Autor Wiadomość
<  Profile zamknięte- konserwacja
Lizard
PostWysłany: Pon Paź 05, 2009 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 279
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p

Jak w temacie. Potrzebuję jakiś dobry specyfik żeby zalać malucha, ale kompletnie nie wiem jakiego środka konkretnie użyć. Co polecacie?
_________________
brukowa kostka zdobi trasę do pojazdu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mp79
PostWysłany: Pon Paź 05, 2009 10:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Bitex.
Niektórzy profile zamknięte zalewają olejem przepracowanym i chwalą te metodę. Ja osobiście mam do tego sceptyczne nastawienie; chyba, że zabieg jest systematycznie co kilka miesięcy powtarzany. Tylko kto by chciał się w to bawić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
endriu125
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 6:21 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 770
Ostrzeżenia: 0/3

bitex to do profili raczej nie jest Very Happy
Polecam Ci środki na bazie wosku z palety 3M lub z palety środków Fertana - nie pamiętam jaka jest nazwa tego środka do profili. Ostatecznie może być zwykły fluidol
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
indiana
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 11:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 656
Skąd: Łódź/Smardzewice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 P 1986 r & Fiat Albea 1.2 16V 2003r.

Lizard napisał:
Jak w temacie. Potrzebuję jakiś dobry specyfik żeby zalać malucha, ale kompletnie nie wiem jakiego środka konkretnie użyć. Co polecacie?


Proponuję Ci poczytać temat Smutnego o Smerfie i pogadać z nim na pewno Ci doradzi bo już przez to przebrną. pozdrawiam
_________________
Bóg Też Jeździ Fiatem 126p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krzysiek1991
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 1:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 205
Skąd: Żory Ostrzeżenia: 0/3

http://www.palinski-srz.pl/images/konserwacja%20zamknietych%20profili.JPG
taki środek firmy boll w sprayu, sa z tego co wiem 2czy3kolory, na bazie wosku itd, testowany w samochodzie nowoczesnym, świetnie się spisuje, jest cena za 500ml w sprayu koło 15-18zl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MichalSWD
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 6:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 104
Skąd: Kielce Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Plus 1.6 GLI x 2 + VW Passat Variant 1.9 TDI

mp79 napisał:
Ja osobiście mam do tego sceptyczne nastawienie; chyba, że zabieg jest systematycznie co kilka miesięcy powtarzany. Tylko kto by chciał się w to bawić...

Widziałem kilka lat temu Poloneza przejściówkę konserwowanego przepracowanym olejem. Facet potraktował swój samochód tylko raz w ten sposób. Polonez trzymał się bardzo dobrze. Lepiej niż dużo młodsze stojące także pod blokiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 8:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Czyli jednak dobry sposób Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz15
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 8:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 1887
Skąd: ze wsi - lubelskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL 94 i Fiat 125p "C" 85

Mój sąsiad też olejem konserwował 126p i autko trzymało się wyśmienicie tylko że on nie żałował tego oleju i jak postał czasem w jednym miejscu to nakapało gdzieniegdzie, ale myślę że potem już tego nie było. Tylko trochę roboty przy tym było i nie wiem jak często on to robił...
_________________
Maluch 4ever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Lizard
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 279
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p

Krzysiek1991 napisał:
http://www.palinski-srz.pl/images/konserwacja%20zamknietych%20profili.JPG
taki środek firmy boll w sprayu, sa z tego co wiem 2czy3kolory, na bazie wosku itd, testowany w samochodzie nowoczesnym, świetnie się spisuje, jest cena za 500ml w sprayu koło 15-18zl


O, nad tym Bollem właśnie też się zastanawiałem. Mówisz, że dobry?
Z tym, że jak już bym kupował to 1l pod pistolet ubs.
_________________
brukowa kostka zdobi trasę do pojazdu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
smutny
PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 9:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 2558
Skąd: CHORZÓW Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126 FL'87 Azurro, Niewiadów N-250cb '92, Fiat Punto II GO! 2001 Blue Metro, Fiat Punto MY2012 0.9 Twinair S&S Lime, Romet Zenit '94, Flaming '74

boll jest ok polecam Wink podobnie jak fluidol i silwos Wink
_________________
maluch wiecznie żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
smok86
PostWysłany: Sro Paź 07, 2009 9:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 189
Skąd: Będzin/Swansea UK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa 204

Tez polecam Bolla. Robilem nim juz kilka aut i wszystkie wygladaja bardzo dobrze.

Kumplowi wykonserwowalem Omege B, od spodu i profile. Wszystko na Bollu.

Sam Warszawe rowniez robie cala Bollem. Wszystkie masy, konserwacje itp u mnie na polce w garazu sponsoruje firma Boll Very Happy
_________________
'64 Warszawa 204

WWW.CLEAN-SERWIS.DL.PL

WWW.ARTROMOT-K2.PRV.PL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
wolf
PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 11:24 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 36
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 "I"

Progi zalewasz na gorąco wazelinom z tawotem wymieszaną + olej. Drogo to jednak wychodzi w obecnych czasach (mam tak malucha zakonserwowanego, od 27 lat progi nie konserwowane)

Środki w sprayu sobie odpuść to jest woda, poza tym zostawiają taką cienką powlokę że palcem potrę i zejdzie. ( mowa o Bollu w sprayu).

Powiem ci tak, konserwowałem 2 tyg temu 3 samochody.
Środkami, boll do profili zamkniętych kolor bursztyn pod kompresor i środkiem Blachogum.
Boll jest troche gęstszy i tak należy 1-2 razy po odczekaniu 20min poprawić. Bo siak czy tak kapie z samochodu jakby wodą jego oblać, wszystkie te środki są lejące.
Blachogum schnie wolniej, no i bez maski w garażu z zła wentylacją odradzam pracować, strasznie zatyka (może to, to że jest rzadszy).

Ogólnie powiem tak, ja bym kupił jedną butle bolla a jedną blachogumu, Najpierw balchogum a potem boll Smile

Ogólnie na cały samochód zejdą ci 2-3 butle, zależy jak to wypryskasz.
Moja rada metoda zalewowa Very Happy tyle psikasz tego środku że leje się z samochodu strasznie.
Podkładasz pod otwory wylotowe puszki żeby zebrać konserwacje z powrotem którą możesz za chwile ponownie użyć.

Progi w malcu, zatkaj od dolu kitem otwory wylotowe, a od środka wypsikaj i zalej je na ciepło.

Bez kompresora się nie obejdzie, sam szukałem osoby przez 3 miesiące co pożyczy. Jest taniej i lepiej samochód zakonserwowany. W razie pytań pisz.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Rudiger
PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 8:43 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 44
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p, ZAZ 968AE, Skoda S100, Junak M-10, M72

Ja polecam woski do konserwacji APP. Wszystkie samochody konserwowałem tym u siebie. Tyle tylko że woski pod pistolet APP są trochę moim zdaniem za gęste - ja odlewam z puszki 1/5 do słoika, to co odlałem uzupełniam benzyną ekstrakcyjną, mieszam. Wtedy wosk jest rzadki i pięknie się rozpyla w profilach.
Odradzam zapychanie otworów odpływowych z progów - woda która się tam dostanie (a napewno się dostanie) nie będzie miała odpływu.
Odradzam olej przepracowany - po pobycie samochodu na słońcu śmierdzi, dodatkowo zawiera związki siarki które na pewno antykorozyjnie nie działają.
I tak jak pisze Wolf - kompresor jest potrzebny.
Choć kiedyś konserwowałem Fiata 125p woskami w spraju i też świetnie wyszło, lecz wyszło drogo, bo poszło 10 sprajów.

Co do wyziewów z chemii samochodowej - do taniej chemii są dodawane w dużych ilościach tanie rozpuszczalniki by były rzadkie (benzyna lakowa i inne paskudztwa) dlatego smród urywa głowę. Wystarczy porównać środki "pod pędzel" typu Bitex i np. Autobit firmy APP. Pierwszym jest ciężko pracować nawet na zewnątrz tak śmierdzi. Drugi czuć ledwo ledwo. Pierwszy ścieka z pędzla, drugi nie. Podobnie jest z woskiem Boll/APP i Blachogumem.
_________________
Zapraszam na stronę o pasjach i dla pasjonatów motoryzacji z okresu PRL-u www.czarprlu.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Nie Kwi 10, 2011 1:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

A co polecacie do konserwacji podwozia - żeby było trwale elastyczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aurel
PostWysłany: Nie Kwi 10, 2011 3:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

Ja osobiście na całą podłogę będę kładł chlorokauczuk, na koniec rozsmaruje czarne mazdiło smaro-podobne.
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl