Autor Wiadomość
<  Szybkie pytanko
stivek
PostWysłany: Sro Paź 04, 2017 9:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Skoro masz tylko w jednych drzwiach.. to albo całe drzwi były wymienione na używki albo klamka pewnie z powodu awarii zamka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Sro Paź 04, 2017 7:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

No właśnie - już sprawa samych klamek daje dużo do myślenia nt. pogarszającej się z roku na rok jakości Polonezów, coraz mniejsze było przywiązywanie wagi do detali. Pierwszy typ od Borewicza całe chromowane, w środku i na zewnątrz, gumowe uszczelki. W przejściówce już częściowo lakierowane. W Carusie wszystko plastikowe i bez uszczelek. W Plusie niby nowoczesne a'la Nexia tylko co z tego kiedy wykonane z wyjątkowo łamliwego tandetnego plastiku...
To samo dotyczy zresztą desek rozdzielczych i foteli. Moim zdaniem te plusowe w porównaniu z borkowymi są paskudne. Zero w tym designu. Zróbmy coś, żeby wyglądało jak "nowoczesny samochód". Aaaaa no to dawaj szarego plastiku Wink.
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Czw Paź 05, 2017 10:11 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Plus miał być budżetowym rodzinnym autem. Plastikowe elementy wnętrza były produkowane w Polsce, a w latach 90-tych nie osiągnięto tak wysokiego poziomu jakości na wtryskarkach jaki był na zachodzie. Stąd te elementy się łamały. W Borewiczu plastikowe były w zasadzie parapety w drzwiach, osłony foteli.. i te się łamały. Pozostałe elementy - deska rozdzielcza to metalowa konstrukcja, zapiankowana i pokryta warstwą elastycznego tworzywa sztucznego
W Plusie - to komplet elementów wprost w wtryskarki, o kilkukrotnie niższym koszcie jednostkowym wytworzenia niż w Borewiczu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 12:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Troszkę pitolicie. Kwestia ewolucji klamek to nie jakość tylko moda i trendy technologiczne dążące do eliminacji elementów. W nowych autach nie ma nawet dzióbków do ryglowania drzwi od wewnątrz. Łamliwość to osobny temat, czysto technologiczny - na palcach 1 ręki można policzyć te 3 i 5 drzwiowe Nexie, które nie mają wyłamanego uchwytu tylnej klapy. A fotele - nie bardzo różnią się wizualnie od większości koreańskich aut tamtego okresu. Tak było bo tak miało wówczas być. Szarość we wnętrzu była wtedy piękna, świeża, względem opatrzonej i nudnej czerni.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 8:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 652
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

W FSO zawsze chodziło o cięcie kosztów dlatego wnętrze plusa jest zrobione z szajs plastiku. Gdzie na dobrą sprawę trzeba było obsługiwać wszystko w rękawiczkach żeby czegos nie zarysować. Zresztą w innych daewwoo nie było lepiej. Lanos, Matiz dokładnie to samo szajs plastik aż zęby bolą. CO do kolorystyki to tak jak piszę Mikry takie były wtedy trędy i tak się projektowało wszystie auta. Teraz z kolei prawie każde nowe auto ma czarne wnętrze.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 12:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

W tym miejscu należałoby przypomnieć, że w połowie lat 90 na szarą deskę przeszło także m.in. Cinquecento. Kolorystyka w skali szarości nigdy jednak do mnie nie przemawiała. "Szary plastik" jest synonimem tandety i masówki. Czerń jest bardziej dostojna. Czarny albo granatowy garnitur jest reprezentacyjny, zakładany na specjalne okazje. Siwy jest dla urzędnika ubiorem prawie codziennym, nieco mniej formalnym.

Deskę plusową od samego początku uważałem za zmianę w złym kierunku, nawet w czasach kiedy dopiero weszła. To trochę jakby koniecznie coś chcieli zmienić na siłę, słyszeli, że dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Wink Wyszedł taki potworek pełen uchybień ergonomicznych i wpadek stylistycznych.
Schowek będący jednocześnie klapką? Niewypał. No ale tak to w tamtym czasie rozwiązano w samochodach zachodnich. Zlikwidowano półeczkę koło ręcznego, bardzo praktyczną i mieszczącą m.in. komórkę, papierosy, podstawowe klucze, śrubokręty jednocześnie upychając tam popielniczkę.
Na konsoli nowe przyciski ale już po lewej stare fiatowe.
Zegary były jak dotąd w Polonezie dosyć rozstrzelone, długi daszek będący zapewne naleciałością po liczniku typu "skala od radia" ze 125p. W Plusie musiał być zgrabny, nowoczesny - kosztem m.in. wskaźnika ciśnienia oleju.

Klamki to już temat na oddzielną dyskusję. Właściwie wszystko w tej materii zostało już napisane na łamach fsoptk:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=42355.0
Cytat:
A Ty znów swoje. Jest "milion" postów o badziewnych klamkach w plusie, które się łamią z racji swojej delikatnej budowy. Nie zmienisz tego. Klamka powinna być wytrzymała i dać możliwość otwarcia drzwi w każdym przypadku: przymarznięte drzwi, zaklinowane po wypadku itd. Plusowa klamka ma małe szanse zagwarantować powyższe. Sam mam dwa plusy z badziewnymi klamkami i w każdym przynajmniej jedna była wymieniana. O uszkodzonym starym typie klamki jeszcze nie słyszałem.


Pozdrawiam
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 12:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 652
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

Kapitan_Kloss napisał:

Deskę plusową od samego początku uważałem za zmianę w złym kierunku, nawet w czasach kiedy dopiero weszła. To trochę jakby koniecznie coś chcieli zmienić na siłę, słyszeli, że dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Wink Wyszedł taki potworek pełen uchybień ergonomicznych i wpadek stylistycznych.

Widzisz to jes tak że o gustach się nie dyskutuje bo są jak dupa ma je każdy. Tobie się nie podoba mnie z kolei się podoba o wiele bardziej niż to z minusów. Przy okazji nowej deski znacząco poprawiono wentylacje wnętrza i pomyślano o miejscach na przelączniki dodatkowego wyposażenia. Mają swoje miejscie, może nie zawsze idealne,ale są. Nie są dosztukowane jak to było przy starych deskach. Szkoda tylko że nie pomyśleli o jakiś sensownych fotelach tylko wsadzili twarde taborety z minusów, no ale pewnie tak było taniej.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
stivek
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 3:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Deska rozdzielcza w Caro Minusie to był chaotyczny wytwór, popłuczyny po oryginalnym designie z Borewicza. Niby poprawiano ergonomię poszczególnych rozwiązań, ale suma poprawek dała efekt negatywny. Coś jak Fiat 127 Mk III.
Więc nowy projekt wnętrza w Plusie był dobrym krokiem - całość wnętrza przypominała ówczesne koreańskie auta jak Hyundai Accent , Kia Sportage. Ale wykonane z nie najlepszego tworzywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 5:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

@Endi - haha rozumie się aczkolwiek ja przy zakupie mając do wyboru Plusa ze swojego miasta i Minusa w porównywalnym stanie oddalonego o 25 km nie kupiłem Plusa właśnie ze względu na ten jego koreańsko - plastikowy charakter Wink
Pzdr
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
z-tomek
PostWysłany: Nie Lip 08, 2018 10:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 283
Skąd: S*e*a*z Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WSK M06 64

Widzę że dawno tu nikt nie zaglądał, ale spróbuję zapytać w tym wątku Laughing
Czy aparat zapłonowy od Poloneza (Zelmot 4498) można zamontować do silnika 1500 AA z klasycznym zapłonem? Interesuje mnie przejście z zapłonu z przerywaczem na zapłon elektroniczny. Czy ktoś próbował?
_________________
Pozdrawiam

z-tomek

HOP SIUP, CZTERY BABY OSIEM DUP:)
http://syrena10.vipserv.org/forum/viewtopic.php?t=3632
"I zachęcam na pielgrzymkę do Świdnika"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
Golderes
PostWysłany: Nie Lip 08, 2018 11:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 208
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

No problem.
_________________
https://www.facebook.com/pasjapolonez/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pon Lip 09, 2018 8:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 652
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

z-tomek napisał:
Widzę że dawno tu nikt nie zaglądał, ale spróbuję zapytać w tym wątku Laughing
Czy aparat zapłonowy od Poloneza (Zelmot 4498) można zamontować do silnika 1500 AA z klasycznym zapłonem? Interesuje mnie przejście z zapłonu z przerywaczem na zapłon elektroniczny. Czy ktoś próbował?

Przy tym aparacie nie ma problemu, ale trzeba pamietać że przy przejściu z zapłonu z przerywaczem trzeba zmienić aparat bo jeżeli zostawimy stary to powyżej 3 tyś obrotów odcina zapłon.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
z-tomek
PostWysłany: Pon Lip 09, 2018 1:16 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 283
Skąd: S*e*a*z Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WSK M06 64

Endi napisał:
z-tomek napisał:
Widzę że dawno tu nikt nie zaglądał, ale spróbuję zapytać w tym wątku Laughing
Czy aparat zapłonowy od Poloneza (Zelmot 4498) można zamontować do silnika 1500 AA z klasycznym zapłonem? Interesuje mnie przejście z zapłonu z przerywaczem na zapłon elektroniczny. Czy ktoś próbował?

Przy tym aparacie nie ma problemu, ale trzeba pamietać że przy przejściu z zapłonu z przerywaczem trzeba zmienić aparat bo jeżeli zostawimy stary to powyżej 3 tyś obrotów odcina zapłon.

Tzn cały aparat chce wstawić od Poloneza Caro - jest to aparat o oznaczeniu Zelmot 4498. Dzięki za odpowiedzi Smile w wolnej chwili zajmę się tym.
_________________
Pozdrawiam

z-tomek

HOP SIUP, CZTERY BABY OSIEM DUP:)
http://syrena10.vipserv.org/forum/viewtopic.php?t=3632
"I zachęcam na pielgrzymkę do Świdnika"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 115 z 115
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 113, 114, 115
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl