Autor Wiadomość
<  Codzienna jazda Polonezem
stivek
PostWysłany: Pon Sty 09, 2017 11:25 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Widzisz jaki oszczędny ten Polonez - zaoszczędziłeś wydatków na paliwo!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tommm
PostWysłany: Czw Sty 12, 2017 8:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 157
Skąd: Śląsk Ostrzeżenia: /3
Pojazd: wąski GLE

Kapitan_Kloss napisał:
wlodek napisał:
Zaleta poloneza - nigdy mnie nie zawiódł rano - nawet przy - 25 odpalał bez problemu.

Niestety z MG nie mam tak różowo - dzisiaj zamarzł mi na kość i nawet kable nie pomogły. Podejrzewam, że paliwo zgęstniało tak że będę musiał poczekać do 0 stopni...

P.S. Ale od razu dodaję, że MG ZS jest godnym polecenia następcą Poloneza - samochód jednocześnie nowoczesny co prosty w obsłudze i naprawie.

Zarówno wczoraj jak i dzisiaj Polonez odpalił przy mrozie -20. Największe problemy sprawia dostanie się do środka Wink

Obleciałem w życiu kilka różnych wozów w tym Syrenę, wszystkie bez centralnego ale ŻADEN nie był niedostępny w takim stopniu co Polonez Smile Po odwilży właściwie można by nie zamykać drzwi kluczykiem, złodziej i tak nie wejdzie.
Wszystkie uszczelki posmarowane wazeliną, zatrzaski na słupkach przesmarowane, same zameczki już X razy traktowałem odmrażaczem z cpn i psikaczem WD-40. No to teraz pewnie można se wejść ot tak...
Nie ma takiej opcji. Nawet jeśli kluczyk się przekręci, wyskoczy w środku bolec to i tak trzeba opukiwać całe drzwi, jakimś cudem wsadzić palec na dole przy progu a drugą ręką za klamkę to po jakimś czasie ===i niezliczonej ilości słów na k wrota w końcu się otwierają. Dotyczy drzwi pasażera.
Wtedy do samochodu, kładziemy się na fotelach, lewą ręką wciskamy sprzęgło, odpalamy, nadmuch na maxa, wychodzimy na papierosa a jak się już w środku trochę rozgrzeje to drzwi kierowcy z bara i wracamy naokoło Smile Chyba, że komuś się chce przeciskać w kamaszach pomiędzy kierownicą a drążkiem zmiany biegów.
Kurde, no nie wiem od czego to zależy. Chyba będzie trzeba przynajmniej w drzwiach kierowcy założyć metalową klamkę od Borewicza bo ta plastikowa to tylko czekać kiedy strzeli na mrozie Razz

To samo jeśli chodzi o zameczek wlewu. Dzisiaj podjeżdżam na CPN, chyba z 15 minut walczyłem, opalałem kluczyk w bagażniku, cała puszka odmrażacza K2 poszła. Ani drgnął. Po powrocie do domu jeszcze raz sprawdzałem ==mam w pobliżu drugi cpn, ni cholery, trzeba czekać na odwilż...

Pzdr



U mnie podobnie, współczesne auta odmówiły współpracy przy -20 stopniach (jedno przez jakość paliwa, w drugim akumulator) i z garażu trzeba było wyciągnąć zastanego Poloneza na letnim ogumieniu, żeby gdziekolwiek dojechać.

Fakt, często dostać się czasem do Poldka zimą, ale wtedy przychodzą z pomocą fabryczne kilkucentymetrowe szpary w spasowaniu nadwozia. Palce zawsze mi wejdą w szczeliny i jakoś udaje się otworzyć Very Happy Klamki nawet te plastikowe kasetowe są całkiem solidne. Dopiero te Plusowskie to ponoć słabizna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Czw Sty 12, 2017 11:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez Caro GLI

No to raczej nie przypadek, że tyle Plusów jeździ z klamką nie pod kolor w drzwiach kierowcy Wink
Kilka lat temu widziałem też typa który poszedł za ciosem i powymieniał wszystkie na metalowe...
Najlepsze są sprawdzone rozwiązania. Miała być modernizacja, 1000% normy a wyszło jak zwykle.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
OLO
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 9:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 132
Ostrzeżenia: /3

Prawdopodobnie nowa klamka była tańsza o 50 WONów koreańskich
_________________
Englert: „Chcesz posłuchać jak pracuje?”
OHV: „ghyghyghy”
Englert: „Muzyka co? Pięć biegów, 180 na liczniku. Możesz mieć taki sam.”
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 11:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

A to klamki są z Nexii? tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pią Sty 13, 2017 12:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Polonez Caro GLI

stivek napisał:
A to klamki są z Nexii? tak?

To nie są klamki z Nexii. Zupełnie inna konstrukcja. Nexia miała zameczek montowany pod klamką, na drzwiach.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=klamka+nexia&bmatch=s0-uni-1-4-1025

Pzdr
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 11 z 11
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl