Autor Wiadomość
<  Zagraniczne wersje Fiata 126 - (było Wersja angielska)
Korozja
PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 4:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Witam
Może ktoś mi wytłumaczy dlaczego Fiat 126p eksportowany do Anglii po roku 77 był montowany na starej budzie z wersji pierwszej (patrz mocowanie uchwytów do tylnich szybek uchylnych)



Do starej budy montowano nowe zawieszenie, zakładano plastikowe zderzaki jak i listwy boczne.

Czy były to maluszki włoskie czy polskie ??
Czy w maluszkach włoskich do końca ich produkcji nie wprowadzano żadnych zmian karoserii Rolling Eyes

Zauważyłem także logo fiata na progu



Czy jest to tylko naklejka czy coś bardziej trwałego np. plastikowa listwa Rolling Eyes

No i najważniejsza sprawa jak wytłumaczyć fakt że w angielskich Fiatach 126 powietrze z kabiny pasażerskiej opuszczało ją poprzez kratkę boczną która w wersjach na starym kontynencie służy do pobierania powietrza dla chłodzenia silnika ???????



Ostatnio zmieniony przez Korozja dnia Wto Sie 29, 2006 9:57 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cytryn_126
PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 4:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Kurcze, uprzedziłeś mnie Laughing Jako, że Ty masz więcej pytań niż ja, to kasuję swój temat.

EDIT:
Cytat:
Czy były to maluszki włoskie czy polskie ??
Czy w maluszkach włoskich do końca ich produkcji nie wprowadzano żadnych zmian karoserii


To są Włochy. Jakieś tam zmiany wprowadzono - spójrz na deskę rozdzielczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 7:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

To są kosmetyczne zmiany dostosowywujące maluszka na rynek angielski

Zauważ że jest to stara buda ale nie ma już wywietrznika na słupku środkowym Cool tak samo jak w moim przypadku - jest to buda tłoczona jedynie w 1976r przynajmniej w Polsce Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ISO-lator
PostWysłany: Pon Mar 13, 2006 12:52 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Ja mam malucha z lipca '77 650 i też jest w starej (włoskiej) budzie, co prawda miał iść na export, ale mozliwe, że jeszcze w tych latach szły stare budy.
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Bronek 126fan
PostWysłany: Pon Mar 13, 2006 11:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1079
Skąd: Żary Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126P st 83' ,126p FL 90', 126 el 96', WSK 125 77', Jawa 350

ja znam lepszy przpadek dziwaka- jak byłem kiedys we wWłszech na wakacjach widziałem malca w wersji FL stan jak nówka ale tylna kalpe miał bambino przyjrzałem sie dokładnie i nie zauwazyłem niczego aby przypuszczac ze została ona wymieniona z FL ,ciekawy przypadek
_________________
I love my fiats 126p
Klasyk i Elegant- prawie jak ojciec i syn ze starszym bratem FL-em Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Pon Mar 13, 2006 11:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Nie trzeba do Włoch jeździć, żeby takie coś zobaczyć Wink . Po Łodzi ze trzy takie jeździły - po prostu stare 126p z biegiem lat dostawały od swoich właścicieli coraz więcej częsci od FL-a, a to zderzaki, a to dekę rozdzielczą itd. itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bronek 126fan
PostWysłany: Pon Mar 13, 2006 1:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1079
Skąd: Żary Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126P st 83' ,126p FL 90', 126 el 96', WSK 125 77', Jawa 350

TO nie był maluch stary z częsciami od FL tylko najprawdziwszy FL z klapą bambino
_________________
I love my fiats 126p
Klasyk i Elegant- prawie jak ojciec i syn ze starszym bratem FL-em Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Korozja
PostWysłany: Pon Mar 13, 2006 4:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

A tak swoją drogą to ciekawe jak w wersji angielskiej rozwiązali podłączenie pedału gazu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PrezesAdam
PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 9:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 70
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 1975r. & 125p MR'74

Trochę OT - będąc w UK w ubiegłym roku zdążyłem zobaczyć 2 Bisy w bardzo dobrym stanie i jednego Poloneza Laughing


_________________
>> PrezesAdam >> Katowice >>
Polski Fiat 126p 600 '75r &
Polski Fiat 125p MR'74 &
Mercedes-Benz CLK & CLS>>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Ursus
PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 10:13 pm  Odpowiedz z cytatem
Przodownik FPM


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 718
Skąd: Oborniki Śląskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zetor 25 1948r., Zetor 25K 1958r., Ursus C-325 1962r.

Moze to troche nie w tym temacie, ale jest tu wielu znawców poczciwego kaszlaczka. Znalazłem taka fotke i zastanawiam sie gdzie to mogło byc zrobione. Moze ktos wie gdzie eksportowano maluszki i czy ten na zdjeciu jest polski.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 10:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Na tablicy widnieje napis "Cuba", więc prawdopodobnie zdjęcie pochodzi właśnie stamtąd Wink

Bronek, po czym można poznać, czy klapa nie była wymieniana ??? Shocked Confused

Korozja, z Tobą już wyjaśniłem nieporozumienie, ale może się wytłumaczę publicznie: pisząc o desce miałem na myśli deskę od późniejszych wersji malca (Standardy, itp) a nie fakt przebywania kierownicy z niewłaściwej strony. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ursus
PostWysłany: Sro Mar 15, 2006 4:10 pm  Odpowiedz z cytatem
Przodownik FPM


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 718
Skąd: Oborniki Śląskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zetor 25 1948r., Zetor 25K 1958r., Ursus C-325 1962r.

Widzisz jakoś nie zauważyłem Shocked Ale czy maluszki były tam eksportowane??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Sro Mar 15, 2006 6:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Tak, były. Poza tym eksportowano je też m.in. do Chin, Nowej Zelandii, Australii i Chile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
danon
PostWysłany: Sro Mar 15, 2006 8:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 460
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3


kolejny fiacisz rodem z kuby:)
bylo troche ich tam, jak tez i w innych rejonach swiata!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Sro Mar 15, 2006 9:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Cytryn_126 napisał:
Tak, były. Poza tym eksportowano je też m.in. do Chin, Nowej Zelandii, Australii i Chile.


i nie tylko eksportowali też do:
1-Włoch
2-RFN Wink
3-Jugosławi
4-Afryka Srodkowa Gabon, Kanerun
5-Indi
6-Czechosłowacji Wink
7-Azji południowej
8-Kuby
9- Cała europa środkowa

A o Chile nic nie wiem - czy aby napewno??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p -> Strefa klubowa AleFiat.pl

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl