda, jeśli było więcej ich to nie widać żadnych fotek na necie, żeby ktoś znalazł, napotkał oprócz tego...

A to już proza życia... Najwięcej "zostało" samochodów luksusowych i sportowych na świecie a popularnych ze świecą szukać. Podobnie jest z naszym Polonezem - był i znikł, śladów brak.
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Wto Kwi 26, 2016 9:48 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

W takim razie ten daszek rozwiązuje zagadkę tajemniczego spojrzenia kierowcy! Prawdopodobnie hasło "są powody do domy" zrodziło się pod wiatrakiem, w spojrzeniu na skórzany czerwony daszek Smile

Co do starych aut luksusowych i sportowych - jest dokładnie tak jak pisze 4971. Na targach w Essen czy w Stuttgrarcie Mercedesów SL Gullwingów, Pagod, R107 jest do zwymiotowania. Pospolite auta na każdym rogu. W Stuttgarcie dużo ciekawych aut podczas targów parkuje dla na parkingu dla gości z klasykami. jakaś Toyota Corona , Opel Admiral. I stoiska klubowe. Niestety aut z FSO nie było i nie ma tam. A Polonezy świetnie by pasowały przy stoisku Lancii i Fiata
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pon Wrz 12, 2016 12:25 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

https://www.flickr.com/photos/46637666@N07/11154128556/ czerwona Prima Wink
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
21polak
PostWysłany: Czw Wrz 15, 2016 12:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno Ostrzeżenia: 0/3

Dziwny Mag napisał:
https://www.flickr.com/photos/46637666@N07/11154128556/ czerwona Prima Wink


Piękne autko. Smile

Chyba jedyny i znany Polonez z lat 80-tych z kierownicą po prawej stronie w Anglii w takim stanie pięknym.

Kilka razy w roku pojawiają się ogłoszenia FSO Caro i FSO Caro Trucka, a ogłoszeń Polonezów z lat 80-tych zero...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
21polak
PostWysłany: Nie Lis 06, 2016 10:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno Ostrzeżenia: 0/3

Błądząc po internecie w deszczowe wieczory natrafiłem na:

- 6 Prim (Polonezów Borewiczów) z Holandii: Very Happy

https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/24923594210/
https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/23293074779/
https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/28916054080/
https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/28916118410/
https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/9311242504/
https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/9311244206/

- Kolumbia - Polonezy Caro, ten srebrny to ale ma przód obciążony:

https://www.flickr.com/photos/aireos/17169884816/
https://www.flickr.com/photos/aireos/17009812879/

- Finlandia, porzucone, ale zdrowe Polonezy:

https://www.flickr.com/photos/144938952@N06/29837213490/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/144938952@N06/29837176660/in/photostream/

- Francja, jeden Borewicz (niewiadomo czy istnieje) i służące FSO Caro do dziś:

https://www.flickr.com/photos/8337597@N08/8503442459/
https://www.flickr.com/photos/padicha/12838478943/

- Anglia, rok 2001, Kemp Town:

https://www.flickr.com/photos/98214811@N05/9876744075/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lis 07, 2016 11:04 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2310
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Dzięki za ciekawe zdjęcia i linki. Fajnie oglądnąć zachodnie ulice sprzed 30 lat i polskie sprzęty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
21polak
PostWysłany: Wto Lis 08, 2016 9:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno Ostrzeżenia: 0/3

stivek napisał:
Dzięki za ciekawe zdjęcia i linki. Fajnie oglądnąć zachodnie ulice sprzed 30 lat i polskie sprzęty.


Nie ma sprawy.

Szkoda że nie zdjęć Polonezów (Borewicze i Caro) w Belgii - gdyby nie te durne unijne przepisy dot. emisji spalin i zakazu wjazdu do centrów miast samochodów z danych lat i silnikiem to jeszcze by ich troche jeździło, a tak durni Belgowie zezłomowali nasze auta - według mnie w Belgii jeszcze koło 10 Polonezów powinno tam być, od kilku lat patrze na ogłoszenia z Belgii i pojawiło się tylko jedno FSO Caro z 95r i przebiegiem ok 250000km - tyle że bez zdjęć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
poldon82
PostWysłany: Sro Lis 09, 2016 9:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1121
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p Remontuje: Poloneza MR78

Super zdjęcia ! Smile

21polak napisał:


Szkoda że nie zdjęć Polonezów (Borewicze i Caro) w Belgii - gdyby nie te durne unijne przepisy dot. emisji spalin i zakazu wjazdu do centrów miast samochodów z danych lat i silnikiem to jeszcze by ich troche jeździło, a tak durni Belgowie zezłomowali nasze auta - według mnie w Belgii jeszcze koło 10 Polonezów powinno tam być, od kilku lat patrze na ogłoszenia z Belgii i pojawiło się tylko jedno FSO Caro z 95r i przebiegiem ok 250000km - tyle że bez zdjęć...


Wątpię, brak serwisu i części i tak doprowadziłoby do tego, u nich Polonez to jak u nas samochody TATA...
_________________

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Sro Lis 09, 2016 10:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Mój - nomen omen - tata - był w Belgii w 1994 po samochód. Kupił co prawda escorta 1,4 ghia, ale mówił, że był też polonez caro w pięknym stanie, w cenie o połowę niższej niż w Polsce. Polski sprzęt, więc pewnie nawet bez cła by się obeszło. Niestety, chłop był świeżo po długich pięciu latach użytkowania borewicza LE i popolonezowa trauma zrobiła swoje - do Polski wrócił fordem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
21polak
PostWysłany: Czw Lis 10, 2016 11:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno Ostrzeżenia: 0/3

mp79 napisał:
Mój - nomen omen - tata - był w Belgii w 1994 po samochód. Kupił co prawda escorta 1,4 ghia, ale mówił, że był też polonez caro w pięknym stanie, w cenie o połowę niższej niż w Polsce. Polski sprzęt, więc pewnie nawet bez cła by się obeszło. Niestety, chłop był świeżo po długich pięciu latach użytkowania borewicza LE i popolonezowa trauma zrobiła swoje - do Polski wrócił fordem.


O ja, jakbym miał takie auta do wyboru to bym wybrał tylko i wyłącznie Poloneza Very Happy
W Belgii, Francji i Anglii Polonezy Caro w tych krajach nie miały naklejki FSO Polonez na tylnej klapie oraz na boczkach czerwono żółtą naklejke Caro tylko na tylnej klapie znaczek którego w Polsce nie było - FSO Caro.

Ile bym dał by z tych krajów sprowadzić takiego Poloneza z wetsji eksportowej, miały bogatsze wyposażenia (el szyby, klima, cynkowane blacy, alarm, blokada skrzyni biegów) i najlepszy silnik - 1.9 GLD Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szczesciarz
PostWysłany: Czw Lis 10, 2016 11:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 128
Skąd: W-wa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p

21polak napisał:
i najlepszy silnik - 1.9 GLD Very Happy

Najlepszy, to on może i był, ale co najwyżej dla trucka Laughing Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Pią Lis 11, 2016 11:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

21polak napisał:
mp79 napisał:
Mój - nomen omen - tata - był w Belgii w 1994 po samochód. Kupił co prawda escorta 1,4 ghia, ale mówił, że był też polonez caro w pięknym stanie, w cenie o połowę niższej niż w Polsce. Polski sprzęt, więc pewnie nawet bez cła by się obeszło. Niestety, chłop był świeżo po długich pięciu latach użytkowania borewicza LE i popolonezowa trauma zrobiła swoje - do Polski wrócił fordem.


O ja, jakbym miał takie auta do wyboru to bym wybrał tylko i wyłącznie Poloneza Very Happy
W Belgii, Francji i Anglii Polonezy Caro w tych krajach nie miały naklejki FSO Polonez na tylnej klapie oraz na boczkach czerwono żółtą naklejke Caro tylko na tylnej klapie znaczek którego w Polsce nie było - FSO Caro.

Ile bym dał by z tych krajów sprowadzić takiego Poloneza z wetsji eksportowej, miały bogatsze wyposażenia (el szyby, klima, cynkowane blacy, alarm, blokada skrzyni biegów) i najlepszy silnik - 1.9 GLD Very Happy

No ale u nasz też to było. Nic tylko trzeba było w salonie zamówić. Klimy z GLD nie "parowano" a blach "ocynk" nie było ani tu ani tam....
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
21polak
PostWysłany: Sob Lis 12, 2016 8:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno Ostrzeżenia: 0/3

4971 napisał:
21polak napisał:
mp79 napisał:
Mój - nomen omen - tata - był w Belgii w 1994 po samochód. Kupił co prawda escorta 1,4 ghia, ale mówił, że był też polonez caro w pięknym stanie, w cenie o połowę niższej niż w Polsce. Polski sprzęt, więc pewnie nawet bez cła by się obeszło. Niestety, chłop był świeżo po długich pięciu latach użytkowania borewicza LE i popolonezowa trauma zrobiła swoje - do Polski wrócił fordem.


O ja, jakbym miał takie auta do wyboru to bym wybrał tylko i wyłącznie Poloneza Very Happy
W Belgii, Francji i Anglii Polonezy Caro w tych krajach nie miały naklejki FSO Polonez na tylnej klapie oraz na boczkach czerwono żółtą naklejke Caro tylko na tylnej klapie znaczek którego w Polsce nie było - FSO Caro.

Ile bym dał by z tych krajów sprowadzić takiego Poloneza z wetsji eksportowej, miały bogatsze wyposażenia (el szyby, klima, cynkowane blacy, alarm, blokada skrzyni biegów) i najlepszy silnik - 1.9 GLD Very Happy

No ale u nasz też to było. Nic tylko trzeba było w salonie zamówić. Klimy z GLD nie "parowano" a blach "ocynk" nie było ani tu ani tam....



To nie wiedziałem, myślałem że w Dieslach też montowano klimatyzacje.
Belgia to kraj niepewny ile przetrwało naszych aut, dobrze że Francuzi mieli inne zdanie i do dzisiaj we Francji jeżdżą nasze auta, wiem, bo często patrze na ogłoszenia we francji i co jakiś czas pojawiają się ogłoszenia FSO Caro, FSO Trucków, natomiast Borewicze co kilka lat,a ATU to już nie do znalezienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 43 z 45
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl