Autor Wiadomość
<  Prototypy i wersje przedprodukcyjne
Mikry
PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 9:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

pawelek napisał:
plakat kozak, ale mnie z listy interesuje tylko wiazka, reszta nie dzis:)
A propos, widoczny na plakacie 126p nie ma kratek na błotnikach, na dostępnych później zdjęciach reklamowych wygląda jakby miał je tylko pozorowane albo po prostu zretuszowane (piszę tu o zdjęciach przedstawiających białego Malucha w atelier), poza tym Fiat 126 z chyba pierwszego filmu reklamowego (gdy zeskakuje z lawety, zjeżdża po schodach a na koniec "objeżdża" Jaguara Mk. 2.) też kratek nie ma.
Jak zatem Włosi zamierzali rozwiązać kwestię chłodzenia silnika? Fiat 500 miał kratkę z tyłu - pomiędzy tylną szybą a maską silnika.

-------------
Pozwoliłem sobie przenieść ten fragment, bo może z tego wyniknąć całkiem ciekawa dyskusja - Moderator
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 9:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

hehe, drążyliśmy już kiedyś tą kwestię u Furiatów. Oto wnioski, do jakich doszliśmy Wink http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=125389&c=0&f=25&start=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 12:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Cytryn_126 napisał:
hehe, drążyliśmy już kiedyś tą kwestię u Furiatów. Oto wnioski, do jakich doszliśmy Wink http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=125389&c=0&f=25&start=0
No to bardzo ciekawa teoria dotycząca dodatkowych wlotów powietrza w tylnej klapie i ich zniknięcia przy pierwszej większej modernizacji Smile .

Oświeć mnie jeszcze o co chodzi z tym Maluchem:

Ma jeszcze inne wloty boczne, inne krągłości przodu - maski i błotników, niżej umieszczone reflektory z jakby paskiem blachy między reflektorami a maską i mały, okrągły migacz na przednim błotniku w miejscu, w którym znajduje się on w modeliku (Corgi? Politoys?), z którego zerżnęła później Estetyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ISO-lator
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 1:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Mnie to wyglada na jakis prototyp.
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Mikry
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 1:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Mnie też Wink I w dodatku na zimowych testach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 10:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Otóż to. To jest właśnie prototyp. Dla porównania dwa zdjęcia: na pierwszym widać trochę wcześniejszy prototyp z jeszcze inaczej rozwiązanym przodem (podobnie jak w 500-tce). No i oczywiście bez wlotu. Very Happy Na drugim jest ten sam, który Ty wkleiłeś, czyli wersja bliższa seryjnej produkcji, tylko że zamaskowany. BTW. Mikry, skąd wziąłeś tę fotkę ? Wiesz, z którego jest roku ? I może przypadkiem masz ich więcej ? Albo jakiś artykuł, który pewnie był do niej przyczepiony ? Wink

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 11:25 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Fotka pochodzi z "Motoru" z ostatniej strony, ostatniego numeru z chyba 1977 roku. Przy czym znalazło się tam bez większego sensu - w podpisie było coś w rodzaju "Na wypoczynek w góry", czy jakoś tak. W każdym razie nie miało to nic wspólnego z tym konkretnym samochodem, pewnie nawet ten, który umieścił zdjęcie nie zauważył nawet, że wkleja prototypa Wink .

Ten granatowy przypomina swoją linią bardziej Fiata/Seata 133.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ISO-lator
PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 11:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Te prototypt to chyba mocno zmienione nadwozie fiata 500, widac nawet stylizacje z tego modelu, na moje oko jest to model z początku lat '70-'71
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Cytryn_126
PostWysłany: Sob Kwi 08, 2006 5:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

właśnie ciekawostką jest to, że ten granatowy był przedstawiany jako następca 500-tki w maju '72, czyli trochę przed produkcją seryjną. Myślę, że mogło być tak, że równolegle trwały prace nad dwoma prototypami (tak jak np. przy Syrence). Drugi wygrał, a dokumentacje pierwszego Fiat odstąpił hiszpanom, bo on rzeczywiście trochę przypomina 133.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sikor
PostWysłany: Sob Kwi 08, 2006 7:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 607
Skąd: Pruszków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: parchaty...

No dobra co więc z informacjami, że 133 opracowali hiszpanie korzystając z Fiatowskich podzespołów?
_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
syreniarz1992
PostWysłany: Sob Kwi 08, 2006 10:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1426
Skąd: o Nowej to Hucie piosenka... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Rzóg,sareny, wułezka i inne parchate.







zdjęcia za uprzejmym pozwoleniem webmastera www.graty.art.pl

widać pewne podobieństwo.coś miedzy 127 a 126
_________________
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
RadekJ
PostWysłany: Nie Kwi 09, 2006 11:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 26
Skąd: Lubań Ostrzeżenia: 0/3

Syreniarz, to auto z twoich zdjęć to nie żaden prototyp "Malucha" a Fiat/Seat 133. Co do podobieństwa do 126 i 127 to słusznie, dlatego, że to auto to tak jakby mix 126, 127 i 850, co nie zmienia faktu, że nie jest to prototyp Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
syreniarz1992
PostWysłany: Nie Kwi 09, 2006 9:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1426
Skąd: o Nowej to Hucie piosenka... Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Rzóg,sareny, wułezka i inne parchate.

czy ja mówie że to prototyp? kolejny news.w wycinkach z motory czytamy (1967)

Cytat:
WŁOCHY
fiat wystawił całą game somochodów osobowych z wyjątkiem modelu 125.600 e ciągle znajduje się w produkcji.Ciekawe,kiedy ukaże się zmodyfikowana wersja fiata 500,o którym mówi się juz od pewnego czasu.



to jest rok 1967
_________________
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Cytryn_126
PostWysłany: Sro Kwi 12, 2006 3:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Sikor napisał:
No dobra co więc z informacjami, że 133 opracowali hiszpanie korzystając z Fiatowskich podzespołów?

Nie wiem co z tymi informacjami, tak tylko sobie fenomenologicznie wymyśliłem własną teorię Very Happy To nie był przecież gotowy projekt, tylko pewne założenia. Nawet silnik był inny. Może te własnie założenia dostali hiszpanie do opracowania 133. Rolling Eyes
Cytat:
fiat wystawił całą game somochodów osobowych z wyjątkiem modelu 125.

Syreniarz, a czy może przypadkiem nie napisali gdzieś czym się Fiat kierował kreując trzycyfrowe nazwy dla swoich nowych produktów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sro Kwi 12, 2006 3:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7575
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Cytryn_126 napisał:
(...) czy może przypadkiem nie napisali gdzieś czym się Fiat kierował kreując trzycyfrowe nazwy dla swoich nowych produktów ?
Podbielski w "Pojazdach Włoskich" pisze, że tak jak w 1935 roku Fiat chciał zaakcentować nowoczesność Fiata 1500 i zrezygnował z oznaczeń typu 508, 512, 520, tak samo postąpił w 1966 roku, oznaczając nowoczesnego Fiata mianem 124.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 8
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p -> Strefa klubowa AleFiat.pl

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl