Autor Wiadomość
<  Lampy w 126 - różne wersje
jacor
PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 12:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Cze 2005
Posty: 215
Skąd: Kobyłka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Ryś MR1B, Żak MR2, Komary:2320, 2330, 2350, 2351, 2361, Romet Pegaz 710, Motoynka Pony 301, WSK M06B1. Iż Planeta

Nie znam sie ale wiem ze podobne rozwiazanie wycieraczek w lampach miały Polonezy eksportowane do indonezji?? Sposób umieszczenia silniczka i wyciereczek ten sam:)
_________________
www.jacomoto.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Pon Maj 01, 2006 12:36 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Zdaje się, że już wiemy od czego były te lampy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 6:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Jako że nie da się komisyjnie Smile przywrócić postów po awarii 1 maja to dodam to co zostało mi w archiwum

Więc zaczynamy po kolei

pawełek

hej okej ale na tym maluchu w idealnym stanie z sanrufem to co?
ktos tak dla checy dolozyl??
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Cytryn_126

Na tym, co to ma tylni zderzak założony z przodu, wymieniony pas przedni na późniejszą wersję, czarne piórka wycieraczek, zaszpachlowane otwory na znaczek na klapie i wywiercone dziury z założonymi lusterkami na drzwiach A... no i zapomniałbym o antenie w podszybiu i wybrakowanym klinie na tylnej szybie
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Korozja

Cytat:
Cytryn_126 napisał:
Na tym, co to ma tylni zderzak założony z przodu, wymieniony pas przedni na późniejszą wersję, czarne piórka wycieraczek, zaszpachlowane otwory na znaczek na klapie i wywiercone dziury z założonymi lusterkami na drzwiach A... no i zapomniałbym o antenie w podszybiu i wybrakowanym klinie na tylnej szybie

Ojjj tutaj z kolegą się częściowo nie zgodze
Cytat:
tylni zderzak założony z przodu

tego na 100% z tego zdjęcia nie da się stwierdzić, zderzak tylni ma mniejszy rozstaw śrub więc dziwnie wygląda z przodu
Cytat:
wymieniony pas przedni na późniejszą wersję

niestety nie wersja włoska od nowości ma taki znaczek choć powinien być nad przetłoczeniem a nie pod
Cytat:
czarne piórka wycieraczek, zaszpachlowane otwory na znaczek na klapie

tu się zgodze może nie zaszpachlowane ale zaklejone z tyłu powinien być znaczek FIAT 126
Cytat:
wywiercone dziury z założonymi lusterkami na drzwiach

włoskie wersje tak miały to jedynie u nas nie było obowiązku montażu lusterek choć powinien mieć lusterko tylko od strony kierowcy

No i jeszcze jakby się czepiać to brakuje plastikowych końcówek zderzaków

Moim zdaniem maluszek jest oryginalny i lampy napewno w nim były od początku, choć ciężko to stwierdzić

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytryn_126

Czy mówimy o tym samym samochodzie ?
Cytat:
Korozja napisał:
tego na 100% z tego zdjęcia nie da się stwierdzić, zderzak tylni ma mniejszy rozstaw śrub więc dziwnie wygląda z przodu

Na 100 % mogę stwierdzić, że zderzak na zdjęciu jest prosty (odstaje na bokach i przylega przy dziobie). Może jest przedni, ale klepany Nie jest w każdym razie taki, jaki być powinien. To, ze tylni dziwnie z przodu wygląda, nie ulega wątpliwości, ale nie znaczy to, ze nie da się go tam założyć, bo jednak mnóstwo osób tak robi.
Cytat:

niestety nie wersja włoska od nowości ma taki znaczek choć powinien być nad przetłoczeniem a nie pod

Właśnie o to mi chodzi - że powinien być wyżej. Znaczki pod przetłoczeniem pojawiły się ok. '76 wraz z Personalem. (np. angielski Saloon tak miał, ale on miałe już nową zawiechę, więc ten jest przypuszczalnie starszy).
Cytat:
tu się zgodze może nie zaszpachlowane ale zaklejone z tyłu powinien być znaczek FIAT 126

Wydaje mi się, że otwory na znaczek powinny być nieco bardziej z prawej strony i niżej, ale może i masz rację. W każdym razie znaczka nie ma.
Cytat:
włoskie wersje tak miały to jedynie u nas nie było obowiązku montażu lusterek choć powinien mieć lusterko tylko od strony kierowcy

Konia z rzędem temu, kto znajdzie mi prospekt starego włoskiego malca z lusterkami zewnętrznymi W starych Saloonach mogły się zdarzyć (jedynie od strony kierowcy), ale zaciskane do rynienki, a nie mocowane w drzwiach.
Cytat:
No i jeszcze jakby się czepiać to brakuje plastikowych końcówek zderzaków

Nie wszędzie były te końcówki. Rzekłbym nawet, że częściej ich nie było, niż były.
Cytat:
Moim zdaniem maluszek jest oryginalny i lampy napewno w nim były od początku, choć ciężko to stwierdzić

Może i były. Nie wykluczam tego, ale z artykułu wynika jasno, że nie były zaprojektowane z myślą o nim. Byłbym ostrożny z wyciąganiem pochopnych wniosków na podstawie jednego zdjęcia. To tak jakby w Twoim oryginalnie wyglądającym malcu założyć skórzaną tapicerkę. Patrząc na niego, ludzie też myśleliby, że taka była w oryginale.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Korozja

Drogi kolego czy nie możesz choć raz uwierzyć na słowo
Cytat:
Konia z rzędem temu, kto znajdzie mi prospekt starego włoskiego malca z lusterkami zewnętrznymi W starych Saloonach mogły się zdarzyć (jedynie od strony kierowcy), ale zaciskane do rynienki, a nie mocowane w drzwiach.

jest to fotka z gazety motoryzacyjnej z roku 1973 artykuł przedstawiający sylewtke Fiata 126p

i dalej crash-test z 1976r



więc 2:0 Panie Cytryn
A tak na marginesie to czy wersja VIP 1972-1973 (do pokazów salonowych i prezentacji) nie miała skórzanej tapicerki

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytryn_126

Cholera, gdzie ja Ci teraz tego konia znajdę.
Cytat:
Korozja napisał:
Drogi kolego czy nie możesz choć raz uwierzyć na słowo

Ano taki już jestem niestety, i dlatego w to, że:
Cytat:
wersja VIP 1972-1973 (do pokazów salonowych i prezentacji) nie miała skórzanej tapicerki

też nie uwerzę, póki nie zobaczę (i, co więcej, nie stwierdzę tego resztą zmysłów, bo ze zdjęcia ciężko to wywnioskować), że taka wersja istniała. Mały Fiat miał być tanim wozem dla ludu - nawet we Włoszech, a nie burżujskim wynalazkiem obitym skórą.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SZISZIN

Tak na mój gust, z wzmiankowanego artykułu wynika, iż Skandynawowie wprowadzili nakaz montowania wycieraczek na reflektor do samochodów, a więc takiemu nakazowi podlegał by także bambini - bo niby dlaczego nie? Włosi od dawna byli mistrzami unifikacji, stąd prostą sprawą jest to,że reflektory i ich mocowania pasują do tych dwóch modeli. Jeżeli więc Włosi eksportowali 126 do Szwecji, to pewnikiem wydaje się być montownie tych reflektorów do Kaszlunów. Za tą teorią przemawia także fakt, iż odbłyśnik w jego rozmiarze i kształcie odpowiada temu ze 126. Ma jedynie dodatkowe owalne wycięcie obok żarówki pozycyjnej na prowadzenie przewodów i rurki spryskiwacza. Mocowania także identyczne jak te w standartowej lampie
Pozdrawiam Korozję i przyrzekam uroczyście,że wreszcie wrzucę foty białych kierunków SIEM ze światłem pozycyjnym
Siemano

-------------------------------------------------------------------------------------------------
pawelek

no wlasnietylko problem polega na tym, że ten malan ma też szyberdach, a to nijak się ma do wersji skandynawskiej:/

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SZISZIN

Spoko - Saab w swojej ofercie posiadał także cabrio. W myśl zasady: klijent płaci klijent wymaga, można było oferować na rynku wszystko na co było zapotrzebowanie. W sumie Szwecja to nie arktyka i lato słoneczne tez tam bywa - gorzej jest w zimie Oczywistym było, że czy to hard top czy roller tudzież cabrio, musiał mieć wycieraczki na ślipiach .
Swoja drogą to uważam, że jest to przerost treści nad formą- no ale bajer nieziemski. Uważasz pan? - stoisz na światłach, ludziska przechodzą, a ty pryskasz przez spryskiwacz i kręcisz kółka wycierakami

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytryn_126

Cytat:
SZISZIN napisał:
Jeżeli więc Włosi eksportowali 126 do Szwecji (...)

I tutaj własnie nasz wątek zatacza krąg - czy Włosi eksportowali 126 do Szwecji ?
Cytat:
(...)wreszcie wrzucę foty białych kierunków SIEM ze światłem pozycyjnym
Siemano

Wrzucaj, wrzucaj

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SZISZIN

No to szukamy namacalnych dowodów, choć osobiście uważam, że fiat ktory był obecny na rynku skandynawskim, choćby prezentowanym w wycinku prasowym modelem 127, musiał oferować także model 126. Inna sprawa to jaki był łączny popyt na to auto, jak i zresztą inne auta fiata. Pewnie niewielki, biorąc pod uwagę przywiązanie Szwedów do wzgledów bezpieczeństwa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytryn_126

Niekoniecznie wszystkie modele musiały być dostępne na każdym rynku. Właśnie względy bezpieczeństwa mogły stanowić dla malucha przeszkode nie do przebycia podczas szwedzkich badań homologacyjnych. Druga sprawa - właśnie, rynek szwedzki to nie jest dobry rynek zbytu dla Fiata. Kolega kiedyś malcem pojechał do Szwecji i mu uszczelkę wydmuchało pod głowicą. Gdy wreszcie po 3 dniach znalazł serwis Fiata i powiedział - "126", to powiedzieli mu, że części do aut modeli małoseryjnych, limitowanych i egzotycznych nie mają

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SZISZIN

Z tymi wymogami homologacyjnymi na początku lat 70 - tych to chyba przesadzasz. Rolling Eyes
Jeżeli malacz nie przeskoczyłby kryteriów homologacyjnych to jaki ówcześnie produkowany małolitrowiec zrobił by to? Oczywiście, jawi sie pytanie- po co Szwedom małolitrowce? Takie pytanie mogli sobie zadawać wszyscy przed kryzysem naftowym... Wink Laughing
No i pytanie: skąd ten malacz na Szwedzkich blachach zamieszczony na fotce?
Czas chyba zrobic porządną kwerendę archiwalną i obalić lub potwierdzić teorię pt "skandynawska wersja fiata 126"

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytryn_126

Cytat:
SZISZIN napisał:
Oczywiście, jawi sie pytanie- po co Szwedom małolitrowce? Takie pytanie mogli sobie zadawać wszyscy przed kryzysem naftowym... Wink Laughing


Kryzys paliwowy w Skandynawii ? Norwedzy mają własną ropę (i łososie Smile ) i nie muszą nikogo o nią prosić Cool
Cytat:
Czas chyba zrobic porządną kwerendę archiwalną i obalić lub potwierdzić teorię pt "skandynawska wersja fiata 126"

O ! Dobrze gadasz. Do tego właśnie próbowałem doprowadzić. Wink

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SZISZIN

Zobaczcie na fotce załączonej przez F&F na forum http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&c=0&f=25 zbiornik płynu do spryskiwaczy. Jestto malacz znaleziony na szrocie w Szwecji z wycierakami na ślipiach. Czy to nie rozjaśnia całej sprawy. Dla mnie wszystko staje się jasne - no prawie , tak na 95% Rolling Eyes

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Korozja
PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 10:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Jak Cytryn_126 zręcznie zauważył Idea
Ciekawe gdzie ten niebieski miał zamontowaną tabliczke znamionową bo w pierwotnym miejscu przeznaczenia jest zbiornik płynu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ISO-lator
PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Może miał umieszczoną tak jak Bis (bis ma w miejscu tego zbiorniczka nagrzewnicę) po drugiej stronie, w okolicy silnika wycieraczek.
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
SZISZIN
PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 2:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

a tak wygląda na moim malcu - ślipie z wycierakiem Very Happy
Malacz jest w tej chwili ( tj. od wczoraj w remoncie blacharskim a raczej lakierniczym, boć blaszki ma jak dzwon Wink
http://img69.imageshack.us/img69/4466/malacz17pk.jpg
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
SZISZIN
PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 7:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Obiecane foty białych kierunków z pozycją z pierwszej serii - SIEM- (sorry Korozja ,że dopiero teraz ale ciągle coś Rolling Eyes )





ciekawe są żarówki, sygnowane napisem Stanley - Japan Shocked
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 10:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

Żółte lampy i białe kierunki Question To nie będzie dobrze wyglądać Rolling Eyes Chociaż powiem Ci, że te żółte skandi-lampy wyglądają znacznie mniej idiotycznie niż białe.
BTW. Czy masz pewność, że te japońskie żarówy tkwiły tam od początku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 11:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Tak nawiasem pisząc - wydaje mi się, że prostokątne lampy z wycieraczką tworzone były przede wszystkim do 126, skąd trafiły do 127. Wynikałoby to z ich "wybałuszenia", aby wycieraczka nie zahaczała o rant maski, w 127 mogłyby być płytsze. To tylko teoria ale może słuszna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SZISZIN
PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 9:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Ten żółty kolorek reflektorów to efekt długotrwałego pożycia z kaszlakiem Laughing Być może rozjaśnienie nastąpi w efekcie płukanki lamp płynem do mycia monitorów, jaką zamierzam niebawem przeprowadzić.
Co do kształtu części optycznej - być może jednym z powodów takiego kształu i grubości szkła było, jak pisze Mikry, chęć zastosowania go w 126. Dążono zatem do opracowania takiego modelu wyjściowego aby można go było zunifikować z 127 i 126. Drugi, nie mniej ważny powód, to być może kwestia optyki, czyli takiego ukierunkowania rozchodzącego się światła aby silnik wycieraczki nie obniżał wartości natężenia snopa światła ( nie było "martwego pola") Stąd więc może taka grubość szkła?
I na koniec małe pytanie:
Czy w Polsce jedynie 73 r posiadał wzmiankowane białe kierunki z pozycją?
Czy 126 na rynku włoskim i innych zachodnich oferowana była z tymi właśnie lampkami. Jeżeli tak , to do kiedy?
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Korozja
PostWysłany: Pią Maj 26, 2006 10:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

SZISZIN napisał:
Obiecane foty białych kierunków z pozycją z pierwszej serii - SIEM- :


dzięki

fajnie by było jakbyś jeszcze wkleił fotki tego bocznego kierunka co go kiedyś z allegro wyczesałeś Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
SZISZIN
PostWysłany: Czw Cze 08, 2006 7:59 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Kierunek? ja nic o tym nie wiem - moja żona zresztą też ( całe szczęście, ze o innych sprawach również... Laughing )
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
SZISZIN
PostWysłany: Nie Lip 02, 2006 10:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Fotka i pytanie:czy lampy tylne sygnowane jako STARS, z charakterystycznymi ryflowaniami po środku, były montowane w pierwszych latach produkcji malca? Interesuje mnie szczególnie okres 73/74.



I druga fotka: kierunek Altissimo - od kiedy białe kierunki z pozycją, zastąpiono pomarańczowymi (juz bez żarówki dwuwłóknowej z pozycją)?


_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Cytryn_126
PostWysłany: Pon Lip 03, 2006 7:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

W Fiacie Starsy były z tyłu napewno od początku, w FSM - nie wiem Rolling Eyes.
Co do przednich kier., wydaje mi się, że to zależało od rynku - np. tutaj w prospekcie na Niemcy z 74 już są. U nas to był chyba rok, albo 2. Spróbuj poszukać kodeksu drogowego z początku lat 70-tych i jego wcześniejszej wersji - tam powinno być napisane jakie ma być oświetlenie auta. Najprawdopodobniej wraz nowelizacją tego kodeksu, zaczęto robić w Polsce pomarańczowe klosze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SZISZIN
PostWysłany: Pon Lip 03, 2006 9:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 898
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Dzięki Cytryn za odzew Wink . Jeżeli jest tak jak piszesz to znaczy, że Starsy również dawali u nas. Te które mam pochodza z kaszlaka z 1975r wyprodukowanego w FSM. Myślałem, że podobnie jak w przypadku 125 - tki tylne światła z pierwszego okresu produkcji były sygnowane przez altissimo. Napewno altissimo robiło tylne " kwadraty" na rynek niemiecki, no i przednie " pomarańczki"
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p -> Strefa klubowa AleFiat.pl

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl