Autor Wiadomość
<  Szybkie pytanko
stivek
PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 11:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

U mnie po myciu zebrało się wody na pół wnęki.

Woda przeciekała przez
- lampy ( uszczelka gdzieś odstaje ). Oryginalnie uszczelki były dodatkowo uszczelnione jakąś masą coś jak plastelina, tylko z klejem. Dopóki nie wymieniłem uszczelek ( po usunięciu rdzy spod nich ), woda się nie dostawała.
- w okolicach zamka. Zamek jest jednak za uszczelką klapy bagażnika. Moja była w tym miejscu zniszczona. Wymieniłem ją ostatnio na nową, ale nie sprawdzałem czy jest skuteczna. Jak leje się koło zamka, to musi woda jakoś przechodzić przez uszczelkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukasz1t
PostWysłany: Sro Paź 26, 2016 9:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

Czy drzwi w Polonezach pasują od wszystkich wersji i roczników? Mam na myśli oczywiście Borewicze, akwaria, przejściówki, Caro minusy i plusy, oraz Atu, bez Trucków i 3D/Coupe. Z tego co kojarzę, to chyba nie powinno być problemów żeby np. do Borewicza zakupić drzwi w dobrym stanie od Caro (nawet od plusa) i założyć, wszystko chyba powinno pasować p&p żadnych przeróbek blacharskich chyba to nie powinno wymagać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sro Paź 26, 2016 9:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Poszycie wewnętrzne jest trochę inne ze względu na głośnik.
Truck ROY ma takie same drzwi, jak osobówka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Czw Paź 27, 2016 6:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 656
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Pasują od 1978 do 2003.

Jedyne zauważalne na pierwszy rzut oka różnice to w nowszych rocznikach w tylnych drzwiach wycięte otwory wentylacyjne od strony słupka B.

Po za tym zauważyłem jedna prawidłowość - drzwi kierowcy czy w roczniku 2002 czy w roczniku 1978 rdzewieją równie szybko ;P
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukasz1t
PostWysłany: Czw Paź 27, 2016 8:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

mp79 napisał:
Poszycie wewnętrzne jest trochę inne ze względu na głośnik.
Truck ROY ma takie same drzwi, jak osobówka.


Z tym to nie byłoby problemu, a może nawet lepiej, bo można byłoby sobie założyć boczki z wersji z głośnikami. Byleby oryginalny pasował jeśli chodzi o mocowania, klamki, korbki, podłokietniki itp.


wlodek napisał:
Pasują od 1978 do 2003.

Jedyne zauważalne na pierwszy rzut oka różnice to w nowszych rocznikach w tylnych drzwiach wycięte otwory wentylacyjne od strony słupka B.


A co one wentylują? Very Happy To w takim razie jeszcze pewnie przednie mogą mieć drobną różnicę - od strony słupka A, czy też błotnika przedniego pewnie jest otwór na przelotkę i kable do głośnika, czy centralnego zamka.

wlodek napisał:
Po za tym zauważyłem jedna prawidłowość - drzwi kierowcy czy w roczniku 2002 czy w roczniku 1978 rdzewieją równie szybko ;P


To mój jest w takim razie wyjątkiem potwierdzającym regułę, bo zgniły wszystkie, oprócz właśnie drzwi kierowcy, a raczej są oryginalne, czyli mają 33 lata Razz Choć i drzwi kierowcy nie są idealne, bo mimo wszystko ruda się dorwała, ale "firanki" na dole nie ma i z zewnątrz nic nie widać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lis 14, 2016 12:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2278
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Wygłuszenie maski:
Caro '92


Borewicz '80


Przy okazji wyszło ,że pora na wyczyszczenie tych elementów!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukasz1t
PostWysłany: Sob Lis 19, 2016 11:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 140
Skąd: Białystok Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.5 LS

Jako że nie mogę dojść do ładu z moim gaźnikiem, to postanowiłem wymienić w nim parę rzeczy i pojawiły się pewne wątpliwości:
- który zaworek pływaka jest lepszy - cały metalowy, czy z "gumowanym" stożkiem?
- da radę dostać oryginalny pływak, czy raczej tylko rzemiosło? Po czym ewentualnie poznać oryginalny (czy w ogóle się w to bawić, czy będzie lepszej jakości?)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
OLO
PostWysłany: Sro Lut 15, 2017 10:05 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 128
Ostrzeżenia: 0/3

Co do drzwi to jest ciekawostka o której nie każdy wie. Przednie i tylne drzwi mają nabitą datę produkcji (rok i miesiąc jak pamiętam) na ramce szyby od strony patrzącej na słupek B.
Miłego sprawdzania.
Też warto by zbadać od kiedy to nabijali.
_________________
Englert: „Chcesz posłuchać jak pracuje?”
OHV: „ghyghyghy”
Englert: „Muzyka co? Pięć biegów, 180 na liczniku. Możesz mieć taki sam.”
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Sro Lut 15, 2017 11:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

U mnie felgi mają nabity miesiąc i rok, ale tutaj pewnie nie zabłysłem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziadek
PostWysłany: Sro Lut 15, 2017 11:40 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 837
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

Daty produkcji można też szukać na przerywaczach kierunkowskazów i świateł awaryjnych (bimetalowych w borewiczu, w kształcie cylindra)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szak
PostWysłany: Nie Lut 26, 2017 10:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 115
Skąd: Zamość Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO POLONEZ

Mam pytanie dotyczące przerywaczy świateł awaryjnych w borewiczu, gdzie ich dokładnie szukać? Podmieniałem już włącznik, jakieś przerywacze też( za licznikiem i obok cięgna ssania) a awaryjnych jak nie było tak nie ma. Dodam że kierunki działają normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szak
PostWysłany: Nie Lut 26, 2017 10:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 115
Skąd: Zamość Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO POLONEZ

Mam pytanie dotyczące przerywaczy świateł awaryjnych w borewiczu, gdzie ich dokładnie szukać? Podmieniałem już włącznik, jakieś przerywacze też( za licznikiem i obok cięgna ssania) a awaryjnych jak nie było tak nie ma. Dodam że kierunki działają normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pon Lut 27, 2017 9:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 641
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

szak napisał:
Mam pytanie dotyczące przerywaczy świateł awaryjnych w borewiczu, gdzie ich dokładnie szukać? Podmieniałem już włącznik, jakieś przerywacze też( za licznikiem i obok cięgna ssania) a awaryjnych jak nie było tak nie ma. Dodam że kierunki działają normalnie.

W Borewiczu przerywacze kierunkowskazów są za zegarami, a przerywacz awaryjnych za cięgnem ssania obok niego jest przerywacz do kontrolki zaciągniętego hamulca ręcznego.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
szak
PostWysłany: Pon Lut 27, 2017 1:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 115
Skąd: Zamość Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO POLONEZ

Oki dzięki z tego co widziałem to u mnie chyba coś jest namieszane bo obok ssania są identyczne przerywacze założone, więc chyba pójdę tym tropem. A masz może jakieś oznaczenie tego przerywacza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pon Lut 27, 2017 3:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 641
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

szak napisał:
Oki dzięki z tego co widziałem to u mnie chyba coś jest namieszane bo obok ssania są identyczne przerywacze założone, więc chyba pójdę tym tropem. A masz może jakieś oznaczenie tego przerywacza?

Z tego co pamiętam to przerywacz od awaryjnych i od kontrolki ręcznego są takie same, jutro zobaczę u siebie jak tam jest. Na twoim miejscu to ja bym się nie bawił w te przerywacze bimetaliczne to jest ogólnie dziadostwo. Ja u siebie do kierunkowskazów mam założony elektroniczny przerywacz od malucha i działa to o niebo lepiej. Nie wiem jak jest z awaryjnymi bo w maluchu zdaje się i kierunkowskazy i awaryjne są na jednym przerywaczu, ale spróbować można koszt takiego przerywacza to kilkanaście zł więc nawet jak nie ogarnie awaryjnych w poldku to możesz go założyć zamiast bimetalicznego do kierunków.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 113 z 115
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 112, 113, 114, 115  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl