Autor Wiadomość
<  Wersje pochodne - Bosto i R-20.
Mikry
PostWysłany: Pią Mar 24, 2006 5:25 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Pozwoliłem sobie rozpocząć nowy temat Very Happy .
Mam bowiem kilka pytań do znawców tematu niepospolitych odmian nadwoziowych "Królowej polskich szos" Wink .
1. Czy w numeracji nadwozia/ramy modelu R-20 występowały jakieś różnice względem nadwozia/ramy 105-ki? Tzn. czy w numerach była zawarta jakakolwiek informacja o rodzaju nadwozia czy może jednak kolejne ramy wędrowały sobie po taśmie w fabryce niezależnie czy trafiały ostatecznie do sedana czy pick-upa?
1a. Przy okazji zapytam czy samo nadwozie miało jakikolwiek numer i czy ewentualnie miał on cokolwiek wspólnego z numerem ramy i wreszcie czy ewentualnie w nim była zawarta informacja o rodzaju nadwozia?
2. Czy podłoga R-20ki była taka sama jak w 105? Czy niejako standardowa podłoga "wchodziła" w tylnej części pod drewnianą podłogę skrzyni ładunkowej? Czy może była jakoś ucięta?

To na początek tyle z trapiących mnie kwestii Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekk
PostWysłany: Pią Mar 24, 2006 8:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 126
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3

Syrena Bosto i R20 zbudowane zostały na elementach wyjściowego modelu sedan, ale Bosto to jednak zupełnie inny samochód. Czemu? Zarówno nadwozie jak i podwozie zostało zmienione. Przód Syreny Bosto aż do tylnego słupka drzwiowego jest typowy. Zmiany wprowadzono w tylnej części. Nadwozie to znana zapewne zamknięta skrzynia z drzwiami z tyłu. Oryginalna syrenowska rama została przecięta i tylna jej część zmieniona. "Wyprostowano" podłużnice, które w tym modelu są równoległe do osi pojazdu. Zamiast jednego resora poprzecznego zastosowano dwa wzdłużne półeliptyczne z Warszawy, amortyzatory dźwigniowe i wykorbioną oś. Dzięki rozsunięciu zawieszenia na boki pojazdu uzyskano obniżenie podłogi skrzyni ładunkowej zaledwie do wysokości 520 mm (200 mm niżej niż w R20). Wprowadzone wymusiły zastosowanie elementów pochodzących z ionnych pojazdów niż Syrena: zbiornik paliwa, oświetlenie tylne i wewnętrzne, tłumiki itp. Numeracja nadwozia Bosto była prowadzona od "zera"
Przód R20 to identyczne rozwiązanie jak we wszyskich modelach (do słupka drzwiowego). Zamiast siedziska dla pasażerów i bagażnika na oryginalnej ramie zamontowano skrzynię ładunkową przykrywaną brezentem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Mar 24, 2006 9:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Dzięki Jackku za obszerną informację, nadal jednak czekam na odpowiedzi na moje pytania z pierwszego postu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekk
PostWysłany: Sob Mar 25, 2006 12:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 126
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3

Za mało precyzyjnie wypowiedziałem się. W numeracji ramy nie było żadnej informacji czy to ma być sedan czy R20 - ramy były identyczne.
Numer ramy nie miał nic wspólnego z z numerem nadwozia.
Podłoga we wszystkich trzech modelach od komory silnika do tylnego słupka drzwiowego była identyczna ( z małymi róznicami na wersję ze zmianą biegów w podłodze, i wersję Bosto, ale drobiazg dotyczący hamulca, szerokości siedzeń itp)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Nysanek
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 11:48 am  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 1451
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: NYSA 522 T morska-zielen´86 r

taka R-20 stoi sobie w dobrym stanie moze nawet bardzo dobrym Wink spotkalismy ta syrene jak na zlom jechalismy :




_________________
FSD-NYSA-SERVICE POLMO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lajer105l
PostWysłany: Sro Sty 24, 2007 9:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 63
Skąd: Ruda Śląska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Syrena 105l rok 1982

A można wiedzieć gdzie ona stoi Question

Pozdro Exclamation
_________________
Syrena 105L z roku 82 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Arczi remont Licencji
PostWysłany: Pon Sty 29, 2007 7:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 549
Skąd: Jadwisin k.Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa/Syrena/126p

oo moja jest w niemal identycznym stanie Very Happy,nawet ten sam kolor tylko ma plandeke na której jakiś @#$%$ napisał " Country Car" Mad niestety fotek nie mam aktualnie ponieważ aparat mi szwankuje Confused

jak narazie,do kiedy nie zdobedę aparatu jedynym dowodem na to że weszłem w posiadanie syrenki jest jak narazie to Cool :






jak widać jeszcze 7 lat temu jeżdziła...często ją wtedy widywałem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
4971
PostWysłany: Pon Sty 29, 2007 10:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1753
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Arczi remont Licencji napisał:
oo moja jest w niemal identycznym stanie Very Happy,nawet ten sam kolor tylko ma plandeke na której jakiś @#$%$ napisał " Country Car" Mad niestety fotek nie mam aktualnie ponieważ aparat mi szwankuje Confused

jak narazie,do kiedy nie zdobedę aparatu jedynym dowodem na to że weszłem w posiadanie syrenki jest jak narazie to Cool :






jak widać jeszcze 7 lat temu jeżdziła...często ją wtedy widywałem Laughing


Witam, a dlaczego FSO-Warszawa SYRENA R20? Powinno być FSM Bielsko Biała... dziwne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Arczi remont Licencji
PostWysłany: Pon Sty 29, 2007 10:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 549
Skąd: Jadwisin k.Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa/Syrena/126p

to samo ojcu mówłem Laughing

patrz tu :


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2065556


jest też Fso Warszawa a to 1-0-5 a nie -1-0-4- ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
wujekcinek
PostWysłany: Wto Sty 30, 2007 7:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 400
Skąd: Grodzisk Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Syrena 105L 1977 Żuk A111B 1992 WSK M06 B3 Gil 1978 Komar 3 1974

A co wy oczekujecie od Pani w gminie żeby się znała na wszystkich markach?!
Była druga połowa lat 90. w wydziałach komunikacji mieli juz systemy komputerowe, facet przyszedł zarejestrować, czy tez nowy dowód z braku miejsc w starym wyrobić, a pani do niego: A jaka marka? bo syrena to jest typ, a marka to jest producent. To ja tego tak nie mogę zarejestrować bo mi system nie przyjmie. Ja nie wiem co to jest. FSO? - a facet w tym momencie, dla świętego spokoju - żeby tylko tą rejestracje załatwił - przytaknął: FSO.
I zostało na wieki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mateusz
PostWysłany: Wto Sty 30, 2007 10:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104

Nie sugerujcie się w żaden sposób dowodami rej. Ja już takie cuda w nich widziałem, że głowa mała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pietrusek
PostWysłany: Sro Sty 31, 2007 11:08 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 65
Skąd: Łowicz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: JunakM10 WfmM06 Shl M06T WskM06Kos WskM21W2 Komar232 Komar2351 Komar2361 Komar2330 ŻakMr2 2xSimsonSr1 Simsonsr2e SimsonSr4 WskGnom SyrenaR20 MzEs250

Dokładnie mój brat pracował w stacij obsługi pojazdów robili przeglady mieli ksiażke pojazdów które robiły tam przeglądy i wysyłali zaproszenia na przeglad patrzy w ksiazke a tam Fso warszawa pikap a ze termin przegladu niedługo to czekał co sie okazało był to fiat 125p pikap i nici z warszawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Arczi remont Licencji
PostWysłany: Sro Sty 31, 2007 3:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 549
Skąd: Jadwisin k.Warszawy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa/Syrena/126p

Mam pytanie dotyczące R-20

Znalazłem zdjęcie które wygląda tak :





Czy r-20 miały zawsze Czarne elementy tj.czarne zderzaki,ramki lamp ? bo moja tak właśnie ma i chciał bym zmienić te elementy na chromowane,i nie wiem czy rzeczoznawca nie przyczepi się do tego,że samochód jest nie orginalny,podczas rejestracji na żółte tablice


i jeszcze pytanie dotyczące zdjęcia

-Dlaczego na masce jest emblemat Fso ?
-Gdzie sie podziały wycieraczki ? Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
-224-68
PostWysłany: Sro Sty 31, 2007 3:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 321
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 201 '60, 224 '68, 223K '69, 204P '67, 126p '87

Arczi remont Licencji napisał:
Czy r-20 miały zawsze Czarne elementy tj.czarne zderzaki,ramki lamp ? bo moja tak właśnie ma i chciał bym zmienić te elementy na chromowane,i nie wiem czy rzeczoznawca nie przyczepi się do tego,że samochód jest nie orginalny,podczas rejestracji na żółte tablice


Zwykłe R20 tak - zdaje się,że R20 Lux miały chromy-pewny nie jestem.

Arczi remont Licencji napisał:
Dlaczego na masce jest emblemat Fso ?


Bo na zdjęciu jest prototyp. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sro Sty 31, 2007 5:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ciekawostką prototypowych R-20'ek z FSO był wlew paliwa bez swojej kanciastej wnęki.

Ponoć właśnie R-20 Lux miały mieć wszystko co trzeba chromowane oraz założone boczne listewki na błotnikach i drzwiach ale o ile sobie przypominam, w życiu takiej Syreny nie widziałem.
Chromowana R-ka to nie R-ka Wink
Oryginalnie miewały detale polakierowane na czarno lub w kolorze nadwozia lub w ogóle w różnych kombinacjach - np. czarny zderzak i ramki reflektorów w kolorze nadwozia itp.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 7
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Syrena

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl